Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Woensdag 17-08-11

687 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 35 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. AX lover 17 augustus 2011 18:57
    Het is toch eigenlijk om te huilen dat Saab het zover heeft laten komen dat de deurwaarder er aan te pas moet komen om een bedrag van 40.000 euro(!) op te eisen. We hebben het hier niet over miljoen of tonnen, maar over minder dan een halve ton!

    En zelfs dat bedrag kan (of wil?) Saab op dit moment niet betalen. Werkelijk onbegrijpelijk...
  2. [verwijderd] 17 augustus 2011 18:58
    quote:

    exact schreef op 17 augustus 2011 18:50:

    [...]

    Snel geld verdienen?? Door Victor....???
    Dat is uitgesloten: hij kan niks verkopen, want dan stort Saab nog sneller in elkaar.
    Hij kan ze wel uitlenen aan GEM om zodoende wat uitstel van executie te krijgen.
    Nog een keer dan geef ik het op-}}
    Waarom zou hij dat doen genereerd toch helemaal geen nieuw geld zoals een emissie dat wel doet.
  3. [verwijderd] 17 augustus 2011 19:00
    quote:

    AX lover schreef op 17 augustus 2011 18:57:

    Het is toch eigenlijk om te huilen dat Saab het zover heeft laten komen dat de deurwaarder er aan te pas moet komen om een bedrag van 40.000 euro(!) op te eisen. We hebben het hier niet over miljoen of tonnen, maar over minder dan een halve ton!

    En zelfs dat bedrag kan (of wil?) Saab op dit moment niet betalen. Werkelijk onbegrijpelijk...
    Portemonnee van uienleer heeft hij open doen en de tranen springen in zijn ogen.
    Tijdrekken is zijn tactiek maar zo af en toe moet hij over de brug komen.
  4. [verwijderd] 17 augustus 2011 19:03
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 17 augustus 2011 18:50:

    [...]Dit is onzin man bij de afm is een emissie aangemeld van 4 miljoen stuks swa nv op 15 augustus.
    Jij weet blijkbaar niet hoe GEM werkt: eerst aandelen lenen en short verkopen, daarna emissie en geleende aandelen teruggeven.

    Het bericht bij de AFM is slechts een persbericht.

  5. AX lover 17 augustus 2011 19:06
    quote:

    roadrunner 300 schreef op 17 augustus 2011 19:00:

    [...]Portemonnee van uienleer heeft hij open doen en de tranen springen in zijn ogen.
    Tijdrekken is zijn tactiek maar zo af en toe moet hij over de brug komen.
    Tijdrekken is uiteraard prima en ook helemaal niet onverstandig in het geval van SWAN, maar dit levert zoveel (extra) negatieve publiciteit op dat het bijna niet leuk meer is. Ook zal dit er voor zorgen dat er alleen maar meer leveranciers zijn die zich gaan melden bij de Enforcement Officer.

    Iedereen die nog geld van Saab moet krijgen wordt onrustiger en onrustiger en zal alles doen om zijn geld te krijgen. Moeite doen om Saab weer op te laten starten zullen ze waarschijnlijk niet doen.

    Ook begrijp ik niet waarom ze het geld van GEM niet gebruikt hebben om deze zeer kleine vordering te betalen. Nu zijn de rekeningen bevroren (als ik het goed heb) en worden de problemen alleen maar groter.

    Een bedrag van 40.000 betalen had dat op kunnen lossen (de prijs van 1 Saab zeg maar).
  6. [verwijderd] 17 augustus 2011 19:09
    quote:

    AX lover schreef op 17 augustus 2011 18:57:

    Het is toch eigenlijk om te huilen dat Saab het zover heeft laten komen dat de deurwaarder er aan te pas moet komen om een bedrag van 40.000 euro(!) op te eisen. We hebben het hier niet over miljoen of tonnen, maar over minder dan een halve ton!

