Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Innoconcepts« Terug naar discussie overzicht

Sara Lee is de Fortune 500 klant

26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hugo44 25 november 2008 11:37
    Sara Lee is de Fortune 500 klant. Ik weet niet waarom we eerder op een dwaalspoor zijn gezet, waardoor suggesties als Coca-Cola (xea) en PepsiCo werden genoemd. Ik geloofde zelf ook wel in PepsiCo, gezien hun nieuwe lichtere flessen. Maar ik heb nog eens wat teruggelezen in dit forum en moet tot de conclusie komen dat het Sara Lee is, die op nr. 203 staat op de Fortune 500 lijst.

    Inno heeft op 1 juli 2008 officieel bekendgemaakt dat er een samenwerking met Sara Lee was, en informeel is de naam genoemd op de AVA, een week eerder. Die vergadering is door verschillende forumleden bijgewoond, en ik heb alleen van Yabba gelezen dat hij vond dat Sara Lee NIET de Fortune 500 klant kon zijn. Maar een verklaring werd niet gegeven. Ik ben dus benieuwd hoe de vaste forumklanten hierover denken.

    money.cnn.com/magazines/fortune/fortu...
  2. Hugo44 25 november 2008 11:49
    Odaiba schreef op 1 juli, toen het bericht over Sara Lee uitkwam:

    "Sara Lee is volgens mij niet de Fortune500 klant, want die klant zou immers substantieel bijdragen aan het resultaat vanaf het vierde kwartaal 2008. Welke het wel is? ??????"

    Die redenering is misschien niet juist, aangezien de nieuwe Sanex flessen overal in de winkel staan. Daar zal toch wel iets voor worden betaald?
  3. Hugo44 25 november 2008 12:02
    Naast de nieuwe Sanex flessen is het best mogelijk dat ook andere merken van Sara Lee al I-Pac flessen gebruiken. Kijk eens naar de merken van Sara Lee (onder Body Care):

    www.saralee.com/OurBrands/AllBrands.aspx

    Radox (U.K.) en Monsavon (Frankrijk) gebruiken dezelfde verpakkingen. Of ze nieuw zijn weet ik niet.

    Zwitsal (NL) en Fissan (Duitsland en Italië) gebruiken ook dezelfde verpakkingen. Die zijn niet recent vernieuwd voorzover ik weet.
  4. Hugo44 25 november 2008 12:11
    Nou ja, op zich is Sara Lee ook heel goed nieuws, daar kan Inno nog jaren mee vooruit. Maar ze zijn misschien op 1 juli niet helemaal duidelijk geweest toen ze de samenwerking met Sara Lee aankondigden.

    Ik kan het natuurlijk toch mis hebben. Ik ben benieuwd hoe de anderen hierover denken. Sowieso is het best mogelijk dat de nieuwe Pepsi flessen met I-Pac zijn gemaakt, maar dat is nog niet gemeld.
  5. [verwijderd] 25 november 2008 12:48
    quote:

    B. Afraid schreef:

    Als dit klopt (en het klinkt aannemelijk) dan zitten we dus nog allemaal te wachten op dit goede nieuws terwijl dit dus al geweest is !!

    Niet geheel want de Rabo schatte de WPA van Sara Lee op 1 euro.. dat zou dan meteen voor de raming van 2009 een geschatte WPA van minimaal 2 euro betekenen.. dat is een enorme verbetering tov dit jaar.. dat kan dus een verdubbeling van de koers makkelijk teweegbrengen
  6. Hugo44 25 november 2008 13:31
    Ik weet het niet Tino, ik kan me ook herinneren dat er een uitspraak was van de Inno-directie, dat als de naam van de Fortune 500 klant bekend zou worden iedereen wel aandelen Inno zou willen hebben. Ik weet niet of de naam van een verpakkingsfabrikant zoveel ophef zou veroorzaken. Het bericht over Sara Lee heeft de koers begin juli wel even positief beïnvloed.
  7. [verwijderd] 25 november 2008 13:58
    quote:

    Hugo44 schreef:

    Ik weet het niet Tino, ik kan me ook herinneren dat er een uitspraak was van de Inno-directie, dat als de naam van de Fortune 500 klant bekend zou worden iedereen wel aandelen Inno zou willen hebben. Ik weet niet of de naam van een verpakkingsfabrikant zoveel ophef zou veroorzaken. Het bericht over Sara Lee heeft de koers begin juli wel even positief beïnvloed.
    Waarom niet? Als dit ook Fortune 500 klant is?
  8. forum rang 4 K. Wiebes 25 november 2008 14:05


    Sara Lee is NIET de F-500 klant. Die komt er - gelukkig - nog bij.

