Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,430   -0,005   (-0,09%) Dagrange 5,370 - 5,475 64.802   Gem. (3M) 194,3K

wachten op de us dan maar weer

52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 september 2008 13:32
    quote:

    Alexin schreef:

    24-09-2008 12:57:00 Tele Atlas-CEO geeft geen tijdspad mbt winstgevend worden.

    Dit betekent ,dat de winstgevendheid van TA binnen de "holding" zeker niet op korte termijn te verwachten is, anders was dat wel vermeld.

    Vind ik niet zo gek met de huidige stand van de economie. Volgens mij weet niemand even meer wat er gaat gebeuren op de korte termijn.
  2. [verwijderd] 24 september 2008 13:43
    quote:

    necoma schreef:

    [quote=Tim Merman]
    Ja, moet je je eens voorstellen dat TT morgen met iewat slecht nieuws komt, danwel minder goed als verwacht.

    Dan jast het terug naar de 7
    [/quote]

    Als je activa en de passiva bekijkt, dan ben ik niet bang voor wat negatief nieuws. Google gaat o.a. een leuke cent opleveren en veroorzaakt niet zoveel kosten.
    Ik denk dat Tele Atlas een leuk zakcentje gaat worden voor de Holding TT.
    Wat schreef ik hier ?

    De Overhead voor Tele Atlas is minder sterk drukkend.
    Ze zullen bij de werkmaatschappijen van TomTom allemaal wel een beetje harder moeten werken, maar dat wil je ook wel doen in een toonaangevend bedrijf. Als het WIJ-gevoel er maar aanwezig is. Wij aandeelhouders willen ze best een hart onder de riem steken, of niet jongens ?
  3. [verwijderd] 24 september 2008 13:45
    quote:

    Alexin schreef:

    24-09-2008 12:57:00 Tele Atlas-CEO geeft geen tijdspad mbt winstgevend worden.

    Dit betekent ,dat de winstgevendheid van TA binnen de "holding" zeker niet op korte termijn te verwachten is, anders was dat wel vermeld.

    24-09-2008 12:57:00 Tele Atlas verwacht 2008 pro forma EBITDA ca EUR70 mln

    Dus TA levert wel een bijdrage aan het aflossen van de schuld, waardoor de door jou eerder noodzakelijk geachte emissie (met bijbehorende verwatering) waarschijnlijk niet nodig zal zijn. Het lijkt erop dat ze binnen hun scenario's voor de overname blijven.

    Geleidelijke groei naar marktleiderschap in de USA gaat daarbij natuurlijk geweldig bij helpen. Als dan ook de BRIC-landen (+ Turkije) het fenomeen navigatie met goede kaarten even gretig omarmen als de rest van de wereld dan ziet het er opeens zonnig uit, zelfs in deze barre tijden.
  4. [verwijderd] 24 september 2008 13:48
    Dus TA levert wel een bijdrage aan het aflossen van de schuld, waardoor de door jou eerder noodzakelijk geachte emissie (met bijbehorende verwatering) waarschijnlijk niet nodig zal zijn.

    Zullen we nog moeten afwachten of een emissie al dan niet noodzakelijk is, het is in ieder geval een probleem om het geld te komen, dat staat als een paal boven water.
  5. [verwijderd] 24 september 2008 13:49
    quote:

    Tjiep_tjiep schreef:

    En hoe bedoel je... "er wordt niet gehandeld met voorkennis".

    T is toch ongeloofelijk dat je eerst een koersstijging ziet en dat je een halve dag erna pas weet waar de stijging vandaan komt.
    Lijkt inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat dit Google nieuws opeens midden op de dag bekend wordt!

    Dan was publicatie voorbeurs wel zo netjes geweest. Tot nu toe heeft TT op dat gebied een redelijke reputatie.
  6. [verwijderd] 24 september 2008 13:52
    quote:

    Alexin schreef:

    Dus TA levert wel een bijdrage aan het aflossen van de schuld, waardoor de door jou eerder noodzakelijk geachte emissie (met bijbehorende verwatering) waarschijnlijk niet nodig zal zijn.

    Zullen we nog moeten afwachten of een emissie al dan niet noodzakelijk is, het is in ieder geval een probleem om het geld te komen, dat staat als een paal boven water.
    Niks mis mee dat je die gedachte destijds hebt gelanceerd, maar desalniettemin ben ik blij dat er steeds meer tekenen komen dat je het die keer mis had.

    Overigens alle waardering voor je bijdragen en blij dat je weer actief meedoet op het forum.
  7. [verwijderd] 24 september 2008 13:55
    24-09-2008 12:57:00 Tele Atlas-CEO geeft geen tijdspad mbt winstgevend worden.

    Hier kan je alle kanten me op.

    1. TA verwacht een winst explosie omdat e.e.a. in een stroomversnelling komt,
    2. TA investeert meer dan er aan winst overblijft waardoor het onduidelijk is hoeveel winst elk jaar overblijft.
    enz.

    Er zullen nog wel meer scenario's mogelijk zijn. Misschien wel zoveel dat een dergelijke opmerking voldoende is. Niet teveel van aantrekken dus.
  8. [verwijderd] 24 september 2008 13:59
    quote:

    munckf schreef:

    Lijkt inderdaad vrij onwaarschijnlijk dat dit Google nieuws opeens midden op de dag bekend wordt!

