Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,224   -0,006   (-0,14%) Dagrange 4,178 - 4,244 362.029   Gem. (3M) 711,8K

BAM januari 2025

360 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 gpjf 14 januari 2025 12:03
    Ik lees elders dat de werkvoorraad bij bouwbedrijven gigantisch is maar een tekort aan vakmensen kleine bouwondernemingen met nog financiële verplichtingen de das om doen. Als je dan bovendien ook nog het artikel vandaag leest over de noodzaak tot onderhoud bruggen en infrastructuur, dan kan het toch niet anders dat de grote bouwbedrijven als Heijmans en BAM topjaren gaan krijgen
  2. forum rang 6 OnoMatopee 14 januari 2025 12:37
    Bijna 30 procent meer bouwbedrijven failliet

    Het aantal faillissementen in de bouw is vorig jaar flink gestegen ten opzichte van een jaar eerder. Iets meer dan 600 bouwbedrijven gingen in 2024 failliet, bijna 30 procent meer dan in 2023. Bedrijven in de grond-, weg- en waterbouw zijn uitgezonderd: hier bleef het aantal met 28 gelijk.
  3. forum rang 5 gpjf 14 januari 2025 12:58
    quote:

    Loeki schreef op 14 januari 2025 12:37:

    gpjf,
    die redenering is wel juist maar grote investeerders hebben dat ook wel in de gaten.
    Kennelijk vinden die het geen tijd om actie te nemen.
    Klopt zeker en daarom is het ook aan de politiek om bv pensioenfondsen mee te krijgen. Vooralsnog lukt dat niet want dat kon je al zien bij de woontop van Mona Keijzer waar die al afhaakten. Toch moet er wat gebeuren want de boog staat gespannen
  4. forum rang 6 OnoMatopee 14 januari 2025 15:55
    Nieuwe brug over het Eindhovens Kanaal klaar
    14 januari 2025

    De nieuwe brug over het Eindhovens Kanaal is klaar. Wij realiseerden deze belangrijke verbinding tussen Geldrop-Mierlo en Helmond in opdracht van gemeente Helmond. De werkzaamheden startten in juni 2024 en zijn begin 2025 afgerond. De oude brug was niet meer veilig. Daarom is deze vervangen door een volledig nieuwe, moderne, veilige en sterke brug die weer 100 jaar mee kan.

    De oude brug aan de Geldropseweg voldeed niet meer aan de veiligheidsnormen. We hebben de oude brug volledig gesloopt en op dezelfde locatie een compleet nieuwe brug ontworpen en gebouwd. De nieuwe brug heeft twee landhoofden, twee tussensteunpunten, een stevige fundering en een modern brugdek.
    Slim en duurzaam

    Bij de bouw maakten we slimme en duurzame keuzes. Zo hergebruikten we de leuningen van de oude brug en werkten we het ontwerp volledig in 3D uit om efficiënter en nauwkeuriger te werken. We gebruikten prefab onderdelen die op een andere plek werden gemaakt en die we vervolgens plaatsten op locatie. Het brugdek werd bijvoorbeeld volledig prefab gefabriceerd. Dit zorgde voor een kortere bouwtijd en minder hinder voor de omgeving. Daarnaast kon de scheepvaart in het Eindhovens kanaal blijven varen.
    Samen met de gemeente en betrokken partijen

    Voor de realisatie van de nieuwe brug zetten we onze kennis en kunde in om effectief te werken in een stedelijke omgeving, waar de ruimte en bereikbaarheid vaak beperkt zijn. Dit vereiste een zorgvuldige planning en coördinatie, zowel binnen ons team als met de lokale gemeentes en andere belanghebbenden. We hielden rekening met de impact op het dagelijkse leven van bewoners en het verkeer, terwijl we tegelijkertijd de technische eisen van het project waarborgden. Bovendien werkten we nauw samen met de gemeente om de veiligheid en bereikbaarheid te garanderen tijdens de bouw.
    Veilig en toekomstbestendig

    Het resultaat is een nieuwe, robuuste brug die niet alleen voldoet aan de huidige normen, maar ook een waardevolle en duurzame verbinding vormt die de bereikbaarheid en leefbaarheid in de regio versterkt. Auto’s en fietsers kunnen hier weer veilig oversteken. Met deze nieuwe brug dragen we bij aan een duurzame en toekomstbestendige infrastructuur.
  5. forum rang 6 bartbas 15 januari 2025 08:52
    quote:

    maaslander schreef op 10 januari 2025 12:12:

    Waarom BAM al dagen worstelen met rode koersen? terwijl ze alleen maar goede berichten afgeven!
    Goede berichten afgeven is een kwestie van pr belangrijk vinden en de organisatie daarop inrichten. Heijmans is in Nederland ruwweg even groot als Bam, maar zie je veel minder met ronkende verhalen.
  6. forum rang 8 HenkdeV 15 januari 2025 08:59
    quote:

    bartbas schreef op 15 januari 2025 08:52:

    [...]
    Goede berichten afgeven is een kwestie van pr belangrijk vinden en de organisatie daarop inrichten. Heijmans is in Nederland ruwweg even groot als Bam, maar zie je veel minder met ronkende verhalen.
    Wel met ronkende cijfers/vooruitzichten en daar gaat het om.
  7. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 09:01
    Samen op weg naar een groen Hofplein
    14 januari 2025

    Op de eerste dag van de InfraTech is er al direct wat te vieren. BAM, RET en de gemeente Rotterdam, tekenen dan de samenwerkingsovereenkomst voor de herinrichting van het Hofplein. Zij slaan de handen inéén om het Hofplein te transformeren naar een beweegvriendelijk, groen stadsplein waarbij ze reizigers willen stimuleren om te kiezen voor duurzamere manieren van vervoer. Lopen, fietsen en openbaar vervoer komen centraal te staan.

    Het Hofplein is een belangrijke toegang tot het kernwinkelgebied van Rotterdam en ligt midden in het belangrijke kantorengebied van de stad. De huidige inrichting is gebaseerd op een optimale doorstroming van het doorgaand autoverkeer dat de stad doorkruist en biedt weinig ruimte aan voetgangers en fietsers. Het nieuwe ontwerp van het Hofplein gaat de kwaliteit van de omgeving verbeteren, door meer ruimte te creëren voor voetgangers, fietsers, het openbaar vervoer en groen.

    Het autoverkeer rijdt in de toekomst langs de randen van het plein, waarbij er van de huidige vijf rijbanen slechts twee overblijven. De tram blijft: de tramrails en bovenleidingen worden vervangen. Ook de iconische fontein blijft uiteraard het bruisende middelpunt.

    Jil Ligterink, BAM Infra Nederland: ‘Waar ruimte schaars is, moeten we slimmer omgaan met de inrichting van onze infrastructuur. Een goed ontworpen beweegvriendelijke omgeving zoals het Hofplein biedt vele voordelen. Het zorgt voor efficiënter ruimtegebruik, minder verkeersdrukte en het stimuleert duurzame alternatieven voor autoverkeer zoals lopen, fietsen en openbaar vervoer. Daarnaast zorgt het voor meer groen. Zo bouwen we samen aan een mooier Nederland.’

    Samen op weg naar een groen Hofplein

    De iconische fontein blijft uiteraard het bruisende middelpunt van het plein. Het autoverkeer rijdt in de toekomst langs de randen van het plein, waarbij er van de huidige vijf rijbanen twee overblijven. Het openbaar vervoer, zoals de tram, krijgt een centrale plek in het nieuwe ontwerp, om het gebruik ervan te stimuleren.

    Henk-Jan Bax, RET: 'Het Hofplein is een iconische plek in Rotterdam en voor de RET een belangrijk knooppunt voor de doorstroming van het hele tramnetwerk. De RET kijkt uit naar de samenwerking met de Gemeente Rotterdam en BAM om de het Hofplein als Rotterdams icoon klaar te maken voor de toekomst.'

    Het nieuwe beweegvriendelijke plein is een plek voor ontspanning en ontmoeting. Met groene kennispartner idverde NL verzorgt BAM het aanbrengen van de groenvoorziening. Het Hofplein krijgt meer bomen, planten het draagt ook bij aan klimaatadaptatie: het helpt bij de opvang van regenwater en zorgt voor verkoeling in de zomer. Onder het plein komt een ondergrondse waterberging. Bij hevige regenbuien kan hier water worden opgeslagen voor het bewateren van het groen in droge tijden. Hiermee wordt ook de wateroverlast op straat beperkt. Ook verplaatsten BAM en idverde NL een aantal grote monumentale platanen. De werkzaamheden aan het Hofplein beginnen in het voorjaar van 2025. Hiermee geeft BAM invulling aan de ambitie om meer beweegvriendelijke omgevingen te creëren.

