Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,810   0,000   (0,00%) Dagrange 8,580 - 8,932 1.480.950   Gem. (3M) 1,2M

De groeiparel van de Aex

22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 17 november 2010 18:51
    Air France-KLM verhoogt verwachtingen
    17 november 2010, 18:36 | ANP
    PARIJS (AFN) - Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM heeft woensdag zijn verwachtingen voor het gebroken boekjaar 2010/2011 verhoogd. Het bedrijf rekent nu op een operationele winst van ten minste 300 miljoen euro. Eerder rekende het bedrijf erop om dit boekjaar quitte te draaien.

    De winst in het tweede kwartaal van het boekjaar bedroeg 290 miljoen euro. Een jaar eerder leed het concern in dezelfde periode nog een verlies van 147 miljoen euro. De omzet steeg met bijna 20 procent tot 6,65 miljard euro. De cijfers zijn beter dan analisten gepolst in opdracht van ANP-Reuters hadden verwacht.

    Volgens topman Pierre-Henri Gourgeon was het tweede kwartaal ,,bijzonder bevredigend''. Over de eerste zes maanden is het operationele resultaat met ongeveer 1 miljard euro verbeterd, ondanks de aswolk die het luchtverkeer lamlegde. De IJslandse vulkaan leverde Air France-KLM een operationeel verlies van 158 miljoen euro op.

    Omzet

    Over het eerste halfjaar van het boekjaar klom de omzet met bijna 15 procent tot 12,37 miljard euro. De operationele winst kwam uit op 444 miljoen tegen een verlies van 543 miljoen in het eerste halfjaar van het boekjaar 2009/2010. Het nettoresultaat verbeterde ook aanzienlijk; van een verlies van 573 miljoen euro naar een winst van meer dan 1 miljard euro.

    De goede resultaten zijn volgens Gourgeon te danken aan een verbeterd economisch klimaat en het doorvoeren van besparingen. Daar gaat het bedrijf ook mee door.

    Over de eerste zes maanden vervoerden de twee maatschappijen nog wel minder passagiers, bijna 1 procent. De capaciteit lag 2,6 procent onder het niveau van het voorgaande jaar. Het vrachtverkeer groeide 2,6 procent.

  2. [verwijderd] 25 november 2010 11:03
    AMSTERDAM (Dow Jones)--KLM start op 27 maart 2011 een nieuwe lijndienst op het Deense Aalborg, maakt de Nederlandse tak van Air France-KLM (AF.FR) donderdag bekend.
    De dienst zal twee keer per dag worden uitgevoerd met een Fokker 70 van KLM cityhopper, met 80 stoelen.
    Aalborg wordt na Kopenhagen en Billund de derde Deense bestemming van KLM, dat via Schiphol doorverbindingen biedt naar 74 intercontinentale en 78 Europese bestemmingen.
  3. [verwijderd] 25 november 2010 11:30
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het internationale passagiersvervoer is in oktober met 10,1% gestegen ten opzichte van dezelfde maand in 2009, meldt de International Air Transport Association (IATA) donderdag.
    Het internationale vrachtvervoer steeg met 14,4%.
    "Nu we het eind van 2010 naderen, bereikt de groei van het vervoer weer een normaal patroon. Het passagiersvervoer is 5% hoger en het vrachtvervoer 1% hoger dan het niveau van voor de crisis begin 2008", zegt chief executive Giovanni Bisignani van de IATA.
    "Hoe het vervoer zich nu verder ontwikkelt hangt af van de ontwikkeling van de wereldeconomie", voegt hij toe. "Het beeld is alles behalve helder", zegt hij.
  4. de storm 22 augustus 2011 22:24
    Volgens mij vliegt niemand meer met KLM, gezien de koers...en staat de helft van de vloot aan de grond... bovendien is personeel niet te vinden.

    Het is wachten op faillissement, lijkt mij.

    Koers hoort eigenlijk rond 12 euro te staan! met potentie tot 18 euro...Tenminste dat vertelde de deskundigen een aantal maanden geleden.
  5. [verwijderd] 25 augustus 2011 10:08
    SCHIPHOL (AFN) - Luchthaven Schiphol heeft in de eerste helft van het jaar een nettowinst behaald van 97,3 miljoen euro, een stijging van 40,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt.