    Nederlandse les:

    Persbericht 21/11/07:
    Inno IS samenwerking met F-500 AANGEGAAN.

    Persbericht 01/07/08:
    Inno het Sara Lee GAAN hiertoe een samenwerking AAN.

    Dus: in november vorig jaar is er een samenwerking
    met de F-500 aangegaan en in juli van dit jaar wordt de samenwerking met Sara Lee opgestart.
    De F-500 samenwerking was toen al actief.

  9. Hugo44 25 november 2008 14:27
    In het oudste persbericht wordt duidelijk gesproken over de Amerikaanse markt, en "Dit platform zal naast het voorzien in de verpakkingsbehoeften van genoemde multinational ook andere grote lokale partijen kunnen bedienen waarmee eveneens gesproken wordt over de implementatie van I-Pac’s technologie."

    Het hoeft dus niet over Sara Lee te gaan, anderzijds is door Inno gezegd: "InnoConcepts verwacht dat de exploitatie van de Amerikaanse markt vanaf het 4e kwartaal 2008 een wezenlijke bijdrage zal gaan leveren aan het operationele resultaat."

    Ik denk dat de aandeelhouders wel recht hebben op een update hierover. Ik vind dat Inno totnutoe in 2008 wel erg zuinig met informatie is geweest, de berichten gingen over de jaarcijfers en halfjaar cijfers, over commissaris Mehra en over Sara Lee. Weliswaar werd in het laatste halfjaarbericht ook nieuws over WNA en de Hoogerman Groep bekendgemaakt, maar ik vind dat Inno wel wat meer aan de aandeelhouders mag denken.
  10. [verwijderd] 25 november 2008 18:23
    quote:

    Hugo44 schreef:

    Best, maar waarop baseer je dat dan?
    Op de aangehaalde quotes uit de persberichten. Vorig jaar werd er namelijk al stellig verkondigd dat de klant vanaf het 4e kwartaal wezenlijk gaat bijdragen aan het operationeel resultaat.

    In het PB van Sara Lee wordt samenwerking onderzocht en wordt er niets concreets gemeld. Lees het PB van Sara Lee maar eens goed door, dan zie je dat daar niet iets uit kan komen dat wezenlijk gaat bijdragen aan de winst in het 4e kwartaal.
  11. Hugo44 25 november 2008 18:38
    Er zijn twee mogelijke verklaringen voor die verschillen in de persberichten.

    1. Sara Lee is de Fortune 500 klant. Aankondiging van de Fortune 500 klant was al ruim een jaar geleden, waarbij werd gesteld dat er in het vierde kwartaal van 2008 verschillende producten op de markt zouden komen en dat dit zou bijdragen aan de winst. Qua producten zou het kunnen, die hebben we van Sanex gezien, een grote en een kleine fles. Maar er is inderdaad een veel vagere omschrijving in het bericht van 1 juli over Sara Lee, waarin niets concreets wordt genoemd, ook niet dat ze een Fortune 500 bedrijf zijn.

    2. Sara Lee is niet de Fortune 500 klant. Dan is er dus nog een Fortune 500 klant, want Sara Lee is dat ook. Waarom werd in het bericht van Sara Lee niet gemeld dat ze in de Fortune 500 staan. Vorig jaar was het blijkbaar heel belangrijk om een Fortune 500 klant te hebben. Verder zouden er dus al verschillende producten van de eerste Fortune 500 klant op de markt moeten zijn die bijdragen aan de winst. Het zou nog steeds Pepsi kunnen zijn, alhoewel die flessen volgens mij nog niet in de winkel staan, maar dat is moeilijk na te gaan. Misschien zijn er in de USA wel nieuwe flessen van Liptonice, die hadden al een paar weken eerder een nieuwe fles aangekondigd.
  12. MtBaker 25 november 2008 19:47
    Ne als Yabba ben ik van mening dat SL niet de Fortune 500 klant is. Als dat wel zo is is de communicatie van Innoconcepts zeer onduidelijk geweest.
    Beleggingsexpres bijv. noemt in een artikel naar aanleiding van het sara lee persbericht
    "Innoconcepts heeft een samenwerkingsverband afgesloten met Sara Lee. Beide partijen gaan de mogelijkheden onderzoeken om de I-Pac technologie in te zetten voor de verpakkingsbehoeften van de divisie Household & BodyCare. Beleggers reageerden terecht enthousiast op het nieuws dat wederom een grote multinational belangstelling toont voor de unieke spuitgiettechnologie van Innoconcepts. "
    "In eerste instantie zal de aandacht uitgaan naar de divisie Household & BodyCare met een omzet in het afgelopen boekjaar van meer dan $2 miljard en bekend van merken als Sanex, Zwitsal en Ambi Pur. Sara Lee in zijn geheel boekte in dat jaar een omzet van bijna $12,3 miljard. Ook binnen andere onderdelen van het concern liggen kansen, zo lijkt ons."

