Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Tot duizend euro premie voor sloopauto

19 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 april 2009 22:10
    Wie trap daar nu in.

    Ooit eens laten uitrekenen wat een auto kost.
    Nieuw bestelbus met alle opties zonder inruil.

    8 procent korting die mij werd toe gezegd op het totale bedrag was meer dan de sloop premie van nu.

    De factor korting is in een andere jasje gegoten.

    wie trapt hier nu in.

    Zo vind ik ook alle reparaties facturen kolder

    Het is allemaal natte vingerwerk, de consument word regelmatig hopeloos genaaid.

    Ik denk dat de rekeningen die nu uitgeschreven worden, altijd te hoog zijn om het hoofd boven water te houden.

    AMSTERDAM - Bezitters van een oude auto kunnen 750 tot 1.000 euro premie krijgen als zij hun oude auto inruilen voor een nieuwer exemplaar dat veel minder schadelijke stoffen zoals CO2 uitstoot. De oude auto wordt dan gesloopt. Dit maakte minister Cramer van Ruimte en Milieu vrijdag bekend op de Autorai.

    De regeling is samen met de brancheverenigingen Bovag en de Rai tot stand gebracht. Welke eisen Cramer precies aan de uitstoot stelt, wordt volgende week bekend. Cramer spreekt over een ‘schoneluchtpremie’.

    Voor de autobranche speelt het milieu een ondergeschikte rol. De premie moet vooral een economische impuls voor de kwakkelende autobranche betekenen. De partijen verwachten dat 100 duizend oude auto’s en bestelauto’s worden ingeruild.

    De slooppremieregeling gaat zo snel mogelijk van start en eindigt als het budget op is, aldus Cramers ministerie. Het budget bedraagt 85 miljoen euro, waarvan 20 miljoen door de branche wordt betaald.

    Voor personenauto’s op benzine van voor 1990 bedraagt de premie 750 euro, voor wagens uit de bouwjaren 1990 tot en met 1995 geldt een premie van 1.000 euro. Dieselauto’s van voor 2000 leveren ook 1.000 euro op. Bestelauto’s brengen afhankelijk van het gewicht tot 1.750 euro op. De premie wordt in mindering gebracht op de aankoopprijs van een nieuwe of gebruikte auto.

    Om te voorkomen dat mensen die toch al een nieuwe auto willen kopen nog snel even een oude sloopauto opkopen om die daarna voor 1.000 euro slooppremie te verzilveren, moet de inruilauto al sinds 1 maart 2008 op naam staan. Ook moet het gaan om nog rijdende auto’s en en geen wrakken.

    Volgens de Rai is de premie van 1.000 te weinig om er een ‘groot succes’ van te maken. ‘Maar we verwachten dat fabrikanten eigen slooppremies gaan invoeren om de verkopen te stimuleren. Daarnaast gaan ook gemeenten met slooppremies werken’, zegt Peter Janssen, directeur van de Rai.

    Fiat kondigde gisteren aan 1.000 euro slooppremie op een nieuwe Panda of Punto te geven. Mercedes doet hetzelfde voor bestelwagens. De gemeente Amsterdam voert binnenkort een slooppremie in. De gemeente Den Haag wil juist af van haar slooppremie. ‘Anders wordt het dubbelop’, zegt een woordvoerster van Den Haag.


  2. [verwijderd] 3 april 2009 22:20
    Het is al jaren een reclame middel om klanten te lokken met "minimaal €2500 voor uw auto ongeacht leeftijd of staat" moest dan ook minimaal 1 jaar op naam staan.
    Gevolg was er was niet over de prijs van de aan te schaffen auto te praten die was vast.

    Goed gezien Wishbone,oude wijn in nieuwe kruiken.

    mvrgr jo jo
  3. forum rang 5 Bart Meerdink 3 april 2009 23:03
    quote:

    Kopie schreef:

    Moet je alleen maar een nieuwere, schonere auto kopen of moet je persé een splinternieuwe kopen?
    www.nationalesloopregeling.nl/index.html

    Ik denk ook dat die 65 miljoen van de minister voor 95% in de zakken van de branche terecht komt (premie wordt van de korting op de auto afgetrokken), voor zover de regeling zodanig succesvol is tenminste dat het geld opkomt (dat zal wel).

    Dat betekent dat de autokoper er alleen maar op /achteruit/ gaat (inruilwaarde auto vervalt natuurlijk bij sloop).
  4. forum rang 5 haas 4 april 2009 11:44
    quote:

    schreef:

    Bart Meerdink schreef:

    Ik denk ook dat die 65 miljoen van de minister voor 95% in de zakken van de branche terecht komt (premie wordt van de korting op de auto afgetrokken), voor zover de regeling zodanig succesvol is tenminste dat het geld opkomt (dat zal wel).

