Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

NOVA INTERVIEUW JAN HOMMEN

21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. hajo 6 maart 2009 23:02
    Weer een ergerlijk en drammerig intervieuw op NOVA TV van Jan Hommen van ING, die geintervieuwd werd door Twan Huys
    Twan stelt tendentieuze vragen,laat Hommen niet uitspreken en heeft maar een doel, onze nationale bank in discrediet brengen.
    Jan gaf rustig antwoord en dat geeft vertrouwen voor de toekomst van ING
    Bij NOVA regeert het linkse gedachtengoed, dat tot doel heeft alles te nationaliseren en daarna tot tot in details te blijven betuttelen door dikbetaalde linkse technocraten
    Tijd voor een ander omroepgeluid, nl dat van WAKKER NEDERLAND
  2. lange_ton 6 maart 2009 23:11
    quote:

    jfjg schreef:

    Weer een ergerlijk en drammerig intervieuw op NOVA TV van Jan Hommen van ING, die geintervieuwd werd door Twan Huys
    Twan stelt tendentieuze vragen,laat Hommen niet uitspreken en heeft maar een doel, onze nationale bank in discrediet brengen.
    Jan gaf rustig antwoord en dat geeft vertrouwen voor de toekomst van ING
    Bij NOVA regeert het linkse gedachtengoed, dat tot doel heeft alles te nationaliseren en daarna tot tot in details te blijven betuttelen door dikbetaalde linkse technocraten
    Tijd voor een ander omroepgeluid, nl dat van WAKKER NEDERLAND
    Elke drammerig interview kost
    1 ING'er een baan
    2 ZZP'er heben geen werk
    2 arbeiders bij leveranciers komen op straat te staan
    etc etc
    Dit noem ik niet links, maar dom
  3. [verwijderd] 6 maart 2009 23:36
    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
  4. hajo 6 maart 2009 23:39
    quote:

    ZenTropeZ schreef:

    Nee, helemaal niet mee eens.

    Nova was als gewoonlijk: scherp en kritisch. Zo moet het ook: de machthebbers aan de tand voelen.

    Hommen hield zich en z'n ING echter makkelijk staande, in alle soberheid, oprechtheid en recht door zee. Waren eerdere bankbestuurders maar zo geweest.

    Scherp en kritisch moet, maar laat na je vraag een ander ook uitspreken en dring niet je eigen mening op, een bekend beeld bij linkse omroepen
  5. [verwijderd] 6 maart 2009 23:42
    quote:

    jfjg schreef:

    [quote=ZenTropeZ]
    Nee, helemaal niet mee eens.

    Nova was als gewoonlijk: scherp en kritisch. Zo moet het ook: de machthebbers aan de tand voelen.

    Hommen hield zich en z'n ING echter makkelijk staande, in alle soberheid, oprechtheid en recht door zee. Waren eerdere bankbestuurders maar zo geweest.

    [/quote]

    Scherp en kritisch moet, maar laat na je vraag een ander ook uitspreken en dring niet je eigen mening op, een bekend beeld bij linkse omroepen

    Dat niet laten uitspreken is een algemeen probleem op de Nederlandse tv, niet alleen bij de publieke omroepen. Geeft vaak de indruk dat de interviewer een of ander pepmiddel achter de kiezen heeft, en vooral in zichzelf geinteresseerd.

  6. hajo 6 maart 2009 23:44
    quote:

    Insider19 schreef:

    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
    In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
    Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
  7. [verwijderd] 6 maart 2009 23:46
    quote:

    jfjg schreef:

    [quote=Insider19]
    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
    [/quote]

    In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
    Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
    callcenters en bonussen....... dat is niet de bonuslaag binnen banken
  8. [verwijderd] 6 maart 2009 23:49
    quote:

    ZenTropeZ schreef:

    [quote=jfjg]
    [quote=ZenTropeZ]
    Nee, helemaal niet mee eens.

    Nova was als gewoonlijk: scherp en kritisch. Zo moet het ook: de machthebbers aan de tand voelen.

    Hommen hield zich en z'n ING echter makkelijk staande, in alle soberheid, oprechtheid en recht door zee. Waren eerdere bankbestuurders maar zo geweest.

    [/quote]

    Scherp en kritisch moet, maar laat na je vraag een ander ook uitspreken en dring niet je eigen mening op, een bekend beeld bij linkse omroepen

    [/quote]

    Dat niet laten uitspreken is een algemeen probleem op de Nederlandse tv, niet alleen bij de publieke omroepen. Geeft vaak de indruk dat de interviewer een of ander pepmiddel achter de kiezen heeft, en vooral in zichzelf geinteresseerd.

    ... kan ook zijn dat tv-interviewers een grote angst hebben dat het gesprek even stil valt.

    De lafaards.

    Alsof er op tv geen seconde tijdsruimte mag zijn om eventjes na te denken.
  9. [verwijderd] 6 maart 2009 23:57
    quote:

    Insider19 schreef:

    [quote=jfjg]
    [quote=Insider19]
    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
    [/quote]

    In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
    Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
    [/quote]

    callcenters en bonussen....... dat is niet de bonuslaag binnen banken
    Met Insider19 ben ik het eens. Het lijkt er op dat men binnen de banksector gewend is om standaard bonussen te ontvangen.

