Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jos Koets - De beste beloning

91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 februari 2010 17:29
    quote:

    jkoets schreef:

    Het is vrij simpel. Iedereen kan zelf beslissen of hij gebruik maakt van een adviseur of niet. Niemand wordt verplicht tot iets. Wie echter gebruik maakt van een adviseur zal te maken krijgen met de regeltjes die van hogere hand zijn opgelegd mbt. dossiervorming.

    Misschien moet je het vergelijken met het kopen van een auto. Dat kan je bij een dealer doen of bij een prive persoon. Bij een dealer krijgt de auto nog een beurt etc... Uiteindelijk betaal je daar toch wat meer voor.

    Wie trouwens zelf zijn hypotheek regelt, is niet altijd goedkoper uit. De provisie blijft meestal gewoon in het product zitten.

    Gr. Jos
    Vergelijkingen zijn altijd gevaarlijk zoals hier weer bewezen.

    Als je een auto bij een dealer koopt dan heb je garantie en verhaalsmogelijkheden.

    Die ontbreken volledig bij hypotheek adviseurs. Theoretisch zijn ze aanwezig maar praktisch een utopie.

  2. Jos Koets 5 februari 2010 17:41
    quote:

    Opera schreef:

    [quote=jkoets]
    Het is vrij simpel. Iedereen kan zelf beslissen of hij gebruik maakt van een adviseur of niet. Niemand wordt verplicht tot iets. Wie echter gebruik maakt van een adviseur zal te maken krijgen met de regeltjes die van hogere hand zijn opgelegd mbt. dossiervorming.

    Misschien moet je het vergelijken met het kopen van een auto. Dat kan je bij een dealer doen of bij een prive persoon. Bij een dealer krijgt de auto nog een beurt etc... Uiteindelijk betaal je daar toch wat meer voor.

    Wie trouwens zelf zijn hypotheek regelt, is niet altijd goedkoper uit. De provisie blijft meestal gewoon in het product zitten.

    Gr. Jos
    [/quote]

    Vergelijkingen zijn altijd gevaarlijk zoals hier weer bewezen.

    Als je een auto bij een dealer koopt dan heb je garantie en verhaalsmogelijkheden.

    Die ontbreken volledig bij hypotheek adviseurs. Theoretisch zijn ze aanwezig maar praktisch een utopie.

    Waarom zouden de garanties ontbreken bij adviseurs. Ik ben van mening dat ze zelfs verder gaan dan bij autodealers. Bovendien is het heel gemakkelijk om tegenwoordig een claim / klacht in te dienen bij adviseurs. De AFM staat dan zo op de stoep bij de desbetreffende adviseur. En via de rechter / klachteninstituut (Kifid) krijgt de consument in veel gevallen zijn gelijk. Je moet eens weten hoeveel verzekeringen wij verplicht moeten afsluiten. En dan heb ik het niet eens over de jaarlijkse bijdrages aan instanties die toezicht houden. Misschien is dat ook de rede dat de fee voor een advies zo hoog moet zijn!

    Gr. Jos
  3. goldrush 5 februari 2010 18:30
    quote:

    jkoets schreef:

    Je moet eens weten hoeveel verzekeringen wij verplicht moeten afsluiten. En dan heb ik het niet eens over de jaarlijkse bijdrages aan instanties die toezicht houden. Misschien is dat ook de rede dat de fee voor een advies zo hoog moet zijn!

    Gr. Jos
    Dit is alleen maar nodig, omdat de kwaliteit in de branche zeer slecht is.

    Een uurtarief van € 150,00 per uur voor wat gegevens intikken in de rekenmodule van de geldgever vind ik ook absurd hoog. De meeste 'adviseurs' komen nl niet verder.

  4. [verwijderd] 5 februari 2010 19:27
    Uurtarief medisch specialist 139,50 euro.
    Uurtarief Jos Koets 150,00 euro.

    Als een adviseur minder aan een hypotheek verdient, MOET hij DUS twee keer zoveel hypotheken aan de man brengen, zo stelt Jos Koets. Dat hoeft niet, hij kan ook met minder beloning genoegen nemen. De provisies zijn erg lang erg hoog geweest. Nu maar wat wennen aan wat minder mag ook.
  5. [verwijderd] 5 februari 2010 19:55
    Kwaliteit kost geld. Als iemand een goed advies wil dan betaalt hij daar voor. Als hij een beter advies wil, dan betaalt hij daar meer voor.

