Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,675   -0,150   (-1,27%) Dagrange 11,610 - 11,740 259.653   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2025

2.713 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 136 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pietje Bell 14 januari 2025 13:05
    Al lang bekend natuurlijk maar toen ik aantal orders 2024 t/m q3 bekeek blijft het wel confronterend dat er ivm 2023 een krimp was van 6% voor JET. Vooral N en Z-Amerika. In Europa lichte krimp.

    Geen groei dus itt de eerder gedeelde statistiek. Weet niet of er bij Uber-NL wel groei was.
  2. LT90 14 januari 2025 13:05
    Hoewel onderzoek op t forum niet representatief is, is dit dat wellicht wel:

    fd.nl/bedrijfsleven/1542331/zelfs-gem...

    Opvallend genoeg wordt op goedkopere alternatieven voor uit eten gaan, zoals bezorgmaaltijden en de broodjeszaak of fastfoodrestaurant, harder bezuinigd dan op duurdere horeca. De fastservicemarkt profiteert er normaliter van als de consument meer op de centjes let. Volgens Blokker zijn nu in deze markt dusdanige prijsverhogingen doorgevoerd dat de consument afhaakt.

    ‘Het prijsverschil met iets duurdere restaurantvormen is te klein geworden, waardoor de consument loyaal blijft aan duurdere restaurants.’ Ook bezorgmaaltijden vinden mensen te duur. Het aantal bestellingen lag afgelopen jaar volgens onderzoeksbureau YouGov zo’n 10% lager dan in 2023. Consumenten kiezen er nu liever voor om iets lekkers te halen bij supermarkten en gemakswinkels.
  3. forum rang 6 Jimnotaris 14 januari 2025 13:10
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 januari 2025 12:50:

    [...]

    Exact, we zijn allemaal representatief voor een grotere groep. Ik schat dat als we straks de balans opmaken van de poll op dit forum zal blijken hoe weinig mensen van JET gebruik maken.
    Het aantal bestellingen is vrij stabiel (lichte afname in NE en ZE iets meer), maar groeit ook niet. "New verticals" komen er ook nauwelijks, want die zijn praktisch niet rendabel te bezorgen. "Winstgevendheid" opvoeren zal moeten komen van uitstappen/verkopen aantal landen en/of sanering "kantoorkosten".
  4. Pietje Bell 14 januari 2025 13:12
    Sorry @HendrikRoo. Ik ga ervan uit dat ieder die op JET 'post' aandeelhouder is of interesse heeft in het aandeel. Maar het gaat mij niet aan. Excuus.

    N=1, N=omgeving, abtjes-onderzoek. Tsja.... Ik schets de ongeloofwaardigheid daarvan. Stemming maken. Zie gepubliceerde cijfers van JET. In 9 maanden 211 miljoen orders en krimp. Dat zijn de feiten. En of jij gebruik maakt van JET. Tsja..
  5. forum rang 6 kassa! 14 januari 2025 13:12
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 januari 2025 12:50:

    [...]

    Exact, we zijn allemaal representatief voor een grotere groep. Ik schat dat als we straks de balans opmaken van de poll op dit forum zal blijken hoe weinig mensen van JET gebruik maken.
    Persoonlijk laatste jaar 0x, mijn zoon laatste jaar ongeveer 20x

    Dus wat heb je liever 1 miljoen mensen met 0x of 1 persoon met 20x

    Is natuurlijk kolder dat als je in TKWY belegt ook gebruik moet maken van hun diensten. Zelf zit ik oa ook in BFIT maar ga er nooit naar toe. Zo zijn er ook mensen die graag Heineken drinken maar er geen aandelen van hebben.
  6. forum rang 8 GakGak 14 januari 2025 13:16
    quote:

    Rai444,44 schreef op 13 januari 2025 13:15:

    Laagste koers vandaag 11.96. Gelukkig is mijn turbo nog alive, sl 11.9581. Vanaf nu omhoog :)
    .
    Zoals al gevreesd heeft 11,96 gisteren geen standgehouden.
    Laagste koers ongeveer 11.86 (´ze´ zijn dol op elimineren van TL´s vooral als de markt
    er zwak bijligt).
    Maar daarna mocht de koers weer als een speer naar dik boven de 12.

    Waarom ik dat denk en dat het nu even zo blijft ?