    Dat is niet normaal. Normaal is dat je een bonus krijgt als je bovennormaal heb gepresteerd.

    Dit is een van die uitwassen van financiele decadentie, waaraan de crisis waar we in zitten gerelateerd is.
  10. [verwijderd] 7 maart 2009 00:01
    quote:

    ZenTropeZ schreef:

    [quote=Insider19]
    [quote=jfjg]
    [quote=Insider19]
    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
    [/quote]

    In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
    Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
    [/quote]

    callcenters en bonussen....... dat is niet de bonuslaag binnen banken
    [/quote]

    Met Insider19 ben ik het eens. Het lijkt er op dat men binnen de banksector gewend is om standaard bonussen te ontvangen.

    Dat is niet normaal. Normaal is dat je een bonus krijgt als je bovennormaal heb gepresteerd.

    Dit is een van die uitwassen van financiele decadentie, waaraan de crisis waar we in zitten gerelateerd is.

    De mensen op administratieve functies en callcenters binnen banken verdienen weinig. De bonussen zitten afgezien van de RvB op managementfuncties daaronder (en dat zijn er heel wat), commerciele functies, investment banking. Daar gaan halve jaarsalarissen en meer aan bonus rustig rond. Absurd.
  11. [verwijderd] 7 maart 2009 00:11
    quote:

    Insider19 schreef:

    [quote=ZenTropeZ]
    [quote=Insider19]
    [quote=jfjg]
    [quote=Insider19]
    Ze hadden moeten vragen wat voor inhoudelijke afspraken er in vredesnaam dan zijn gemaakt met het personeel. Dit moet toch gerelateerd zijn aan het prestatieniveau. Kennelijk worden in deze branch gewoon afspraken gemaakt waarin van te voren wordt gesteld dat je een bonus krijgt ongeacht de prestatie. Anders is het onmogelijk om met zulke resultaten bonussen uit te keren.....
    [/quote]

    In kan me voorstellen dat de bonussen, die beloofd zijn bij behalen van targets in bijv Callcenters, betaald moeten worden
    Bij niet betaling zouden er juridische claims kunnen komen
    [/quote]

    callcenters en bonussen....... dat is niet de bonuslaag binnen banken
    [/quote]

    Met Insider19 ben ik het eens. Het lijkt er op dat men binnen de banksector gewend is om standaard bonussen te ontvangen.

    Dat is niet normaal. Normaal is dat je een bonus krijgt als je bovennormaal heb gepresteerd.

    Dit is een van die uitwassen van financiele decadentie, waaraan de crisis waar we in zitten gerelateerd is.

    [/quote]

    De mensen op administratieve functies en callcenters binnen banken verdienen weinig. De bonussen zitten afgezien van de RvB op managementfuncties daaronder (en dat zijn er heel wat), commerciele functies, investment banking. Daar gaan halve jaarsalarissen en meer aan bonus rustig rond. Absurd.
    Dat lijkt me wwel het juiste niveau om aan bonus- of prestatiebeloning te doen, maar dan wel selectief en met mate.

    En omdat er de laatste tijd gezien de resultaten grosso modo blijkbaar door de ING niet goed gebankierd is - immers, hoe je het ook wendt of keert: verlies draaien door een bank is slecht bankieren - is er weinig, verdomd weinig ruimte voor bonussen.

  12. [verwijderd] 7 maart 2009 00:21
    Over interviewen gesproken....... Bestuursvoorzitter Delta Lloyd die bij P&W verteld dat de crisis ontzettend wordt overschat en dat er sprake is van een terugval van 3 a 4%, so what?

    Vraag dan hoe het mogelijk is dat bij zo'n geringe daling gelijk banken beginnen om te vallen?

    Alsof we dom volk zijn en denken dat het probleem slechts een geringe terugval is.........

  13. [verwijderd] 7 maart 2009 00:41
    Bos leent 10md eur uit en zegt , "geen bonus voor de top" .En waarom zei hij niet bonus voor niemand. Nu "baalt" hij. Freemde Fogel, geen adfies gefraagd?

    Om nu bnous te pakken is als faillissementfraude, boel leegtillen. Op staatskosten.

    Je wil de hele balans zien met alle rampdossiers , iemand zei al, 10-15%, en dat is 130md eur treffende. zeg 40% verlies en bank is techn. done.

    En Bos praten over nationaliseren, wat wil hij nu?
  14. [verwijderd] 7 maart 2009 01:14
    Bos praat niet over nationaliseren.

    De staat voor bank laten spelen met als startpositie o.a. een schuld van 200 miljard aan spaargelden alleen al?

    Denk je dat Bos dat wil?

    Bankieren is voor banken. De rijksoverheid is voor een heel andere missie toegerust. Al is een flinke staatstik op de vingers soms wel op z'n plaats.
21 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.