    En zelfs dat bedrag kan (of wil?) Saab op dit moment niet betalen. Werkelijk onbegrijpelijk...
    Ze betalen geen enkele leverancier of alle. In elk geval heeft VM duidelijk gemaakt aan de vereniging van toeleveranciers dat er geen favoritism zal worden toegepast. Dus ook voor 40k wordt geen uitzondering gemaakt.

    Alleen Saab en partners (als die er zijn) weten wanneer het echt buigen of barsten is, al het geklets hier is speculaas. Dit soort berichten ook over kronofogden, elke keer weer staat er in unless, if, when. Net als dit forum dus.

    Je kunt zeggen hij heeft niks, het is niks. Je kunt ook zeggen hij is erg vastberaden en weet meer dan ik.

    Een beetje wishful misschien, ik kan niet anders. ook ik begrijp niet waarom er niet wat meer gezegd kan worden, maar eventuele investeerders zullen dat wel eisen. Het staat niet best bij je achterban als iedereen weet dat je hiermee bezig bent.

  7. AX lover 17 augustus 2011 19:13
    quote:

    Steenbok1972 schreef op 17 augustus 2011 19:06:

    Kan het ook zo zijn dat we niks horen tot na de personeels bijeenkomst
    van volgende week

    Zullen ze hun gereedsschaps kasje kunnen leeghalen of zullen ze gelijk over uren moet draaien...
    Het is tijdstechnisch al onmogelijk geworden om nog in augustus te beginnen met het produceren van auto's.

    Eerst moeten namelijk ALLE leveranciers akkoord zijn (en betaald). En daarna hebben die leveranciers nog minimaal 2 weken nodig om onderdelen voor Saab te produceren en ontslagen personeel terug te halen etc. Sommige leveranciers hebben inmiddels zelfs hun vestiging in Trollhättan gesloten en leveren alleen nog maar aan Volvo (vanuit een andere vestiging).

    En als je naar je kalender kijkt dan zal je zien dat het over twee weken 1 september is. Ga dus maar uit van een start op 1 september of daarna.

    Of als je heel negatief bent (zoals ik) dan ga je er zelfs vanuit dat ze nooit meer auto's zullen bouwen (in Zweden).
  8. [verwijderd] 17 augustus 2011 19:14
    quote:

    AX lover schreef op 17 augustus 2011 18:57:

    Het is toch eigenlijk om te huilen dat Saab het zover heeft laten komen dat de deurwaarder er aan te pas moet komen om een bedrag van 40.000 euro(!) op te eisen. We hebben het hier niet over miljoen of tonnen, maar over minder dan een halve ton!

    En zelfs dat bedrag kan (of wil?) Saab op dit moment niet betalen. Werkelijk onbegrijpelijk...
    Hoe zit het precies met die Zweedse regel dat nota's op volgorde van dagtekening moeten worden betaald?

    Het is vast al eerder aan bod gekomen maar wanneer gaat die van kracht en wie houdt daar toezicht op (wanneer er gaan aanvraag voor faillissement ligt lijkt me die controle lastig voor betrokken partijen).

    Swan geeft zelf in iedergeval aan geen partijen voor te trekken, dus ook niet de partijen die de deurwaarder erbij hebben betrokken.

    Gelet op bovenstaande gaat het mijns inziens dus niet enkel om die 40.000 maar weldegelijk over tonnen/miljoenen.
    Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.

  9. egeltjemetstekel 17 augustus 2011 19:16
    tsja de ontwikkelingen liggen stil dat zie je nu ook in de nieuwsberichten en discussies... dat heet een padstelling
    maar toch voortdurend de boel in de gaten houden stelt je instaat om snel te anticiperen zodra zich wel ontwikkelingen voor doen... mocht dat niet gebeuren in de richting waar we op hopen dan is t allemaal einde oefening maar dat weten we ook allemaal(hoop ik) allang
  10. AX lover 17 augustus 2011 19:16
    quote:

    Calm Down & Cheer Up schreef op 17 augustus 2011 19:14:

    [...]

    Hoe zit het precies met die Zweedse regel dat nota's op volgorde van dagtekening moeten worden betaald?