    Marc van Leeuwen, gemeente Rotterdam: ‘Het nieuwe Hofplein wordt een bruisend en groen stadsplein, waar voetgangers en fietsers de ruimte krijgen en de iconische fontein het stralende middelpunt vormt. Dit ambitieuze plan verbindt Rotterdam Noord met het dynamische stadscentrum en creëert een aantrekkelijke omgeving voor wonen en leven. Een transformatie die de toekomst van onze stad vormgeeft!'
  8. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 09:01
    BAM ondertekent Bouwakkoord Staal
    14 januari 2025
    Binnen Infrasector moet hergebruik staal een vlucht krijgen

    Op de InfraTech 2025 is BAM koploper geworden bij het Bouwakkoord Staal. Hiermee zetten we ons samen met andere koplopers in de bouwsector in voor reductie van het gebruik van grondstoffen voor en een duurzamere productie van staal. BAM wil nadrukkelijk het hergebruik van staal stimuleren en dit met name in de Infrasector een vlucht geven.
    Van grijs naar groen

    Staal is één van bouwstoffen naast asfalt en beton, die veelvuldig in de bouw worden gebruikt. In het Bouwakkoord Staal zijn voor de gehele staalbouwketen in ons land de ambities vastgelegd voor de reductie van CO2 (met tenminste 60% ten opzichte van 1990), het verruimen van de inzet van hernieuwbare energie en energiebesparende maatregelen, het verminderen van de milieu-impact van stoffen met risico’s voor mens en omgeving én het bevorderen van hergebruik en recycling van stalen objecten, componenten en materialen. Zo wil de keten bijdragen aan de noodzakelijke (inter)nationale klimaattransitie per 2030.

    Sander den Blanken, directeur bij BAM Infra Nederland, ondertekende het Bouwakkoord Staal namens BAM: 'De ambities in het Bouwakkoord Staal sluiten naadloos aan op onze bredere BAM-ambitie om een duurzame beweging te creëren, waarmee we sectorbreed de transitie van grijs naar groen versnellen. Met ons commitment aan het Bouwakkoord Staal leggen we onszelf op om meer hergebruik van staal toe te passen op onze projecten om zo het gebruik van grondstoffen terug te dringen. De kennis en ervaring die we opdoen, delen we met de medekoplopers om zo versneld van elkaar te leren. Verder zetten we onze kennis en expertise in om sectorbreed bij de dragen aan het verduurzamen van de productie van staal.'


    BAM staalakkoord infratech hergebruik groen



    Jacqueline Cramer, voorzitter van het Bouwakkoord Staal en het Betonakkoord: 'Het commitment van BAM aan het Bouwakkoord Staal is enorm waardevol. Vanuit mijn betrokkenheid bij het Betonakkoord weet ik dat BAM veel kennis en expertise inbrengt. Én de transitie ook durft in te gaan zonder op voorhand alle antwoorden en oplossingen te hebben. En die open en lerende houding en insteek is cruciaal om als staalbouwketen ons hoogste doel, 100% circulair bouwen met staal, te realiseren'

    2025 jaar van het hergebruik

    De eerste opgave waar BAM zich volop voor gaat inzetten is het aanjagen van het hergebruik van staal. Eerder nam BAM mede het initiatief tot het Consortium Hergebruik Staal. Op InfraTech 2025 is dit consortium in gesprek gegaan over de aanpak om direct hergebruik nog meer aan te jagen. Deze handschoen pakt BAM Infra Nederland voor de infrasector op dit jaar. Samen met de hele keten en alle betrokken partners.
  9. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 12:52
    quote:

    PaulRD schreef op 15 januari 2025 12:12:

    Staat de handel in BAM stil ? al bijna een half uur geen order gegaan.
    Dat komt door de verbazing over het koersverloop. Men kan de oogjes niet geloven t.a.v. het herselverschil met heij.
    Ik zag zojuist weer orders van 1 stuk en 3 stuks 12 stuks achter elkaar gaan, dus men komt weer los ;]
  10. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 16:38
    BAM en VolkerRail installeren camerasystemen voor digitalisering inspecties treinen
    woensdag 15 januari 2025 om 15:57 uur

    GOUDA – BAM Infra Nederland en VolkerRail Nederland bv zijn samen met Arcadis, CAF Digital Services en Camlin Rail door NS geselecteerd voor het ontwerpen en installeren van tien camerasystemen langs het spoor. Met inzet van de camerasystemen is NS in staat om 48-uurs inspecties aan haar treinen te digitaliseren.