    Schiphol dankt de winstsprong aan een passagiersgroei met 13,4 procent, hogere havengeldopbrengsten en een groei van de winkel- en horecaomzet. De omzet klom met 10,8 procent tot 604,1 miljoen euro.

    Schiphol verwacht dat de resultaten voor heel 2011 hoger zullen liggen dan in 2010, met als reden dat de groei van het verkeer ,,boven verwachting'' is uitgekomen. Volgens Schipholtopman Jos Nijhuis koerst de luchthaven af op een record van 49 miljoen passagiers dit jaar.

    Het bedrijf voorziet nu een groei in aantallen passagiers van ten minste 8 procent in 2011. Eerder ging Schiphol uit van een toename van tussen de 4 en 7 procent. ,,Dit heeft een gunstig effect op de opbrengst uit havengelden en de bestedingen op de luchthaven'', aldus Nijhuis.

    Dit moet te merken zijn in de cijfers van Air france.

  6. [verwijderd] 25 augustus 2011 10:09
    De turbulentie op de financiele markten bereikte afgelopen week zijn hoogtepunt. In mijn column, het tennisbal effect, gaf ik al aan dat de markten zouden nastuiteren en dan langzaam tot rust te komen en inderdaad, dit lijkt nu te gebeuren. Toch is de rust die we momenteel zien, relatieve schijn. Ten opzichte van een maand terug is de wereld niet compleet veranderd toen we nog op 340 stonden. En ook is de wereld sinds een week, toen we op 265 stonden, ook niet compleet veranderd. De markten worden dus momenteel gedreven door sentiment. Angst en hebzucht zijn momenteel de drijfveren van de financiele markten.

    De handel kan wellicht nog wel wat verder herstellen richting 298 tot 303. Maar, daarna mag de volgende dalingsgolf weer verwacht worden, is mijn visie. De komende periode zullen de markten heftig
    blijven reageren op allerlei gebeurtenissen in de eurozone en wereldwijd. Toch zijn wij van mening dat je langzaam maar zeker ook moet instappen in sommige fondsen.


    Een voorbeeld hiervan is Air France KLM. Aan het einde van het eerste kwartaal hoorden wij op Schiphol al de eerste geluiden dat met name het vrachtvervoer onder druk stond. Met name de tonnage vanuit Azie richting Schiphol was in een rap tempo aan het terugvallen en kwam op niveaus uit van tijdens de crisis in 2008 en 2009. Als onafhankelijk beursinformatiebedrijf proberen wij overal onze informatie te vergaren. Een beursgenoteerd bedrijf mag uiteraard geen informatie prijsgeven, maar als je contact legt met de toeleveranciersbedrijven kan je natuurlijk wel informatie vergaren.
    Nu horen we dat er de laatste weken een behoorlijke stijgende trend zichtbaar is in het vrachtvervoer. Vrachtvliegtuigen die tijdelijk in de woestijn zijn gestald, een vliegtuig daar stallen is goedkoper dan hem op een luchthaven werkloos te laten staan, worden nu weer teruggehaald en ingezet in de vloot. De tonnage loopt fors op, dus dat is een positief teken en tel daarbij op, als we kijken naar de grafiek van Air France KLM, dat we de dieptepunten van 2009 hebben opgezocht en dat wij het aandurven om het aandeel nu gewoon op te pikken. We noteren momenteel rond de 7 euro en hebben voor U een koersdoel op 9 euro.
  7. Forza 27 augustus 2011 19:31
    De huidige koers is enorm overdreven laag. De markten overeageren enorm op elke storm in een glas water. Ik ga ervan uit dat het aandeel in relatief korte tijd, een maand of drie vier, weer de tien euro zal aantikken. De olieprijs is aan het dalen, dus dat werkt alvast mee. Je ziet ook dat het aandeel de laatste dagen redelijk blijft liggen. De bodem lijkt gevormd.
22 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.