Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Lavide Holding AEX:LVIDE.NL, NL0010545679

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,370   -0,018   (-4,64%) Dagrange 0,370 - 0,370 85   Gem. (3M) 26,7K

nieuwe opdracht

18 Posts
| Omlaag ↓
  1. the legend 16 november 2006 19:35
    Na lezen van het forum zag ik weer weinig bijzonderheden. dus ik dacht moet maar weer even zoeken Ik lijk wel sinterklaas met al die cado's

    november 2006 – Koel- & Vrieshuis H.M. De Jong B.V. stapt over op een bedrijfsbreed automatiseringssysteem, dat geïmplementeerd zal worden door Qurius. H.M. de Jong Koel en vrieshuis B.V. neemt een hoogbouwmagazijn in bedrijf van 20 meter hoog met en een totale opslagcapaciteit voor 12.500 palletplaatsen. Het magazijn is uitgerust met automatische kranen, waardoor geen mensen en heftrucks meer nodig zijn om pallets in stellingen op te slaan. Qurius implementeert naast Microsoft Dynamics NAV 4.0 ook de interface tussen Dynamics Nav en de automatische kranen. “De volledig geautomatiseerde opslag heeft als belangrijk voordeel dat het logistieke proces beter en betrouwbaarder verloopt”, aldus Teun Vermetten, algemeen directeur van H.M. De Jong Koel- en Vrieshuis B.V.

    H.M. De Jong Koel- en Vrieshuis B.V.

    H.M. de Jong Koel- en Vrieshuis B.V. is een organisatie, die zich in de afgelopen 60 jaar heeft ontwikkeld tot één van de beste koel- en vrieshuizen van Nederland. Het bedrijf beslaat een bedrijfsoppervlakte van 1,2 hectare in het midden van het land, direct aan de A12. De kernactiviteit van H.M. de Jong Koel- en Vrieshuis B.V. bestaat uit het conditioneren van voedingsmiddelen, zoals binnenlands hardfruit (appels en peren), buitenlands fruit, bessen, exoten, knoflook, citrus, zuivelproducten (kaas en boter), frites en vele andere producten.

    Links

    H.M. de Jong Koel- en vrieshuis

  2. Ronson 17 november 2006 01:37
    quote:

    dutchamazone schreef:

    Na lezen van het forum zag ik weer weinig bijzonderheden. dus ik dacht moet maar weer even zoeken Ik lijk wel sinterklaas met al die cado's

    H.M. de Jong Koel- en vrieshuis
    Ik heb even meegezocht en sinterklaas daar inderdaad gevonden. Als die maar ontdooit is voor zaterdag ;~D
  3. [verwijderd] 17 november 2006 09:34
    Goed bericht.
    Wat ik me afvraag of insiders ook wel eens minder goede berichten tegenkomen, zoals dat bij Getronics het geval is. Die verliest bijv. veel gemeenten als klant, maar dat hoor je alleeen als je vertrokken klanten kent.
    Qurius schijnt momenteel juist te expanderen. Als dat echt zo is zal de koers flink stijgen. Waarom dit nog niet nu al gebeurt na positieve beoordelingen is iets wat me verbaasd.
  4. Ronson 17 november 2006 09:45
    Dit soort negatieve berichten kom ik niet zo veel tegen eigenlijk. Het enige wat ik me zo snel kan herinneren waren wat minder enthousiaste berichten over het Schoolvision pakket dat men uit een failiete boedel had overgenomen voor weinig. Qurius heeft deze activiteit dan ook gestopt, het pakket symbolisch verkocht aan Simac en er geen verlies op geleden (misschien zelfs een heel klein winstje). Voor mij een teken dat men goed zicht heeft op de eigen activiteiten en indien niet rendabel deze te stoppen.
  5. [verwijderd] 17 november 2006 10:01
    quote:

    Ronson schreef:

    Dit soort negatieve berichten kom ik niet zo veel tegen eigenlijk. Het enige wat ik me zo snel kan herinneren waren wat minder enthousiaste berichten over het Schoolvision pakket dat men uit een failiete boedel had overgenomen voor weinig. Qurius heeft deze activiteit dan ook gestopt, het pakket symbolisch verkocht aan Simac en er geen verlies op geleden (misschien zelfs een heel klein winstje). Voor mij een teken dat men goed zicht heeft op de eigen activiteiten en indien niet rendabel deze te stoppen.
    Geen wonder dat Qurius de prijs voor beste turnaround heeft gewonnen.

    "Onder leiding van bestuursvoorzitter Fred Hermans werd een ingrijpende herstructurering ingezet. 'Niet met de kaasschaaf', zegt Deterink (voorzitter van de Turnaround Finance Group), 'niet te laat en niet te soft.'"
  6. the legend 18 november 2006 22:36
    Ik weet niet als dit bekend is dus ik plaats het maar.

