Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 5- 07-2011

104 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 lucas D 4 juli 2011 17:40
    2e UPDATE: SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv
    maandag 04 juli 2011, 16:22
    (Dit is een update van eerder gepubliceerd bericht 'SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv' om extra informatie toe te voegen.)

    STOCKHOLM (Dow Jones)--Swedish Automobile nv (SWAN.AE) en SWAN-onderdeel Saab Automobile ab melden maandag de op 13 juni aangekondigde intentieverklaring met Pang Da Automobile Trade Co ltd (601258.SH) en Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. ltc om te zetten in een bindende overeenkomst.

    Destijds kwamen de vier partijen overeen dat Pang Da en Youngman in totaal EUR245 miljoen in SWAN en Saab zouden investeren.

    De voorwaarden van de bindende overeenkomst bieden de mogelijkheid voor de terugkeer van de Russische zakenman Vladimir Antonov als aandeelhouder en investeerder in Swedish Automobile en Saab, melden SWAN en Saab. Zij melden tevens te voorzien dat dit zal gebeuren zodra Pang Da en Youngman hiermee instemmen.

    Daarnaast kondigt Saab Automobile de oprichting van een joint venture (jv) aan met het Chinese Zehjiang Youngman Passenger Car Group Co. ltd, bekend als Youngman Passenger Car, voor de ontwikkeling van drie nieuwe Saab-modellen.

    Saab Automobile en Youngman Passenger Car zullen beide een 50%-belang in de op te richten joint venture houden, die zich zal focussen op het ontwikkelen van drie nieuwe Saab-modellen, wel te verstaan de Saab 9-1, Saab 9-6 en Saab 9-7.

    "Deze joint venture geeft Saab Automobile de kans om modellen te ontwerpen die nog niet eerder voorzien of gefinancierd waren in het originele businessplan: we kunnen nu bijvoorbeeld een instapmodel Saab ontwikkelen, een model dat al lang bovenaan onze wensenlijst staat", zegt Victor Muller, chief executive van Saab Automobile en Swedish Automobile.

    "Het is belangrijk richting onze leveranciers om te laten zien dat we een langetermijnplan hebben", aldus Saab-woordvoerder Eric Geers, die daarmee refereert naar de inmiddels wekenlange onderbreking van de productie van Saab door betalingsachterstanden aan leveranciers.

    "Het is ons doel de productie volgende week te hervatten", aldus Geers. "Het is noodzakelijk om overeenstemming te bereiken met al onze leveranciers om ons van een regelmatige aanvoer van onderdelen te verzekeren."

    Swedish Automobile meldde vorige week door de verkoop van vastgoed van Saab Automobile aan een Zweedse groep investeerders, een grote order uit China en een overbruggende lening van EUR25 miljoen van de in de Bahamas gevestigde aandeelhouder Gemini Investment Fund genoeg financiering te hebben veiliggesteld voor het herstarten van de productie.

    Daarbij maakte de Europese Investerings Bank (EIB) maandag bekend de verkoop van 50,1% van de aandelen in Saab Automobile Property ab, het vastgoedonderdeel van Swedish Automobile, aan een consortium aan Zweedse vastgoedinvesteerders voor EUR28 miljoen goedgekeurd te hebben.

    Swedish Automobile en Saab geven aan dat de overeenkomsten met Youngman en Pang Da nog wel onderhevig zijn aan goedkeuring van de lokale autoriteiten.

    Door Christina Zander, bewerkt door Patrick Buis en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com

    lucas D

    Start productie volgende week!
  2. s.lin 4 juli 2011 18:55
    Hallo Lucas het meeste van het laatste update was al de helen dag bekend en in de koers verrekend vandaag. Altans daar ga ik dan van uit, je zag de koers ook niet meer zakken.
    maar hoe verder nu, krijgen we nog een correctie of blijven we stijgen.

    hier onder de tijden van de voorgaande berichten.
    -UDATE: SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv
    Gepubliceerd: 14:29
    -SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv
    Gepubliceerd: 09:52
  3. [verwijderd] 4 juli 2011 19:36
    Van het Saabforum afgeplukt. Zit wel wat in.

    90 UWb July 4, 2011 at 12:41
    As much which is happening in China, the Chinese Authorities has probably / hopefully something to do with this. I would not foresee that Youngman and Pang Da on their own, at this stage, are going out and taking this step. Remember that
    1. Youngman was the chosen company by the Chinese Authorities in the first place. Youngman and Pang Da had probably contact with the Authorities before signing the MOU.
    2. The Chinese Authorities was visiting Sweden recently – it is more of a coincidence that this contract signing is coming shortly after their visit. Probably they got some assurances from different parties.

    Still it can / will take some time before the formal decision will be taken, but considering the facts above, I would say that the probability of approval has increased substantially.

  4. [verwijderd] 4 juli 2011 20:18
    En de toestemming van de NDO kunnen we ook wel snel verwachten.

    13 MK July 4, 2011 at 17:40
    Latest news from P4 West:
    Unni Jerndal at NDO is currently preparing a letter to the Government for Saab. The Government may get it little later tonight.