    Het is vast al eerder aan bod gekomen maar wanneer gaat die van kracht en wie houdt daar toezicht op (wanneer er gaan aanvraag voor faillissement ligt lijkt me die controle lastig voor betrokken partijen).

    Swan geeft zelf in iedergeval aan geen partijen voor te trekken, dus ook niet de partijen die de deurwaarder erbij hebben betrokken.

    Gelet op bovenstaande gaat het mijns inziens dus niet enkel om die 40.000 maar weldegelijk over tonnen/miljoenen.
    Maar mogelijk zie ik iets over het hoofd.
    Ik heb zo'n flauw vermoeden dat die regel niet meer geldt op het moment dat de Kronofogden erbij betrokken is. Als daar een claim van komt moet je die betalen. Dat heeft verder niks te maken met het voortrekken van bepaalde toeleveranciers etc.

    Saab beslist namelijk ook niet zelf welke rekeningen ze dan betalen. Dat heeft Kronofgden al voor ze gedaan.
  11. JohnBo 17 augustus 2011 19:17
    Ook ik heb nu nog 4100 st gemiddeld voor 1,70.
    En zoals ik al eerder melde, als Saab ten onder gaat dan ga ik ook, want ik verkoop ze niet.
    Dan zit ik er maar in voor 7000, maar ik denk niet dat ze Saab laten failliet gaan. Zit al te veel geld in.
    Laten we hopen dat ie in de week van 29 aug gaat opstarten, dan kunnen we weer lachen.
  12. egeltjemetstekel 17 augustus 2011 19:18
    quote:

    JohnBo schreef op 17 augustus 2011 19:17:

    Ook ik heb nu nog 4100 st gemiddeld voor 1,70.
    En zoals ik al eerder melde, als Saab ten onder gaat dan ga ik ook, want ik verkoop ze niet.
    Dan zit ik er maar in voor 7000, maar ik denk niet dat ze Saab laten failliet gaan. Zit al te veel geld in.
    Laten we hopen dat ie in de week van 29 aug gaat opstarten, dan kunnen we weer lachen.
    je moet altijd kunnen blijven lachen
  13. [verwijderd] 17 augustus 2011 19:26
    quote:

    JohnBo schreef op 17 augustus 2011 19:17:

    Ook ik heb nu nog 4100 st gemiddeld voor 1,70.
    En zoals ik al eerder melde, als Saab ten onder gaat dan ga ik ook, want ik verkoop ze niet.Dan zit ik er maar in voor 7000, maar ik denk niet dat ze Saab laten failliet gaan. Zit al te veel geld in.Laten we hopen dat ie in de week van 29 aug gaat opstarten, dan kunnen we weer lachen.
    Kun je ons misschien uitleggen, waarom je kostte wat kost met Saab tenonder wil gaan, ipv ca de helft van je investering terug te krijgen...???

    Er kunnen 2 dingen gebeuren: failliet of vele honderden miljoenen aandelen uitgeven; in beide gevallen gaat de koers naar de 10 cent of eronder.

  14. AX lover 17 augustus 2011 19:29
    quote:

    JohnBo schreef op 17 augustus 2011 19:17:

    Ook ik heb nu nog 4100 st gemiddeld voor 1,70.
    En zoals ik al eerder melde, als Saab ten onder gaat dan ga ik ook, want ik verkoop ze niet.
    Dan zit ik er maar in voor 7000, maar ik denk niet dat ze Saab laten failliet gaan. Zit al te veel geld in.
    Laten we hopen dat ie in de week van 29 aug gaat opstarten, dan kunnen we weer lachen.
    Saab zal misschien niet failliet gaan, maar Swedish Automobile kan wel failliet gaan.

    Saab kan prima een soort schuldsanering doorlopen waarbij de huidige eigenaar (SWAN) aan de kant wordt geschoven zonder dat ze nog iets te zeggen hebben. Of dat ze genoegen moeten nemen met een klein aandeel in het nieuwe Saab.

    Als aandeelhouder schiet je daar natuurlijk vrij weinig mee op.

    PS Zoek maar eens op wat de aandeelhouders van GM terug kregen na de "doorstart".
687 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 35 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.