Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel KPN Koninklijke AEX:KPN.NL, NL0000009082

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,506   +0,013   (+0,37%) Dagrange 3,496 - 3,511 1.265.086   Gem. (3M) 7,6M

PB

2.639 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 132 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 november 2006 12:08
    RTRS-Vooral klachten over internetbellen van KPN
    DEN HAAG (ANP) - Meer dan 70 procent van de meldingen die de
    Consumentenbond binnen heeft gekregen op het meldpunt
    internetbellen, gaat over KPN en zijn internetdochters Planet en
    Het Net. In totaal stroomden bij het meldpunt, dat een maand
    open was, 1300 klachten binnen, zo liet de Consumentenbond
    vrijdag weten.

    De klachten gaan vooral over de kwaliteit van de verbinding
    (57 procent), de helpdesk (24 procent) en over opstart- en
    installatieproblemen (17 procent). Bij deze onderwerpen ging
    circa drie kwart van de klachten over KPN of dochters.

    Ruim een miljoen Nederlandse huishoudens maakt gebruik van
    internetbellen. Het aantal gebruikers groeit gestaag. Volgens de
    Consumentenbond kan bellen via internet goedkoper, maar bellen
    naar mobiele nummers kan ook duurder uitvallen. Het meldpunt is
    inmiddels gesloten.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  2. forum rang 10 voda 8 november 2006 17:18
    KPN-dochter E-Plus moet MTA-tarief 19,8% verlagen8 nov 2006, 17:03 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - E-Plus, de Duitse mobiele dochter van KPN, moet van toezichthouder Bundesnetzagentur het zogenoemde MTA-tarief met 19,8% verlagen. Dit heeft de Duitse toezichthouder bekendgemaakt.

    MTA, dat staat voor Mobile Terminating Access, wordt berekend wanneer een mobiel netwerk een gesprek ontvangt dat van een concurrerend netwerk, vast of mobiel, afkomstig is.

    E-Plus mag vanaf 23 november aanstaande nog 9,94 eurocent rekenen voor een dergelijk gesprek. Dit is nu nog 12,4 cent. Ook O2 krijgt deze verlaging opgelegd. De prijs die Deutsche Telekom mag rekenen, gaat omlaag van 11 cent naar 8,78 cent.

    Voor Vodafone wordt het nieuwe tarief later bekendgemaakt. De tarieven zijn tot eind november 2007 geldig.

    Het is de derde keer dat het Bundesnetzagentur de MTA-tarieven verlaagt. Eerder werden de tarieven op 15 december 2004 en 15 december 2005 naar beneden toe bijgesteld. De laatste verlaging was met zo'n 12%.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
  3. [verwijderd] 8 november 2006 23:20
    KPN start met gratis digitale uitzendingen

    Uitgegeven: 8 november 2006 16:12
    Laatst gewijzigd: 8 november 2006 16:12

    AMSTERDAM - KPN-dochter Digitenne begint in de Randstad met het gratis digitaal uitzenden van landelijke en regionale publieke radio- en televisiekanalen. Dit heeft KPN woensdag laten weten. Voor de ontvangst is een digitale ontvanger nodig, maar geen smart card of abonnement.

    In de nacht van 10 op 11 december 2006 vindt de omschakeling van analoge naar digitale etheruitzendingen plaats. Dan zijn publieke tv-zenders niet langer analoog te ontvangen, maar komen de digitale kanalen in het hele land gratis beschikbaar.

    Nederland is het eerste land in Europa dat volledig overschakelt op digitale ethertelevisie. Met de omschakeling wordt elf miljoen euro per jaar bespaard op de kosten van analoge etheruitzendingen.

    Ongeveer 74 duizend Nederlandse huishoudens kijken thuis uitsluitend televisie via de analoge ether, zo liet het ministerie van Economische Zaken eerder weten. Er zijn ook mensen die analoge ethertelevisie kijken in hun vakantiehuisje of op hun tweede toestel. In totaal gaat het om ongeveer 220 duizend huishoudens.