    Dat betekent dat de autokoper er alleen maar op /achteruit/ gaat (inruilwaarde auto vervalt natuurlijk bij sloop).
    en mss wat extra verkoop van Persoonlijke leningen voor de aanbetaling van de nwe auto.
    Dus ook nog meer rentekosten voor de asp.koper:)
  5. Boemba ~ de stem van de rede 4 april 2009 12:19
    dit ontwricht de tweede handsmarkt

    de rmie geldt geloof ik voor auto's tot 1995, maar ze moeten dan een auto van na 2001 kopen. de auto's van 1996-2000 belanden dan in een soort niemandsland

    daarnaast zullen we maar weinig auto's treffen die dan minder kosten dan 750 euro, waardoor allerlei bijstadsvrouwtjes en studenten volledig immobiel raken en nooit meer een ikea zullen bezoeken
  6. [verwijderd] 4 april 2009 21:33
    Europa stemt voor afschaffing BPM regeling
    Gepost op Tuesday, 5 September 2006 om 19:48 door Dennis in algemeen |

    Europese vlagLaat ik eens een open deur intrappen door te zeggen dat de BPM regeling omstreden is en allerminst geliefd. De regeling is krom, mag legaal worden ontdoken en lang niet altijd is duidelijk of de regeling in strijd is met Europees recht. De BPM-haters hebben weer een puntje gescoord, want het Europees Parlement wil dat de BPM op termijn wordt afgeschaft. Na een rommelige stemming in de zitting van het parlement in Straatsburg, steunde een meerderheid vandaag het voorstel om de BPM uit te faseren en uiteindelijk af te schaffen.

    De kans dat binnen afzienbare tijd de BPM bij ons zal verdwijnen is helaas niet zo groot, want de regeringen van een aantal Europese landen, waaronder Groot-Brittannië en Nederland, willen vasthouden aan de BPM. Daarbij kan Europa de lidstaten niet dwingen tot afschaffing. In de Europese landen wordt momenteel zeer verschillend met de aanschafbelasting op auto’s omgegaan. Nederland hanteert een percentage van rond de 45 procent van de cataloguswaarde, hetgeen “lekker eten” is voor minister Zalm. Hij wil deze inkomstenbron (lees: melkkoe) natuurlijk niet graag kwijt. Troost je met de gedachte dat er ook EU-landen die een nog hoger percentage hanteren, maar tegelijkertijd zijn er ook lidstaten die helemaal geen BPM kennen.

    Volgens het Europese Parlement zou de BPM regeling binnen tien jaar geleidelijk moeten worden afgeschaft en plaats maken voor belastingheffing op basis van de CO2-uitstoot van auto’s. Dit moet de automobilist beter stimuleren om zuinigere en milieuvriendelijkere auto’s aan te schaffen. Het parlement wil ook het brandstofverbruik en andere verontreinigende uitstoot van auto’s betrekken bij de belastingen.
    (bron: telegraaf.nl)
  7. [verwijderd] 5 april 2009 14:28
    Dag Klein hier een grootbericht waarom en hoe en wat te doen
    Enz

    Toelichting Europese Commissie
    Het bestaan van 25 verschillende stelsels voor de belasting van personenautos in de EU heeft geleid tot fiscale obstakels zoals dubbele belasting, de overbrenging van autos naar een andere lidstaat om fiscale redenen, verstoringen en inefficiency, wat de goede werking van de interne markt belemmert. Europese burgers worden momenteel geconfronteerd met een dubbele heffing van registratiebelasting, omslachtige administratieve procedures, aanzienlijke extra kosten, tijdverlies en diverse andere obstakels wanneer zij zich met hun personenauto vrij willen bewegen binnen de Gemeenschap. De auto-industrie slaagt er door de grote verschillen tussen de belastingstelsels niet in ten volle profijt te trekken van de verwachte voordelen van de interne markt. Door de huidige fragmentering op de markt van personenautos kan zij geen schaalvoordelen benutten of autos met dezelfde specificaties bouwen voor de gehele interne markt, wat tot forse verschillen leidt in de nettoprijzen (vóór belasting) en de consumentenprijzen (inclusief belasting). Verder zijn personenautos een belangrijke bron van CO2-emissies en dus van bijzonder belang voor de verwezenlijking van de EU-milieudoelstelling, dat wil zeggen de in het kader van het Kyoto-protocol aangegane milieuverplichtingen. Fiscale maatregelen zijn een van de drie pijlers van de communautaire strategie ter vermindering van de CO2-uitstoot van personenautos. De optimale inzet van fiscale maatregelen, tezamen met de door de auto-industrie (ACEA, JAMA en KAMA) aangegane verbintenissen en voorlichting van de consument, is een essentieel instrument voor de verwezenlijking van het EU-streefdoel van 120g CO2 per kilometer uiterlijk tegen 2010. Dit voorstel heeft daarom een dubbel doel, namelijk de werking van de interne markt te verbeteren en de communautaire strategie ter vermindering van de CO2-uitstoot van personenautos ten uitvoer te leggen. Dit voorstel heeft niet ten doel nieuwe belastingen in te voeren in verband met personenautos, maar beoogt slechts een herstructurering van deze belastingen indien deze door lidstaten worden toegepast, zonder ze te verplichten dergelijke belastingen in te voeren.

