Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,220   +0,010   (+0,19%) Dagrange 5,215 - 5,300 73.878   Gem. (3M) 178,9K

apple werkt aan verkeersdienst voor iphone

29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Len787 27 april 2011 21:44
    Als Apple zelf live traffic informatie geeft en dat doet voor een lage prijs is dat een serieuze bedreiging voor TOMTOM, Garmin en eigenlijk de hele PND markt. Apple kan hiermee zijn marktaandeel vergroten, want je koopt niet alleen een Iphone maar tegelijkertijd navigatie. Inderdaad kan het zijn dat Apple niet afhankelijk wil zijn van google maps en daarom op zoek gaat naar een kaartenmaker, maar is TOMTOM dan de beste kandidaat? Is er hier iemand die alternatieven weet waar Apple zijn peilen op kan gaan richten?

    Verder hangt eea ook af van de voorkeur van de consument. Een Iphone wordt inmiddels voor alles gebruikt, maar is niet altijd even ideaal. Ik denk echter dat de meeste consumenten de prijs belangrijker vinden dan bijvoorbeeld schermgrootte of goede graphics..

    Al met al begrijp ik wel dat de koers voorlopig rond de 6 euro zal blijven hangen. Er is teveel onzekerheid.
  2. [verwijderd] 27 april 2011 21:51
    maar is niet altijd even ideaal. Dat zie je verkeerd.
    Dat ding is altijd ideaal.

    En nee er is geen alternatief het is of TomTom overnemen of kaarten inkopen bij Tomtom, Navteq of Google.

    Alles zelf op poten zetten is ook een mogelijkheid waar men wellicht mee gaat dreigen naar TomTom toe, maar dat kost denk ik veel te veel tijd en dan nog missen ze waarschijnlijk ook nog eens patenten waardoor het ook nog eens enorm duur gaat worden.


  3. [verwijderd] 27 april 2011 21:55
    quote:

    *Joris* schreef:

    maar is niet altijd even ideaal. Dat zie je verkeerd.
    Dat ding is altijd ideaal.

    En nee er is geen alternatief het is of TomTom overnemen of kaarten inkopen bij Tomtom, Navteq of Google.

    Alles zelf op poten zetten is ook een mogelijkheid waar men wellicht mee gaat dreigen naar TomTom toe, maar dat kost denk ik veel te veel tijd en dan nog missen ze waarschijnlijk ook nog eens patenten waardoor het ook nog eens enorm duur gaat worden.

    Waarom moet Apple dreigen..?
    Harold houd zelf de koers wel laag door die onzin bij iedere cijferpresentatie..

    EP
  4. Len787 27 april 2011 23:47
    Als er geen andere kaartmaker is dan NAVTEQ, TOMTOM of Google dan is de kans reeel dat Apple TOMTOM overneemt. Zelf kaarten gaan maken lijkt mij duurder en niet de competentie van Apple. Goddijn is gewoon erg voorzichtig en dat is beter dan mooi weer verhalen die de koers opdrijven en beleggers uiteindelijk teleurstelt. Je ziet ook bij Navteq de afgelopen jaren een sterk opgelopen koers die helemaal in elkaar is gezakt. Dat zie je nog wel bij meer tech fondsen.
  5. [verwijderd] 27 april 2011 23:59
    quote:

    *Joris* schreef op 27 april 2011 21:51:

    maar is niet altijd even ideaal. Dat zie je verkeerd.
    Dat ding is altijd ideaal.

    En nee er is geen alternatief het is of TomTom overnemen of kaarten inkopen bij Tomtom, Navteq of Google.

    Alles zelf op poten zetten is ook een mogelijkheid waar men wellicht mee gaat dreigen naar TomTom toe, maar dat kost denk ik veel te veel tijd en dan nog missen ze waarschijnlijk ook nog eens patenten waardoor het ook nog eens enorm duur gaat worden.


