Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Binck plat

186 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 januari 2007 20:25
    quote:

    paulta schreef:

    gelijk maar de discussie van de te hoge transactiekosten eroverheen..in vs zijn brokers die $1,00 per transactie vragen en winst maken..alex en binck Moeten naar beneden met kosten(site met gratis transacties binnen 3 maanden operationeel in nl)..schrikbeeld:vandermoolen,van beurslieveling tot wegkwijnend achterkamerbedrijf wat niet wilde meeveranderen....
    Als je het hier over opties hebt, dan zal Euronext toch eerst omlaag moeten met hun beurskosten. Zij vragen 0,80 cent per contract aan de broker. Dat is belachelijk hoog. Lagere kosten daar zou een goede invloed hebben op de kosten voor de particulier.
  2. [verwijderd] 17 januari 2007 20:34
    quote:

    Aandeelhouder Leonard schreef:

    Zojuist werd mij door een medewerker van Binck verzekerd dat het om een technische storing gaat en men momenteel heel hard werkt om dit op te lossen.
    Dat stelt mij redelijk gerust en dat de website weer online is.

    Bedenk overigens dat er in Amsterdam diverse VN en "beurs"-kabels in de grond liggen. Bij werkzaamheden zoals nu met de NZ-lijn hou je altijd kans op beschadigingen. Kabels lopen door het hart van Amsterdam en zijn niet aangegeven op kaarten ivm aanslagen. Kans op herhaling van storingen is dus groot.

    N.B. Ik weet niet wat vandaag de oorzaak is.

    Gr, TC

  3. JohnG 17 januari 2007 20:52
    quote:

    Tradecommander! schreef:

    [quote=Aandeelhouder Leonard]
    Zojuist werd mij door een medewerker van Binck verzekerd dat het om een technische storing gaat en men momenteel heel hard werkt om dit op te lossen.
    [/quote]

    Dat stelt mij redelijk gerust en dat de website weer online is.

    Bedenk overigens dat er in Amsterdam diverse VN en "beurs"-kabels in de grond liggen. Bij werkzaamheden zoals nu met de NZ-lijn hou je altijd kans op beschadigingen. Kabels lopen door het hart van Amsterdam en zijn niet aangegeven op kaarten ivm aanslagen. Kans op herhaling van storingen is dus groot.

    N.B. Ik weet niet wat vandaag de oorzaak is.

    Gr, TC

    Ik kan bijna niet geloven dat Binck zijn kritische IT fysiek in hartje Amsterdam heeft staan.

    Normaal gesproken als je ergens je IT-center gaat plannen doe je een locatie/risico analyse.
    Hartje Amsterdam zou om velerlei redenen meteen afvallen o.a. de reden die je hierboven noemt.

    Weet iemand trouwens of Binck z'n IT in eigen beheer doet of heeft uitbesteed?



  4. JohnG 17 januari 2007 21:25
    Zit pas een paar maandjes bij Binck dus weet iemand dit...
    Komt Binck doorgaans met een verklaring voor zijn klanten na een (langdurige)storing?

    Of blijft het gissen naar de oorzaak?

    Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat de oorzaak eerder software related(en dan met name Java)dan hardware related is.

    thx B.
  5. dmzn 17 januari 2007 21:37
    quote:

    bombero21 schreef:

    Zit pas een paar maandjes bij Binck dus weet iemand dit...
    Komt Binck doorgaans met een verklaring voor zijn klanten na een (langdurige)storing?

    Of blijft het gissen naar de oorzaak?

    Ik heb trouwens zo'n donkerbruin vermoeden dat de oorzaak eerder software related(en dan met name Java)dan hardware related is.

    thx B.
    Ben ruim een jaar klant bij Binck maar heb nog nooit een uitleg achteraf voor een storing gezien. Nu dus ook niet.
  6. [verwijderd] 17 januari 2007 22:13
    Nou bij Binck zullen de ICT architecten het wel druk hebben het wordt tijd voor een echte redundante en doordachte infrastructuur.

