Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Vrijdag 29-09, 70 mil in zicht of zijn we van koers geraakt?

184 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 september 2011 23:43
    Donderdag weer een beetje up door het nieuws over de verkoop van Spyker.
    Lange discussies of dit goed, neutraal of eigenlijk slecht nieuws is voor Saab en/of SWAN.
    Ik zie plussen en minnen dus hou het op neutraal.
    - Er zijn geen details bekent gemaakt en het verleden leert dat bij VM een deal dan nog behoorlijk anders kan uit pakken.
    - Deal lijkt op de eerdere deal tussen VA en VM, 17mil van de deal wordt nu niet gemeld onder voorbehoud, echter door het ontbreken van details kunnen we hier nog geen harde conclusies trekken.
    - Totale schuldenlast van SWAN wordt iets naar beneden wordt gebracht, hierover hoeft dus ook geen rente meer betaald te worden.
    - Transactie is tussen Spyker en SWAN, dit staat dus los van de reorganisatie van Saab.
    - Transactie is tussen Spyker en SWAN, er wordt geen geld uit Saab gehaald, VM's exposure in Saab blijft gelijk.
    - Indien Saab nu SWAN meetrekt blijft Spyker er buiten, SWAN Holding en Saab UK worden dan wel meegetrokken. Mogelijkheid van sterfhuis constructie. (Eigen vermogen van SWAN Holding stond op 22K, wat zit hierin?)

    Maar lang/kort, de directe invloed op Saab zal erg beperkt zijn. Dus terug tot de orde van de dag. Waar blijft die 70mil? Oorspronkelijk zou dit de 26ste binnen zijn maar deze datum is gepasseerd en er wordt ook geen nieuwe datum bekend gemaakt, alleen dat het eraan komt. Ondertussen beginnen de aandeelhouders een beetje ongeduldig te worden. Technisch gezien heeft Saab nog bijna 3 weken voordat de lonen moeten worden betaald, belastingen waren altijd eerder in de maand maar de precieze regels hiervan zijn mij niet bekend.
    Ondertussen meld de NDO (Zweedse debt office) dat ze nog op gegevens van Youngman wachten en zolang het proces stilstaat. Zodra ze alle gegevens hebben zal het nog enkele weken duren voordat de zaak beoordeeld wordt. Waarschijnlijk zal het proces bij de NDRC een stukje langer duren.
  2. [verwijderd] 29 september 2011 23:45
    Reactie CPP:

    CPP Global Holdings notes with interest today’s announcement from Swedish Automobile N.V. regarding the proposed sale of the Spyker business to North Street Capital. Brendan O’Toole, founder, managing director and co-owner of CPP, said: “Although a February 2011 Memorandum of Understanding between CPP and Spyker’s owner, Swedish Automobile, lapsed in June 2011, we have remained patient and discussions have continued. Until we are informed that Swedish Automobile is no longer willing to discuss the Spyker sale, we are still keen to progress our proposed acquisition.” If Spyker is acquired by another entity, CPP will continue to offer its support in future engineering programmes, body and chassis production, and final trim and assembly of Spyker models. CPP has unique knowledge and experience of the current model line-up, and its purpose-built assembly facility in Coventry is ready to immediately ‘switch on’ production of the new flagship Spyker C8 Aileron supercar. CPP recently announced plans to consolidate its operations at an all-new Browns Lane, Coventry engineering and production facility from 2014. Whether or not CPP concludes its acquisition of Spyker or remains the production and assembly partner for Spyker under different ownership, CPP’s Browns Lane redevelopment plans will be unaffected. The proposed new vehicle assembly facility – one of a number of CPP operations to be consolidated at the Browns Lane site from 2014 – will produce the fully-homologated road-going variant of the next generation all-terrain supercar, the Bowler EXR, and the recently-announced new Jensen Interceptor. CPP is also in advanced stages of discussions regarding further ultra-low volume vehicle engineering and production projects.
    www.saabsunited.com/2011/09/cpp-respo...
  3. bart1805 29 september 2011 23:50
    quote:

    Ursus arctos schreef op 29 september 2011 23:43:

    Ondertussen meld de NDO (Zweedse debt office) dat ze nog op gegevens van Youngman wachten en zolang het proces stilstaat. Zodra ze alle gegevens hebben zal het nog enkele weken duren voordat de zaak beoordeeld wordt. Waarschijnlijk zal het proces bij de NDRC een stukje langer duren.

