Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen« Terug naar discussie overzicht

Hoegh Autoliners ASA (HAUTO)

296 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 15 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Altijd prijs 10 januari 2025 16:53
    quote:

    de schaatser schreef op 10 januari 2025 14:24:

    Klaveness Conbination Carriers draait vandaag geweldig. leuke kennismaking op deze manier.
    Even een quiz vraagje: moeten we banger zijn voor Poetin of voor Trump?
    KCC heeft een mooie dag inderdaad. Net als Hoegh. Contrair met de rest van de beurs. Goed om te zien. PS: KCC is bezig met de aandeleninkoop van 1,2 miljoen aandelen. Normaliter worden er 2,2 miljoen aandelen per maand verhandeld, dus in de komende 3 maanden is dat 18% van de dagelijks verhandelde aandelen, dat heeft wel effect. Na die 3 maanden hebben ze 2% van het totaal aantal uitstaande aantal aandelen ingekocht. De freefloat is 20.37 million aandelen, 33% van het aantal uitstaande aandelen.

    Poetin of Trump. B(e)iden even gek en onvoorspelbaar. Ik ben banger voor Trump omdat hij nog aan z'n oorlogen moet beginnen en Poetin al bijna klaar is. Ongekend wat een boer dat is, die Trump....
  2. forum rang 5 Altijd prijs 14 januari 2025 20:36
    Klein feitje (dat al even zo is): Het shortpercentage staat op een schamele 2,16%. 4141578 aandelen short bij Marshall Wace en Mirabella. Worldquant heeft afgebouwd tot onder 0,50% en ook MW is al even aan het afbouwen. Doen ze weer uitstekend; afbouwen in een neergaande periode. Nog een weekje voor Trump op zijn post zit en dan zal het nog wel even hard blijven waaien. Benieuwd wat voor nepnieuws er deze keer weer over Europa wordt uitgestort....en Musk moet eerst Tiktok nog overnemen las ik. Het worden weer bijzondere tijden...
  3. forum rang 5 Altijd prijs 14 januari 2025 20:46
    Overigens staat de Noorse kroon 10% lager dan een jaar eerder ten opzichte van de dollar. Hoegh doet overigens alles in dollars, inclusief het dividend. Pas na vaststelling van het dividend wordt teruggerekend naar NOK. De Euro is ongeveer een schandalige 6% gedaald ten opzichte van de dollar. Dus onze bankrekening is toch wat leger als de aandelenprijs in NOK wordt weergegeven in Euro op ons account. Het gemis is een overzichtelijke 3 a 4%, en we kunnen er niets aan doen.
  4. forum rang 5 Altijd prijs 14 januari 2025 20:50
    IEX vandaag: "De olieprijzen deden een stapje terug vandaag. De prijs van een vat Brentolie daalde 0,8 procent tot 80,32 dollar. Wellicht wat geholpen door de geruchten dat een deal in Gaza omtrent de gijzelaars dichtbij is." Zou effect kunnen hebben op het rond de kaap varen door Hoegh, later dit jaar als de Houti's ook de strijdbijl begraven.
  5. forum rang 6 de schaatser 14 januari 2025 23:45
    Het zijn rare tijden. De geruchten omtrent Trump zijn gedrag en invloed vliegen alle kanten op. Als man in de straat geloof je gewoon niet , wat die blaaskaak allemaal beweert en zal doen de nieuwe werkelijkheid gaat worden.
    En dat zal ook niet gebeuren. Ook het roze varken heeft te maken met allerlei andere belangen en zal water bij de wijn moeten doen. Iets van zijn ideeën zal zeker invloed hebben op de economieën, maar zoals nu de beurs reageert op bijvoorbeeld in de Hoegh Autoliners is zwaar overdreven.
  6. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 11:52
    De maandcijfers van Hoegh zijn gepubliceerd. Uiteraard te vinden op de site van Hoegh: investors.hoeghautoliners.com/investo...
    Commentaar CEO Andreas Enger: "December activity level was high. We benefited from having two of the newbuilds, Höegh Aurora and Höegh Borealis, in operation. Höegh Australis and Höegh Sunlight were delivered from the Shipbuilding yard late in December and will both contribute to increased capacity from January 2025. December freight rates were somewhat lower than recent months following from trade and cargo mix. The share of contract cargo was close to 80%. Volumes in line with November and HH/BB share in line with recent months."
  7. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 11:55
    Twee nieuwe schepen in de vaart, nu al 4 in totaal dus! Daarom was de update wat laat; iedereen was op de werf om de schepen te inspecteren [denk ik dan]. Goed bericht, iets lagere vrachtprijzen. We staan inmiddels als zo'n 20% lager dan de top terwijl het dividend blijft binnenlopen. Ik zou liever bijkopen dan verkopen, maar helaas is mijn financiële polsstok niet langer. Dan maar gewoon mee blijven varen op twee prachtige newbuilds!
  8. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 12:30
    De 'gross freight rate' is gedaald van 100.4 naar 96.8 en de 'netto freight rate' van 86.7 naar 84.1 CBM. Wat is verschil tussen deze twee. Zijn dat uitgaven verband houdende met overtocht zoals stookolie en havengelden?
    Kortom: de tarieven waren in december zo'n 3.8 tot 4.6% lager dan een maand eerder. Ik had eerlijk gezegd een stijging verwacht nu net voordat Trump wordt geïnstalleerd: nog even snel de kades volzetten voor de storm losbarst.
    Wat mij nog wel intrigeert: er zijn kennelijk collega-investeerders die het al voor gezien houden en op deze aandelenkoers verkopen. Wat gaan zij dan met hun kapitaal doen. Ik zie namelijk geen betere belegging dan deze en alleen uit zelfbescherming ben ik nog wat aan het spreiden.
  9. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 12:34
    Ook KCC heeft een gemixte business update met vrachttarieven die wat onder marktverwachting lagen. Zij denken heel 2025 onder contract te krijgen in de komende weken vwb caustic soda (wie kent het niet). KCC doet het goed in een markt met zware concurrentie.
    newsweb.oslobors.no/message/636519
  10. forum rang 6 de schaatser 15 januari 2025 19:44
    Bedankt Altijd voor het delen. KCC is voor mij moeilijk met een andere firma te vergelijken. Er staan bijvoorbeeld maar 10 werknemers op de loonlijst.
    De firma werkt kennelijk als een soort Holding, maar ik kan absoluut niet duiden hoe de centjes rollen. We beginnen dit jaar waardeloos, ik snap ook niet waar jij je enthousiasme op baseert. Ik blijf overigens wel zitten in deze 2 fondsen en verdien mijn geld momenteel in Shell, TKH en Adyen.
  11. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 20:42
    quote:

