Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,974   +0,070   (+1,43%) Dagrange 4,902 - 5,020 105.024   Gem. (3M) 201,4K

Vrijdag 8 juli

95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juli 2011 19:50
    Ronka had niet helemaal ongelijk. Garmin heeft een directie die meer vertrouwd wordt, en ze hebben een betere financiele positie. Maar zoals ik zei: TomTom beter in de diepte en Garmin beter in de breedte. Denk dat op termijn de automobilist toch gaat merken dat je met een TT beter af bent...
  2. [verwijderd] 8 juli 2011 20:12
    Richtingsgevoel?

    En wat denk je dan van nieuwe automobilisten (20-ers). Die hebben nog nooit een kaart gelezen (ik ook niet hoor) en hebben al helemaal geen richtingsgevoel. Gewoon doen wat ze zegt en dan kom je er wel. Uiteindelijk worden dus steeds meer automobilisten afhankelijk van navigatie. Ik zie het dan ook als een vast onderdeel van de auto, zeker in de toekomst en met de prijzen, doordat TomTom de inbouwmarkt heeft opengebroken met een aanbod van rond de 500 euro. Ik zie op termijn geen verschil tussen een ruitewisser, reservewiel of navigatiesysteem. Die hoort gewoon in de auto.
  3. largo33 8 juli 2011 21:32
    quote:

    justin_case schreef op 8 juli 2011 20:12:

    Richtingsgevoel?

    En wat denk je dan van nieuwe automobilisten (20-ers). Die hebben nog nooit een kaart gelezen (ik ook niet hoor) en hebben al helemaal geen richtingsgevoel. Gewoon doen wat ze zegt en dan kom je er wel. Uiteindelijk worden dus steeds meer automobilisten afhankelijk van navigatie. Ik zie het dan ook als een vast onderdeel van de auto, zeker in de toekomst en met de prijzen, doordat TomTom de inbouwmarkt heeft opengebroken met een aanbod van rond de 500 euro. Ik zie op termijn geen verschil tussen een ruitewisser, reservewiel of navigatiesysteem. Die hoort gewoon in de auto.
    Geen 20'er meer 34 maar vertrouw altijd 100% op mijn inbouw (geen TT is een auto van het bedrijf). Regelmatig 2 a 3 keer per week rij ik dezelfde weg 140 kilometer naar kantoor. Ik heb altijd mijn navigatie aan, ook al weet ik uiteraard de weg wel, het is vertrouwd en ik hoef minder op te letten. Dan heb ik tijd om ondertussen de beurs te volgen op tel en te bellen enz.
    Zonder navigatie zou ik me wel wat minder prettig voelen en daarnaast voor afsprake buiten kantoor geen stess en geen tijd verlies
  4. wooky 8 juli 2011 21:42
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote alias=jan6307 id=5661628 date=201107081945]
    [...]

    Het was jou ook al opgevallen.
    [/quote]

    Geen spoken zien hoor

    Ronka heb ik al eerder op fora gelezen en is denk ik zeker niet een alterego van Creampie.

    Trouwens Creampie was tot heden de grootste gek
    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
  5. [verwijderd] 8 juli 2011 21:46
    quote:

    Ronka schreef op 8 juli 2011 21:42:

    [...]

    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
    War een vraag toch Ronka

    Zuh was de gootste gek

    dus ik suggereer dat er op dit forum al heel wat gekken hebben lopen zeikstralen en dat is ook zo

    Dit is gewoon een relforum doordat er steeds aso's verschijnen die niet onderbouwd het aandeel/bedrijf afkraken

    Ze zijn er alleen maar als het slecht gaat. Het zijn lafbekken die alleen maar anoniem hun gif spuiten

    maar voel jij je dan aangesproken? Nee toch
  6. wooky 8 juli 2011 21:51
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote alias=Ronka id=5661710 date=201107082142]
    [...]

    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
    [/quote]

    War een vraag toch Ronka

    Zuh was de gootste gek

    dus ik suggereer dat er op dit forum al heel wat gekken hebben lopen zeikstralen en dat is ook zo

    Dit is gewoon een relforum doordat er steeds aso's verschijnen die niet onderbouwd het aandeel/bedrijf afkraken

    Ze zijn er alleen maar als het slecht gaat. Het zijn lafbekken die alleen maar anoniem hun gif spuiten

    maar voel jij je dan aangesproken? Nee toch
    Ik voel me niet aangesproken hoor. Maar al zou je me nu de grootste gek vinden kan ik daar helemaal niet mee zitten. De tijd zal het leren.
  7. [verwijderd] 8 juli 2011 22:48
    quote:

    Ronka schreef op 8 juli 2011 21:51:

    [...]