    "Bovendien moet het partnership met Sara Lee nog leiden tot een concrete licentieovereenkomst. Desalniettemin spreekt uit de communicatie van Innoconcepts veel vertrouwen in de toekomst. Een handvat is het feit dat de hiervoor gememoreerde Fortune 500 klant vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een ‘wezenlijke’ bijdrage gaat leveren aan het operationele resultaat. "

    Ook deze quotes geven aan dat er in de opvattingen sprake is van gescheiden klanten.

    Uit Mei persbericht. De strategie is duidelijk gericht op snel uitbreiden in fastmovingconsumergoods en meer geleidelijk in high tech plastic. (HTP tooling).

    "Daarnaast kennen een aantal markten een veel lagere “entry barrier” waar relatief snelle doorlooptijden gelden, zoals food & beverage, household- en consumentenverpakkingen. Deze markten zijn veelal zeer gefragmenteerd met weinig marktleiderschap. Extra element hier is dat de I-Pac technologie niet “slechts” een superieure spuitgiet technologie is, maar daarnaast een serieuze bedreiging kan vormen voor de bestaande markten voor thermoforming en blowmolding, die deze markten domineren. Conventioneel spuitgieten is weliswaar ook in deze markten een geprefereerde technologie, maar is technisch veelal te duur. Door de mogelijke kostenbesparing met de I-Pac technologie wordt spuitgieten in deze markt veel competitiever. In deze markten bestaan derhalve kansen voor I-Pac om een groter deel van de te realiseren marge te verkrijgen, door meer als projectmanager voor de eindklant te opereren. I-Pac heeft in dit kader een aanvang gemaakt met alternatieve samenwerkingsmodellen om deze markten in zowel Europa als Noord-Amerika effectiever en winstgevender te kunnen bedienen. I-Pac verwacht op korte termijn hierover nadere mededelingen te kunnen doen."

    Ik blijf van mening dat er een sterke winstgroei zal zijn dit jaar en blijf uitgaan van 1 Euro winst als minimum, 1,20 Euro als waarschijnlijk en mogelijk meer. De winstpotentie in latere jaren neemt explosief toe.

    Anderzijds is het zo dat Sara Lee erg snel op de markt is met nieuwe verpakkingen als er pas 1 juli begonnen is. Kortom nergens staat dat nov 2007 een andere klant is, maar ook nergens dat het dezelfde is en vrijwel iedereen is ervan uitgegaan dat het verschillende zijn.

    Overigens zelf in eerdere baan ook wel eens binnen 6 weken een verpakking neergezet inclusief merknaam op basis van consumentenonderzoek.

  13. Hugo44 25 november 2008 20:06
    Dank voor de uitgebreide reaktie, inderdaad kun je uit die teksten van Beleggingsexpres concluderen dat het twee verschillende klanten zijn. Ik hoop dat natuurlijk ook, en ik hoop ook dat het toch Pepsi is. Maar die hebben zelf al gemeld dat de nieuwe huisstijl pas begin 2009 zichtbaar wordt. Ik keek nog even op de site van Liptonice en daar staat ook nog de oude fles, terwijl toch al begin oktober de nieuwe fles is getoond.

    Die verpakking van Sanex is niks bijzonders, erg standaard. Dat geeft ook niet, maar het verklaart misschien waarom die flacon zo snel ontwikkeld kon worden. Nu maar opletten of Neutral en Zwitsal ook nieuwe flessen krijgen.
  14. [verwijderd] 25 november 2008 20:19
    Jammer dat de communicatie van Innoconcepts altijd zo vaag moet maar dat doen ze schijnbaar met opzet want anders zijn ze bang dat ze zich teveel in de kaart laten kijken.

    Wel is Innoconcepts nogsteeds goed bezig en hebben ze een nieuwe kostenbesparende betere technologie, wat wil je nog meer als producent, helemaal in deze tijd.

    Ik ben overigens ook van mening dat het om een andere klant gaat dan Sara Lee.
26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.