Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Nieuws en meningen

1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 91 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 januari 2011 00:37
    quote:

    AX lover schreef:

    [...]

    Je doelt op "Saab, het lachertje van de Detroit Autoshow"??? Lees voor de grap ook even de comments van de potentiele kopers bij onderstaande artikelen...
    blogs.insideline.com/straightline/201...
    www.autoevolution.com/news/huge-merce...
    Ik vind het wel lef hebben om tegen de gevestigde orde in te gaan. Saab had ook helemaal daar niet naar toe hoeven komen. Maar het heeft ook zo zijn redenen om nu buiten te staan i.p.v. binnen...

    QUOTE
    But the fact Saab is here at all is reason to celebrate for the resurrected brand -- it didn't get a spot in Cobo because it wasn't sure of its survival at the time of the official participation deadline
    END QUOTE

    Wat heeft Mercedes voor excuus om buiten te staan ???
  2. [verwijderd] 12 januari 2011 10:13
    Saab reduceert productie met kwart
    Gepubliceerd: vandaag 09:33

    TROLLHÄTTAN (AFN) - Het Zweedse Saab Automobiles, dochteronderneming van het Nederlandse Spyker Cars, verlaagt de productie in Zweden met bijna een kwart. Dat bevestigde het bedrijf woensdag tegen de Zweedse nationale radio-omroep SR.

    In de fabriek in Trollhättan, bij Göteborg, rollen vanaf medio januari 28 in plaats van 38 voertuigen per uur van de band. Reden zijn al eerder gemelde tegenvallende verkoopresultaten. Saab hoopt dit jaar 80.000 auto's te verkopen, circa 40.000 minder dan wat bij de overname door het Nederlandse Spyker in februari 2010 werd gemeld.

    Bij Saab werken ongeveer 3.200 mensen, nadat in december 200 metaalarbeiders moesten vertrekken.
  3. [verwijderd] 12 januari 2011 10:17
    Europese beurzen koersen omhoog
    Gepubliceerd: vandaag 09:50

    AMSTERDAM (AFN) - De Europese beurzen borduurden woensdag voort op de stevige koerswinsten van een dag eerder. Beleggers waren positief gestemd in afwachting van een obligatieveiling door Portugal.

    De AEX-index in Amsterdam noteerde na ruim dertig minuten handel een winst van 0,5 procent op 360,24 punten. De MidKap steeg 0,6 procent tot 647,71 punten. De beurzen in Parijs, Frankfurt en Londen gingen tot 1,1 procent omhoog.

    .....
    "Spyker Cars

    Autoproducent Spyker Cars zette de opmars van dinsdag voort. Dinsdag steeg het aandeel 33 procent en daar kwam woensdag nog eens 21 procent bovenop zonder duidelijk aanwijsbare reden. De Zweedse radio meldde woensdag wel dat Saab de productie in Zweden met een kwart verlaagt."

    .........

    Aldus de persberichten van De Beurs.
  4. AX lover 12 januari 2011 10:24
    quote:

    sam en moos schreef op 12 januari 2011 10:13:

    Saab reduceert productie met kwart
    Gepubliceerd: vandaag 09:33

    TROLLHÄTTAN (AFN) - Het Zweedse Saab Automobiles, dochteronderneming van het Nederlandse Spyker Cars, verlaagt de productie in Zweden met bijna een kwart. Dat bevestigde het bedrijf woensdag tegen de Zweedse nationale radio-omroep SR.

    In de fabriek in Trollhättan, bij Göteborg, rollen vanaf medio januari 28 in plaats van 38 voertuigen per uur van de band. Reden zijn al eerder gemelde tegenvallende verkoopresultaten. Saab hoopt dit jaar 80.000 auto's te verkopen, circa 40.000 minder dan wat bij de overname door het Nederlandse Spyker in februari 2010 werd gemeld.

    Bij Saab werken ongeveer 3.200 mensen, nadat in december 200 metaalarbeiders moesten vertrekken.
    Gohhh, wat een verrassing...
    En nog steeds stijgt de beurskoers. Jullie zijn echt fucking dom!

    Toen Saab draaide met een productie van 38 auto's per uur (Q4 2010) konden ze MAXIMAAL 11.500 auto's per kwartaal bouwen. Oftewel een totaal van 46.000 auto's in 2011. Nu schroeven ze de productie OMLAAG met 26,3% en zullen ze dus uitkomen op MINDER auto's (zo'n 34.000 auto's).

    Leg mij eens uit hoe het ze dan gaat lukken om 80.000 auto's te verkopen dit jaar!!!

    Saab zegt zelf: "tegenvallende verkoopresultaten"

    Maar ze roepen ook: We gaan dit jaar 80.000 auto's verkopen (+185% tov 2010).

    De vraag valt dus tegen, maar ze willen dit jaar wel bijna 3x zoveel auto's verkopen???