  4. [verwijderd] 15 november 2006 10:52
    KPN benoemt Libor Voncina tot CEO bij Belgische BASE15 nov 2006, 10:34 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - KPN heeft Libor Voncina benoemd tot bestuursvoorzitter van KPN's Belgische mobiele dochter BASE. Dat meldt het telecombedrijf woensdag in een persbericht.

    Voncina, voorheen werkzaam bij Telekom Slovenija, wordt verantwoordelijk voor het bestuur van BASE in Belgie en voor de verdere invoering van de strategie in de Belgische markt.

    De bestuurder zal rapporteren aan Stan Miller, in de Raad van Bestuur belast met Mobiel.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
  5. [verwijderd] 21 november 2006 14:42
    Bellen voor vast bedrag wordt standaard bij KPN



    KPN gaat per 1 februari 2007, de abonnementen voor vaste telefonie vereenvoudigen en het aantal beltarieven verminderen van bijna honderd naar slechts twee. Uit diverse onderzoeken heeft KPN geconcludeerd dat klanten behoefte hebben aan meer duidelijkheid en eenvoud in de vele prijsstructuren. Daarom heeft KPN voor de consumentenmarkt drie abonnementen, inclusief belminuten ontwikkeld: ‘BelVrij Weekend’, ‘Belvrij Avond & Weekend’ en ‘BelVrij Altijd’. Tegelijkertijd komt er één nationaal tarief voor bellen buiten de bundel en één tarief voor bellen van vaste naar mobiele nummers.

    Klanten met een ‘BelBasis’-abonnement gaan straks automatisch over naar ‘BelVrij Weekend’. Voor €19,00 per maand kunnen deze klanten in het weekend onbeperkt binnen Nederland bellen naar vaste nummers. Hierbij vervallen de huidige kortingsregelingen zoals ‘BelPlus’ of ‘VoordeelNummers’. Klanten die nu al een bundel hebben om onbeperkt te bellen houden dit ‘BelVrij’-abonnement maar gaan wel iets minder betalen.

    Klanten worden vanaf 22 november persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe abonnementen. Mochten klanten geen interesse hebben in onbeperkt bellen voor een vast bedrag, dan kan men alsnog kosteloos kiezen voor een standaard aansluiting. Bij dit abonnement betaalt de beller apart voor de gesprekskosten en blijven de tarieven voor piek- en daluren en regio bestaan. De oude voordeelregelingen vervallen bij dit abonnement. Het abonnement ‘BelBudget’ blijft in de huidige vorm bestaan.

    Voor meer informatie: www.kpn.com/belvrij

  6. [verwijderd] 21 november 2006 14:56
    RTRS-KPN maakt einde aan wirwar van vaste tarieven
    DEN HAAG (ANP) - KPN maakt een einde aan de wirwar van
    tarieven voor vaste telefonie. Het telecomconcern kent nu nog
    bijna honderd verschillende prijzen. Per 1 februari volgend jaar
    blijven daar nog drie van over. De voordeelnummers verdwijnen
    dan wel, zo liet KPN dinsdag weten.

    KPN komt met drie abonnementen. Klanten kunnen ervoor kiezen
    om in het weekeinde, 's avonds of altijd onbeperkt naar vaste
    nummers in Nederland te bellen voor een vast bedrag per maand.
    Als iemand buiten de 'gratis' perioden belt, moet hij wel
    gesprekskosten betalen.

    Klanten die geen behoefte hebben aan een van de nieuwe
    abonnementen, kunnen een standaardaansluiting krijgen. Ze
    betalen dan abonnements- en gesprekskosten. Ze kunnen echter
    geen gebruik maken van de voordeelnummers.

