Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,510   -0,025   (-0,45%) Dagrange 5,440 - 5,535 33.438   Gem. (3M) 189,1K

januari 2025 de speld.

443 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 10:48
    Uit het artikel via de link van bert190 hierboven; inderdaad Oefffff

    Samenwerking Apple

    De integratie met Google-diensten zou kunnen verklaren waarom Mercedes-Benz eerder tijdens een interview liet weten niet samen te werken met Apple Carplay. Ola Källenius, de topman van Mercedes, liet toen weten geen interesse te hebben in het integreren van Apple's software, om zo meer controle te houden over de digitale uitstraling en klantbeleving.

    Het is daarom des te opvallender dat de Duitse autofabrikant nu toch een soortgelijke samenwerking aangaat met Google. Hoewel niet bevestigd, zou dit mogelijk onderdeel kunnen zijn geweest van de overeenkomst.
    Google's meerwaarde

    Eén ding is alvast duidelijk: Google toont hiermee aan een aas in handen te hebben, namelijk de navigatie-apps Google Maps en Waze, en de capaciteiten om deze ten volle in te zetten. Het AI-platform, gebouwd op de technologie van Google, zal dus ook andere autofabrikanten in staat stellen om geavanceerde AI-diensten in hun voertuigen te integreren, zonder dat zij het figuurlijke wiel opnieuw hoeven uit te vinden.

    De nieuwe AI-functionaliteiten komen nog dit jaar beschikbaar in de nieuwe Mercedes-Benz CLA. Het is nog onbekend welke automerken hetzelfde pad zullen volgen.
  2. forum rang 6 tatje 14 januari 2025 11:20
    Harold zei het al.

    Goed zicht.
    Deal activiteit groot, maar pas april 25 tm mrt 26 en daarna pas in de omzet.

    Corinne zei het ook !

    In 2025 we anticipate big change in the automotive industry, more change than it s seen over the past century , and we are ready for it.

    Willem Strijbosch zei het ook.

    The company is very optimisticfor 2025.
    There are many deals up for grabs.
    They may be further out, but we haven, t seen aautomotive pipeline like this.

    Mijn conclusie :

    De deal activiteiten automotive zijn geweldig tussen april 2025 en april 2026 en TT is klaar om veel van deze deals te winnen.
    Het is inderdaad een worst in de toekomst

    Wat Enterprise betreft, omzet Q3 2024 41,7 ten opzichte van Q3 2023 36,8 een duidelijke vooruitgang, door bestaande klanten met onze LT produkten en door het winnen van commerciele deals.

    Je kunt het 1 niet los zien van het ander.

    2024 geen rsu meer maar performance shares.

    TT wordt dan vergeleken met :

    The rTSR is based on TomTom’s total
    shareholder return relative to the MSCI
    Europe Small Cap index return over a
    three-year period.

    Dus eind 2026 wordt TT vergeleken met de MSCI over 24 25 26 via de formule :

    eind koers - begin koers + dividend : door de begin koers maal 100%

    6,50 - 6,50 + 0 : 6,50 maal 100%

    Koers moet dus boven de 6,50 komen eind 2026, want dividend valt niet te verwachten
    Blijft de koers steken op 6,50 of lager en geen dividend dan zie ik het zwart in voor de PS van de RVB en de ander toppers.

    Ze verwachten dus een koers eind 2026 die hoger ligt dan 6,50.

    Dus de Ps shares berekening en de uitspraken van Harold Corinne en Willem zeggen eigenlijk hetzelfde :-)

    2026 wordt ons jaar :-)
  3. forum rang 6 JustRevisited 14 januari 2025 11:21
    Dit is gewoon de nieuwe generatie auto’s waarin AI wordt gebruikt voor commando’s. Doe even het raam open, hoeveel range heb ik nog als ik eerst naar Utrecht en dan naar Amersfoort rij?, zet spotify even voor me aan, kun je een playlist met jazz zoeken, wat is trouwens een restaurant in de buurt van bestemming die pizza serveert en minstens een 4 als rating heeft?

    TomTom doet dit met chatgpt
    Google doet dit uiteraard met zijn eigen AI
    Apple heeft nu Siri maar die is niet zo slim in de auto
    HERE, geen idee wat die doen. Maar blijkbaar niet iets dat hun EIGENAAR Daimler kan bekoren.

    Nb: heb geen positie in TT. Zo is het gewoon
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 11:38
    quote:

    tatje schreef op 14 januari 2025 11:20:

    Harold zei het al.

    Goed zicht.
    Deal activiteit groot, maar pas april 25 tm mrt 26 en daarna pas in de omzet.

    Corinne zei het ook !

    In 2025 we anticipate big change in the automotive industry, more change than it s seen over the past century , and we are ready for it.

    Willem Strijbosch zei het ook.