    Vergeet niet dat het afsluiten van een hypotheek tot de meest belangrijke beslissingen van veel mensen hun leven behoren. Bovendien vallen de kosten wel mee als je gaat terugrekenen naar jaar basis.

    Voorbeeld van Jos als hij bijv. 3.000,- in rekening brengt en het advies is goed, dan kan de klant (als hij niet gaat verhuizen) hier vaak minimaal 10 jaar mee doen. De kosten bedragen dan 300,- per jaar en dat is op bijvoorbeeld een hypotheek van 250.000,- 0,12% per jaar en dat vind ik dan wel weer redelijk. Iedereen kijkt direct naar de kosten op korte termijn en dan is 3.000,- veel geld, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is dan mag je voor een goed advies ook een goede prijs betalen. Overigens kunnen mensen die het er niet voor over hebben ook voor andere varianten kiezen. Je hoeft niet voor een 'dure' adviseur te kiezen.
  6. Jos Koets 5 februari 2010 20:09
    quote:

    Grouster schreef:

    Uurtarief medisch specialist 139,50 euro.
    Uurtarief Jos Koets 150,00 euro.

    Als een adviseur minder aan een hypotheek verdient, MOET hij DUS twee keer zoveel hypotheken aan de man brengen, zo stelt Jos Koets. Dat hoeft niet, hij kan ook met minder beloning genoegen nemen. De provisies zijn erg lang erg hoog geweest. Nu maar wat wennen aan wat minder mag ook.
    Bekijk de dienstenwijzers eens van adviseurs. Dan is 3.000 euro gewoon. Veel adviseurs vragen al snel 4.000 euro (vast tarief). Ik zit gemiddeld rond de 2.500 uur (ben 7 dagen in de week bereikbaar en klanten zijn ook 7 dagen in de week welkom). Trouwens de DSB adviseurs waren goedkoop. Die verdienden al snel 10.000 euro aan provisie met hun koopsommen! En het advies was dan nog waardeloos ook.

    Deze column expres geschreven om aan te tonen dat uurtarief niet alles is. Bovendien komt er nog een vervolg column waarin ik zal laten zien dat er nog veel aan de strijkstok blijft hangen. Dus diegene die altijd zo graag een uurtarief wilde hebben, kunnen nu ook lezen dat dit (eventueel) de verkeerde kant kan opgaan.

    Het is wel een leuke discussie geworden en dat was ook mijn bedoeling.

    Gr. Jos
  7. [verwijderd] 5 februari 2010 20:15
    Jos schreef:

    Dan ben je dus precies op de hoogte van:

    - rente na rente vaste periode
    - geldigheid offerte
    - annuleringskosten offerte
    - bereidstellingsprovisie
    - aanpassing rente tussentijds bij hertaxatie
    - verplichting tussentijdse aflossing bij hertaxtie
    - hertaxatie mogelijkheid (om hoeveel jaar)
    - kosten meenemen van de hypotheek

    Kijk Jos dat bedoeling ik nu allerlei zaken die in veel gevallen niet eens relavant zijn en met lezen kom je een heel eind.

    rente na rente vast periode: weet ook de adviseur niet daar dit verschilt kan hoger of langer zijn.
    Maar heb altijd de mogelijkheid bij rente wijzigign een andere hypotheek te nemen of indien mogelijk aftelossen. Maar bij een fatsoenlijke bank als er die nog zijn is de rente gewoon marktconform.

    Geldigheid Offerte staat in de offerte meestal twee maanden of zoveel anders als besproken.

    annuleringskosten voor ik teken weet ik of ik wel of niet zal kopen, dus onzin.

    En zo Jos kan ik nog wel even doorgaan. Adviseurs proberen hun onmisbaarheid aan te tonen door beren op de weg te toveren die er niet zijn.

    Met ander woorden Jos de adviseur probeert de klant het meest te laten leiden voor wat hij normaal gesproken nooit zal meemaken en daar moet hij nog grof voor betalen ook.
    Het goede advies is dan ook, ga gewoon naar verschillende banken en als je handig bent kun je ze nog aardig tegen elkaar uitspelen.