    Helaas is het JET forum 2024 gesloten en niet meer toegankelijk, zodat ik mijn theorie
    daar niet meer kwijt kan en zonder er hier iemand mee te storen.
    En het overgrote deel is er toch al niet in geinteresseerd als het te maken heeft met
    turbojagen, dus laat ik die theorie zich eerst maar in de praktijk bewijzen, denk ik.
  7. Pietje Bell 14 januari 2025 13:19
    Marge JET zal moeten komen door harde kostenreductie. Hoofdkantoor, niet normaal. Contract UEFA champions Leaque, ea pas verlengd. Extreme kostenpost. Aandelen schenken aan werknemers...
    Daar gaat CEO over. Dus Jitse...Ik heb hogere dunk van vz RVC.
    Voorts lezen we afgelopen weken dat het beroerd gaat met horeca.
    Kijk met veel belangstelling uit naar 2024-cijfers.

    En oh ja, ik heb niet veel maar wel wat skin in the game. €1k verlies helaas. Daar is het forum voor bedoeld toch? Skin in the game? Of instappen dit jaar en skin in the game krijgen?
  8. forum rang 6 pakman 14 januari 2025 13:22
    quote:

    VanDam75 schreef op 14 januari 2025 11:33:

    [...]

    Als t restaurant failliet gaat is dat vervelend voor de eigenaar en personeel, en (even) voorde vaste klanten, maar niet voor jet. Dat bestelt de klant bij een ander restaurant.

    Daarnaast zullen er steeds meer ‘restaurants ‘ komen op een bedrijventerrein waar men van alles kan bestellen. Eén soort sporthal vol met wereld keukens die Italiaans , Thai, Etc. koken en waar de scooters en fietsen het ophalen. T ziet er gelikt uit op de site maar er zijn geen klanten/gasten; enkel koks met een eigen hoekje in de sporthal.

    Heb t gevoel dat je zelf in de horeca zit …..
    ...bestelt dan bij een ander resto...VanDam75 , we hebben het hier over een "branche" die naar de klote aan het gaan is ff niet vergeten , en dan "bedrijventerrein da worden dus zowiezo dan concurenten vd resto's dus.. maar ik heb ze nog niet gezien op de bedrijventerreinen en daarbij , wat voor een prijskaartje hangt er op hun kaart , heb je miss een voorbeeld ?
  9. forum rang 4 The Munger Games 14 januari 2025 13:32
    quote:

    Franky G schreef op 14 januari 2025 11:51:

    [...]

    tja, veel meer dan hopen op een overname is er niet meer.

    Met kan het niet meer hebben over de verkoop van Grubhub die de koers als een raket zou doen stijgen, de feec caps, de superdeals van Grubhub met Amazon, Albertsons en Starbucks,......
    Overname hoeft niet. Bewijzen dat ze winst kunnen maken is ruimschoots genoeg om de weg omhoog te vinden.
  10. forum rang 4 VanDam75 14 januari 2025 13:45
    quote:

    pakman schreef op 14 januari 2025 13:22:

    [...]

    ...bestelt dan bij een ander resto...VanDam75 , we hebben het hier over een "branche" die naar de klote aan het gaan is ff niet vergeten , en dan "bedrijventerrein da worden dus zowiezo dan concurenten vd resto's dus.. maar ik heb ze nog niet gezien op de bedrijventerreinen en daarbij , wat voor een prijskaartje hangt er op hun kaart , heb je miss een voorbeeld ?
    Nee geen vb maar lijkt me duidelijk waar t heen gaat (bestaan al wel volgens mij). Klant merkt er niets van behalve goedkopere prijs, jet kan t helemaal zelf regel maar er kan ook een hoekje worden gehuurd door een ‘restaurant’eigenaar tegen lagere kosten dan een echt restaurant. Win klant, win JET, win evt. Restauranthouder.

    Persoonlijk bestel ik via jet en als mijn favoriete Thai er niet meer is zoek een andere en bestel ik daar.
    Meer zaken voor die nieuwe Thai en zo blijft de branche bestaan.
  11. Pietje Bell 14 januari 2025 14:01
    AMX niet zo zeer. Wel AEX. Maar nog meer de S&P en in het bijzonder magnificent seven. De Buffet-indicator staat op veel hoger niveaus ivm eerdere crashes...

    De small-caps (in NL AMX) blijven wereldwijd wat achter. Als er echter ellende komt (verdere inflatie, verder stijgende rentes, onrust na start Trump) zullen de small-caps, en dus ook JET, een enorme dreun krijgen.

    Vandaar dat vooral 'winst' een must is voor JET. Er is krimp, geen groei. Moet zich gaan bewijzen als 'waarde-aandeel'. Of overgenomen worden. En zo niet dan daalt en daalt koers verder.
2.713 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 136 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.