    KPN denkt dat zijn klanten behoefte hebben aan duidelijkere
    tarieven.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  7. forum rang 10 voda 21 november 2006 21:02
    RTRS-KPN verkoopt Telfort-frequenties aan T-Mobile
    DEN HAAG (ANP) - KPN verkoopt per 1 september 2007 een deel
    van de GSM-frequenties van het overgenomen Telfort aan
    concurrent T-Mobile. Het telecombedrijf integreert de netwerken
    van Telfort en KPN waardoor de Telfort-frequenties deels
    overbodig worden.

    Dat liet KPN dinsdag weten. Een verkooppprijs is niet
    bekendgemaakt. De overdracht betreft een bandbreedte van 5
    megahertz in het 900 megahertz-spectrum. Het ministerie van
    Economische Zaken moet nog toestemming geven voor de overdracht
    van de frequenties. KPN nam Telfort vorig jaar over.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  8. [verwijderd] 22 november 2006 16:32
    KPN verwerft meerjarige opdracht vervoerder Veolia
    22 nov 2006, 16:18 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Telecombedrijf KPN gaat de komende jaren alle mobiele spraak- en datadiensten, de servicenummers en de uitbreiding van een call center voor Veolia Transport Nederland verzorgen. Vanaf 10 december gaat Veolia het openbaar vervoer in Limburg verzorgen.

    De vervoerder zal voor de zogenoemde 'dynamische' reisinformatie in Limburg gebruik gaan maken van de mobiele spraak- en datadiensten van KPN voor haar bussen, treinen en meer dan 1.000 bushaltes. Een woordvoerder van KPN wilde maandag geen financiele details noemen van de overeenkomst.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
    www.iex.nl/nieuws/nieuws_artikel.asp?...

    Silfer
  9. [verwijderd] 23 november 2006 10:44
    RTRS-KPN-directeur voor vaste telefonie weg
    DEN HAAG (ANP) - Michiel Buitelaar, de directeur
    consumentenmarkt vaste telefonie bij KPN, heeft zijn vertrek
    aangekondigd. De manager wil zijn loopbaan elders voortzetten,
    aldus KPN donderdag.

    Het telecombedrijf zegt het vertrek van deze ,,creatieve en
    gedreven topmanager'' erg jammer te vinden. Buitelaar vertrekt
    officieel per 1 januari volgend jaar.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  10. [verwijderd] 30 november 2006 14:23
    RTRS-KPN biedt scholen wederom gratis internet aan
    AMSTERDAM (ANP) - Scholen kunnen ook de komende drie jaar
    gratis internet krijgen via KPN. Daarnaast levert het
    telecomconcern digitaal lesmateriaal aan. Scholen kunnen het
    geld dat ze normaal gesproken aan hun internetaansluiting kwijt
    zijn aan andere doelen besteden, zei KPN-topman Ad Scheepbouwer
    donderdag.In 2004 bood KPN scholen voor het eerst gratis internet aan.
    Inmiddels maken achtduizend scholen uit het primair en
    voortgezet onderwijs daar gebruik van. KPN zegt zich bewust te
    zijn van de risico's van internet voor kinderen. Daarom steunt
    het concern websites die ouders en leraren wijzen op de gevaren.((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  11. earnmoney 30 november 2006 17:32
    ADSL dienst KPN stuwt aantal breedbandconnecties NL

    AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aantal Nederlandse breedbandconnecties is in het derde kwartaal van 2006 gestegen met 4,5% gestuwd door de ADSL-dienst van Koninklijke KPN nv en het kabelbedrijf Casema. Dit schrijft Telecompaper donderdag in een persbericht.

    Het aantal connecties steeg naar 4,82 miljoen ten opzichte van 3,85 miljoen vorig jaar in dezelfde periode.

    Essent Kabelcoms @Home boekte er 20.000 klanten bij en is daarmee de grootste breedbandaanbieder met een totaal van 620.000 klanten.

    KPN's Planet Internet volgt hierop met 2.000 nieuwe klanten tot een klantenbestand van 589.000.

    De grootste groei met 73.000 connecties werd gesignaleerd in de dienst Direct ADSL van KPN. Het marktaandeel nam toe tot 43,2%.