    het totale plaatje is te lezen door de volgende link te raadplegen

    media.europa-nu.nl/9353000/1/j9vvhjsf...

    Vriendelijke groet,
    quote:

    Mij Krijgen Ze Niet Klein schreef:

    [quote=The Wishbone]
    Europa stemt voor afschaffing BPM regeling
    [/quote]

    Dom gekwek en gekwaak want Europa heeft niets te vertellen over nationale belastingen!

    Jouw jaren oude koe/artikel heeft dan ook geen enkel effect gescoord.

  8. forum rang 10 bp5ah 5 april 2009 15:07
    quote:

    blaaskaak schreef:

    Nieuwer exemplaar. Hmm. Ik breng mijn fiat ritmo naar de sloop voor 50 euro. Krijg 1000 en koop een 1 jaar jonger ritmo terug voor 75 euro. Das handel!!! :D
    Zijn er mensen die in een auto van €75 of €50 rijden dan ?

    Koop dan een leuk boek, zou'k zeggen.

    Gr.

    Dirk
  9. [verwijderd] 5 april 2009 16:49
    quote:

    The Wishbone schreef:

    Dag Klein hier een grootbericht waarom en hoe en wat te doen
    Je kunt citeren tot je een ons weegt maar de EU heeft NIETS te vertellen over nationale belastingen en er is niet 1 regering binnen de EU die dat wil veranderen.

    Op dit gebied kwekken en kwaken ze en dat gekwek en gekwaak wordt door de lokale politici te pas en te onpas misbruikt maar ook dat is allemaal gekwek en gekwaak want ze hebben geen enkele macht.

  10. [verwijderd] 5 april 2009 18:48
    Beste klein Nederland kiest voor de lidmaatschap van de EU
    Lidmaatschap betekent letterlijk alle gezamenlijk problemen oplossen in de EU en daar buiten
    Dit gaat via een stem verhouding naar sleutel verdeeld door de landen die in de EU plaats neming hebben.
    Nu ben ik een Nederlandse Europeaan die gegijzeld word door Nederland
    Ik mag niet mijn auto kopen in Portugal of Frankrijk of Duitsland zonder daar voor gestraft te worden BPM betaling,Ik ben altijd verplicht een Nederlandse auto te rijden.

    Waarom ? word ik gedupeerd als Nederlandse Europeaan
    Als mijn bedje in een ander land stond had ik hier geen last van.
    Nu zet Nederland zijn been stijf
    Wat is dan de Europese doelstellingen nog waard ?
    Waarom ben je een lidmaatschap aan gegaan die ook voordelen en nadelen kunnen hebben als lid
    Dit is dus een punt,Die samen werking volledig ondermijnd

    Groet,
    quote:

    Mij Krijgen Ze Niet Klein schreef:

    [quote=The Wishbone]
    Dag Klein hier een grootbericht waarom en hoe en wat te doen
    [/quote]

    Je kunt citeren tot je een ons weegt maar de EU heeft NIETS te vertellen over nationale belastingen en er is niet 1 regering binnen de EU die dat wil veranderen.

    Op dit gebied kwekken en kwaken ze en dat gekwek en gekwaak wordt door de lokale politici te pas en te onpas misbruikt maar ook dat is allemaal gekwek en gekwaak want ze hebben geen enkele macht.

  11. Njee 6 april 2009 11:14
    Waarom een sloop premie voor je oude auto als je een nieuwe auto koopt?

    -je verziekt de handel in 2e hands auto's
    -Minder reparaties meer(op dit moment belangrijk voor de autogarages)

    Maar de belangrijkste, je steunt hierbij minder de Nederlandse economie. Het merendeel van de autobranche zit in het buitenland. Enkel de garagehouders zijn hier denk blij mee.