    Dan was publicatie voorbeurs wel zo netjes geweest. Tot nu toe heeft TT op dat gebied een redelijke reputatie.
    Oh.. ik beschuldig TomTom hier ook niet van hoor. Dit persberichtje zal toch door iemand moeten zijn opgesteld en doorgestuurd naar de persdiensten voor publicatie. Zal nog wel iemand in de boeken hebben gekeken en misschien ligt het ook wel bij de drukker voor morgen.

    Ik denk alleen.... als je morgen een grote dag hebt, waarom maak je dit nieuws dan vandaag bekend en niet morgen? Of komt er morgen nog meer prettig nieuws?
  9. [verwijderd] 24 september 2008 14:02
    quote:

    Green Guru schreef:

    24-09-2008 12:57:00 Tele Atlas-CEO geeft geen tijdspad mbt winstgevend worden.

    Hier kan je alle kanten me op.

    1. TA verwacht een winst explosie omdat e.e.a. in een stroomversnelling komt,
    2. TA investeert meer dan er aan winst overblijft waardoor het onduidelijk is hoeveel winst elk jaar overblijft.
    enz.

    Er zullen nog wel meer scenario's mogelijk zijn. Misschien wel zoveel dat een dergelijke opmerking voldoende is. Niet teveel van aantrekken dus.

    Het opbouwen van marktdominatie in de USA en de opkomende markten is strategisch superbelangrijk, mits de financiële scenario's acceptabel blijven (d.w.z. geen emissies). Heel wat belangrijker dan een kwartaaltje vroeger of later zwarte cijfers schrijven.

    In deze fase (STAR in de boston consultancy matrix) draait alles om opbouwen van marktaandeel, voor zover de cashflow dat toelaat. Dan ga je in de CASH COW fase maximaal profiteren van de "economies of scale". En voor software bedrijven (zie Microsoft, Google) speelt dat argument extra sterk om de marginale kosten van extra "productie" vrijwel nihil zijn.
  10. [verwijderd] 24 september 2008 14:13
    quote:

    necoma schreef:

    Begrijp ik iets nu verkeerd, of zit ik naar een ander scherm te kijken. We hebben het hier alleen nog maar over 1 van de 4 werkmaatschappijen van TT, Tele Atlas. Het verhaal van TomTom moet ook nog komen toch ?
    Klopt helemaal, komt morgen. Het is vreemd dat deze berichten over TA niet tot morgen bewaard zijn.

    Overigens is TA wel met afstand de meest "spannende" poot, omdat die het strategische verschil moet gaan maken met de concurrentie. Apparaatjes verkoop is op termijn minder essentieel. Abonnementen en applicatieverkoop voor mobiele telefoons a la iPhone en Android zijn wel weer belangrijk vanuit het business model.

    Vonden jullie de eerste berichten over die eerste HTC op Android basis overigens ook zo teleurstellend? Niet eens bluetooth of Exchange integratie. Dat lijkt me in de top markt die ze nu willen gaan afromen toch wel vrij essentiële functionaliteit!
  11. [verwijderd] 24 september 2008 14:17
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Tele Atlas winstgevend maken staat bovenaan de agenda van Bill Henry, de nieuwe directeur van TomTom's digitale kaartenmaker. Met uizondering van 2007 is Tele Atlas altijd verlieslatend geweest. Ook in de eerste twee kwartalen van dit jaar leed het bedrijf verlies.

    "Winstgevenheid is mijn grootste prioriteit", aldus Henry in een interview met Dow Jones Nieuwsdienst woensdag. Honderd dagen geleden volgde hij de oprichter van Tele Atlas en naar TomTom overgestapte Alain De Taeye op.

    Wanneer de kaartenmaker zwarte cijfers zal schrijven wilde Henry niet zeggen, behalve dat hij "ongeduldig" is.

    Groei van de omzet in alle segmenten en een hogere efficiency moet het bedrijf daarbij helpen.

    Het vijfjarige contract met het Amerikaanse internetbedrijf Google noemt de managing director van "cruciaal" belang. Net als bij de bekendmaking op 30 juni zwijgt hij over de financiele details van de overeenkomst. "Laat ik zeggen dat ik er wekelijks mee bezig ben."

    Google heeft vorige week de kaarten van rivaal Navteq vervangen door die van Tele Atlas, zo vertelt Henry om een signaal van vertrouwen af te geven.

    In de mobiele markt wil Tele Atlas actief aanwezig zijn. "Wij zien dat veel initiatieven worden ontplooid, maar het is nog niet duidelijk wie zal winnen." Tele Atlas praat op dit moment daarom nog met "iedereen".

    Henry herhaalde de verwachtingen voor Tele Atlas voor 2008. Het TomTom onderdeel rekent op een pro forma omzet van EUR335 miljoen en een bedrijfsresultaat voor afschrijvingen en amortisatie van goodwill (Ebitda) van EU70 miljoen
  12. [verwijderd] 24 september 2008 14:36
    Goed, de mensen met zwakke zenuwen hebben nu hun aandeeltjes verzilverd en dan nu naar de 15,1. (Is voor mij een mooi omslagpunt, vandaar). Oei er staan er nog genoeg in de wacht om hun aandeeltjes te slijten. Wacht nu toch op 16.00 uur, wanneer ze over de grote plas wakker worden. Want ook daar gaan ze hoger openen.
52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.