Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

LBI International« Terug naar discussie overzicht

LBI in ASX?

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 oktober 2008 22:40
    Gesteund door de prima K3 cijfers is er een redelijke kans dat LBI in de ASX komt. Als nog 1 bedrijf van de beurs verdwijnt (bijvoorbeeld Smit of ASMI), dan hoeft LBI alleen Kendrion, Sopheon en Besi voor te blijven. Smit en ASMI kunnen natuurlijk ook allebei van de beurs, waardoor het nog een stuk makkelijker wordt. Op basis van dft.nl omzetten moet het kunnen.

    Heeft iemand een idee waarom op www.behr.nl (samen met dft.nl de beste informatiebron voor indexwijzigingn) ons mooie LBI niet opneemt in de lijst?
    LBI zit sowieso bij de top80 qua volumes, maar is nergens te bekennen in de top90.
  2. [verwijderd] 30 oktober 2008 10:31
    Nielsen: kredietcrisis raakt mediabestedingen nog niet
    30 okt 2008, 10:20 uur
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De brutomediabestedingen voor producten en diensten zijn in het derde kwartaal van 2008 met 4,8% gestegen in vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar en kwamen uit op EUR1,36 miljard. Dit blijkt uit cijfers van Nielsen Media Research op basis van de registratie van de brutomediabestedingen in de mediumtypen televisie, radio, dag- en nieuwsbladen, publieks- en vaktijdschriften, sponsored magazines, bioscoop, out of home, folders en internet.

    Bij de registratie van de mediabestedingen wordt uitgegaan van de brutotarieven, oftewel de tarieven zoals die op de tariefkaart vermeld staan. Daarbij wordt geen rekening gehouden met eventuele kortingen die verleend worden, barters die afgesloten worden enzovoorts. De werkelijke mediabestedingen, ofwel de nettomediabestedingen kunnen dan ook lager zijn. De brutomediabestedingen geven feitelijk de mediadruk weer.

    Volgens Nielsen lijkt de kredietcrisis in het derde kwartaal van dit jaar nog geen invloed te hebben op de bereidheid van bedrijven om te adverteren. De genoemde crisis diende zich overigens net na het beeindigen van het derde kwartaal in volle hevigheid aan.

    "Bij een daling van de economische groei of een krimp van de economie korten adverteerders vaak als eerste op het communicatiebudget", aldus Nielsen in een commentaar. "De kredietcrisis heeft echter vooral invloed op het al of niet kunnen doen van investeringen door bedrijven."

    Nielsen verwacht dat de invloed van de kredietcrisis op de mediabestedingen op z'n vroegst in het laatste kwartaal van dit jaar zichtbaar wordt.

    Dagbladen en publiekstijdschriften zagen de brutomediabestedingen in de periode juli tot en met september beide met 1,7% dalen tot EUR191 miljoen.

    Over de eerste drie kwartalen gemeten namen de brutomediabestedingen toe met 4,4% tot EUR4,37 miljard in vergelijking met 2007. Internet (+11%), radio (+9,3%) en folders (+9,2%) hebben in de eerste negen maanden van het jaar de brutomediabestedingen het hardst zien groeien.

    Opmerkelijk is dat dagbladen in deze periode met 4,4% een hogere groei realiseerden dan televisie met 3,8%.

    Over langere periode gezien hebben de printmedia het moeilijk. Behalve dagbladen zagen alle gedrukte media de brutomediabestedingen dalen. Bij publiekstijdschriften bedroeg die daling 2,5%, bij vaktijdschriften 2,1% en bij sponsored magazines 0,9%.

    Voor personenauto's werd het meest geadverteerd en de bestedingen namen toe met 3% tot bijna EUR221 miljoen. De supermarkten volgen met EUR205 miljoen, een stijging van ruim 9%. Op de derde plaats komen de internetproviders en aanbieders van (mobiele) telefonie.

    De top-5 adverteerders zijn vrijwel allemaal fabrikanten van voedingsmiddelen en producten voor lichaamsverzorging, hoewel deze productgroepen niet tot de grootste behoren qua mediabestedingen.

    Unilever is de grootste adverteerder in Nederland. Het voedingsmiddelenconcern besteedde in de eerste drie kwartalen van dit jaar bijna EUR187 miljoen. Dat is 9% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. KPN, de tweede adverteerder in Nederland, besteedde bruto bijna EUR83 miljoen, een stijging van 15%. Procter & Gamble besteedde net als KPN 15% meer en kwam uit op EUR63 miljoen. L'Oreal besteedde met EUR50 miljoen vrijwel evenveel als vorig jaar. De laatste adverteerder uit de top 5 is Albert Heijn dat met EUR47 miljoen ruim 36% meer besteedde dan vorig jaar.

3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.