Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,530   +0,370   (+7,17%) Dagrange 5,265 - 5,560 169.471   Gem. (3M) 200,3K

Waarom blijft reactie Ceo TomTom uit...

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 februari 2008 13:27
    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    Opm.: was de Societe Generale de afgelopen weken ook niet negatief in het nieuws? Gebeurden er zaken die niet door de beugel konden?
  2. [verwijderd] 6 februari 2008 14:38
    quote:

    vertrouwen schreef:

    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    Opm.: was de Societe Generale de afgelopen weken ook niet negatief in het nieuws? Gebeurden er zaken die niet door de beugel konden?
    Volgens mij staat het niet in de functieomschrijvijng van een CEO om op elk individueel advies van analisten te reageren. De CEO zet de koers voor het bedrijf uit en zorgt ervoor dat die koers gevolgd wordt. Op 21 Feb zal de CEO vertellen hoe het bedrijf er echt voor staat. Tot die datum geld voor mij; geen bericht is goed bericht.

    Veder lijkt het, wat mij betreft, beter om als (particuliere) belegger ook niet te veel te op de adviezen van die zogenaamde analisten te letten. Zij zitten er maar al te vaak naast.

    Ik probeer zoveel mogelijk op fundamentele waarden te letten en paniek (emotie) zoveel mogelijk uit te schakelen.
  3. @iPlof 6 februari 2008 15:15
    quote:

    vertrouwen schreef:

    Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.
    Dit is notabene van jouzelf van net twee weken geleden:

    Aanvullende vragen Interview met topman Goddijn van TomTom

    In het tijdschrift pakt beleggers belangen deze week uit met een interview met TomTom CEO Goddijn. Voor het volledige interview verwijzen wij u naar het tijdschrift dat vanaf vandaag (18 januari) in de winkel ligt, navolgend treft u een aantal aanvullende vragen aan die niet in het tijdschrift zijn meegenomen.

    • Als er minder op de prijs geconcurreerd gaat worden, waar komt het concurrentiegevecht dan nu op aan?

    Het gaat meer om de kwaliteit van het product en het beeld dat consumenten bij jouw merk hebben.

    • De scherpe daling van de koers. Zijn beleggers anders gaan denken over de navigatiemarkt? Is men toch een beetje angstig geworden?

    Ik weet het niet. Ik houd mij voornamelijk bezig met wat er in mijn bedrijf gebeurt en minder met wat mensen denken. Op de zaken binnen mijn onderneming kan invloed uitoefenen, niet op de zaken er omheen. Het gaat mij erom dat we ook op lange termijn een succesvolle en winstgevende onderneming zijn.

    • Waar moeten beleggers op letten bij het beoordelen van uw onderneming?

    Op korte termijn de winstgevendheid en op lange termijn de strategie die ten grondslag ligt om de winstgevendheid te behouden. We hebben al 10 kwartalen sinds de IPO een mooi plaatje neergelegd. Daarnaast speelt innovatie een belangrijke rol in ons product, daar investeer je in als belegger.

    • Als ik het goed begrijp, moet er nog een enorme slag gemaakt worden op het gebied van productontwikkeling. Zullen de investeringen in de toekomst structureel op een hoger niveau komen te liggen? Waar bestaan deze investeringen uit?

    Per jaar geven wij aan R&D een steeds groter bedrag uit als percentage van de omzet. Dus we gaan steeds belangrijkere investeringen doen. Dat zit hem in het beter maken van de navigatie-apparatuur, maar ook zorgen we ervoor dat de automobilist de goede informatie op het juiste moment krijgt. Die dynamische kant staat toch voor een groot deel nog in de kinderschoenen. Daar moet dus veel in geïnvesteerd worden, zowel in content als in technologie en middelen om die content te distribueren. Als we TA inlijven zitten er natuurlijk ook investeringen in het onderhouden en uitbreiden van het kaartmateriaal.

    • Wordt het verkeerssysteem dat nu in Nederland, Engeland en Duitsland draait verder uitgebreid?

    Ja, het is onze ambitie om qua verkeersinformatie een PAN-europees systeem te maken. We zijn hierin wel afhankelijk van netwerkoperators.

    • Is Vodafone in al deze landen u partner?

    Nee, niet noodzakelijkerwijs. Er zijn landen waar Vodafone niet aanwezig is. Alhoewel de relatie met Vodafone een hele goede en gezonde is. Beide bedrijven zien het als een belangrijke vorm van communicatie van wat er in de auto gebeurt. Tevens zijn er nog allerlei spin-offs mogelijk met location based services.

    • Is de geruchtenstroom waar dat een Google of Vodafone interesse hebben om u over te nemen?

    Ik kan daar niets over loslaten.

    • Staat u open voor een overname?