    En dat de AFM en dergelijke instanties financiele adviseurs op hun huid beginnen te zitten, is veel te laat,er had veel ellende voorkomen kunnen worden. Dus financiele adviseurs steek je hand in eigen boezem.

    Wat ik wel moet opmerken ik lees graag je colums, dus dit alles is niet persoonlijk bedoelt, daar je een van de betere bent.
    Maar het is jammer dat je ook de gevolgen ondervindt van de vele oplichters die vooral in de financiele adviesbranche aanwezig zijn.
  8. Jos Koets 5 februari 2010 20:36
    quote:

    succes46 schreef:

    Jos schreef:

    Dan ben je dus precies op de hoogte van:

    - rente na rente vaste periode
    - geldigheid offerte
    - annuleringskosten offerte
    - bereidstellingsprovisie
    - aanpassing rente tussentijds bij hertaxatie
    - verplichting tussentijdse aflossing bij hertaxtie
    - hertaxatie mogelijkheid (om hoeveel jaar)
    - kosten meenemen van de hypotheek

    Kijk Jos dat bedoeling ik nu allerlei zaken die in veel gevallen niet eens relavant zijn en met lezen kom je een heel eind.

    rente na rente vast periode: weet ook de adviseur niet daar dit verschilt kan hoger of langer zijn.
    Maar heb altijd de mogelijkheid bij rente wijzigign een andere hypotheek te nemen of indien mogelijk aftelossen. Maar bij een fatsoenlijke bank als er die nog zijn is de rente gewoon marktconform.

    Geldigheid Offerte staat in de offerte meestal twee maanden of zoveel anders als besproken.

    annuleringskosten voor ik teken weet ik of ik wel of niet zal kopen, dus onzin.

    En zo Jos kan ik nog wel even doorgaan. Adviseurs proberen hun onmisbaarheid aan te tonen door beren op de weg te toveren die er niet zijn.

    Met ander woorden Jos de adviseur probeert de klant het meest te laten leiden voor wat hij normaal gesproken nooit zal meemaken en daar moet hij nog grof voor betalen ook.
    Het goede advies is dan ook, ga gewoon naar verschillende banken en als je handig bent kun je ze nog aardig tegen elkaar uitspelen.

    En dat de AFM en dergelijke instanties financiele adviseurs op hun huid beginnen te zitten, is veel te laat,er had veel ellende voorkomen kunnen worden. Dus financiele adviseurs steek je hand in eigen boezem.

    Wat ik wel moet opmerken ik lees graag je colums, dus dit alles is niet persoonlijk bedoelt, daar je een van de betere bent.
    Maar het is jammer dat je ook de gevolgen ondervindt van de vele oplichters die vooral in de financiele adviesbranche aanwezig zijn.
    Betreffende de rente bedoelde ik een tweesporig rentebeleid. Vorig jaar had de ING bank dat nog. Het verschil tussen nieuwe en bestaande klanten was dan al snel 0,8% in de rente. En een hypotheek oversluiten is soms mogelijk, maar kost dan toch weer geld. Al met al komt er vaak meer bij kijken dan menig persoon denkt.

    Blijft over dat veel mensen die alleen een aflossingsvrije hypotheek nodig hebben, het zeker zelf kunnen regelen. En dan ben ik ook niet de rotste om gratis iemand wat tips te geven zodat hij toch voor een goede geldgever kiest. Waarom denk je dat ik hier schrijf en iedere keer reageer als iemand wat vraag.

    Ik probeer zoveel mogelijk mensen te waarschuwen wat er gaande is in de hypotheekbranche.

    Gr. Jos
  9. [verwijderd] 6 februari 2010 09:32
    Ik heb een suggestie voor een volgend artikel:
    "Nu een huis kopen is het beste"

    Gezien de prijsdalingen van de laatste tijd en de (nog) lage hypotheekrente en het voornemen van de regering te gaan knabbelen aan de hypotheekrenteaftrek , lijkt het nu de beste tijd om een huis of een duurder huis te kopen.