    The company is very optimisticfor 2025.
    There are many deals up for grabs.
    They may be further out, but we haven, t seen aautomotive pipeline like this.

    Mijn conclusie :

    De deal activiteiten automotive zijn geweldig tussen april 2025 en april 2026 en TT is klaar om veel van deze deals te winnen.
    Het is inderdaad een worst in de toekomst

    Wat Enterprise betreft, omzet Q3 2024 41,7 ten opzichte van Q3 2023 36,8 een duidelijke vooruitgang, door bestaande klanten met onze LT produkten en door het winnen van commerciele deals.

    Je kunt het 1 niet los zien van het anders.

    2024 geen rsu meer maar performance shares.

    TT wordt dan vergeleken met :

    The rTSR is based on TomTom’s total
    shareholder return relative to the MSCI
    Europe Small Cap index return over a
    three-year period.

    Dus eind 2026 wordt TT vergeleken met de MSCI over 24 25 26 via de formule :

    ?eind koers - begin koers + dividend : door de begin koers maal 100%

    6,50 - 6,50 + 0 : 6,50 maal 100%

    Koers moet dus boven de 6,50 komen eind 2026, want dividend valt niet te verwachten
    Blijft de koers steken op 6,50 of lager en geen dividend dan zie ik het zwart in voor de PS van de RVB en de ander toppers.

    Ze verwachten dus een koers eind 2026 die hoger ligt dan 6,50.

    Dus de Ps shares berekening en de uitspraken van Harold Corinne en Willem zeggen eigenlijk hetzelfde :-)

    2026 wordt ons jaar :-)
    Leuke analyse tatje.
    Laten we hopen dat je gelijk hebt.
    zodat je niet blijvend alleen achter de worst op de brunssummerheide aanloopt.

    Er is alleen een máár:
    TT mag dan klaar zijn om veel commerciële(?) deals te winnen.
    Maar wat leveren deze additionele deals, dus buiten de verlenging van bestaande deals met oems, op in de toekomst?

    - Bijvoorbeeld via Esri? Eén groot omvattende deal of een markt van 650.000 ArcGIS afnemers?
    - Welke andere bedrijven/instellingen?
    Het blijft m.i. koffiedik kijken en vertrouwen op de blauwe ogen van de heer Goddijn en zijn ega.
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 11:43
    Als je meer wilt weten weten over TomTom in-car AI assistant
    o.a. een 'interview' met de AI assistant

    Up for a chat with your car? Meet TomTom’s in-car AI assistant
    Jan 09, 2024 · 6 min read

    Since rising in popularity in recent years, Generative AI (GenAI) has been transforming the way we live our lives. Not only has this technology enabled better results in industries such as healthcare and manufacturing, it’s also helping the automotive industry transform the driving experience. TomTom’s own team of experts has been actively exploring the capabilities of GenAI and large language models (LLM) in this space. TomTom, in partnership with Microsoft, has developed a fully integrated, AI-powered conversational automotive assistant that will allow drivers to talk to their cars in a way that hasn’t been done before. We sat down for a conversation with TomTom’s new in-car assistant, as well as its creators.

    www.tomtom.com/newsroom/product-focus...
  6. forum rang 6 hvasd2 14 januari 2025 12:11
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 januari 2025 11:21:

    Dit is gewoon de nieuwe generatie auto’s waarin AI wordt gebruikt voor commando’s. Doe even het raam open, hoeveel range heb ik nog als ik eerst naar Utrecht en dan naar Amersfoort rij?, zet spotify even voor me aan, kun je een playlist met jazz zoeken, wat is trouwens een restaurant in de buurt van bestemming die pizza serveert en minstens een 4 als rating heeft?

    TomTom doet dit met chatgpt
    Google doet dit uiteraard met zijn eigen AI
    Apple heeft nu Siri maar die is niet zo slim in de auto
    HERE, geen idee wat die doen. Maar blijkbaar niet iets dat hun EIGENAAR Daimler kan bekoren.

    Nb: heb geen positie in TT. Zo is het gewoon
    Koers en volume lijken ook niet onder de indruk hiervan. Per saldo gebeurt er niets.
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 13:05
    Koers is ook niet meer onder de indruk van de 'megadeal' met Esri.
    Per saldo is de koers weer terug op het niveau van begin december.

    Het is niet anders.
    Er hangt alleen een nieuwe worst in het vaandel.
    Met vereende krachten daar geplaatst door de CEO heer Goddijn en CMO mevrouw Vigreux.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 13:37
    quote:

    hvasd2 schreef op 14 januari 2025 13:21:

    TT gaat van worst naar worst en mocht dat ontbreken dan worden ze eenvoudigweg verhangen.
    Gek genoeg nemen de Brabantse- en Limburgse schutterijen geen initiatief tot nieuw volksvermaak; worstschieten.