    de schaatser schreef op 15 januari 2025 19:44:

    Bedankt Altijd voor het delen. KCC is voor mij moeilijk met een andere firma te vergelijken. Er staan bijvoorbeeld maar 10 werknemers op de loonlijst.
    De firma werkt kennelijk als een soort Holding, maar ik kan absoluut niet duiden hoe de centjes rollen. We beginnen dit jaar waardeloos, ik snap ook niet waar jij je enthousiasme op baseert. Ik blijf overigens wel zitten in deze 2 fondsen en verdien mijn geld momenteel in Shell, TKH en Adyen.
    Ik heb uiteraard ook andere fondsen, die het ook slecht hebben gedaan. Alfen, AMG, Hellofresh, JET, TKH, Aegon, NN, Prosus, Aroundtown, VNET. En ik had gas, net verkocht, goed op verdiend. Vandaag was een topdag en wat was die hard nodig.

    Ik zag vandaag dat ook ZIM Integrated shipping en Maersk Moller het ook slecht doen. Het beweegt wat zijwaarts, tot China weer wat aantrekt en meer duidelijk wordt over handelsbarrieres. Het zijn aandelen die je voor het dividend moet aanhouden, nu even niet voor de koerswinst. Je moet het voor Hoegh maar zo zien: als je ze 3 jaar aanhoudt en de prijsvorming blijft aardig overeind dan heb je met het dividend het aandeel gratis. Kan ook 6 jaar worden als het wat tegen zit. Dat is prima lijkt mij. Er zijn natuurlijk aandelen die qua aandelenprijs de lucht inschieten. Maar meestal bij een ander en niet bij mij, haha. Vandaag was een uitzondering, en waarom eigenlijk? Omdat de inflatie niet nog verder de lucht in schoot en de kerninflatie zelfs een 0,1% lager was dan verwacht. Hoera. Oorlog gewonnen....
  12. forum rang 5 Altijd prijs 15 januari 2025 20:43
    Oh ja, over die werknemers van KCC...ze hebben natuurlijk wel een crew, maar die huren ze dan onder een andere vlag in. Meestal Filipijnen, net als bij alle zeevarende naties. Ik heb me er ook nog niet erg in verdiept. KCC geeft 20% dividend, koopt aandelen in. Ze hebben heel 2025 al bijna onder contract. En varen van A naar B en weer terug met een ander type lading. Dat doen ze heel effectief, zodat ze bijna nooit leeg varen. Dus erg efficient. Waarom anderen dat dan niet doen: geen idee.
    KCC verhuurt haar schepen en bemanning. En ze varen niet door de Rode Zee, maar blijven in de buurt van Azie. Stabieler dan Hoegh zou ik zeggen. Tijd zal het leren, mooi om te volgen. Beter dan op de bank!
  13. forum rang 5 Altijd prijs 17 januari 2025 09:50
    Gaat lekker met de koers (not). Nog een week voor Trump zijn inauguratie heeft, daarna maar eens kijken of de transportprijzen blijvend afkalven door protectionisme, of dat dit een storm in (heel groot) glas water is. Baal er evengoed ook van Strateeg, maar ik weet niet heel goed waar dan wel in te investeren. De wereld is een mijnenveld, dus dan maar in defensie?
  14. forum rang 5 Altijd prijs 17 januari 2025 10:09
    Geplaatst op www.boersennews.de/community/diskussi... Die dagelijkse dalingen van het aandeel zijn niet prettig. Niet vanwege de prijs zelf, maar omdat je het idee hebt dat anderen meer weten dan wij. Voorlopig denk ik dat het te maken heeft met de inauguratie van Trump, en de bijbehorende chaos. Dat maakt beleggers onzeker. Daarnaast zijn de transportprijzen met +/-4% gedaald bij afgelopen update, zonder houvast over het vervolg. Maar zoals velen hier: we zitten op dezelfde boot en ik denk er niet aan om te verkopen. Mijn horizon is ook 3 jaar of langer (tot het aandeel is terugverdiend met dividend, nietwaar?)