    Kom dan met een plan waar de Nederlandse economie echt wat aan heeft...
  12. [verwijderd] 6 april 2009 12:16
    quote:

    The Wishbone schreef:

    Beste klein Nederland kiest voor de lidmaatschap van de EU
    Lidmaatschap betekent letterlijk alle gezamenlijk problemen oplossen in de EU en daar buiten
    Dit gaat via een stem verhouding naar sleutel verdeeld door de landen die in de EU plaats neming hebben.
    Nu ben ik een Nederlandse Europeaan die gegijzeld word door Nederland
    Ik mag niet mijn auto kopen in Portugal of Frankrijk of Duitsland zonder daar voor gestraft te worden BPM betaling,Ik ben altijd verplicht een Nederlandse auto te rijden.

    Waarom ? word ik gedupeerd als Nederlandse Europeaan
    Als mijn bedje in een ander land stond had ik hier geen last van.
    Nu zet Nederland zijn been stijf
    Wat is dan de Europese doelstellingen nog waard ?
    Waarom ben je een lidmaatschap aan gegaan die ook voordelen en nadelen kunnen hebben als lid
    Dit is dus een punt,Die samen werking volledig ondermijnd

    Groet,
    [quote=Mij Krijgen Ze Niet Klein]
    [quote=The Wishbone]
    Dag Klein hier een grootbericht waarom en hoe en wat te doen
    [/quote]

    Je kunt citeren tot je een ons weegt maar de EU heeft NIETS te vertellen over nationale belastingen en er is niet 1 regering binnen de EU die dat wil veranderen.

    Op dit gebied kwekken en kwaken ze en dat gekwek en gekwaak wordt door de lokale politici te pas en te onpas misbruikt maar ook dat is allemaal gekwek en gekwaak want ze hebben geen enkele macht.
    [/quote]
    Nog maar'n keertje uitleggen:

    De gezamenlijke Min. van Financiën hebben (al in de begindagen van de EU) dat de EU met z'n fikken van de nationale belastingen zou afblijven en dat zal de EU nog vele decennia blijven doen!

    Ieder land mag z'n eigen burgers net zover uitzuigen en melken als de politici in dat land willen.

  13. [verwijderd] 6 april 2009 12:49
    Hoi
    Ik begrijp jouw niet kan je het misschien anders uitleggen
    Alvast bedankt meneer klein.

    Vriendelijke groet,

    quote:

    Mij Krijgen Ze Niet Klein schreef:

    [quote=The Wishbone]
    Beste klein Nederland kiest voor de lidmaatschap van de EU
    Lidmaatschap betekent letterlijk alle gezamenlijk problemen oplossen in de EU en daar buiten
    Dit gaat via een stem verhouding naar sleutel verdeeld door de landen die in de EU plaats neming hebben.
    Nu ben ik een Nederlandse Europeaan die gegijzeld word door Nederland
    Ik mag niet mijn auto kopen in Portugal of Frankrijk of Duitsland zonder daar voor gestraft te worden BPM betaling,Ik ben altijd verplicht een Nederlandse auto te rijden.

    Waarom ? word ik gedupeerd als Nederlandse Europeaan
    Als mijn bedje in een ander land stond had ik hier geen last van.
    Nu zet Nederland zijn been stijf
    Wat is dan de Europese doelstellingen nog waard ?
    Waarom ben je een lidmaatschap aan gegaan die ook voordelen en nadelen kunnen hebben als lid
    Dit is dus een punt,Die samen werking volledig ondermijnd

    Groet,
    [quote=Mij Krijgen Ze Niet Klein]
    [quote=The Wishbone]
    Dag Klein hier een grootbericht waarom en hoe en wat te doen
    [/quote]

    Je kunt citeren tot je een ons weegt maar de EU heeft NIETS te vertellen over nationale belastingen en er is niet 1 regering binnen de EU die dat wil veranderen.

    Op dit gebied kwekken en kwaken ze en dat gekwek en gekwaak wordt door de lokale politici te pas en te onpas misbruikt maar ook dat is allemaal gekwek en gekwaak want ze hebben geen enkele macht.
    [/quote]
    [/quote]

    Nog maar'n keertje uitleggen:

    De gezamenlijke Min. van Financiën hebben (al in de begindagen van de EU) dat de EU met z'n fikken van de nationale belastingen zou afblijven en dat zal de EU nog vele decennia blijven doen!

    Ieder land mag z'n eigen burgers net zover uitzuigen en melken als de politici in dat land willen.

  14. [verwijderd] 6 april 2009 15:14
    quote:

    blaaskaak schreef:

    Nieuwer exemplaar. Hmm. Ik breng mijn fiat ritmo naar de sloop voor 50 euro. Krijg 1000 en koop een 1 jaar jonger ritmo terug voor 75 euro. Das handel!!! :D
    Je bent ook echt een blaaskaak he.

    Lees nou eens goed

    minder Co2 uitstoot zelfde oude van jaartje jonger stoot waarschijnlijk net zoveel uit;)

19 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.