    Misschien interessant voor de IEX lezers??
  10. forum rang 5 andre68 6 februari 2010 09:52
    De beste beloning is een AFSTRAFFING.
    Tussenpersonen hebben de afgelopen 20 jaar op zo'n geniepige wijze schoftig veel geld binnengeharkt met woekerprodukten die de klant alleen maar geld kósten dat het tijd wordt dat ze de komende 20 jaar de gapende geeuwhonger sterven. De markt zal zijn werk gaan doen en dan zal blijken dat deze beroepsgroep net zo overbodig wordt als kolenscheppers op een diesellocomotief.
    Dat er nog geen tussenpersonen fysiek toegetakeld zijn door zwaar gebeerde en gedupeerde klanten mag een wonder heten.
  11. Jos Koets 6 februari 2010 11:49
    quote:

    andre68 schreef:

    De beste beloning is een AFSTRAFFING.
    Tussenpersonen hebben de afgelopen 20 jaar op zo'n geniepige wijze schoftig veel geld binnengeharkt met woekerprodukten die de klant alleen maar geld kósten dat het tijd wordt dat ze de komende 20 jaar de gapende geeuwhonger sterven. De markt zal zijn werk gaan doen en dan zal blijken dat deze beroepsgroep net zo overbodig wordt als kolenscheppers op een diesellocomotief.
    Dat er nog geen tussenpersonen fysiek toegetakeld zijn door zwaar gebeerde en gedupeerde klanten mag een wonder heten.
    Even je hart luchten en de dag ziet er heel anders uit.
  12. [verwijderd] 7 februari 2010 00:56

    In principe ben ik het met Succes eens, maar het ligt wat ingewikkelder.

    1. Een hypotheek bij je eigen bank kan je aardig wat meer kosten over de loop der jaren berekend.

    2. De eigen bank is niet meer de vroegere bank. Denk aan de lokale Rabo's met ervaren boeren in het bestuur.
    Bij kredietverstrekking speelde ook zaken mee zoals komt hij uit een goede boerenfamilie, heeft hij afgezien van het gedrag op de kermis, discipline en schuitt een goede boer in hem. Dat element is nu veranderd in een formulierenmassa.

    Wanneer de bank onpersoonlijk zakelijk wordt dan moet je dat als klant ook doen en goed gaan rekenen.
    Daarbij lijkt mij een adviseur die op uurbasis rekent beter behulpzaam dan iemand die alleen naar provisie kijkt. Met een op uurbasisadviseur kan je toch ook weer nadere afspraken maken?

    Ja en zo een adviseur wil ook wat verdienen en moet ook eten. Dat kan linksom (provisiebasis) of rechtsom (uurbasis). Het eerste dus provisiebasis bijvoorbeeld bij makelaars gaat bij mij altijd met en enorme staffelprovisie oplopend tot 15% per laatste duizenden.

    Van een onafhankelijkheid hypotheekadviseur verwacht ik deskundigheid, een urenraming, vergelijkingen, afspraak over eindnota en bovenal dat ik verdien op termijn aan zijn advies.

    Zelf ben ik toevallig bezig met het regelen van een hypotheekje bij de bank waar mijn huidige hypotheek loopt. Je staat versteld van de formulierenmassa die je moet invullen. Het liefst hebben ze ook nog een verklaring van de werkgever dat je de komende 10 jaar zeker E 100.000 gaat verdienen per jaar en dat de werkgever zijn vrouw, huis daarbij in onderpand geeft.

    Hier de reactie van Succes:

    "Wat ik niet begrijp is waarom moet een hypotheek nu zo moeilijk zijn. Of wordt het alleen maar onnodig ingewikkeld gemaakt om de klant zand in de ogen te strooien. Ik heb in mijn leven wel 10 keer een hypotheek afgesloten. Je gaat naar een of meerdere banken, heren dit is mijn inkomen wat voor hypotheek kan ik krijgen en wat gaat me dat kosten.
    Niet al die onzin van levenverzekering, mijn huis is mijn onderpand niet mijn leven.
    Geen beleggingshypotheek en wat voor laaien lichterij er allemaal is uitgevonden, sorry voor de opmerking.
    En het shoppen bij verschillende hypotheek verstekkers als men het tenminste eenvoudig houdt daarvoor heb je toch geen advies nodig.
    Sorry maar een hypotheek is niets anders dan een geldlening met als onderpand onroerendgoed en daarvoor betaal je rente die tot nog toe aftrekbaar is van de belasting. Wat is daar nu zo moeilijk aan."