    In de tweede helft van 2010 wilde Saab al een tweede shift invoeren (productie verdubbelen dus), maar dat ging toen niet door OMDAT ER GEEN VRAAG WAS. Vervolgens werden er in november 200 mensen ontslagen. En nu wordt de productie nog verder teruggeschroefd. En nog steeds geloven jullie dat ze de doelstelling voor 2011 gaan halen??? Laat me niet lachen!!!
  5. AX lover 12 januari 2011 11:45
    quote:

    APPIEZELF schreef op 12 januari 2011 11:33:

    [...]

    Goedemorgen AX lover,

    Gaan we niet eens proberen. Doen we zelf wel tegen de tijd dat de koers horende bij die ca, 80.000 verkochte Saabjes op de borden verschijnt!!

    APPIE.
    Leg mij dat eens uit...

    Ik weet niet of je het nieuws vandaag hebt gelezen, maar Saab schroeft de productie met 26% OMLAAG omdat de vraag naar Saabs TEGENVALT.

    Saab heeft eind vorig jaar "heel knap" hun verkoopkanaal volgepropt met auto's om de wholesale cijfers op te kloppen. Er zijn alleen geen consumenten die een Saab willen kopen! Inmiddels zitten de dealers/importeurs vol en die willen ook geen Saabs meer. Daarom wordt nu maar besloten om de fabriek op halve kracht te laten draaien.

    Om die 80.000 verkopen te halen zal Saab moeten besluiten om een 2e shift in te stellen. Dat zou eigenlijk volgend jaar al gebeuren, maar die beslissing lijkt nu verder weg dan ooit...
  6. [verwijderd] 12 januari 2011 11:51
    Tsja als je de case voor saab bouwt op de verkoop van de 95 dan kan je cynisch blijven. Aan de andere kant zijn de verkopen best aardig. Ik denk dat teveel klanten wachten op de nieuwe auto's/modellen en motoren van BMW: je wil ook wat te kiezen hebben van het nieuwe saab en niet constant het gevoel hebben dat je in 'het overlevingsmodel rijdt'. Wellicht iets te exclusieve/bijzondere uitsraling. Een participatie of verdere samenwerking zou het bestaansrecht t.a.v. saab verder onderstrepen. Samen met het aanboren van een nieuw segment (91 of 92) op basis van een bestaand platform en verdere uitbreiding naar Azie: dan kan je toch niet ontkennen dat het Muller inderdaad lukt om heel wat potentie op het merk te zetten? Downside is een faillisement (-100%) Upside mag je zelf invullen.
  7. [verwijderd] 12 januari 2011 12:27
    @AX lover

    ben het helemaal met je eens, het is zo duidelijk als wat dat het Saab verhaal origineel veel te rooskleurig is ingeschat. Zowel qua productie, verkoop als financiën was het verhaal van het begin af aan niet realistisch. De schuldenlast t.o.v. eigen vermogen is absurd en alhoewel nu nog betaalbaar door speciale opstart regelingen moet hier komende jaren steeds meer voor betaald gaan worden. Verkopen wijzen op zich.
    Overigens zou 38 auto's per uur wel uitkomen op ongeveer 80.000 in een jaar, immers 38x8x5x52. 52 wordt niet gehaald maar wat extra dagen of uren zijn makkelijk ingepland. Overigens heb ik ook wat twijfels over die 398 per uur, waarschijnlijk piek in plaats van continue (gezien productie Q4)
    Blijft de vraag wat er nu gebeurd, naar mijn idee wordt de koers expres omhoog gezet, iemand is zwaar aan het inkopen en doet dit duidelijk niet voorzichtig. Ik ga eens spitten naar redenen, wellicht heeft een hoge beurskoers een positief effect voor de Zweedse beurs notering :-S
    Overigens zit ik short, dus kan hier niet echt van genieten, er begonnen zelfs automatische liquidaties in mijn porto door deze onzinnige koersen. Afijn, 2011 begint knallend ;-)
  8. [verwijderd] 12 januari 2011 13:40
    quote:

    chris63 schreef op 12 januari 2011 12:53:

    [...]

    Wat ik nu zie is dat de koers zich enigszins aan het stabiliseren is met rustigere koersbewegingen maar wel dat elke keer een kleon dipje is er toch weer gretig gekocht word.

    Gaan we toch de 8 nog testen ??
    Blijf jij volledig zitten dan, koerswinst sinds eind december is even boven de 100% geweest, wanneer wordt het tijd om winst te pakken? Of denk je fundamenteel dat de cijfers en ontwikkeling bij Saab dusdanig zijn dat deze koersontwikkeling logisch is?

    Ongeacht het aandeel zou ik bij dit soort koersbewegingen zeker een stuk winst nemen, beter een beetje minder winst als achteraf terug moeten kijken en concluderen dat je je moment gemist hebt. Overigens is een stuk aanhouden indien je geloofd in mogelijk hogere koersen natuurlijk prima tactiek
1.803 Posts
Pagina: «« 1 ... 25 26 27 28 29 ... 91 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.