    Wennen hoor. Een opening zonder het woord up. Als dat maar goed gaat....
    Waar heb je de info van NDO gevonden?
  4. [verwijderd] 29 september 2011 23:54
    Ik wist niet of het al gepost was, bij deze:

    Saab is waiting for approval from China
    Posted: 6:00 pm , New West P4 Comment Share

    Saab is awaiting clearance from Chinese authorities for there to be any deal with Youngman and Pang Da. Debt Office while waiting for a response from the Chinese companies which have submitted applications for ownership assessment.
    Riksgälden: "I saw vanta"
    P4 West of Saab

    CPP still want Spyker
    Spyker sports cars could end up in the U.S.
    Saab is waiting for approval from China
    Saab receives an own festival blog
    IF Metall withdrawing bankruptcy petitions

    Subscribe

    Pang Da was first submitted its application to the Debt Office in May and Daniel Barr, who is in charge of matters relating to Saab on the National Debt Office, believed that the trial could go in a few weeks.

    But today he has no time point when an ownership assessment can be done.

    - We are still awaiting answers from the Chinese companies to our questions, says Daniel Barr, the P4 West.

    In order not Youngman, who submitted his application on August 17, answered the Debt Office issues.

    Why the delay, there is no answer to this matter is indefinitely suspended.

    A green light from the Debt Office is a necessity to Saab's plans to let Youngman and Pang Da buy into the company to go through, because of the loans in the European Investment Bank, the Swedish state is guaranteed to.

    Approval must also come from the EIB's Board of Directors to the extent not Saab getting money to pay back the EIB loan.

    Saab's CEO, Victor Muller, has previously stated that the goal is to get out of the loan as quickly as possible.

    But Saab is still a matter of priority at the Debt Office will only responses from Pang Da and Youngman, then it should not take as many days for the Debt Office to act, says Daniel Barr to P4 West.

    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?...
  5. bart1805 30 september 2011 00:06
    quote:

    Ursus arctos schreef op 29 september 2011 23:54:

    Ik wist niet of het al gepost was, bij deze:

    Saab is waiting for approval from China
    Posted: 6:00 pm , New West P4 Comment Share

    Saab is awaiting clearance from Chinese authorities for there to be any deal with Youngman and Pang Da. Debt Office while waiting for a response from the Chinese companies which have submitted applications for ownership assessment.
    Riksgälden: "I saw vanta"
    P4 West of Saab

    CPP still want Spyker
    Spyker sports cars could end up in the U.S.
    Saab is waiting for approval from China
    Saab receives an own festival blog
    IF Metall withdrawing bankruptcy petitions

    Subscribe

    Pang Da was first submitted its application to the Debt Office in May and Daniel Barr, who is in charge of matters relating to Saab on the National Debt Office, believed that the trial could go in a few weeks.

    But today he has no time point when an ownership assessment can be done.

    - We are still awaiting answers from the Chinese companies to our questions, says Daniel Barr, the P4 West.

    In order not Youngman, who submitted his application on August 17, answered the Debt Office issues.

    Why the delay, there is no answer to this matter is indefinitely suspended.

    A green light from the Debt Office is a necessity to Saab's plans to let Youngman and Pang Da buy into the company to go through, because of the loans in the European Investment Bank, the Swedish state is guaranteed to.

    Approval must also come from the EIB's Board of Directors to the extent not Saab getting money to pay back the EIB loan.