    Allereerst zouden ze de fysieke componenten over verschillende locaties geclusterd en / of gespiegeld kunnen uitvoeren. (langdurige)Hardwarematige uitval van een server is niet meer van deze tijd en zou met moderne server virtualisatie technologie en of door montering vroegtijdige moeten worden gedetecteerd dan wel snel en accuraat worden opgelost in het geval van ongeplande down tijd.
    www.vmware.com/products/data_center.html

    Uiteraard draait Binck niet op een (fysieke) webserver en databaseserver, maar een "farm"... als de services (website) dan ook om andere dan (bovenstaande fysieke redenen) niet functioneel zijn hebben de ICT'ers bij Binck in mij ogen ernstig gefaald. Hardware en Software gaat nou eenmaal weleens stuk, het doet niet wat het moet doen en bovendien zitten er altijd bugs in! De potentiële problemen en risico's zouden geïnventariseerd en opgelost moeten zijn. Dit zijn oplosbare....

    Als men dan ook zorgt draagt om niet "meer" afhankelijk te zijn van een provider (KPN) voor de Internet verbindingen zou de netwerklaag vast ook wel 5 negens kunnen halen. In dat geval zou de boel niet onbereikbaar zijn wegens een simpele netwerk storing.

    Ik zeg dan ook weg met de TV reclame's investeer de gelden maar in de infrastructuren, kwaliteit is wat de meeste beleggers willen!
  7. [verwijderd] 18 januari 2007 09:12
    quote:

    Tradecommander! schreef:

    Binck: 14,56 ( 09:07 ) -0,04 / -0,27%

    Beleggers lijken het niet heel erg te vinden dat de website 5 uur offline was en dat er nog steeds geen bericht naar klanten is verstuurd WAARDOOR de storing veroorzaakt is.

    Gr, TC
    Tradecommander, ik vind dat alles nog stroef gaat bij Binck, heb jij daar ook last van? Koersdoorgave bij de opties hapert steeds bijvoorbeeld. Ik hoop niet dat dit opnieuw de voorbode is van problemen vandaag.
  8. [verwijderd] 18 januari 2007 09:38
    quote:

    Tradecommander! schreef:

    Nee geen problemen mee. Het probleem waar ik wel mee zit is dat ik 25% rendement ben misgelopen.

    Gr, TC
    Waarde Tradecommander,

    U verkondigt dat u rendement bent misgelopen door andermans schuld. Ik heb u nu al een aantal maal gewezen, zowel vandaag als gisteren, op de mogelijkheid van telefonische orders. Van die mogelijkheid heeft u niet gebruik gemaakt. Sterker nog, gisteren verkondigde u nog dat de echte daling nog moest komen (en aanstaande was). Mijns inziens is het niet nemen van winst in de daling gisteren dan ook een door u genomen weloverwogen beslissing geweest en geenszins te wijten aan uw broker.
  9. [verwijderd] 18 januari 2007 10:03
    quote:

    jannes12 schreef:

    Trader commedant,

    Ik vindt dit echt een zwaktebod van u.
    U kunt op de homesite van Binck alles organiseren,het is aan u,en niet aan service van Binck,overigens kreeg ik keurig bericht terug .met stoplosses in te bouwen verliest u niet,met zeuren wel.
    met viendelijke groet Jannes
    Laten we wel wezen: zonder dat je in je porrtefeuille kunt kijken en de koersen realtime kunt volgen en alles waar je verder aan gewend bent om je beslissingen op te nemen, is het verdomd lastig om - in den blinde - in opties te handelen.