    Groet, Jonas

  13. bertvermey 7 februari 2010 13:51
    opmerking 1 :
    veel tussenpersonen hanteren een tarief per uur
    echter veel werk kan ook uitgevoerd worden door mensen die zich bezighouden met secretariele ondersteuning. Werk dat tegen een lager uurtarief verricht kan worden uiteraard.

    opmerking 2 :
    de inventarisatie bestaat uit een tweetal gesprekken met de klant van gemiddeld 1 1/2 a 2 uur. Daarnaast nog het doornemen van de stukken die de klanten meegeven.

    opmerking 3 :
    starters en zelfstandigen vereisen het nodige extra werk. Dit wordt vaak vergeten.
    Reden dan ook dat er een extra bedrag voor gerekend kan worden.

    opmerking 4 :

    hoewel de introductie uren meestal gratis zijn, dienen deze uren natuurlijk wel terug verdiend te worden bovendien geldt dat als mensen geen klant worden deze uren ook voldaan dienen te worden door de mensen die wel klant worden
    verder geldt ook dat niet iedere tussenpersoon elk uur extra zal declareren, hier zullen dus verschillen gaan onstaan !
    bij provisie is alle service en advies gratis, shopgedrag kost niets, dat zal bij uren en fee
    toch echt anders worden !
    Er wordt nu gesteld dat er een voordeel voor de klant gaat onstaan door niet op provisie betaling
    te hoeven af te rekenen. Ik ben echter van mening dat voor mensen met lagere hypotheekbedragen dan 300.000 euro er een forse kostenverhoging zal gaan plaats vinden. Daarnaast geldt ook dat groepen als zelfstandigen en starters op de woningmarkt en anderen die moeilijk een hypotheek
    kunnen krijgen op uren basis duurder uit zullen zijn.
    verder geldt ook dat extra service continu geldt gaat kosten in tegenstelling tot provisie

    opmerking 5 :
    het weergegeven uurtarief bestaat naast de zogenaamde directe kosten van de adviseur,
    loon, vakantiegeld, etc. ook uit de volgende kosten :
    administratie
    personele ondersteuning
    heen en weer rijden naar de klant
    kilometerkosten
    kantoorruimte
    telefoonkosten
    opleidingskosten
    niet declarabele tijd
    service
    etc.

    kortom uurtarieven lijken hoog voor een hypotheekadviseur, maar dat is echt niet zo !
    immers hoeveel uur is iemand declarabel ?
    uren uurtarief totaal

    hypotheek

    aflosvrij
    200.000 20-30 100 2000-3000
    300.000 20-30 100 2000-3000
    400.000 20-30 100 2000-3000

    urenverantwoording :
    introductie 01-02 100 100-200
    inventarisatie 07-08 100 700-800
    uitwerken plan 08-10 100 800-1000
    bespreken /aanpassen 02-04 100 200-400
    implementatie + service 02-06 100 200-600
    totaal 20-30 100 2200-3000

    extra werk : uren uurtarief totaal

    extra kosten voor bijproductie
    traditioneel leven 03-04 100 300-400
    modern leven 04-06 100 400-600
    beleggen 04-06 100 400-600
    spaarpolis 03-04 100 300-400
    banksparen 04-06 100 400-600

    opslag voor :
    zelfstandige 08-10 100 800-1000
    opslag voor starter 04-06 100 400-600

    stel provisie totaal fixed fee
    50% provisie vast
    hypotheek afgedekt

    aflosvrij
    200.000 1% 2000 2500
    300.000 1% 3000 2500
    400.000 1% 4000 2500

    urenverantwoording :
    introductie
    inventarisatie
    uitwerken plan
    bespreken /aanpassen
    implementatie + service
    totaal

    extra werk :

    extra kosten voor bijproductie
    traditioneel leven 100.000 0.5% 500 500
    modern leven 100.000 1% 1000 500
    beleggen 100.000 1% 1000 500
    spaarpolis 100.000 0.5% 500 500
    banksparen 100.000 0.5% 500 500

    kortom verschillen tussen provisie en uren zijn dus eigenlijk gelijk aan de service kosten die vroeger vooruit werden betaald.

    mensen die dus geen service willen en nodig hebben gaan er op vooruit, mits zij niet binnen de moeilijke categorie vallen !

    de meeste mensen zullen echter toch gebruik willen maken van service, zoals controle eens in de drie jaar, invullen belastingpapieren, hulp bij verzekeringskwesties, etc.

    kortom vraag mij nog steeds af hoe eea gaat aflopen

    vr groet
    bert vermey
    www.pe-opleidingen.nl
    info@pe-opleidingen.nl
  14. [verwijderd] 7 februari 2010 18:14


    Bert die uurtarieven ogen hoog, maar het is zoals je stelt: in dat uurtarief zitten allerlei niet directe kosten.