    Monteurs kunnen met de camerabeelden de inspecties tijd- en locatieonafhankelijk digitaal uitvoeren wat leidt tot een efficiënter gebruik van de sporen, servicelocaties en opstelterreinen. Op de locaties Hoofddorp, Hekendorp, Zwolle, Hemtunnel en Harderwijk heeft VolkerRail, een VolkerWessels-onderneming, de portalen met de camerasystemen inmiddels gerealiseerd. In 2025 installeren BAM en VolkerRail deze ook op de locaties Halfweg, Woerden, Zwijndrecht, Hilversum en Rosmalen.

    Plaats- en tijdonafhankelijk digitaal inspecteren

    De innovatie om de 48-uurs inspecties van de vloot te digitaliseren draagt bij aan het doel van NS om een betrouwbare dienstregeling te bieden aan reizigers, nu en in de toekomst. Door op tien locaties verspreid door Nederland camerasystemen te plaatsen, ontstaat een landelijk dekkend netwerk. Waar NS-monteurs nu nog fysiek ’s nachts de 48-uurs inspecties van de stroomafnemers en draaistellen uitvoeren op een servicelocatie, kunnen zij dat met behulp van de camerabeelden die tijdens de reguliere dienstregeling worden gemaakt, straks plaats- en tijdonafhankelijk digitaal doen. Hierdoor ontstaat ruimte voor de monteurs om herstelwerkzaamheden uit te voeren tijdens de (nacht)diensten. Bovendien is het niet meer nodig om treinen elke 48 uur op een servicelocatie te hebben.

    Barbara de Jong, projectmanager NS: “Met de camerasystemen kan NS 48-uurs inspecties aan de vloot digitaliseren, wat optimalisatie van het onderhoudsproces mogelijk maakt. NS kan overdag inspecties uitvoeren wat ‘s nachts correctief onderhoud mogelijk maakt. De gewijzigde manier van werken door middel van de camerabeelden maakt vervolgens andere optimalisaties in het onderhoudsproces mogelijk. Na de eerste stap van camera-inspecties zullen nog andere stappen ten behoeve van onderhoudsoptimalisatie volgen.”
    LEES OOK
    Vier dagen geen treinen tussen Leiden en Alphen aan den Rijn

    Henk de Groot, projectmanager BAM Infra Nederland: “Het digitaliseren van de 48-uurs inspectie van treinen is een enorme innovatie voor de spoorbranche in Nederland en Europa. We zijn als BAM en VolkerRail blij met het vertrouwen van NS dat wij de installatie van de portalen en camerasystemen op de tien locaties kunnen verzorgen. We krijgen veel energie van het samenwerken in het bouwteam samen met NS, Arcadis, CAF en Camlin waardoor we maximaal gebruik maken van elkaars kennis en kunde om deze innovatie samen succesvol te realiseren.”

    Bouwteam

    Voor het installeren van de portalen en camerasystemen werken BAM, VolkerRail, Arcadis, CAF en Camlin Rail nauw samen in een bouwteam. Op die manier benutten de bedrijven elkaars kennis en expertise optimaal bij het realiseren van deze innovatie. In tegenstelling tot gebruikelijke bovenleiding- of seinportalen langs het spoor kennen deze portalen specifieke eisen voor realisatie en onderhoud om de bruikbaarheid van de camerabeelden te garanderen. De samenwerking in het bouwteam heeft geleid tot een beter begrip van de voor elke betrokken partij geldende eisen.

    In het door Arcadis opgestelde 3D-model zijn de onderdelen van de portalen en de camerasystemen geïntegreerd en zijn de raakvlakken geborgd. Vervolgens is de bouwmethode per stap goed afgestemd en opgenomen in een montagehandleiding. Het in elkaar zetten van het ‘bouwpakket’ verliep vervolgens zonder problemen.

    De internationale samenwerking van BAM en VolkerRail met de Spaanse leverancier CAF en Noord-Ierse onderleverancier Camlin Rail maakt dit project extra bijzonder. Ook wordt nauw samengewerkt met spoorbeheerder ProRail, omdat de portalen en camerasystemen langs de hoofdbaan worden gebouwd op grond die eigendom is van ProRail.
  11. forum rang 5 gpjf 15 januari 2025 16:39
    Misschien dat men de optie expiratie afwacht vrijdag maar blijf de hele handel in Bam raar vinden. Eerlijk gezegd verwacht dat met de cijfers in aantocht wel een hoger koersverloop had verwacht maar ook het kabinet net laat niks van zich horen. Grootse plannen, het staat allemaal op de rails maar de trein moet nog naar buiten worden gereden. Het zal wel de mist zijn die voor de vertraging zorgt
  12. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 16:40
    Nieuwe camera’s maken virtuele treininspecties NS mogelijk
    Gepubliceerd op 15-01-2025 om 15:36
    Portalen camera's NS
    De portalen van de camerasystemen zijn op sommige locaties al gerealiseerd.