    Watermark heeft ook een dochteronderneming (Multiplus) met vestigingen in noorwegen,denemarken en china.In china werken ongeveer 15 mensen en zij richten zich vooral op de branche shipbuilding Omdat veel klanten die voorheen boten bouwden in noorwegen overstapten naar china omdat het bouwen daar goedkoper was.
    Om deze klanten te bedienen hebben ze een vestiging in china opgezet 1 van de snelst groeiende landen van de wereld.

    www.multiplus.as
  7. Ronson 19 november 2006 01:29
    Was inderdaad niet bekend, thanx.

    Watermark to open office in ChinaJanuary 24, 2006

    Subsidiary MultiPlus Solutions established in Shanghai for local support

    Veenendaal, The Netherlands

    Watermark subsidiary MultiPlus will open an office in Shanghai. Two big deals that the company recently won with the Chinese shipbuilding organisations TTS Marine and TTS Bohai Machinery, are the catalyst for this taking place.

    Watermark are implementation specialists in the field of Microsoft and SSA Global's ERP and CRM solutions. Watermark subsidiary, MultiPlus is the supplier of the MultiPlus ERP software, a solution specifically designed for the maritime industry. This will be the first office that Watermark has opened in China. Combining the Chinese office and a translation of the application into Chinese, Watermark can now offer local support to local customers.

    Watermark's aim is to expand its business in China even further, since it is expected that in the long term 60-70% of all shipbuilding activity will be carried out in China. The opening of the new office fits in with the Watermark policy to continue to expand by way of autonomous growth and take-overs. In total ten people will be employed at the new office in Shanghai.

    Tom Stolk, Watermark's CEO: "By focusing our efforts on a limited number of industries, we have substantial expertise in each one we operate in. The office in Shanghai will allow us to use our industry knowledge, in this case, of the maritime industry, in this part of the world."

    Growth for Watermark
    Watermark has grown considerably in the past few years. At the end of 2005, the company took over, amongst others, the Belgian Microsoft partner Industry Solutions, which offers branch-specific ERP solutions for project-steered production, trading and service businesses on the basis of Microsoft Dynamics NAV (formerly Navision) and Microsoft Dynamics AX (formerly Axapta). In 2005, Watermark achieved a turnover of 55 million Euros with a healthy profitability.

    --------------------------------------------------------------------------------

    About Watermark
    Watermark is a specialist in the implementation of company-wide software solutions for both local and multi-national customers. Watermark offers Enterprise Resource Planning (ERP) Supply Chain Management (SCM) and Customer Relationship Management (CRM) software applications from leading software vendors Microsoft Business Solutions and SSA Global.

    Over the past five years, Watermark's highly qualified consultants have successfully completed more than 1200 projects throughout Europe, using their standard multinational pan-European implementation methodology 'WaterProof'.

    Watermark is one of the top three partners worldwide for both Microsoft Dynamics (formerly Axapta and Navision) and SSA Global (ERP LN). In 2004, Watermark was awarded the Microsoft Partner of the Year Award for EMEA and the Microsoft Manufacturing and Distribution Excellence Award.

    With over 500 employees and 23 local offices in 9 European countries, and a global network of implementation partners, Watermark has a significant international presence. Watermark is headquartered in Veenendaal, The Netherlands.

    For more information please visit: www.watermark-europe.com

    For more information please contact:

    Hans Broer
    + 31 (0) 318 544 900
    hbroer@watermark-europe.com

    www.ptv.com/page/news/message/waterma...
  8. [verwijderd] 19 november 2006 14:38
    Nieuws

    NIEUWE VESTIGING IN RIDDERKERK

    H.M. de Jong Koel en vrieshuis B.V. realiseert in 2006 een zeer ambitieus nieuwbouwproject in Ridderkerk. Er wordt een volledig geautomatiseerd hoogbouwmagazijn gebouwd van 20 meter hoog en een totale opslagcapaciteit voor 12.500 palletplaatsen. Het hoogbouwmagazijn zal volledig aangestuurd worden door automatische kranen, waardoor geen mensen en heftrucks aan te pas komen om alle pallets in de stellingen op te slaan.

    Een volledig geautomatiseerde opslag heeft als belangrijk voordeel dat het logistieke proces beter en betrouwbaarder verloopt. Schades aan pallets zijn uitgesloten, elke palletplaats is bereikbaar en de continue gesloten cellen zal de kwaliteit van conditioneren alleen maar verbeteren.

    Alle ontwikkelingen van de bouw kunt u blijven volgen op deze website.