    Telecompaper verwacht dat de breedbandmarkt zal groeien gedreven door VoIP en IPTV diensten en toenemende concurrentie van bedrijven die goedkopere kennismakingpakketten aanbieden.

    - Door Elvan Bayraktaroglu; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; elvan.bayraktaroglu@dowjones.com

  12. [verwijderd] 13 december 2006 11:07
    KPN verwerft driejarig raamcontract Universiteit Utrecht13 dec 2006, 11:02 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - KPN heeft een raamcontract afgesloten met de Universiteit Utrecht voor het vernieuwen van het gehele netwerk en de volledige telefonie-infrastructuur van de universiteit. Dat meldt de Universiteit Utrecht woensdag in een persbericht op haar website.

    Het contract is het resultaat van een Europese aanbesteding en heeft een looptijd van drie jaar.

    De universiteit en KPN vullen gezamenlijk het ontwerp in, waarna KPN de benodigde apparatuur levert en installeert. Hiervoor wordt in de kern van het netwerk Cisco-apparatuur toegepast en in de distributielaag en de uiteinden netwerkapparatuur van HP.

    De huidige telefooncentrale wordt vervangen door een voice-over-IP- infrastructuur van Alcatel.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  13. [verwijderd] 14 december 2006 14:16
    KPN verbetert service InternetPlusBellen na klachtenregen14 dec 2006, 14:01 uur
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - KPN gaat haar dienstverlening rond InternetPlusBellen - internetten en telefoneren zonder apart telefoonabonnement - verbeteren na een regen van klachten, onder meer via consumentenrubrieken als Radar. Dat meldt het telecombedrijf donderdagmiddag.

    Radar ontving, volgens haar website, de laatste maanden veel klachten over InternetPlusBellen van KPN. Naast landelijke storingen hebben klanten ook aansluitproblemen of storingen met de box/modem. Daarnaast geven klanten aan dat de klantenservice niet makkelijk bereikbaar is.

    Zelf wijt KPN de overlast aan de explosieve groei van deze nieuwe dienst. InternetPlusBellen is in korte tijd zo populair geworden dat het bedrijf 20.000 aanvragen per week te verwerken krijgt.

    Als maatregelen heeft KPN de capaciteit van de telefonische klantenservice in de laatste maanden verdubbeld, zijn de tarieven voor het klantenservicenummer en de helpdesks van HetNet, Planet en Slim verlaagd naar EUR 0,01 per minuut en is het aantal beschikbare monteurs uitgebreid tot 350.

    KPN: 'Bij 95% verloopt de aanvraag vrijwel probleemloos, maar bij 5% van de klanten gaat er iets niet helemaal goed en blijft de afhandeling onder de normen die KPN daarvoor hanteert.' Een specialistisch klantenteam gaat complexe klachten van begin tot eind persoonlijk begeleiden.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  14. [verwijderd] 14 december 2006 15:17
    RTRS-Opta onderzoekt opsplitsing KPN
    AMSTERDAM (ANP) - Toezichthouder OPTA onderzoekt de
    mogelijkheden om de netwerk- en service-activiteiten van
    telecomprovider KPN te splitsen.

    De telecomwaakhond evalueert deze optie, omdat KPN een nieuw
    communicatienetwerk ontwikkelt. Dat netwerk staat los van het
    KPN-netwerk en is volledig gebaseerd op het internet protocol. De traditionele transformatorgebouwen van KPN, waar concurrenten
    ook gebruik van maken, verdwijnen daardoor.

    Voor het nieuwe netwerk zijn echter nieuwe investeringen
    nodig, die sommige KPN-concurrenten niet direct kunnen doen. Zij
    zouden daardoor buiten de boot kunnen vallen.

    In Groot Britannië is een dergelijk model effectief
    gebleken. ,,Opta laat een onderzoek uitvoeren om te
    identificeren hoe dit model precies wordt toegepast, op welke
    wijze dit concurrentie bevordert en of een dergelijk model ook
    toepasbaar is in de Nederlandse situatie'', aldus de Opta in het
    rapport 'Visie en jaarplan 2007'.