    Saab's CEO, Victor Muller, has previously stated that the goal is to get out of the loan as quickly as possible.

    But Saab is still a matter of priority at the Debt Office will only responses from Pang Da and Youngman, then it should not take as many days for the Debt Office to act, says Daniel Barr to P4 West.

    sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?...
    Ik had het in elk geval nog niet gezien. Dank!
    Ben ik heel dom als ik vermoed dat er gewoon gewacht wordt tot er een definitief ja of nee komt van de Chinese autoriteiten? Of was het de bedoeling dat er sprake zou zijn van parallelle processen? Muller inschattende zegt hij eerst ja van China, dan kan de rest geen nee meer zeggen.
  6. [verwijderd] 30 september 2011 00:24
    quote:

    bart1805 schreef op 30 september 2011 00:06:

    [...]
    Ik had het in elk geval nog niet gezien. Dank!
    Ben ik heel dom als ik vermoed dat er gewoon gewacht wordt tot er een definitief ja of nee komt van de Chinese autoriteiten? Of was het de bedoeling dat er sprake zou zijn van parallelle processen? Muller inschattende zegt hij eerst ja van China, dan kan de rest geen nee meer zeggen.
    Niet het snelste en ze hebben de procedure in Zweden dus al wel in gang gezet maar ze lijken nog niet zo veel haast te hebben nee. Zoals het was uitgelegd zou goedkeuring van EIB/NDO/GM ook komen na goedkeuring van China, echter gezien de commentaren van die advocaat hebben ze hier slechts enkele weken voor gepland.
  7. AX lover 30 september 2011 00:54
    Zoals ik dus al eerder aangaf: Staat je niet blind op China.

    Als er "groen licht" vanuit China komt moet er nog een heel traject doorlopen worden in Zweden, Brussel en de VS. Dit artikel bewijst dat nog maar eens.

    Pas als al dat geneuzel uit de wereld is kan er eindelijk geld komen. Kan zo maar december/januari worden. In het verleden is al gebleken dat EIB, GM etc nie zo snel zijn met beslissingen nemen.
  8. [verwijderd] 30 september 2011 01:03
    quote:

    AX lover schreef op 30 september 2011 00:54:

    Zoals ik dus al eerder aangaf: Staat je niet blind op China.

    Als er "groen licht" vanuit China komt moet er nog een heel traject doorlopen worden in Zweden, Brussel en de VS. Dit artikel bewijst dat nog maar eens.

    Pas als al dat geneuzel uit de wereld is kan er eindelijk geld komen. Kan zo maar december/januari worden. In het verleden is al gebleken dat EIB, GM etc nie zo snel zijn met beslissingen nemen.
    Voorlopig kan ik me eigenlijk nog steeds niet voorstellen dat de Chinezen daadwerkelijk dit avontuur aan willen, de prijs die uiteindelijk zal moeten worden betaald om dit weer vlot te trekken is mijns inziens te hoog. Ik blijf er vooralsnog dus vanuit gaan dat er of geen toestemming wordt gegeven of PangDa/Youngman eruit stapt.
    De toestemming van EIB/NDO/Zweden/GM zal zeker nog tijd in beslag nemen maar als ze eenmaal zover zijn dan maakt dat maandje meer of minder ook niet meer uit. (Een reorganisatie zal op dit punt niet meer worden stopgezet als het alleen op deze goedkeuring hangt).
    Gaat alles wel door dan zie ik de band op zijn vroegst half januari draaien.
  9. aandeeltje! 30 september 2011 01:10
    Als de 70 mln niet snel komt kan ik mij voorstellen dat de bewindvoerder zegt: het is mooi geweest....volgens mij is dit toch een eerste mijlpaal die bereikt moet worden en vertrouwen moet geven. Er moet gewoon snel geld binnenkomen want anders gaan de schulden weer in rap tempo oplopen en dat is niet de bedoeling van de reorganisatie.
  10. [verwijderd] 30 september 2011 01:15
    quote:

    aandeeltje! schreef op 30 september 2011 01:10:

    Als de 70 mln niet snel komt kan ik mij voorstellen dat de bewindvoerder zegt: het is mooi geweest....volgens mij is dit toch een eerste mijlpaal die bereikt moet worden en vertrouwen moet geven. Er moet gewoon snel geld binnenkomen want anders gaan de schulden weer in rap tempo oplopen en dat is niet de bedoeling van de reorganisatie.
    Klopt, maar dat moment ligt bij de komende salarisbetaling op 21 oktober. Mocht er dan nog geen geld zijn is dit niet automatisch het eind maar wordt de kans toch wel groot dat de bewindvoerder de stekker eruit trekt.
  11. aandeeltje! 30 september 2011 01:34
    quote:

    Ursus arctos schreef:

    [quote alias=aandeeltje! id=5839799 date=201109300110]
    Als de 70 mln niet snel komt kan ik mij voorstellen dat de bewindvoerder zegt: het is mooi geweest....volgens mij is dit toch een eerste mijlpaal die bereikt moet worden en vertrouwen moet geven. Er moet gewoon snel geld binnenkomen want anders gaan de schulden weer in rap tempo oplopen en dat is niet de bedoeling van de reorganisatie.
    [/quote]
    Klopt, maar dat moment ligt bij de komende salarisbetaling op 21 oktober. Mocht er dan nog geen geld zijn is dit niet automatisch het eind maar wordt de kans toch wel groot dat de bewindvoerder de stekker eruit trekt.
    Hoe zou het trouwens met de voldoening van de koopsom van de gebouwen en de huur gaan? Volgens mij is saab inmiddels zijn 50% eigendom kwijt...gratis en voor niets verder .... daar helpt een reorganisatie niet bij. Die deal ligt er..
  12. [verwijderd] 30 september 2011 01:45
    quote:

    aandeeltje! schreef op 30 september 2011 01:34:

    [...]
    Hoe zou het trouwens met de voldoening van de koopsom van de gebouwen en de huur gaan? Volgens mij is saab inmiddels zijn 50% eigendom kwijt...gratis en voor niets verder .... daar helpt een reorganisatie niet bij. Die deal ligt er..
    Goed punt!

    ...... voor morgen,
    nu tijd voor een tukje, goedenacht. :)
  13. AX lover 30 september 2011 06:52
    Wel apart dat CPP (lees: Antonov) zo "fel" reageert op de verkoop van Spyker aan die Amerikanen. Je zou toch verwachten dat Antonov hiervan op de hoogte was. Of zou die reactie er inderdaad op duiden dat de relatie tussen Muller & Antonov inderdaad redelijk bekoeld aan het raken is.

    De signalen die de laatste tijd van Antonov afkomstig zijn kan ik niet echt pro-Saab/pro-Muller noemen moet ik zeggen.
  14. spiegel 30 september 2011 08:20
    Donderdag nyhetsvärdering van de belangrijkste zakenkrant Zweden zegt veel over de toestand van de natie - Dagelijks industrie daarom vinden het belangrijk dat de verkoop van worst verhoogt in tijden van crisis rapport dan de Saab speculant Youngman belofte tot acht miljard dollar te investeren.

    Di-interview met Young's CEO Rachel Pang is echt sensationeel en een zeer goed nieuws voor de Zweedse auto-industrie, maar daarna Saab was gered keer op keer in de afgelopen twee jaar, de druk is nu op zijn schouders als het echt goed nieuws.

    Persoonlijk geloof ik dat China is de enige hoop voor Saab - onder een reorganisatie, waarbij Victor Muller naar huis gestuurd naar Mallorca of na het faillissement, waar Youngman / Pang Da toegestaan ??om te kopen wat van waarde is in de Saab.

    Alles hangt nu af van de Chinese Reform Commission NDRC, waarover ik schreef in Journal woensdag - Lees hier het hele document .