    Probleem is dat vroeger hypotheekadvies zgn gratis was en de klant de kosten niet zag. Die kosten werden achter de klantenrug om verrekend via provisies. Nederlanders zijn echter gek op "gratis". Bovendien zat er vroeger een soort take it off leave-aspect in.

    Hoe zou de urenadviseur dit kunnen opvangen? Mijn suggestie gaat uit naar het afspreken van een vaste uitstappprijs met de klant.

    Groet, Jonas
  15. Jos Koets 7 februari 2010 18:22
    quote:

    jonas schreef:

    Bert die uurtarieven ogen hoog, maar het is zoals je stelt: in dat uurtarief zitten allerlei niet directe kosten.

    Probleem is dat vroeger hypotheekadvies zgn gratis was en de klant de kosten niet zag. Die kosten werden achter de klantenrug om verrekend via provisies. Nederlanders zijn echter gek op "gratis". Bovendien zat er vroeger een soort take it off leave-aspect in.

    Hoe zou de urenadviseur dit kunnen opvangen? Mijn suggestie gaat uit naar het afspreken van een vaste uitstappprijs met de klant.

    Groet, Jonas
    Bert geeft PE / WFT cursussen en heeft dus wekelijks met advieurs te maken. Hij kan beter dan mij beoordelen hoe adviseurs hun uurtarief berekenen.

    Ik ben van mening dat we betreffende deze beloning in een grijsgebied zitten. Het is zoeken wat het beste is voor de klant in combinatie voor de adviseur. Dit vergt wat tijd. Dit jaar zal er meer duidelijkheid komen hoe alles gaat worden. Wel ben ik van mening dat het laagste uurtarief niet het beste hoeft te zijn voor een adviseur. Hetzelfde is natuurlijk van toepassing voor een adviseur die het hoogste tarief in rekenning brengt.

    Geef het even de tijd en dan is mijn column ook weer achterhaalt.

    Gr Jos
  16. [verwijderd] 7 februari 2010 18:48

    Mogelijk zou zijn dat adviseurs gedwongen worden onder A-labelof B-label te werken.

    A-label zou totale onafhankelijkheid van omzet bij de kredietgevers (banken en verzekeraars) moeten garanderen. Basis van beloning zou uren tarief kunnen zijn met wat prestatie-elementen afgeleid van klantenkeuze.

    B-label zou dan geen onafhankelijkheid eisen, maar ook die moeten bepaalde vakdiploma's hebben en aan zekere eisen voldoen.

    Voor de klant wordt het dan rondshoppen bij de B-labels of een leuke deal maken met de A-labels.

    Groet, Jonas
  17. Jos Koets 8 februari 2010 13:23
    Uurtarieven zullen wel weer gaan stijgen, als je dit leest!

    De AFM heeft de kosten voor het aanvragen van een vergunning stevig verhoogd: dit jaar kost een vergunning € 2.300. Voor deelnemers van de Stichting Financiële Dienstverlening (STFD) geldt een gematigd tarief.
    De kosten van een aanvraag zijn vergeleken met vorig jaar ruim 2,5 maal zo hoog: in 2009 was het tarief voor een vergunningaanvraag nog € 915. StFD-deelnemers gaan het dubbele betalen: € 825 tegen € 400 vorig jaar. De nieuwe tarieven voor het doorlopende toezicht door de AFM zijn nog niet bekend; vorig jaar gold een basisbedrag van € 1.350 (€ 925 voor STFD-deelnemers).

    Bron: www.amweb.nl/nieuws/nederland/afm-ver...
  18. [verwijderd] 9 februari 2010 00:44
    hoewel voor 150 euro per uur hoeft dat natuurlijk niet......

    je steekt tijd in het klantgesprek. Documentatie opstellen is grotendeels allemaal gestandaardiseerd. Normaliter laat je dit behandelen door ondersteunders.

    Hoe komen ze toch op behandelingstijden van 14 a 20 uur in deze branche?

91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.