    Zelfs daar wil ik niets over zeggen. We hebben hier nog een heel duidelijke strategie die we willen uitvoeren en een duidelijke productroadmap en dat vinden we erg leuk om te doen, dus we zijn vooral met onszelf bezig.

    • U hebt samen met uw partners een belang van 53%; Blijven u en uw collega’s grootaandeelhouders?

    Ook daar kan ik helaas niets zinnigs over zeggen.

    • Waar liggen de prioriteiten van TT het komende jaar?

    We hebben een flinke lijst wat we tot stand willen brengen. Maar ten eerste, de producten die we verkopen willen we verder verbeteren. Je moet dan denken aan betere kaarten, routering en verkeersinformatie. Twee is de connectiviteit goed oplossen. Dus van het navigatiesysteem ook een informatiesysteem maken die klanten dagelijks gebruiken. En ten slotte willen we ons merk commercieel verder uitbreiden en verstevigen, evenals ons distributiekanaal Daarnaast staat geografische expansie ook hoog op onze lijst.

    • Dus TT is klaar om de wereld te veroveren?

    Ja, we gaan lekker verder.

    Tekst: Dave Damon, 18 januari 2008
  4. [verwijderd] 6 februari 2008 15:22
    quote:

    vertrouwen schreef:

    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    Opm.: was de Societe Generale de afgelopen weken ook niet negatief in het nieuws? Gebeurden er zaken die niet door de beugel konden?
    Nog even wachten tot 21 februari en dan.........omhoog met die hap
  5. [verwijderd] 6 februari 2008 15:36
    quote:

    vertrouwen schreef:

    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    Opm.: was de Societe Generale de afgelopen weken ook niet negatief in het nieuws? Gebeurden er zaken die niet door de beugel konden?
    ach je moet maar denken, societe general,

    A: is dat niet die slimme bank die 5 miljard wist te verspelen met het spelletje alles of minder dan niets

    B: dit advies is net zo veel waard als al die koopadviezen van banken toen tom tom een topkoers noteerde, zeg maar het dubbele van vandaag.

  6. [verwijderd] 6 februari 2008 15:38
    quote:

    france schreef:

    [quote=vertrouwen]

    A: is dat niet die slimme bank die 5 miljard wist te verspelen met het spelletje alles of minder dan niets

    B: dit advies is net zo veel waard als al die koopadviezen van banken toen tom tom een topkoers noteerde, zeg maar het dubbele van vandaag.

    Dat zegt inderdaad helemaal niets
  7. [verwijderd] 6 februari 2008 17:52
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote=france]
    [quote=vertrouwen]

    A: is dat niet die slimme bank die 5 miljard wist te verspelen met het spelletje alles of minder dan niets

    B: dit advies is net zo veel waard als al die koopadviezen van banken toen tom tom een topkoers noteerde, zeg maar het dubbele van vandaag.

    [/quote]

    Dat zegt inderdaad helemaal niets
    mischien, maar de koers reageerd er wel op, dus ?
  8. [verwijderd] 6 februari 2008 21:29
    quote:

    mark40 schreef:

    [quote=vertrouwen]
    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    [/quote]

    Waarom? heeft ie niets beters te doen?
    Dat is ook niet gebruikelijk. Een CEO reageert zelden op de koersontwikkeling.
  9. [verwijderd] 6 februari 2008 22:35
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote=mark40]
    [quote=vertrouwen]
    Grootste daler vandaag is TomTom (-4,1%). Societe Generale is het volgen van het aandeel gestart met een sell-advies. Dit vraagt toch minimaal om een tegenreactie van de Ceo TomTom.

    [/quote]

    Waarom? heeft ie niets beters te doen?
    [/quote]

    Dat is ook niet gebruikelijk. Een CEO reageert zelden op de koersontwikkeling.
    En terecht! wat een ceo moet doen is een zo goed mogelijk bedrijf neerzetten dat cijfers laat zien waar op den duur geen belegger of analist omheen kan.
    ipv zeuren over de lage koersen of adviezen.
  10. [verwijderd] 6 februari 2008 22:55
    een paar maand terug roepen banken nog en mas buy, koersdoel 70.

    en nu is er dan een frans bankje, die opeens een koersdoel van 30 uit de hoge hoed tovert.

    die willen zeker dat wij verkopen, zodat ze zelf kunnen instappen om zodoende hun 5 miljard verlies in no time terug te kunnen verdienen.

    mvg, trap er niet in.
  11. [verwijderd] 6 februari 2008 23:24
    Dit is nog eens goed nieuws, ben benieuwd hoe de beurs hier morgen op reageerd.

    Navteq boekt 44% winststijging in 4ekw 2007
    6 feb 2008, 22:56 uur

    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Navteq, dat binnenkort wordt overgenomen door Nokia, heeft in het vierde kwartaal van 2007 een winst geboekt van USD 61,9 miljoen. Dat betekent een stijging van 44% ten opzichte van de USD 42,9 miljoen een jaar eerder. De producent van digitale kaarten voor navigatiesystemen profiteerde van een sterkere vraag naar kaarten.