  15. forum rang 5 Altijd prijs 17 januari 2025 10:13
    Eigenlijk zijn er veel redenen tot verkoop en maar weinig om het aandeel aan te houden. Ik heb gekozen voor dividend, maar koerstriggers zijn er nu bijna niet. Het zal er naar de toekomst van afhangen of de export van auto's zoveel toeneemt dat het de nieuwbouw van schepen compenseert. Die kans lijkt met Trump in het Witte Huis kleiner te zijn. Wie het weet mag het zeggen. We gaan zien welke invloed e.e.a. op het dividend en dus op de aandelenkoers heeft.
  16. forum rang 6 de schaatser 17 januari 2025 10:46
    Het gekke van alles is:
    Hoegh heeft aangegeven dat zij relevante informatie boven de 100 miljoen dollar met de aandeelhouders delen.
    Welnu zij maken vandaag bekend dat ze 2 meerjarig contracten hebben afgesloten met 2 auto fabrikanten. Dat is toch mooi nieuws? Denk je dan.
    In het begin van de handel stegen we en nu op dit moment staan we om onbegrijpelijke redenen, dik 4 % in de min.
  17. forum rang 6 de schaatser 17 januari 2025 10:54
    quote:

    Altijd prijs schreef op 17 januari 2025 10:13:

    Eigenlijk zijn er veel redenen tot verkoop en maar weinig om het aandeel aan te houden. Ik heb gekozen voor dividend, maar koerstriggers zijn er nu bijna niet. Het zal er naar de toekomst van afhangen of de export van auto's zoveel toeneemt dat het de nieuwbouw van schepen compenseert. Die kans lijkt met Trump in het Witte Huis kleiner te zijn. Wie het weet mag het zeggen. We gaan zien welke invloed e.e.a. op het dividend en dus op de aandelenkoers heeft.
    Maar Altijd, koers en dividend zijn 2 reken grootheden. Er bestaat wel degelijk een correlatie ( samenhang ) tussen deze twee reeksen van metingen.
    Allemaal zeer onbegrijpelijk.
    En voor hetzelfde word na grondige besturing van het contract de stemming op de koers van dit aandeel straks weer anders. Een jojo reactie zogezegd.
  18. forum rang 5 Altijd prijs 17 januari 2025 12:10
    quote:

    de schaatser schreef op 17 januari 2025 10:54:

    [...]

    Maar Altijd, koers en dividend zijn 2 reken grootheden. Er bestaat wel degelijk een correlatie ( samenhang ) tussen deze twee reeksen van metingen.
    Allemaal zeer onbegrijpelijk.
    En voor hetzelfde word na grondige besturing van het contract de stemming op de koers van dit aandeel straks weer anders. Een jojo reactie zogezegd.
    Ja, klopt natuurlijk. Sentiment speelt een grote rol. En daarnaast kijkt de grote belegger natuurlijk naar de winsten in de toekomst en de opbrengst die dat teruggerekend naar vandaag met zich mee brengt. Maar toch vind ik het frappant dat het sentiment zonder nieuwsberichten zo'n grote rol speelt. Dat zie je veel minder bij Tech die 15 jaar verlies mogen maken en iedereen gelooft nog steeds dat het goed komt.

    Ik had al even gekeken of er geshort wordt, maar ik zie dat MW juist weer iets had afgebouwd. Het zijn puur de grote jongens die even afwachten wat gebeurt nav de definitieve plannen van Trump denk ik. En ontspanning in Gaza. Dat is 'm. Er komt een bestand van 6 weken. Langzamerhand komt er zicht op het kunnen inkorten van de overvaarten. De piek die we gehad hebben qua prijsvorming neemt wat af. In ruil voor vrede zou dat uitstekend zijn. Betaalt Europa natuurlijk de opbouw van Gaza van 100 miljard en dan is dat weer achter de rug....
296 Posts
Pagina: «« 1 ... 10 11 12 13 14 15 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.