    Ik voel me niet aangesproken hoor. Maar al zou je me nu de grootste gek vinden kan ik daar helemaal niet mee zitten. De tijd zal het leren.
    Later weten we altijd wie er gelijk hebt en nee, ik vind jou dus niet de grootste gek. Als je het forum hebt gevolgd weet je best wat ik bedoel

    Ik heb gewoon de pest aan figuren die roepen dat het koersdoel 2,50 is zonder onderbouwing, trouwens kreten als "up" vind ik net zo goed niets

    Ik geloof niet zo zeer in de pnd verkopen maar wel in de innovatieve kwaliteit van TT en mogelijke nieuwe contracten in de automotive sector

    En mocht het overgenomen worden is TT met TA nog heel wat waard

    Velen vonden dat ze veel te veel voor TA hadden betaald maar dat kan nog wel eens meevallen
  8. gatinmijnhand 9 juli 2011 08:19
    quote:

    JanK1 schreef:

    [...]

    Later weten we altijd wie er gelijk hebt en nee, ik vind jou dus niet de grootste gek. Als je het forum hebt gevolgd weet je best wat ik bedoel

    Ik heb gewoon de pest aan figuren die roepen dat het koersdoel 2,50 is zonder onderbouwing, trouwens kreten als "up" vind ik net zo goed niets

    Ik geloof niet zo zeer in de pnd verkopen maar wel in de innovatieve kwaliteit van TT en mogelijke nieuwe contracten in de automotive sector

    En mocht het overgenomen worden is TT met TA nog heel wat waard

    Velen vonden dat ze veel te veel voor TA hadden betaald maar dat kan nog wel eens meevallen
    Jan, kan jij uitleggen waarom TeleAtlas zo veel waard zou zijn? Ik zie het namelijk niet terug in de winst.
  9. [verwijderd] 9 juli 2011 17:25
    quote:

    gatinmijnhand schreef op 9 juli 2011 08:19:

    [...]

    Jan, kan jij uitleggen waarom TeleAtlas zo veel waard zou zijn? Ik zie het namelijk niet terug in de winst.
    De waarde blijkt niet zozeer in de huidige cijfers, maar een overnemende partij heeft wel een 1e klasse kaartenmaker in huis.

    2,9 miljard was heel veel geld , maar er zijn geen betere kaartenmakers momenteel

    Achteraf kun je stellen dat de prijs te hoog is geweest en dat is denk ik ook zo, maar wat zou TT nu zijn zonder TA?

  10. Scarlet 9 juli 2011 17:53
    quote:

    JanK1 schreef op 9 juli 2011 17:25:

    [...]

    De waarde blijkt niet zozeer in de huidige cijfers, maar een overnemende partij heeft wel een 1e klasse kaartenmaker in huis.

    2,9 miljard was heel veel geld , maar er zijn geen betere kaartenmakers momenteel

    Achteraf kun je stellen dat de prijs te hoog is geweest en dat is denk ik ook zo, maar wat zou TT nu zijn zonder TA?

    TT zonder TA een bedrijf met 2,9 miljard op de balans, geebn schulden hoewel dei mooi worden afgebouwd. Neen hoezeer ik het ook bekijk in alle eerlijkheid de CEO van Garmin heeft heel wat meer in zijn mars dan Goddijn die zich liet opnaaien door hem om maar even 700 miljoen meer te gaan bieden op een prijs van 2,1 miljard.
    hadden we nu dividend ontvangen en veel meer nieuwe markten kunnen exploreren. Zoals ze zelf bij TT zeggen, we hebben niet zo veel geld dat we op alle markten meekunnen en produkten kunnen ontwikkelen.
    Garmin heeft geen TA, maar draait gewoon lekker op de kaarten van Navteq.
  11. Erwee 9 juli 2011 18:20
    TomTom breidt strategie smartphones uit

    Uitgegeven: 9 juli 2011 16:47
    Laatst gewijzigd: 9 juli 2011 16:49

    AMSTERDAM – TomTom is druk bezig met het uitbreiden van de smartphonestrategie wat betreft navigatie. De software zal binnenkort naar meer platformen dan alleen iOS komen en TomTom blijft zich onderscheiden van gratis alternatieven.
    © TomTomDat stelt Joost Jetten, vice-president Consumer Benelux en Zuidelijk Afrika, tegenover NU.nl.

