Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Jos Koets - Rommelkosten

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 mei 2008 17:21
    Is dit niet gewoon fraude, iets anders doen dan de afspraak was.
    In de bouw werd er zelfs een parlementaire enquete gehouden.
    Volgens gebeurt het overal, apothekers, bankiers, verzekeraars en de grote graaiers die € 80 mln opstrijken ( dit was de grootste ) en wij van de bouw kregen en hebben een slechte naam, waardoor? Omdat er een paar naast de pot hebben gepiest. Over het algemeen wordt er keihard gewerkt tegen een marge van hooguit 3%, dan doe je het heelgoed.

    Dus wat mij betreft harder aanpakken die lui, die geen maat weten.
  2. [verwijderd] 16 mei 2008 21:20
    Als je een belegginghypotheek of wat dan ook afsluit moet direct duidelijk zijn wat het eindresultaat/kosten is en hoe de opbouw is.
    De adviseur/verkoper!! denk alleen maar hoe kan ik de klant het duurste produkt verkopen en de kosten worden niet bekend gemaakt en gewoon maar lekker afgeroomd.
    Dit is diefstal en het is schandalig dat hier niet tegen opgetreden word.
    Nu word er eerst enorm veel provisie geschreven en het eindresultaat voor de klant komt over 30 jaar wel.
    Het advies/verkoopgesprek duurt een paar uur en er worden duizenden euro's provisie geschreven.
    Ook worden de hoge kosten en beleggings-resultaten niet bekend gemaakt en er valt voor de maatschappijen dus veel te rommelen met aankoopdata van de aandelen bijv.
    Meer dan schandalig. Legale diefstal??

    Ook dom van de mensen die zo'n polis afsluiten want eigenlijk snappen ze zelf niet wat ze afgesloten hebben.
    Maar daar maakt de adviseur natuurlijk prima gebruik van.
  3. Jos Koets 16 mei 2008 22:00
    Beste Jos (naamgenoot),

    Het is altijd gemakkelijk om de adviseur de schuld te geven. Echter ik kan je vertellen dat producten worden verzonnen en uitgezet door mensen die de inhoud hiervan niet doorgeven aan personenn die dit weer moeten doorgeven aan adviseurs.

    Het komt er dus op neer dat slechts een paar mensen daadwerkelijk weten wat precies een product inhoudt. Dit betekent ook dat een adviseur niet kan weten hoe de kosten daadwerkelijk in elkaar zitten.

    Trek maar eens je conclusie als je het bovenstaande als adviseur weet.

    Gr. JOs
  4. [verwijderd] 18 mei 2008 12:23
    wij hebben geen overzicht gehad voor 1 april (Waerdye lijfrente verzekering van stad rotterdam) Boeven zijn het...weet iemand iets over een switch van
    SR Mix Fonds naar Fortis ASR Solide Mixfonds wij hebben 17500 euro ingelegt en weten niet hoeveel de waarde is van deze polis en
    hoeveel aandelen wij hebben smeek al jaren om een overzicht :(

    www.fortisasr.nl/Fondsen_en_koersen/o...
  5. [verwijderd] 19 mei 2008 06:54
    Heb Fortis(vsb)profijtplan. In de overzichten van afgelopen 7jaar stonden kosten vermeld die terug te vinden waren in de voorwaardes (misschien te hoog maar alleee). In het laatste verplichte overzicht staan er kosten op die niet terug te vinden zijn in de voorwaardes en bij navraag weten ze (fortis bank) en interlloyd niet hoe of wat.
    Dat is toch gek je kunt de klanten toch geen kosten in rekening brengen die nergens vermeld staan? De kosten werden steeds op slinkse manier verrekend door de unit waarde stijging/daling (zonder vermelding van kosten dus) aan te passen het eindresultaat is dus wel gelijk gebleven in de jaren. Heb klacht ingediend, moest maar naar kifid zei mn accountmanager. Heeft iemand hier ervaring mee?
  6. Jos Koets 19 mei 2008 09:41
    Ik heb het vermoeden dat het administratief niet helemaal meer te regelen valt. Er zijn teveel variabele kosten die ieder jaar kunnen wijzigen, maar niet voor alle polishouders van toepassing zijn. Als de bonusprovisie alleen wordt doorberekend over klanten die dat jaar een polis hebben afgesloten, dan moet je systeem toch heel goed in elkaar zitten.

    Ik verwacht daarom nog meer slecht nieuws over de kosten structuur.

    Gr. Jos
  7. ehcklein 19 mei 2008 10:24
    Jos,

    In het kader van vage voorwaarden , mag ik hier een vraag stellen van een geheel andere orde. Hoe kijk jij aan tegen de voorwaarden van de overlijdenspolis van TAF waarin staat dat uitkering geweigerd word indien verzekerde
    " mede " door gebruik van alcohol , verdovende middelen en niet voorgeschreven medicijnen komt te overlijden. Is het niet zo dat bijzonder veel situaties er in dat geval toe kunnen leiden tot geen uitkering. V verzekerde heeft 4 wijntjes gedronken en krijgt fataal auto-ongeluk. Of verzekerde heeft een joint gerookt , rijdt dissy de gracht in en verdrinkt.

    Het is off topic maar ben nieuwsgierig naar je reactie.

    Gr.
  8. Jos Koets 19 mei 2008 10:34
    Als er staat "mede" en er wordt niet duidelijk vermeld een percentage, dan is hetr oppassen geblazen. Ik ben van mening dat je met een paar woorden te gebruiken heel veel kan afwijzen.......
    Hierdoor is het mogelijk om een lagere premie aan te bieden!

    Dat is ook de reden dat ik al vijf jaar lang blijft wijzen om eerst de voorwaarden goed door te lezen. En dan pas een beslissing te nemen.

    Gr. Jos
  9. ehcklein 19 mei 2008 11:40
    Ik vind het dan wel ridicul dat zo'n produkt verkozen wordt tot beste koop door de consumenten bond en independer. Hiermee worden veel klanten op het verkeerde spoor gezet en kiezen voor ( in mijn ogen ) een slecht produkt.

    NHP stelt dat de lage premie het gevolg is van die zgn duizenden euro's provisie welke zij eruit sleutelen , ik weet wel beter. provisie inbouw levert bij dit soort produkten niet veel op.

  10. Jos Koets 22 mei 2008 16:26
    Bonusprovisie verder onder vuur

    Wouter Bos wilde met zijn voorstel voor de harmonisatie van de beloning voor bemiddelaars de deur naar de bonusprovisie op een kier houden. De Tweede Kamer heeft die deur gisteren flink dichtgetrapt. Voor de vele serviceproviders in de branche zal een verbod op de bonusprovisie het einde van hun business betekenen.

    Tenminste als de serviceprovider alleen als provisietrechter functioneert en geen andere toegevoegde waarde levert. Eckhardt Dulfer, hoofdredacteur InFinance: ‘Na bekendmaking van de Europese regelgeving kon je het afschaffen van de super- en bonusprovisies in Nederland al uittekenen. Het lijkt mij energieverspilling om te lobbyen voor het in stand houden van deze beloningsvormen. Slimme inkoopcombinaties/serviceproviders pompen al veel productie over naar de volmachten. Voor wie dat niet wil of kan, ligt een simpele oplossing klaar in het splitsen van de bedrijven. De bedrijfsonderdelen van de serviceproviders die administratieve dienstverlening leveren aan de verzekeraar en hypotheekaanbieders kun je onderbrengen in een aparte BV. De diensten die voor de aanbieders worden verricht, worden dan niet naar de hoogte van de omzet beloond, maar naar het aantal afgehandelde dossiers

13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.