    Dat ding is niet altijd ideaal want bellen en navigeren tegelijk gaat niet.
  6. [verwijderd] 28 april 2011 00:10
    quote:

    mps schreef op 27 april 2011 23:59:

    [...]
    Dat ding is niet altijd ideaal want bellen en navigeren tegelijk gaat niet.
    ??? Gaat bij mij perfect. Heb mijn Iphone 4 verbonden via een parrot carkit. Dan bel ik er rustig handsfree op los terwijl m'n tomtom app met hd traffic mij de weg wijst.
    Na het bellen zet ik in de TomTom app mijn muziek aan en dat wordt middels bluetooth via de carkit naar mijn speakers gestreamd. Werkt vlekkeloos.

    www.parrot.com/nl/producten/bluetooth...
  7. forum rang 5 JvH 29 april 2011 09:47
    quote:

    nr36 schreef:

    'Apple-plannen bedreiging voor TomTom'AMSTERDAM (ANP) - Apple is begonnen met het verzamelen van reisdata van iPhonegebruikers en heeft plannen om hiermee een eigen verkeersinformatiedienst te lanceren. Volgens analisten kan dit een bedreiging vormen voor het Nederlandse navigatiebedrijf TomTom, dat ook een applicatie voor de iPhone aanbiedt met actuele verkeersgegevens.

    Apple maakte eerder deze week bekend dat het anonieme reisgegevens verzamelt in een database. Hiermee wil het naar eigen zeggen de komende jaren iPhone-gebruikers bedienen van verkeersinformatie.

    Het bedrijf maakte echter niet bekend of het met de eigen gegevens de Google-kaarten die het gebruikt wil verbeteren of dat het een concurrerende dienst wil opzetten. Apple was niet bereikbaar voor commentaar. TomTom wilde niet reageren.

    "Apple moet nog veel technische details over de plannen uitleggen", zei analist Martijn den Drijver van SNS Securities. "Maar het is mogelijk dat partijen als TomTom, Nokia en Garmin een sterke concurrent kunnen verwachten."

    Bron: ANP
    Publicatiedatum: 29 apr 2011 09:28:56
    Copyright (c) 2011 - Algemeen Nederlands Persbureau ANP



    Als zelfs Martijn den Drijver negatief wordt over TomTom...

    That would be hugely disruptive to the $10 billion GPS market. Turn-by-turn navigation with real time traffic info is one of the last things keeping GPS makers alive. If it becomes a feature on every iPhone, that's completely disruptive, and distruption is exciting.

    www.businessinsider.com/apple-iphone-...

    laatste zin vertaald:
    Het haalt de boel helemaal overhoop en chaos is spannend.

  8. [verwijderd] 29 april 2011 10:11
    Er staat ook "the goal of providing iPhone users an improved traffic service in the next couple of years."

    Dus 'ergens in de komende jaren'. Als TomTom dan al een werkend systeem heeft, en de live modellen worden nu al in de VS geleverd, dan denk ik dat tomtom er op tijd bij is met live services.

    Waar je over praat is een 'mogelijke bedreiging' (we weten namelijk nog niet hoe ze dit gaan doen, misschien wel samen met tomtom of met hun kaarten) en die ligt ook nog eens een paar jaar in de toekomst. Dus even kalm doen.

    Den Drijver van SNS is trouwens niet negatief, hij heeft nog steeds een buy advies. Hij zegt wel dat tomtom er over een paar jaar weer een serieuze concurrent bij 'kan' hebben. Met de nadruk op kan, want de technische details zijn nog niet bekend en we weten niet of ze dit alleen gaan doen of met iemand samen, misschien wel met kaarten van tomtom.

    En concurrentie is helemaal niet verkeerd. TomTom hoeft de markt heus niet helemaal alleen te hebben om succesvol te zijn. Concurrentie is goed en houdt je scherp.

    De navigatiemarkt groeit nog steeds, alleen wel met verschuiving van minder kastjes naar meer inbouw, services en mobiel. Op inbouwgebied is tomtom goed bezig (60 miljoen omzet in Q1, ver boven verwachting) en services en kaartlicenties gaan ook goed. Alleen op mobiel zien we nog te weinig van tomtom.