    SWEDEN: Swedish government on stand-by as debt office mulls Saab
    By: Simon Warburton | 4 July 2011
    Sweden's government is on stand-by to meet and discuss today's (4 July) news the European Investment Bank (EIB) has approved the automaker's property deal.

    Saab secured approval from the EIB for its US$40.7m sale in its property division, but the deal still has to be ratified by the Swedish National Debt Office (SNDO) and the government. The SNDO guaranteed an EIB loan of EUR400m.

    "The Swedish government is awaiting [a] decision from the National Debt Office," a Swedish Ministry of Enterprise and Energy spokesman told just-auto.

    "The whole government needs to find the common position and this can't be done before the NDO. As soon as the NDO reaches a decision, the government will find their decision."

    The SNDO was not immediately available for comment.

  5. [verwijderd] 4 juli 2011 20:59
    quote:

    Astara schreef op 4 juli 2011 20:46:

    [...]

    een koers sprong van nog een 100 procent gezien de goed nieuws show die spyker de komende kleine week zal worden sluit ik niet uit.
    Dus je denkt dat een koers van E 5,80 nog deze week reeel is? Dan zit je wel weer tegen de top van het afgelopen halfjaar aan, toen het er allemaal nog niet zo somber uit zag. Voor alle duidelijkheid, een koersverdubbeling vind ik als kersverse aandeelhouder natuurlijk prima maar lijkt me wat hooggegrepen. Mochten beide overheden deze week hun fiat geven, dan verwacht ik zelf koersen richting de 4 - 4,50.

  6. [verwijderd] 4 juli 2011 22:13
    quote:

    VOLKOREN schreef op 4 juli 2011 18:59:

    Croisant, Geloof jij in sprookjes?7 euro is een eind weg en zal nog
    een hele lange weg zijn , mede door de verliezen van het niet produceren
    van nieuwe Saabs.
    Morgen kan wel eens een een kantel dag worden, In volendam noemen ze dit heen en weer.
    Docterandus P heeft er een liedje op gemaakt.
    Maar ik verwacht het ook tenzij er nieuws komt.
  7. [verwijderd] 4 juli 2011 23:25
    quote:

    Dinrictus schreef op 4 juli 2011 20:59:

    [...]

    Dus je denkt dat een koers van E 5,80 nog deze week reeel is? Dan zit je wel weer tegen de top van het afgelopen halfjaar aan, toen het er allemaal nog niet zo somber uit zag. Voor alle duidelijkheid, een koersverdubbeling vind ik als kersverse aandeelhouder natuurlijk prima maar lijkt me wat hooggegrepen. Mochten beide overheden deze week hun fiat geven, dan verwacht ik zelf koersen richting de 4 - 4,50.

    Als er op lullige nieuws de koers met 20-30% omhoog schiet dan mag je bij zo'n nieuws wel hogere koersstijgingen verwachten. We zijn in een week tijd van 0.66 naar 2.92 geklomen, flinke stijging. Begin januari stond koers opgegeven moment rond 7.60, ik sluit niet uit dat na een kleine correctie de opmars gewoon doorzet. Correctie verwacht ik overigens niet morgen.
  8. [verwijderd] 5 juli 2011 07:44
    Och god, ze zijn nog maar net aan een faillisement ontsnapt of we krijgen alweer het oeverloze geblaat van Muller. Drie nieuwe modellen maar liefst, wat een grap.

    Saab And Youngman To Spin $356m Into 3 Cars
    By Edward Niedermeyer on July 4, 2011

    Just when the lights seem to be going out all around Saab, with employees calling for bankruptcy, suppliers in revolt and even the Swedish government pretending like nothing was happening, Saab always seems to find away to prolong the agony. Selling, then leasing back the factory was one step that’s been approved by the EIB. Getting the suppliers to take ten percent down on deliveries? Well, it turns out that management has some time to sort that one out, as the factory’s annual vacation starts in a week, and Saab is letting its employees go a week early rather than starting up and then shutting down the line. And the company is certainly hoping that it won’t have to restart the line simply to restore confidence, as it’s announcing the “final agreement” with China’s Youngman Auto for €245m (about $365m) which it hopes will clear up the perception that Saab is a sneeze away from death. Needless to say, this agreement fits squarely into the “stringing along” category rather than the “game changing” category…

    For one thing, this is not a new deal, but simply a more detailed “final” version of the agreement it reached in principle with Youngman nearly a month ago. For another, it still needs Chinese and Swedish government (not to mention GM) approval… the former of which is hardly likely, given that Saab will compete fairly directly with well-connected BAIC (motto: “From Saab, Better Than Saab”), and the government is looking to consolidate its auto industry, rather than duplicate efforts. And Sweden’s government? According to accounts in the Swedish press, the auto industry is now wondering aloud if Sweden cares whether it stays or goes. Saab’s plight seems to be the curiously unspoken subtext, although long-term problems like the “lack of Swedish engineers” are openly acknowledged. In any case, if the industry that has “lost” Saab and Volvo first to Americans and now to the Chinese has to be asking if the government cares about it, the answer isn’t going to be pleasant. Not knowing enough about Swedish politics to have an opinion on the matter (sorry car fans…), I can’t help but wonder if the Swedish government’s silence isn’t simply its most tactful option.