    De winst per verwaterd aandeel nam toe van USD 0,45 tot USD 0,61. Door Bloomberg geraadpleegde analisten waren uitgegaan van USD 0,49 per aandeel. De omzet nam in het vierde kwartaal toe met 53% tot USD 276,4 miljoen terwijl analisten op USD 244,8 miljoen hadden gerekend.

    Over het hele boekjaar 2007 wist Navteq de eigen verwachting te overtreffen. Eind oktober schroefde de kaartenmaker de winstverwachting voor het hele jaar nog op vanwege de betere verwachtingen ten aanzien van de groei in kaarten voor mobiele apparaten en een gunstig effect van de sterkere euro.

    De winst per aandeel kwam uiteindelijk uit op USD 1,73 terwijl de onderneming een verwachting afgaf van USD 1,50 tot USD 1,55. De omzet bedroeg USD 853,4 miljoen tegen een eigen verwachting van USD 815 miljoen tot USD 825 miljoen.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
  12. [verwijderd] 7 februari 2008 00:45
    quote:

    mark40 schreef:

    Dit is nog eens goed nieuws, ben benieuwd hoe de beurs hier morgen op reageerd.

    Navteq boekt 44% winststijging in 4ekw 2007
    6 feb 2008, 22:56 uur

    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Navteq, dat binnenkort wordt overgenomen door Nokia, heeft in het vierde kwartaal van 2007 een winst geboekt van USD 61,9 miljoen. Dat betekent een stijging van 44% ten opzichte van de USD 42,9 miljoen een jaar eerder. De producent van digitale kaarten voor navigatiesystemen profiteerde van een sterkere vraag naar kaarten.

    De winst per verwaterd aandeel nam toe van USD 0,45 tot USD 0,61. Door Bloomberg geraadpleegde analisten waren uitgegaan van USD 0,49 per aandeel. De omzet nam in het vierde kwartaal toe met 53% tot USD 276,4 miljoen terwijl analisten op USD 244,8 miljoen hadden gerekend.

    Over het hele boekjaar 2007 wist Navteq de eigen verwachting te overtreffen. Eind oktober schroefde de kaartenmaker de winstverwachting voor het hele jaar nog op vanwege de betere verwachtingen ten aanzien van de groei in kaarten voor mobiele apparaten en een gunstig effect van de sterkere euro.

    De winst per aandeel kwam uiteindelijk uit op USD 1,73 terwijl de onderneming een verwachting afgaf van USD 1,50 tot USD 1,55. De omzet bedroeg USD 853,4 miljoen tegen een eigen verwachting van USD 815 miljoen tot USD 825 miljoen.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
    Weinig hoopvol.
    Bij een groene opening gauw verkopen.
    Zie de afther hours koers van Garmin.

    Garmin Ltd.

    Pre-Market Charts | After Hours Charts Feb. 6, 2008 Market Close: $ 63.41




    After Hours Trade Reporting


    After Hours
    Last: $ 62.21 After Hours
    High: $ 64.88
    After Hours
    Volume: 34,309 After Hours
    Low: $ 62.21




  13. [verwijderd] 7 februari 2008 01:05
    heel scherp marc

    cijfers navteq zijn inderdaad bemoedigend. En dat bij een dalende autoverkoop afgelopen jaar.
    investor.navteq.com/phoenix.zhtml?c=1...

    en klik dan op de link.

    164 procent groei in leveren van mappen aan portable navigatie apparatuur(tomtom achtige apparaten).

    Tuurlijk weet ik dat tomtom niet of nauwelijks navteq kaarten gebruikt maar toch geeft dit een trend weer.

    Enerzijds kan het zijn dat navteq en daarbij behorende apparaten het heel erg goed hebben gedaan,en zo goed dat tomtom nu achterloopt.
    Anderzijds kan het betekenen dat dit een trend laat zien waardoor ook bij tomtom een zeer mooie groei behaald is in haar verkoop.

  14. bartekedc 7 februari 2008 07:33
    Aangezien Tomtom binnenkort met cijfers komt, is er sinds begin van het jaar een 'quiet period' heeft IR me half januari verteld.

    Zij zeiden dat ze geen commentaar konden geven over de koersontwikkeling van Tomtom maar verwezen wel naar het nieuwsbericht van de kapitaalsverhoging in december waar toen de prognoses voor 2007 nogmaals bevestigd worden.

    Tomtom cijfers over 2007 zullen goed zijn maar de vraag is of de vooruitzichten en de ASP zullen worden bijgesteld.

    Wat denken jullie van de kansen dat Europa de overname van TeleAtlas goedkeurt?

20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.