  10. [verwijderd] 18 januari 2007 10:26
    quote:

    jannes12 schreef:

    Trader commedant,

    Ik vindt dit echt een zwaktebod van u.
    U kunt op de homesite van Binck alles organiseren,het is aan u,en niet aan service van Binck,overigens kreeg ik keurig bericht terug .met stoplosses in te bouwen verliest u niet,met zeuren wel.
    met viendelijke groet Jannes
    Grote onzin. De website was totaal onbereikbaar. Bellen heb ik gedaan, maar nog 50.000 andere beleggers probeerde ook net toevallig Binckie te bereiken. Handelen was dus NIET mogelijk.

    En een stoploss inleggen bij turbo's is mogelijk maar dan heb je nog het probleem dat dit ontzettend fout kan uitpakken. ABN waarschuwd niet voor niets dat je NOOIT een stoplossorder bij turbo's moet inleggen!

    Denk niet dat ik Binck wil aanpakken en een schadevergoeding wil. Daar ben ik te klein voor en Binck te groot.

    Gr, TC
  11. [verwijderd] 18 januari 2007 11:29
    quote:

    Tradecommander! schreef:

    Grote onzin. De website was totaal onbereikbaar. Bellen heb ik gedaan, maar nog 50.000 andere beleggers probeerde ook net toevallig Binckie te bereiken. Handelen was dus NIET mogelijk.
    dit is pas grote onzin....ja de website was niet toegankelijk....dat klopt....maar vanaf een eiland in de caribbean lukte het mij 11 van de 11 keer wel om binck aan de telefoon te krijgen.....en iedere keer weer zijn mijn orders naar volle tevredenheid uitgevoerd......
  12. [verwijderd] 18 januari 2007 11:49
    quote:

    nol1 schreef:

    [quote=Tradecommander!]

    Grote onzin. De website was totaal onbereikbaar. Bellen heb ik gedaan, maar nog 50.000 andere beleggers probeerde ook net toevallig Binckie te bereiken. Handelen was dus NIET mogelijk.
    [/quote]
    dit is pas grote onzin....ja de website was niet toegankelijk....dat klopt....maar vanaf een eiland in de caribbean lukte het mij 11 van de 11 keer wel om binck aan de telefoon te krijgen.....en iedere keer weer zijn mijn orders naar volle tevredenheid uitgevoerd......
    precies we hebben ook nog de telefoon
  13. [verwijderd] 18 januari 2007 12:44
    Gisteren, woensdag 17 januari is onze website enige tijd niet bereikbaar geweest. Allereerst bieden wij u hiervoor onze welgemeende excuses aan. Als geen ander realiseren we ons dat de bereikbaarheid, stabiliteit en snelheid van onze beleggingssite van het grootste belang voor u zijn. Graag lichten wij daarom toe wat de oorzaak was van het probleem.

    De internetprovider van BinckBank heeft woensdagmiddag 17 januari een eenzijdige, onaangekondigde wijziging op haar eigen infrastructuur uitgevoerd waardoor de BinckBank site tijdelijk onbereikbaar is geweest. Uiteraard zullen wij alles in het werk stellen om een dergelijke storing in de toekomst te voorkomen.

    Graag benadrukken wij dat het aldus een internetstoring betreft en geen technisch probleem met betrekking tot de systemen van BinckBank. Tijdens de storing zijn wij telefonisch bereikbaar geweest om uw orders aan te nemen en uit te voeren. De wachttijden waren daarbij kort met gemiddeld 14 seconden. De klant die het langst moest wachten, stond 4 minuten en 29 seconden in de wachtstand.

    Wanneer u desondanks toch aantoonbare schade heeft geleden door de storing, dan zullen wij die natuurlijk vergoeden. U kunt hiervoor contact opnemen met één van de medewerkers van de klantenservice op 020 - 606 26 66 of een e-mail sturen naar klantenservice@binck.nl.

    U kunt mij ook persoonlijk bereiken op kbagijn@binck.nl

    Met vriendelijke groet,

    Kalo Bagijn
    Directeur BinckBank
186 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 10 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.