    Mensen doen hier steeds net alsof iedere mogelijke concurrent sterker is dan tomtom. Waar komt die onzekerheid toch vandaan. Even een geschiedenislesje: ook Nokia zou een paar jaar geleden een enorme bedreiging zijn voor tomtom, en zou met navigatie op de mobiel tomtom van de kaart vegen. En kijk waar we nu zijn: Nokia pist volledig naast de boot en TomTom is nog even winstgevend.
  9. forum rang 6 hvasd2 29 april 2011 10:27
    quote:

    qwertyu schreef op 29 april 2011 10:11:

    Er staat ook "the goal of providing iPhone users an improved traffic service in the next couple of years."

    Dus 'ergens in de komende jaren'. Als TomTom dan al een werkend systeem heeft, en de live modellen worden nu al in de VS geleverd, dan denk ik dat tomtom er op tijd bij is met live services.

    Waar je over praat is een 'mogelijke bedreiging' (we weten namelijk nog niet hoe ze dit gaan doen, misschien wel samen met tomtom of met hun kaarten) en die ligt ook nog eens een paar jaar in de toekomst. Dus even kalm doen.

    Den Drijver van SNS is trouwens niet negatief, hij heeft nog steeds een buy advies. Hij zegt wel dat tomtom er over een paar jaar weer een serieuze concurrent bij 'kan' hebben. Met de nadruk op kan, want de technische details zijn nog niet bekend en we weten niet of ze dit alleen gaan doen of met iemand samen, misschien wel met kaarten van tomtom.

    En concurrentie is helemaal niet verkeerd. TomTom hoeft de markt heus niet helemaal alleen te hebben om succesvol te zijn. Concurrentie is goed en houdt je scherp.

    De navigatiemarkt groeit nog steeds, alleen wel met verschuiving van minder kastjes naar meer inbouw, services en mobiel. Op inbouwgebied is tomtom goed bezig (60 miljoen omzet in Q1, ver boven verwachting) en services en kaartlicenties gaan ook goed. Alleen op mobiel zien we nog te weinig van tomtom.

    Mensen doen hier steeds net alsof iedere mogelijke concurrent sterker is dan tomtom. Waar komt die onzekerheid toch vandaan. Even een geschiedenislesje: ook Nokia zou een paar jaar geleden een enorme bedreiging zijn voor tomtom, en zou met navigatie op de mobiel tomtom van de kaart vegen. En kijk waar we nu zijn: Nokia pist volledig naast de boot en TomTom is nog even winstgevend.
    1-0 voor MPV

    Btw omzetten op de beurs extreem laag en volgens mij gaat iedereen na de pauze naar huis....
  10. [verwijderd] 29 april 2011 11:05
    quote:

    qwertyu schreef:

    Mensen doen hier steeds net alsof iedere mogelijke concurrent sterker is dan tomtom. Waar komt die onzekerheid toch vandaan. Even een geschiedenislesje: ook Nokia zou een paar jaar geleden een enorme bedreiging zijn voor tomtom, en zou met navigatie op de mobiel tomtom van de kaart vegen. En kijk waar we nu zijn: Nokia pist volledig naast de boot en TomTom is nog even winstgevend.
    Goed weergegeven qwerty ...
    Je wordt er niet goed van hoe ieder bericht over een EVENTUEEL alternatief voor TT wordt afgeschilderd als vernietigend voor TT met als resultaat wéér een dreun voor de koerst. In bijna alle gevallen is aangetoond dat die angst totaal ongegrond was ...... helaas is de koers nooit meer op het niveau van sept. 2009 (onzinverhaal mbt Google maps)teruggekomen.
  11. [verwijderd] 29 april 2011 11:33
    De enige vraag is: waarom draait de negatieve geruchtenmachine overuren? Het bericht over apple staat nu ook alweer op telegraaf. En dat verhaal over 'zogenaamd' doorverkopen aan de politie kwam ook exact gelijk met de cijfers. Wie heeft hier de regie op en wat is het doel? Als het een short doel is, dan zijn wij de klos, als het als doel heeft om laag in te stappen of tegen een lage prijs een aandeel te nemen, dan zal de koers op termijn wel weer herstellen. Dat is de grote vraag, want er gebeuren teveel toevalligheden.
  12. [verwijderd] 29 april 2011 11:34
    quote:

    qwertyu schreef op 29 april 2011 11:33:

    De enige vraag is: waarom draait de negatieve geruchtenmachine overuren? Het bericht over apple staat nu ook alweer op telegraaf. En dat verhaal over 'zogenaamd' doorverkopen aan de politie kwam ook exact gelijk met de cijfers. Wie heeft hier de regie op en wat is het doel? Als het een short doel is, dan zijn wij de klos, als het als doel heeft om laag in te stappen of tegen een lage prijs een aandeel te nemen, dan zal de koers op termijn wel weer herstellen. Dat is de grote vraag, want er gebeuren teveel toevalligheden.
    Inderdaad....zijn het wel toevalligheden ...
  13. [verwijderd] 29 april 2011 11:44
    quote:

    qwertyu schreef op 29 april 2011 11:33:

    De enige vraag is: waarom draait de negatieve geruchtenmachine overuren? Het bericht over apple staat nu ook alweer op telegraaf. En dat verhaal over 'zogenaamd' doorverkopen aan de politie kwam ook exact gelijk met de cijfers. Wie heeft hier de regie op en wat is het doel? Als het een short doel is, dan zijn wij de klos, als het als doel heeft om laag in te stappen of tegen een lage prijs een aandeel te nemen, dan zal de koers op termijn wel weer herstellen. Dat is de grote vraag, want er gebeuren teveel toevalligheden.
    Precies.
  14. [verwijderd] 29 april 2011 11:47
    quote:

    relakz schreef:

    [...]

    Inderdaad....zijn het wel toevalligheden ...
    De cirkel is bijna rond. Het lijkt er steeds meer op dat Apple overnamekandidaat nummer 1 is. Echter de prijs staat het management van TT nog niet aan. De druk wordt steeds hoger opgevoerd. Kwestie van lange adem!
  15. VanillaSky 29 april 2011 11:58
    quote:

    Fluitgast schreef op 29 april 2011 11:47:

    [...]

    De cirkel is bijna rond. Het lijkt er steeds meer op dat Apple overnamekandidaat nummer 1 is. Echter de prijs staat het management van TT nog niet aan. De druk wordt steeds hoger opgevoerd. Kwestie van lange adem!
    Heb niet het idee dat HG bereidt is TT te verkopen, en wanneer hij dat wel zou doen dan denk ik dat hij flink wil vangen. 20+ per aandeel, en laten we realistisch blijven dat is voorlopig, tot de koers vér boven de 10 staat een utopie.
  16. [verwijderd] 29 april 2011 12:03
    e vier oprichters van TomTom, waaronder topman Harold Goddijn en zijn vrouw, nemen EUR 169,3 miljoen van de claimemissie voor hun rekening. Toch zien zij hun gezamenlijke meerderheidsbelang van 51,5% terugvallen naar ongeveer 47,2%. Ook bestuurslid Alain De Taye, afkomstig van Tele Atlas, koopt voor EUR 1,5 miljoen stukken via de onderhandse plaatsing (EUR 1,05 miljoen) en de claimemissie (EUR 0,45 miljoen).

    Ze hebben enorm veel geld in het bedrijf zitten dus het lijkt me sterk dat ze expres de koers latten zakken.
  17. [verwijderd] 29 april 2011 12:05
    quote:

    qwertyu schreef op 29 april 2011 11:33:

    De enige vraag is: waarom draait de negatieve geruchtenmachine overuren? Het bericht over apple staat nu ook alweer op telegraaf. En dat verhaal over 'zogenaamd' doorverkopen aan de politie kwam ook exact gelijk met de cijfers. Wie heeft hier de regie op en wat is het doel? Als het een short doel is, dan zijn wij de klos, als het als doel heeft om laag in te stappen of tegen een lage prijs een aandeel te nemen, dan zal de koers op termijn wel weer herstellen. Dat is de grote vraag, want er gebeuren teveel toevalligheden.
    Ik denk dat we short gaan wel af kunnen strepen want bij zo weinig volume/handel als vandaag hadden ze de koers zo onder de 6 euro kunnen drukken. Dat is blijkbaar niet nodig....
29 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.