    NS gaat met vijf partijen in zee om tien camerasystemen langs het spoor te ontwerpen en installeren. Met de systemen kan NS de 48-uurs inspecties aan de treinen voortaan digitaal uitvoeren, in plaats van op locatie. BAM Infra Nederland, VolkerRail Nederland bv, Arcadis, CAF Digital Services en Camlin Rail gaan met de klus aan de slag.

    NS-monteurs voeren de 48-uurs inspecties van de stroomafnemers en draaistellen nu nog fysiek uit op een servicelocatie. Straks kunnen zij dit echter volledig digitaal doen met behulp van camerabeelden. Hierdoor ontstaat ruimte voor de monteurs om herstelwerkzaamheden uit te voeren tijdens de (nacht)diensten. Ook is het niet meer nodig om treinen elke 48 uur op een servicelocatie te hebben.

    “Het digitaliseren van de 48-uurs inspectie van treinen is een enorme innovatie voor de spoorbranche in Nederland en Europa”, zegt Henk de Groot, projectmanager van BAM Infra. “We zijn als BAM en VolkerRail blij met het vertrouwen van NS dat wij de installatie van de portalen en camerasystemen op de tien locaties kunnen verzorgen.”
    3D-model

    Voor het installeren van de portalen en camerasystemen werken de partijen samen in een bouwteam. In het door Arcadis opgestelde 3D-model zijn de onderdelen van de portalen en de camerasystemen geïntegreerd en zijn de raakvlakken geborgd. Vervolgens is de bouwmethode per stap afgestemd en opgenomen in een montagehandleiding. “Het in elkaar zetten van het ‘bouwpakket’ verliep vervolgens zonder problemen”, aldus BAM Infra.

    “In tegenstelling tot gebruikelijke bovenleiding- of seinportalen langs het spoor kennen deze portalen specifieke eisen voor realisatie en onderhoud om de bruikbaarheid van de camerabeelden te garanderen. De samenwerking in het bouwteam heeft geleid tot een beter begrip van de voor elke betrokken partij geldende eisen.”

    Op de locaties Hoofddorp, Hekendorp, Zwolle, Hemtunnel en Harderwijk zijn de portalen met de camerasystemen inmiddels gerealiseerd. In 2025 komen deze ook op de locaties Halfweg, Woerden, Zwijndrecht, Hilversum en Rosmalen.
  13. forum rang 6 OnoMatopee 15 januari 2025 16:42
    Elf miljoen voor Bouwstroom renovatie & verduurzaming
    wo 15 jan,
    Leidschendam - De Bouwstroom renovatie & verduurzaming ontvangt € 11 miljoen subsidie van de minister van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening. Hiermee worden bijna 2.300 woningen in de regio Haaglanden versneld gerenoveerd en verduurzaamd. Vidomes, dat een flink aantal woningen in Leidschendam-Voorburg bezit, is één van de partners binnen dit samenwerkingsverband.

    In de Bouwstroom renovatie & verduurzaming bundelen de corporaties Vidomes, Rijswijk Wonen, De Goede Woning, Rondom Wonen en Stedelink en de bouwpartners BAM Wonen, Buurtbouwers (combinatie Smits Vastgoedzorg & VORM), Renovatiekracht (combinatie Dura Vermeer & ERA Contour), Van Wijnen en Willems Vastgoedonderhoud hun krachten. Samen dragen zij bij aan de maatschappelijke opgave om woningen te verduurzamen in Nederland.

    In totaal renoveert en verduurzaamt de Bouwstroom renovatie & verduurzaming ruim 9.000 woningen in 8 jaar. De MEER-subsidie (Meerjarige Experimenten Effectieve Renovatiestromen) is bedoeld voor grootschalige en langjarige renovatieprogramma’s die woningen verduurzamen. Woningeigenaren, zoals woningcorporaties, en bouwbedrijven zetten deze programma’s samen op en voeren ze uit. Met een gestandaardiseerde aanpak kunnen deze samenwerkingsverbanden meer woningen in hoger tempo verduurzamen, tegen zo laag mogelijke kosten.
360 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 18 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.