    AUTOMATISERING

    H.M. de Jong Koel en vrieshuis B.V. heeft automatisering hoog in het vaandel staan en heeft de afgelopen tijd flinke sprongen gemaakt om onze klanten beter en sneller van informatie te kunnen voorzien.

    2006 Data-koppeling
    Alle schakels in de keten houden zich bezig met data-entry, wat veel dubbele werkzaamheden met zich meebrengt en waarbij data niet één op één overgenomen zijn worden. In het eerste kwartaal van 2006 beschikken we over een module waarmee we op eenvoudige wijze ons ERP-systeem kunnen koppelen met het systeem van onze klanten. Hierdoor wordt de werksnelheid verhoogd en data blijft betrouwbaar in alle schakels.

    2005 Tracking & Tracing
    Voedselveiligheid vraagt om tracking & tracing. Per 1 januari 2005 zijn alle bedrijven verplicht gesteld om dit binnen de organisatie te waarborgen. Om onze klanten nog beter te kunnen bedienen en om het logistiek proces te optimaliseren hebben we RF-scanning geïmplementeerd. Dit voorkomt fouten, zoektijden en alle gegevens zijn real-on-time beschikbaar in ons ERP-systeem.

    2005 Update van huidig ERP-systeem (Navision)
    Navision is overgenomen door Microsoft, wat onze continuïteit ten goede zal komen. Denk hierbij aan alle mogelijke koppelingen met de veel gebruikte Office- en mailprogramma´s. Hiervan kunnen onze klanten gebruik maken om alle gewenste informatie in het gewenste formaat aangeleverd te krijgen. De update zorgt ervoor dat we weer helemaal actueel zijn en dat we gebruik kunnen maken van de laatste ontwikkelingen op het gebied van automatisering.

    www.hmdejong.com/
    gr De Rus

  9. [verwijderd] 19 november 2006 20:04
    [quote=koekjesman]
    Ook Bakkerij T Stoepje uit spakenburg is overgestapt naar Microsoft Dynamics twee weken geleden.
    Onderdeel van Market food Group bv

    24-07-2006
    Market Food Group neemt `t Stoepje over
    De Nederlandse Market Food Group van Peter Beukers heeft Bakkerij ‘t Stoepje overgenomen van het Italiaanse Barilla. Marktbakker ’t Stoepje kwam in 1999 in handen van het Duitse bedrijf Kamps en werd daarna door Barilla overgenomen. De Nederlander Peter Beukers is altijd mede-eigenaar gebleven van de marktbakkerij.

    Al in 2001 wilde Beukers ‘t Stoepje weer terugkopen van Kamps, maar de overname door Barilla zorgde voor oponthoud. Eind juni 2006 kon Beukers ‘t Stoepje wel terugkopen, omdat Barilla de marktbakker niet binnen hun core business vond passen.

    Beukers wil de activiteiten van ‘t Stoepje verder uitbreiden. In veel kleine dorpen zijn geen warme bakkers meer te vinden, maar ook geen marktbakkers zoals `t Stoepje. Beukers wil daarom een keten brood- en banketbakkers opstarten. Deze bakkerijen moeten in die kleine dorpen worden gevestigd waar nu geen bakker aanwezig is. In totaal moeten er zo`n 120 vestigingen komen. Volgens Beukers zullen de winkels dezelfde naam krijgen als de marktbakkerijen: ‘t Stoepje. Welk assortiment de winkels precies gaan voeren, is nog niet bekend.

    Bakkerij `t Stoepje
    www.stoepje.nl/index.htm
  10. [verwijderd] 20 november 2006 17:30
    sorry dat ik het artikel niet kan bijvoegen van die overstap van systeem (waarschijnlijk weggegooid)
    Wat ik wel kan melden is dat Bakkerij t Stoepje geen kleintje is omzet van ongeveer 100 miljoen €
    170 werknemers en 150 franchisenemers.
    Het bedrijf heeft twee broodbakkerijen een specialiteiten bakkerij en een banketbakkerij.
  11. [verwijderd] 20 november 2006 19:15
    www.schouw.org/schouw/nwiab034_new.ns...

