Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Nieuws en meningen

1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 mei 2011 21:49
    www.thetruthaboutcars.com/2011/05/pan...

    Sohu touches on another question that had been largely overlooked: Saab has an import contract with China Automobile Trading Company (CATC). Pang Qing Hua’s comment:

    “When we signed with Saab we also thought about this issue, CATC signed a deal with Saab for three year distribution rights, we have good relations with CATC, Im good friends with their General Manager, but business is business. The deal that Saab and CATC signed can be cancelled at the end of this year, we will take over the importation from 2012 onwards.”

    Meaning: It will be a while until Pangda imports boatloads of Saabs to China. It will even be longer until there will be Saab production in China. In that regard, Pangda is in no great hurry. Pang Qing Hua explains why:

    “Until now, Pangda has not thought about this problem. We need to wait for the report from our new team and when the NDRC has given approval, we will then search for a partner factory. Our standard for a partner is basically , whoever understands Saab, whoever is proactive in making Saab vehicles work for China, then we will choose them. So on this issue, we really need to wait for that preliminary report from our team before we can think about this issue. One other thing regarding the choosing of a partner, in the contract we have with Saab it states that Pangda has the right to choose and to suggest a partner. Saab has the right to refuse a partner, but Saab has no right to choose a partner, to put it basically if any Chinese company wants to produce Saabs in China, they have to go through Pangda.”

    As far as Chinese production is concerned, Pangda has Saab by the shorties. That alone might be worth the €30 million gamble to Pang Qing Hua.

    Interessant
  2. forum rang 7 lucas D 19 mei 2011 22:26
    Als je zo vol van jezelf bent daarbij gesteund door bloedbroeders, wee degene die zich durft te roeren, die nog nooit eerder zijn mening gegeven heeft maar ziet dat het nu anders is als de vorige z.g oplossingen.
    Een tunnel visie doorbreken kan je niet met woorden daar horen feiten en een werkelijkheids garantie bij.
    Die kan echter alleen gegeven worden door de beleidsbepalers die vandaag bijeen gekomen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe het nu verder gaat, maar ga er zeker niet op voorhand vanuit dat het tot mislukken gedoemd is, maar ga uit van een mogelijke doorbraak naar de oplossing van het financiele probleem. Want alleen dat is het, niet de kwaliteit van het product.

    We zullen daarom nog even geduld moeten hebben.

    lucas D
  3. baantjer 19 mei 2011 23:25
    quote:

    lucas D schreef op 19 mei 2011 22:26:

    Als je zo vol van jezelf bent daarbij gesteund door bloedbroeders, wee degene die zich durft te roeren, die nog nooit eerder zijn mening gegeven heeft maar ziet dat het nu anders is als de vorige z.g oplossingen.
    Een tunnel visie doorbreken kan je niet met woorden daar horen feiten en een werkelijkheids garantie bij.
    Die kan echter alleen gegeven worden door de beleidsbepalers die vandaag bijeen gekomen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe het nu verder gaat, maar ga er zeker niet op voorhand vanuit dat het tot mislukken gedoemd is, maar ga uit van een mogelijke doorbraak naar de oplossing van het financiele probleem. Want alleen dat is het, niet de kwaliteit van het product.

    We zullen daarom nog even geduld moeten hebben.

    lucas D

    dat financiele probleem is niet uit de lucht komen vallen hoor.
    er worden gewoon geen Saabs verkocht en dat gaat ook niet meer op gang komen.
    Saab is uit, niet hip en dat is al een hele tijd zo.
    Dat is dus het echte probleem en dat heeft Mullertje met z'n grote mond vreselijk onderschat.
  4. s.lin 20 mei 2011 08:48
    Chinese overheid verbiedt Saab-verkoopcontracten - media
    Gepubliceerd: 08:38
    BEIJING (Dow Jones)--De Chinese overheidscommissie voor ontwikkeling en hervorming heeft lokale autofabrikanten verboden om 'blind' met elkaar te concurreren om het merk en de technologie van Spyker (SPYKR.AE) dochter Saab Automobile op de Chinese markt te brengen, meldt de Economic Observer vrijdag op basis van een anonieme bron.

    Volgens de krant heeft het agentschap woensdag verschillende autoproducenten gesommeerd beter met elkaar te communiceren om ervoor te waken geen 'onrealistisch hoge prijzen' voor Saab te bieden, die zouden kunnen resulteren in verliesgevendheid.

    De commissie geeft drie bedrijven, Beijing Automotive Industry Holdings co, Hawtai Motor Group co en Pang Da Automobile Trade co (601258.SH), geen toestemming om contracten met Saab te tekenen, meldt de krant.

