Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Rabobank beleggen site weer ONBERIKBAAR

28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 oktober 2008 09:11
    Hier een door Binck gestuurde brief. Is dit normaal dan?

    Lees...

    Bij brief van 02-04-2007 hebben wij u verzocht het actuele tekort op uw rekeningnummer ...... vóór ... , 15:00 uur aan te zuiveren.

    Het eerder bij u gesignaleerde tekort bedraagt thans EUR -0,01 en is gerelateerd aan de slotkoersen van de meest recente handelsdag. De bestedingsruimte (en het eventuele tekort) fluctueert al naar gelang de waarde van de portefeuille zich ontwikkelt.

    In overeenstemming met de artikelen 85 en 86 van het Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft en de toepasselijke Voorwaarden BinckBank, verzoeken wij u vriendelijk, met inachtneming van het bovenstaande, het actuele tekort aan te zuiveren vóór ...., 15:00 uur. Voorts dient u er in het vervolg voor zorg te dragen dat de bestedingsruimte op uw rekeningnummer geen tekort vertoont. Uw actuele bestedingsruimte kunt u terugvinden op onze website. Desgewenst, kunt u hierover telefonisch contact opnemen met de Klantenservice.

    U kunt het tekort opheffen door het daarmee corresponderende bedrag over te maken op ING rekening 66.57.43.009 o.v.v. rekeningnummer xxxxx, en/of door het uitvoeren van effectentransacties. Verkoopt u een positie waarop effectenkrediet wordt verleend dan vervalt hiermee het effectenkrediet op deze positie. Houdt u bij een geldoverboeking rekening met de verwerkingsduur van een normale overboeking.

    Voor een volledige beschrijving van de tekortenprocedure verwijzen wij u naar de Handleiding (Hoofdstuk Negatieve bestedingsruimte).

    In het geval het tekort niet volledig en tijdig is aangezuiverd, zijn wij helaas genoodzaakt effecten te verkopen en/of te sluiten. De mogelijke negatieve financiële consequenties zijn dan voor uw rekening en risico.

    Indien u naar aanleiding van deze brief nog vragen heeft, kunt u telefonisch contact opnemen met de Klantenservice (tel: 020-606 2666).

    Met vriendelijke groet,

    Risico Management
  2. [verwijderd] 15 oktober 2008 09:16
    Ja, dat is normaal. Er is nu eenmaal een regel gesteld en of je nu - 0,01 staat of -500,00 maakt niet uit. Bij een debetstand (welke dan ook) gaat er automatisch een brief uit. Dit heeft dus niets met risicomanagement te maken. Ik geef wel toe dat het lullig is als je zo'n brief ontvangt.
  3. [verwijderd] 15 oktober 2008 09:23
    quote:

    Labyrint schreef:

    Ja, dat is normaal. Er is nu eenmaal een regel gesteld en of je nu - 0,01 staat of -500,00 maakt niet uit. Bij een debetstand (welke dan ook) gaat er automatisch een brief uit. Dit heeft dus niets met risicomanagement te maken. Ik geef wel toe dat het lullig is als je zo'n brief ontvangt.
    Het is het gevolg van overautomatisering.

    Alles moet blijkbaar automatisch.

    Bij de Rabobank heb ik ook weleens een brief ontvangen over de bestedingsruimte. Echter wel met de hand ondertekend. Dan heeft er dus in ieder geval iemand naar gekeken en zijn handtekening gezet onder wat je vervolgens krijgt toegestuurd.

    Er zijn meer instellingen die denken dat een computeruitdraai met een nephandtekening (gedrukt) genoeg is. Als het even kan gaat zo'n 'automatische brief' dus gewoon in de vuilniszak met oud papier.
  4. [verwijderd] 15 oktober 2008 10:47
    quote:

    Beursplein 5 schreef:

    [quote=Labyrint]
    Ja, dat is normaal. Er is nu eenmaal een regel gesteld en of je nu - 0,01 staat of -500,00 maakt niet uit. Bij een debetstand (welke dan ook) gaat er automatisch een brief uit. Dit heeft dus niets met risicomanagement te maken. Ik geef wel toe dat het lullig is als je zo'n brief ontvangt.
    [/quote]

    Het is het gevolg van overautomatisering.

    Alles moet blijkbaar automatisch.

    Bij de Rabobank heb ik ook weleens een brief ontvangen over de bestedingsruimte. Echter wel met de hand ondertekend. Dan heeft er dus in ieder geval iemand naar gekeken en zijn handtekening gezet onder wat je vervolgens krijgt toegestuurd.

    Er zijn meer instellingen die denken dat een computeruitdraai met een nephandtekening (gedrukt) genoeg is. Als het even kan gaat zo'n 'automatische brief' dus gewoon in de vuilniszak met oud papier.
    Grappenmaker. Dus jij denkt dat er een hoge pief van de Rabobank elke dag de klanten met een negatieve bestedingsruimte stuk voor stuk beoordeeld en ondertekend?
    Als je een brief met een handtekening er op krijgt met een blauwe kleur betekent dat nog niet dat hij ook daadwerkelijk met de hand is ondertekend. Tenzij je gelooft dat die brieven van de Postcodeloterij ook allemaal stuk voor stuk zijn ondertekend door de directeur
28 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.