    En hier is een herhaling van de Chronicle, die ik schreef naar Maud Olofsson nam de NDRC op Rosenbad deze zomer:

    Overheid en Enterprise minister Maud Olofsson heeft gekozen voor China volgen de Saab harnas en het brengt hoop. Er is ook een duidelijke en geluid, het signaal dat de Russische Vladimir Antonov kan warm-up van de motoren op zijn prive-jet en laat Zweden.

    Maud Olofsson tegenaanval in het spel als Saab kan klassiek zijn. De sociaal-democraten en de metalen basis Stefan Löfven dachten dat ze hadden Olofsson en Reinfeldt over de zaak omdat de regering werd beschuldigd van eelt aan de Russische Antonov. Open de deur naar Olofsson Rosenbad van een machtige Chinese delegatie.
    Het is absoluut goed. Weg met Antonov en in de juiste Chinezen zijn enige redding voor Saab.
    Vladimir Antonov bleven hun spel te spelen op donderdag. Hij vloog naar Zweden in prive-jets en druk op de metalen unie, maar hij was niet welkom Rosenbad.
    ? Wat wil hij eigenlijk wil de afzet van de Antonov, werd genoemd omdat hij goed is voor bijna 50 miljard - waarom kopen hij niet los van de Saab als hij gelooft zozeer in de autofabrikant?
    Waarom heeft hij niet huurovereenkomst met Investeringsbank EIB? Dan hoeft hij niet te wachten op de overheid om te onderzoeken of het goed is opgemaakt met garanties voor leningen - ons belastinggeld - aan hem.
    In plaats daarvan houdt hij op, en deppen met kleine bedragen met betrekking tot leningen van de Bahama's en losse praat over het kopen van onroerend goed Saab in Trollhättan.
    Blijkbaar, de overheid en Olofsson genoeg van hem en dus kan hij alleen bat handelen in de metaal unie campagne.
    Saab hoopt dat is een sterke Chinese acteur en de NDRC komt nu naar Stockholm om minister Maud Olofsson voldoen, toont aan dat er een sterke interesse.
    Olofsson heeft een voordeel van reizen een deel van China, een ontmoeting met krachtige leiders daar en werd door het succesvolle huwelijk tussen Geely en Volvo - de kaart ziet ze eruit nu.
    Ze weet dat speculanten Youngman en Pang Da mogelijk niet met Saab te trouwen zonder NDRC gelooft in de deal - in de Chinese cultuur niet zou "gezichtsverlies" en daarom niet toegestaan ??dubieus huwelijk.
    Een NDRC goedkeuring is een garantie dat er economische spieren in de achtergrond.
    Ik weet dat de regering voor een lange tijd hopen op een Chinese oplossing voor Saab en vond het moeilijk om een goed gezicht voor Victor Muller zetten.
    Na Muller kocht de Saab, ontmoette ik secretaris Joran Hagglund, die aanwezig waren Saab vraag voor de overheid, en hij concludeerde dat "het was jammer dat er iets was met de Chinezen."
    Nu misschien lost het nog steeds - op het elfde uur naar Trollhättan, Saab de medewerkers en al de slechte sub-contractors.
  15. greenspanalan 30 september 2011 08:25
    quote:

    stefano 1 schreef op 30 september 2011 07:57:

    www.saabsunited.com/2011/09/saab-engi...
    Ja, het is de schuld van GM, de schuld van de overheid enz. Het ligt natuurlijk niet aan Saab, want zij zijn de beste, de meest efficiente enz. enz. Mooi stukje borstklopperij. Eens kijken of ze nog zo enthousiast zijn als onze chinese vrienden de fabriek in Zweden sluiten en de productie overhevelen. Snappen deze jongens eigenlijk wel hoe moordend de competitie is in automotive? Alleen de allergrootste kunnen overleven. Fantastisch hoe naar je zou denken "intelligente mensen" zulke oogkleppen op kunnen hebben. Oh wacht, het zijn techneuten, that explains.
184 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.