    Bakkerij ‘t Stoepje kiest Microsoft Dynamics™ NAV en SI Foodware

    Onlangs is het contract getekend tussen Bakkerij ‘t Stoepje en Schouw Informatisering voor de implementatie van Microsoft Dynamics™ NAV en de standaard Food add-on, SI Foodware®. De belangrijkste reden waarom Bakkerij ‘t Stoepje voor Microsoft Dynamics en Schouw Informatisering heeft gekozen, is omdat er door deze combinatie één geïntegreerde oplossing en infrastructuur ontstaat. Eén oplossing waarbinnen àlle bedrijfsprocessen geïntegreerd worden geautomatiseerd. Ook branchespecifieke zaken zoals kwaliteitscontroles, de emballageadministratie, EDI, prognoses per markt en een voorraadadministratie van alle grondstoffen en hun THT. Doordat alle processen geïntegreerd worden geautomatiseerd, verwacht Bakkerij ‘t Stoepje een verbeterd inzicht in de organisatie te krijgen, onderbouwt met realtime managementinformatie. Bakkerij ‘t Stoepje verwacht verder een behoorlijke efficiencyslag te realiseren én daarnaast voorbereid te zijn op de toekomst.

    Complexiteit
    Bakkerij ’t Stoepje is vooral bekend van de markt en het franchiseconcept met de gele Broodbussen waarmee in totaal 900 markten van brood en banket worden voorzien. Het succes van deze marktformule heeft tot gevolg gehad dat de automatisering is uitgegroeid tot een aantal losse softwarepakketten waartussen nauwelijks integratie plaatsvindt. Bovendien zijn door de groei de interne bedrijfsprocessen ook behoorlijk complex geworden. Denk bijvoorbeeld maar aan het bestelsysteem waar franchiseondernemers voor alle 900 markten hun bestellingen plaatsen. Iedere ondernemer maakt per markt een prognose op basis van historische en actuele gegevens. Tot twee dagen van te voren kunnen wijzigingen zowel telefonisch als per SMS worden doorgegeven. Immers een marktbakker werkt vanuit een marktplein en heeft daar geen kantoor ter beschikking. Het mag duidelijk zijn dat dit ook veel van de productie- en logistieke capaciteiten vraagt.

    De toekomst
    Bakkerij ‘t Stoepje wil in de toekomst het bestellen voor haar franchisenemers nog gemakkelijker maken door bestellingen per internet en PDA te laten invoeren. Ook overweegt ‘t Stoepje om met eigen winkels te starten en worden er pilots gedraaid met eigen brood- en banketwinkels in supermarkten. Ook vinden er voorbereidingen plaats voor overname van een banketbakkerij. Al deze veranderingen en toekomstplannen te samen hebben ‘t Stoepje doen besluiten op zoek te gaan naar een nieuwe applicatie die dit volledig kan ondersteunen, zowel nu als in de toekomst. Het eerste grote voordeel, naast het verkrijgen van diepgaand inzicht, dat de implementatie moet gaan opleveren is een grote efficiencyslag. Met de implementatie worden de bedrijfsprocessen gestroomlijnd en daarnaast zullen de eindgebruikers sneller en nauwkeuriger met het systeem kunnen werken ten opzichte van de huidige systemen.

    Van dorpsbakkerij tot Nederlands grootste marktbakker
    Bakkerij ‘t Stoepje is oorspronkelijk begonnen als lokale dorpsbakkerij in Spakenburg. Inmiddels is dit bedrijf door hard werken en een heldere visie van de ondernemer uitgegroeid tot een succesvolle onderneming die, gebruikmakend van het bekende franchiseconcept met de gele Broodbus, aan meer dan 900 markten brood en banket levert. Bakkerij ’t Stoepje is een onderdeel van de Market Food Group BV. Market Food Group heeft verschillende marktformules onder haar hoede. Bakkerij ‘t Stoepje is veruit de grootste formule die zij beheert. Dankzij de beste ingrediënten en vakmanschap is Bakkerij ‘t Stoepje een begrip geworden. De topbroden, koeken, natte keek, roomboter superkrentenbollen, super gevulde koek en banket krijgen op elke markt een warm onthaal.

    Schouw Informatisering
    Bakkerij ‘t Stoepje heeft voor Dynamics NAV gekozen omdat het een applicatie is die zich wereldwijd heeft bewezen en waar gigantisch in wordt geïnvesteerd. Voor Schouw Informatisering is enerzijds gekozen, omdat zij veel ervaring heeft met het automatiseren van brood & banket bedrijven. Anderzijds, omdat Schouw met de standaard Food add-on, SI Foodware, Microsoft Dynamics verrijkt. Op deze manier ontstaat een optimale fit met de bedrijfsprocessen en doelstellingen van Bakkerij ’t Stoepje. Schouw Informatisering is Nederlands grootste Microsoft Gold Certified Partner in de voedingsmiddelensector. Het uitgangspunt bij ieder project wordt gevormd door de visie en doelstellingen die een opdrachtgever nastreeft. Schouw ziet IT als een middel om bedrijfsverbeteringen te realiseren, zodat onze opdrachtgevers zich beter kunnen onderscheiden en concurrentievoordeel behalen. Kijk voor meer informatie op www.stoepje.nl.
18 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.