    After all, like most of Saab’s eleventh-hour deals, the details of the most recent “rescue” are hardly encouraging. Like Sergio Marchionne angling for a stake in crippled Chrysler, Saab’s Victor Muller is playing with his sunk investments, Saab’s “know-how,” rather than actual cash. As a result, the Saab-Youngman joint venture seems to be a full-sized enterprise with a half-sized budget. Consider the following, from Saab’s presser:

    The NPJV will be 50 percent owned by Saab Automobile and 50 percent by Youngman Passenger Car, and forms the foundation for an expansion of the Saab product portfolio with three models which until now did not form part of Saab Automobile’s current and future product portfolio. As such the NPJV will focus on developing three completely new Saab vehicles: the Saab ’9-1', Saab ’9-6' and Saab ’9-7'.

    Within the development process of these three new vehicle lines, Saab Automobile will be responsible for controlling and managing the design, the development and testing process to the start of production and providing other necessary technical and quality control support. For this, Saab Automobile will source existing capabilities and expertise from its state-of-the-art technical development department in Trollhättan. Youngman Passenger Car will be responsible for providing the necessary financial investments in the joint venture.

    Now, to a “career blogger” like myself, $350 million and change is a lot of money. But best-case scenario, we’re talking about at least two new platforms here, possibly three. Industry rule of thumb states that a billion dollars must be spent on an all-new competitive platform. Building even one credible car that performs to Saab’s oft-touted “premium” standards for $350m would be quite the accomplishment, but it’s clearly even worse than that. According to Saab

    The Saab ’9-6X’ and Saab ’9-7' will be key to enhancing the prestige of the Saab brand to an even larger group of customers in China and the US, while the entry level Saab ’9-1' will appeal to urban motorists around the globe.”

    Thus, the 9-1 becomes a MINI-fighter, the 9-7 becomes some kind of large “prestigious” sedan, while the 9-6X is presumably a three-row SUV. The 9-7 and 9-6 clearly sound like modified platform-mates, while the 9-1 will require another new chassis… which means one full-size premium chassis (modifiable for passable CUV/SUV duty) and a premium-ish small car for $350m. Designed, developed, tested and overseen by Saab’s not-cheap Swedish engineers (who are, in their defense, both well-vacationed and rare). For comparison, Volvo is said to have dropped $387m simply retooling

    If this formula succeeds, it will prove that A) China is the land of industrial miracles, and B) Sweden is the land of auto marketing miracles. After all, Volvo has been trying very hard to monetize one large platform (P2, aka Ford D3) as “prestigious” sedans and crossovers for a while now, with little-to-moderate success (hampered, it must be added, by even-less usccessful smaller cars). And what has Saab got that Volvo didn’t, besides the raw motivation born of gnawing terror that comes with having a Chinese car dealer as your backer instead of a giant global automaker? Before you answer that, consider that Volvo spent $387m simply to update and retool its Ghent plant for production of the current S40… so the answer sure isn’t “money.” Meanwhile, a “global” small car sounds marvy, especially in light of Muller’s obvious obsession with the ur-92, but the tiny budget, Chinese production and “global” description seem at odds with the “prestige” part of the story. Which basically sums up the entire problem with the Saab predicament.

    What happens next? Who knows. Though the Chinese are happy to fund a Chinese-size development budget for future products, Saab has a money-losing short-term problem in the form of a shut-down factory and laughable (if they weren’t so sad) sales. Meanwhile, the Swedish government clearly no longer sees its auto industry as a unique symbol of national pride, and won’t shell out krone one to save it. And the EIB has probably dug up new dirt on Vladimir Antonov, Saab’s somewhat dingy white knight in waiting, only approving the lease-back deal without Antonov’s involvement, and won’t give money to failing firms. Plus, Beijing has reasons to veto the deal. Which means the Chinese could get everything they want from Saab with fewer headaches when their Swedish paramour swoons, seemingly inevitably, into bankruptcy. Unless Victor Muller is able to pull just one more “rescue” out of his hat…

    www.thetruthaboutcars.com/2011/07/saa...
  9. [verwijderd] 5 juli 2011 08:01

    1 1 100 3,500 2,500 300 1
    2 1 350 3,300 2,700 1000 1
    3 1 300 3,210 2,900 200 1
    4 1 500 3,150 2,920 570 2
    5 1 600 3,100 2,960 1000 1
    6 2 215 3,000 2,970 770 2
    7 2 310 2,990 2,980 12100 5
    8 5 3660 2,950 2,990 3800 2
    9 2 820 2,920 3,000 49044 23
    10 1 310 2,911 3,010 4700 3
    Totalen 17 7165 3,010 2,989 73484 41
104 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.