    Een splitsing van de diensten en de technische kant van
    telecom betekent dat bedrijven zonder eigen kabels verzekerd
    zijn van de toegang tot het netwerk. In Groot Brittanië koos
    telecombedrijf BT voor deze optie. De Britse toezichthouder
    Ofcom dreigde met acties, omdat het vond dat BT het netwerk niet
    snel genoeg beschikbaar maakte voor kleinere telecomaanbieders.

    Volgens KPN is een dergelijke splitsing nergens voor nodig
    in Nederland. Het netwerk van KPN staat open en de prijzen zijn
    transparant voor alle partijen, aldus een woordvoerder van KPN.

    ((Ingrid Wolfslag, email economie(at)anp.nl, +31 20 504
    5999))
  15. forum rang 10 voda 14 december 2006 17:42
    RTRS-KPN komt klanten InternetPlusBellen tegemoet
    Z i e ook: Opta onderzoekt opsplitsing KPN

    DEN HAAG (ANP) - KPN heeft een knieval gedaan voor de klanten die klagen
    over de dienstverlening rond InternetPlusBellen. Het telecombedrijf kondigde
    donderdag aan dat de kosten voor het bellen naar klantenservicelijnen met ingang
    van vrijdag fors worden verlaagd.

    De afgelopen maanden kwamen er bij KPN veel klachten binnen over het nieuwe
    product dat bellen via een internetverbinding mogelijk maakt. De klachten
    variëerden van een gebrekkige verbinding tot de administratieve afhandeling van
    de overstap naar internetbellen.

    Uit een inventarisatie van het tv-programma Radar bleek bovendien dat
    klagers lang moesten wachten voordat zij werden geholpen. KPN gaat zijn
    telefoonlijnen openstellen voor 1 cent per minuut, zolang de wachttijden
    onaanvaardbaar lang zijn.

    Klanten van KPN en Planet moesten tot dusver 10 cent per minuut betalen.
    Klanten bij Het Net waren nog veel duurder uit: 45 cent per minuut.

    KPN zegt dat de problemen zijn ontstaan door de grote toeloop voor
    InternetPlusBellen. Momenteel komen wekelijks 20.000 aanvragen binnen bij het
    telecombedrijf. Eind september waren er meer dan 300.000 klanten die het product
    afnamen. KPN zegt dat de capaciteit bij de callcenters inmiddels is uitgebreid
    en dat er meer monteurs beschikbaar zijn die het product kunnen installeren.
    Volgens KPN gaat er bij 5 procent van de klanten die InternetPlusBellen afnemen
    ,,iets niet helemaal goed''.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20 504 5999))
  16. [verwijderd] 4 januari 2007 09:38
    RTRS-'NTT DoCoMo komt met supersnel mobiel internet'
    TOKIO (ANP) - Het Japanse mobieletelefoniebedrijf NTT DoCoMo
    komt over drie jaar met supersnel mobiel internet. De nieuwe
    technologie is zo'n 260 keer sneller dan de bestaande
    UMTS-technologie. Dat meldde de Japanse zakenkrant Nikkei
    donderdag.

    Het snelle mobiele internet, genaamd Super 3G, kan snelheden
    halen van 100 megabits per seconde. Dat is aanzienlijk meer dan
    de snelste breedbandaansluitingen voor huishoudens in Nederland
    nu halen. Super 3G moet het mogelijk maken video's van hoge
    kwaliteit op een mobiele telefoon te bekijken. Ook het verzenden
    van grote bestanden komt binnen handbereik.

    De investeringskosten blijven beperkt, aldus de zakenkrant.
    Super 3G vergt alleen een aanpassing van het bestaande netwerk.
    De investering bedraagt daardoor tussen de 100 miljard en 200
    miljard yen (640 miljoen tot ongeveer 1,3 miljard euro).

