Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,971   -0,012   (-1,22%) Dagrange 0,961 - 0,989 3.266.843   Gem. (3M) 1,6M

2025 Het jaar van de waarheid

616 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Drs P. 21 januari 2025 10:37
    quote:

    SRD schreef op 21 januari 2025 09:40:

    Tijdens CEO HV is de koers van het aandeel bijna volledig afgebroken van ca. 5 naar ca. 1€. Het zijn geen gemakkelijke tijden geweest voor postbedrijven. Echter, door HV is weinig tot geen verantwoordelijkheid afgelegd voor het mislukken van miljoenen investeringen. Telkens als er weer miljoenen moesten worden geinvesteerd, zou dat binnen 2-3 jaar resultaten geven. Deze zijn nooit gekomen!
    weer zo'n "DEI" management succes..
  2. forum rang 8 SEVA_ 21 januari 2025 11:33
    quote:

    Barbar schreef op 20 januari 2025 21:06:

    Vandaag me positie verdubbeld.

    Omdat ik ervan overtuigd ben dat Kretínský gaat toeslaan. Een samenwerking tussen GLS, PostNL en zijn Franse Quadient lijkt een logische strategische zet.

    De vraag is echter: wanneer gaat hij toeslaan? Bij IDS gebeurde dit op een dieptepunt, dus het is aannemelijk dat hij hetzelfde patroon volgt bij PostNL. Maar met belangrijke gesprekken op de agenda voor volgende week over de UPD, zou hij ook vóór die tijd kunnen handelen. Een positieve uitkomst van die gesprekken kan namelijk de koers direct laten stijgen, wat het minder aantrekkelijk maakt om later in te stappen.

    Een andere mogelijkheid is dat Kretínský het aandeel laat stijgen door slimme afspraken te maken, bijvoorbeeld over een samenwerking tussen GLS en PostNL. Vervolgens kan hij zijn belang verkopen aan een partij als UPS/FEDEX/AMAZON?, waarmee hij zijn winst maximaliseert.

    Nationalisatie lijkt mij volledig uitgesloten; de posttak is immers de probleemsector. En als de plannen uiteindelijk afketsen, heeft Kretínský altijd nog alternatieve strategieën achter de hand.

    Ik ben tevens enorm blij dat Herna Verhagen vertrekt. In mijn ogen was zij de legale versie van Nina Brink. Ik hoop tijdens de AVA nog een paar scherpe vragen haar kant op te kunnen sturen, want na 12 jaar leidinggeven op deze manier vertrekken en niks voor je aandeelhouders te hebben gedaan, verdient toch wel een kleine roast.

    Tevens wel interessant, wat die 9 miljoen aandelen vandaag waren? Was dit Kretinsky ? of heeft er een partij op of afgebouwd. Mijn gevoel zegt dat SABA heeft bijgekocht, maar dat gaan we meemaken.
    Zo sta ik er ook in. Vroeg of laat gaat er wat gebeuren. GLS en Pakketten passen naadloos in elkaar.
  3. perry1 21 januari 2025 11:34
    Ok bekijk het dan zo: Als K niets doet wat voor waarde heetf PNL dan nu om niet verder te zakken? De problemen zijn structureel en bovendien de komende 3 kwartelen zijn van oudsher verlieslatend/ of op zijn hoogste break even. Pim blijft en we weten dat hij niet in control is want ze worden elke jaar negatief verrast door zogenaamde onverwachte zaken. Nou dat er mer pakketten komen uit China had iedere jan doedel zien aankomen. Ze werken gewoon voor de Kat zijn K
  4. forum rang 6 Rowi62 21 januari 2025 11:35
    Postwet en omroepwet dateren uit de tijd van de dinosauriers. Brieven sturen en naar omroepen kijken is achterhaald en vrijwel alleen voor 70+. Nu ook de kerstkaart sneuvelt door o.a. whatsapp zal er toch eens wat moeten gebeuren. De omroepen zijn technisch ook failliet en moet PostnL dan ook sneuvelen?
    Als PostNL dan eens track en trace internationaal regelt (DHL kan dat wel) krijgen ze ook meer business.
    Afhankelijk zijn van politici is niet goed voor een aandeel.
  5. forum rang 4 Rechterzijde 21 januari 2025 11:47
    quote:

    Rowi62 schreef op 21 januari 2025 11:35:

    Postwet en omroepwet dateren uit de tijd van de dinosauriers. Brieven sturen en naar omroepen kijken is achterhaald en vrijwel alleen voor 70+. Nu ook de kerstkaart sneuvelt door o.a. whatsapp zal er toch eens wat moeten gebeuren. De omroepen zijn technisch ook failliet en moet PostnL dan ook sneuvelen?
    Als PostNL dan eens track en trace internationaal regelt (DHL kan dat wel) krijgen ze ook meer business.
    Afhankelijk zijn van politici is niet goed voor een aandeel.
    De omroepwet bestaat niet meer. De mediawet wel, die bevat véél meer dan alleen regels voor de PO.
  6. Bergers 21 januari 2025 12:19
    quote:

    perry1 schreef op 21 januari 2025 11:34:

    Ok bekijk het dan zo: Als K niets doet wat voor waarde heetf PNL dan nu om niet verder te zakken? De problemen zijn structureel en bovendien de komende 3 kwartelen zijn van oudsher verlieslatend/ of op zijn hoogste break even. Pim blijft en we weten dat hij niet in control is want ze worden elke jaar negatief verrast door zogenaamde onverwachte zaken. Nou dat er mer pakketten komen uit China had iedere jan doedel zien aankomen. Ze werken gewoon voor de Kat zijn K
    Goed argument.
    Kretinsky kan ook weinig oplossen aan deze situatie..
    Hij zou de post kunnen splitsen en uitbesteden aan ander bedrijf.
    Je houdt een relatief sterke pakketdivisie over, maar de structurele factoren(hoge energie/brandstofkosten)vreten aan je marge.
    Het wordt een interessant schaakspel want een zakenman als Kretinsky verliest niet graag en zal vroeg of laat een move gaan maken.
  7. forum rang 5 Money Never Sleeps 21 januari 2025 12:22
    quote:

    VeelGeduld schreef op 21 januari 2025 12:07:

    Straks Amerika groen en misschien liften we wel mee op herstel ;)
    Ik denk dat alleen een overname de koers nog omhoog kan werken.
    Geen dividend meer en geen toekomst omdat DHL en anderen veel efficiënter werken. Massa = kassa in dit geval. Herna V overal de schuld van geven is niet terecht , maar er had wat meer gedaan kunnen worden , zoals een goed bod accepteren.
  8. forum rang 8 SEVA_ 21 januari 2025 12:51
    Ja, Pim en Herna zijn één van de slechtste managers ooit van een beursbedrijf. Maar de toekomst ligt bij parcel, daar zit waarde in en dat gaat K verzilveren. Wie gaat er überhaupt nog naar de winkelstraat? Ja, wellicht om te passen en er een dagje uit van te maken. Kopen gaat voornamelijk online, dat gaat niet veranderen.

    K gaat voor een krachtige UK/ Benelux/ France speler in de markt die tegen het geweld van UPS en DHL op kan.
616 Posts
Pagina: «« 1 ... 26 27 28 29 30 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.