    Op dit moment beschikt TomTom over navigatiesoftware voor de iPhone. Er worden zo’n honderdduizend applicaties per kwartaal verkocht.

    “We zien de potentie van de applicatiemarkt en blijven onze iPhone-app ontwikkelen. Ook zijn we aan het kijken naar welke andere platformen interessant zijn voor navigatiesoftware van TomTom”, aldus Jetten.

    Android, dat flink aan marktaandeel wint, lijkt dan een logische keuze. In mei werd al aangegeven dat er ‘binnenkort’ een Androidapplicatie komt. Of ook andere platformen zoals Windows Phone 7 en Blackberry worden betrokken bij de plannen kan TomTom nog niet zeggen.

    Concurrentie

    Eerder dit jaar werd duidelijk dat TomTom meer concurrentie ondervindt van tablets en smartphones dan verwacht, in vooral de Noord-Amerikaanse markt. De Europese markt ontwikkelt zich min of meer zoals verwacht. Duidelijk is dat gratis navigatiesoftware op smartphones invloed heeft.

    TomTom zal zich in de toekomst dan ook, naast de vertrouwde navigatiekastjes en ingebouwde systemen, richten op mobiel. Jetten wijst bijvoorbeeld op de aankondiging van TomTom Places. Met die applicatie, die nog op de markt moet verschijnen, kunnen gebruikers navigeren van hun auto naar nuttige plaatsen als bedrijven of een pinautomaat.

    Meerwaarde

    De meerwaarde van TomTom boven gratis navigatie bestaat volgens Jetten uit twee punten. “Je hebt IQroutes dat op basis van miljarden historische snelheidsmetingen van TomTomgebruikers de snelste route berekent op een bepaald tijdstip.”

    “Dat werkt bijvoorbeeld zo dat als je in de buurt van een school woont en naar je werkt rijdt, je in de ochtend niet langs de school wordt gestuurd. De straat is dan immers druk. Op de terugweg rijd je dan wel zo.”

    Daarnaast noemt Jetten de dienst HD Traffic: “Hiermee zijn we de eerste en enige in de markt die verkeer meet op basis van anonieme GSM-metingen, publieke verkeersinformatie en TomTom LIVE-apparaten.” Op die manier kan TomTom zien waar files beginnen en ophouden, deze informatie wordt dan gebruikt voor de meest accurate file-informatie.

    Deze functionaliteiten bestaan niet in bijvoorbeeld Google Maps dat wel gratis beschikbaar is terwijl voor een TomTomapp tientallen euro’s betaald moet worden. Volgens Jetten draait het naast bovengenoemde voorbeelden ook om de gebruiksvriendelijkheid en de overzichtelijke kaarten.

    Eerder

    Het bedrijf zegt niet eerder te hebben kunnen reageren op de groeiende smartphonemarkt. “Het was voor ons belangrijk om een compleet product af te leveren. Dat hebben we in augustus 2009 voor het eerst kunnen doen op de iPhone.”

    Wel is TomTom al sinds 2004 aanwezig met software op smartphones, zelfs voor de iPhone überhaupt bestond dus. Er was toen een applicatie voor onder meer Windows Phone. Omdat de hardware en software constant veranderden, was dit platform minder aantrekkelijk dan de iPhone.

    Kastjes

    TomTom schrijft de traditionele navigatiekastjes waarmee het bedrijf groot geworden is niet af. “Toen we in 2004 het eerste draagbare navigatiesysteem, de TomTom Go, introduceerden, werden we uitgelachen. Onze software was al beschikbaar op PDA’s. Dat was volgens critici veel handiger.”

    “Het bewijst maar eens dat de consument een eigen wil heeft. Sommige mensen willen graag met een smartphone navigeren. Anderen kiezen bewust voor een draagbaar navigatiekastje of een geïntegreerde oplossing.”

    © NU.nl/Colin van Hoek
95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.