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  17. [verwijderd] 4 januari 2007 22:30
    VS VANDAAG: Energiebeleggers vluchten in tech

    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse aandelenmarkten hebben zich donderdag hersteld van eerdere verliezen en zijn hoger gesloten. Beleggers die de snel dalende energiesector vaarwel zeggen, zetten hun geld direct weer aan het werk in technologiefondsen. Daarmee laat de markt de eerdere teleurstelling achter zich over matige verkoopcijfers van retailers in de decembermaand.

    De Dow Jones Industrial Average (DJIA) sloot donderdag 0,05% hoger op 12.480,69, de S&P500 eindigde 0,12% hoger op 1.418,35 en de zwaar met technologiefondsen beladen Nasdaq Composite Index boekte een winst van 1,25% tot 2.453,43 punten.

    Een aanhoudende uitverkoop van grondstoffen, vooral koper en ruwe olie, wijst op enige bezorgdheid over de economie, maar weerhoudt beleggers er niet van hun geld intussen te herbeleggen in de techsector.

    "Het lijkt erop dat technologie de marktleider gaat worden in het eerste kwartaal", zegt Art Hogan, analist bij Jefferies & Co. "Terwijl de energie daalt, gaat het geld rechtstreeks over naar de techfondsen."

    Het herstel van de aandelenbeurzen werd aangejaagd door een sterke stijging van halfgeleiderproducent Intel. Het aandeel sloot 4,1% hoger, nadat Banc of America zijn winstverwachting voor Intel voor het vierde kwartaal en voor 2007 verhoogde.

    "Niemand wil de boot missen in deze markt", zegt Michael Malone, analist bij Cowen & Co. "Elke verkoopgolf zal beantwoord worden met koopactiviteit, want er zit nog veel liquiditeit in de markt."

    Een andere winnaar onder de techfondsen was Google. Het internetbedrijf met de succesvolle zoekmachine sloot 3,2% hoger.

    Wal-Mart Stores sloot 0,5% hoger, nadat de retailgigant omzetcijfers voor december publiceerde die in lijn waren met zijn laatste outlook. Wal-Mart kon tevens zijn winstverwachting voor het afgelopen kwartaal bevestigen.

    Het algemene beeld voor detailhandelaren tijdens de feestdagen was echter somber.

    "Er is beslist teleurstelling over de retailresultaten voor december", zei Malone.

    Veel retailers noemden warmer dan gemiddeld weer als factor voor de zwakke verkoopcijfers van december. Beleggers zullen zich echter waarschijnlijk zorgen maken dat consumenten de inzakkende woningmarkt en economie in hun portemonnees beginnen te voelen.

    Olieconcern Exxon Mobil verloor 1,8%, onder invloed van de sterk dalende olieprijs. Aluminiumproducent Alcoa leverde 0,7% in. De grondstoffenprijzen zetten hun duikeling van woensdag voort. De koperprijs daalde met 1,8%, nadat woensdag al 7,7% werd ingeleverd.

    De olieprijs daalde met 4,7% tot $55,59 per vat op de termijnmarkt in New York na een verrassend sterke toename van de Amerikaanse benzinevoorraden in de laatste week van decembe. Woensdag zakte de olieprijs al met 4%, op berichten over aanhoudend warm weer in de noordoostelijke VS.


  18. earnmoney 5 januari 2007 18:15
    Aandeel van de Dag: KPN breekt boven de laatste koerspiek (tevens weerstand).
    KPN hervat de stijgende trend. Het fonds weet met de doorbraak boven de laatste koerstop rond 11,05 de oude uptrend te hervatten. Een periode van consolideren wordt opwaarts afgerond en dat is positief. Het aandeel genereert met de uitbraak boven 11,05 tevens een koopsignaal richting 11,90. Dit is een berekend koersdoel. Ook hogere koersen zijn ook mogelijk. Steun trekken we op naar de koersbodem van eind december rond 10,65.
2.639 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 132 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.