    Autodealer Pang Da tekende maandag een intentieverklaring met Saab-moeder Spyker om een belang te nemen, kort nadat Spyker had gemeld een overeenkomst met Hawtai af te blazen.

    Saab heeft ook met veel andere potentiele Chinese investeerders gesproken, waaronder Great Wall Motor co(2333.HK) en China Youngman Automobile Group co.

    - Door Bart Koster; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5201; bart.koster@dowjones.com

    (c) 2011 Dow Jones & Company, Inc.
  5. forum rang 7 lucas D 20 mei 2011 10:09
    Het onbevestigde bericht is van woensdag. Onderstaand bericht van donderdag, rond 16:00 uur. Mocht het waar zijn dan mag je toch verwachten dat Pang Da onmiddelijk Muller op de hoogte gesteld zou hebben, gezien hun belang door de al betaalde 30 miljoen begin deze week.

    www.nuzakelijk.nl/beurs/2519147/deal-...

    lucas D

    Noot: Verwacht nog wel een reactie van Muller vandaag.
  6. goldrush 20 mei 2011 10:28
    VM zegt wel dat er al betaald is, maar ik heb daar mijn twijfels over.
    Hij heeft al zoveel geroepen wat niet waar bleek te zijn.

    Denk niet dat die chinezen geld overmaken zolang de deal niet rond is en die deal bestaat op dit moment alleen nog maar op wc-papier.

    30 miljoen voor 1300 auto's. Dat is € 23.076,- per auto. Tel daar de chinese importheffing bij op en een dealermarge. Dan praat je over een heel vette prijs voor een auto, die men in de rest van de wereld aan de straatstenen niet kwijt kan.

  7. AX lover 20 mei 2011 10:44
    Waarschijnlijk mogen die Chinezen (Pang Da) wel die auto's kopen, maar wil de Chinese overheid niet dat ze een aandeel kopen in Saab. Als je het artikel ook goed leest staat er het volgende:

    quote:

    schreef:

    verboden om 'blind' met elkaar te concurreren om het merk en de technologie van Spyker (SPYKR.AE) dochter Saab Automobile op de Chinese markt te brengen
    Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat het geld van die Chinezen ergens op een tussenrekening staat. En dat die Chinezen het pas definitief vrijgegeven als ze volgende week in Zweden op bezoek zijn geweest.

    Het zo'n vermoeden dat als ze op bezoek komen ze zich de tiefus schrikken.
  8. forum rang 7 lucas D 20 mei 2011 10:44
    quote:

    closer schreef op 20 mei 2011 10:27:

    lucasD, heb je ook een link naar het originele artikel van woensdag? Kan het niet vinden.
    Er bestaat geen originel artikel.

    Alleen een overgenomen bericht van de fd. uit de economic observer met vermelding anonieme bron. www.fd.nl/artikel/22215003/chinese-ov...

    lucas D
  9. AX lover 20 mei 2011 10:54
    quote:

    schreef:

    meldt de Economic Observer vrijdag
    Oftewel het is pas vandaag aan het licht gekomen dat die Chinezen geen contracten met Saab mogen sluiten!

    De Chinese overheid heeft ze woensdag een bericht gestuurd en dat is vandaag uitgelekt. Is het nou zo moeilijk om dat te begrijpen?
  10. forum rang 8 closer 20 mei 2011 11:13
    quote:

    AX lover schreef op 20 mei 2011 10:54:

    Is het nou zo moeilijk om dat te begrijpen?
    Met het verkeerde been uit bed gestapt, AX lover?

    Ik heb gezocht op de website van de Economic Observer en niets kunnen vinden. Daarom vroeg ik om een link naar het originele artikel. lucasD was zo vriendelijk om de link naar het FD te geven, waarvoor dank. Waar bemoei jij je eigenlijk mee?
  11. AX lover 20 mei 2011 11:59
    quote:

    closer schreef op 20 mei 2011 11:13:

    [...]
    Met het verkeerde been uit bed gestapt, AX lover?

    Ik heb gezocht op de website van de Economic Observer en niets kunnen vinden. Daarom vroeg ik om een link naar het originele artikel. lucasD was zo vriendelijk om de link naar het FD te geven, waarvoor dank. Waar bemoei jij je eigenlijk mee?
    Zo'n bron is niet zo moeilijk te vinden hoor. Iedereen die een beetje met Google om kan gaan kan het zo vinden:
    www.eeo.com.cn/comment/sygc/jdgs/2011...
1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 80 81 82 83 84 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.