    Wanneer de officieren op de cijferdagen weer een toeristisch optocht organiseren
    blijven de vaandrigs al jaren ijverig de TTworsten hoog houden bij het marcheren.
    Hun clubgebouwen hangen vol met verschrompelde worsten. Maar het geloof de hoop blijft.
  9. forum rang 6 tatje 14 januari 2025 13:57
    Nog nooit vertoond.

    Dadelijk na 5 uur handel hoogstens 20000 aandelen omzet, want wie verkoopt nog !

    Winterslaap 24 25 en eind 26 weer wakker.

    Hogere koers is pas nodig, als men de performance shares eind 26 gaat vergelijken met MSCI Europe Small Caps.

    De worst wordt niet verhangen.

    24 25 en een deel van 26 wordt gebruikt om een nieuwe veel grotere worst te maken :-)
  10. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 januari 2025 16:19
    Het wordt hoog tijd dat de analisten koersdoel verhogingen durven te geven. Maar mijn ervaring is dat ze liever achter de feiten aanlopen en pas na de cijfers ( 1e week feb) met nieuwe koersdoelen komen!

    Het is nu aan Harold om bij de aankomende cijfers positief te verrassen!
    En een gewaagde outlook durft te geven?!!!!!
  11. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 14 januari 2025 16:42
    Shorten zou verboden moeten worden, heeft niets met beleggen of bedrijfswaarde te maken!
    Wat zou het mooi zijn als er opeens massaal gekocht gaat worden en door short squeezes de koers omhoog vliegt en de shorters enorme verliezen lijden.
    Hufters verpesten al jaren het normale koersverloop.
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 14 januari 2025 18:06
    Wat een klinkklare onzin staat hier weer.
    “Analisten die liever achter de feiten aanlopen en pas na de cijfers met nieuwe koersdoelen komen.”

    Is dat niet wat elke echte(!) belegger verwacht van een analist?
    Op basis van informatie die gegeven wordt op cijferdag middels de financiële resultaten en met cijfers onderbouwde verwachting alsmede persoonlijke of breed uitgemeten informatie bij de toelichting in een conference call of openbare bijeenkomst. Zodat de analist weloverwogen zijn aanbeveling en koersdoel kan geven.

    Ik ben oprecht blij dat serieuze beleggers in TomTom deze bekende zelfverklaarde kenner van de producten van TomTom en altijd de inhoud van deals weet voordat ze worden gepubliceerd niet volgen. Voor je het weet ben je ook een roeptoeterende B&H belegger met jarenlang dood geld in je portefeuille.

    p.s.
    De beleggers die dit draadje volgen weten zich ongetwijfeld nog te herinneren hoe de Cariaddeal in dec 2023 ook als "megadeal" werd afgeschilderd en de hemel in werd geprezen. Nou we weten inmiddels al een stuk meer over die "geweldige deal".
  13. gvanmaarsum 14 januari 2025 18:17
    Binnenkort aankondiging deal Skoda & TomTom?

    Patrik Prikryl
    SKODA Auto Specialist

    CES 2025 ??Video Wrap-Up ??

    Exhausting, exciting, inspiring - an incredible start to 2025!

    In just a few days, we engaged with partners, startups, and new ideas. While it wasn’t possible to see everything or meet everyone, here are some key highlights:

    Collaborations explored with organizations such as Moroccan Investment and Export Development Agency - AMDIE, Mobileye, BHEVSAmerica, Inc., CorrActions, GlobalLogic, Avenga, TomTom, Hitachi, Quest Global, Microsoft and many others!

    www.linkedin.com/posts/patrikprikryl_...
  14. gvanmaarsum 14 januari 2025 18:21
    In 2023 verkocht Škoda wereldwijd ongeveer 730.000 voertuigen. Dit is een daling ten opzichte van eerdere jaren, deels door de uitdagingen in de toeleveringsketen en de algemene trends in de autosector. Het exacte aantal kan echter variëren afhankelijk van het jaar en de regio. Voor de meest recente cijfers is het handig om de officiële jaarverslagen van Škoda of de nieuwste persberichten van het bedrijf te raadplegen.

    Het maakt deel uit van de Volkswagen Groep, een van de grootste automobielfabrikanten ter wereld. Škoda produceert een breed scala aan voertuigen, van compacte stadsauto’s tot grotere gezinswagens en SUV's, en heeft een sterke marktpositie in verschillende landen, vooral in Centraal- en Oost-Europa.

    In termen van productievolume behoort Škoda tot de top 20 grootste automerken wereldwijd, hoewel het kleinere aantallen verkoopt dan bijvoorbeeld Volkswagen of Toyota. Škoda staat vooral bekend om zijn betaalbare en betrouwbare auto's, wat bijdraagt aan zijn populariteit bij een breed publiek.
  15. forum rang 6 pwijsneus 15 januari 2025 06:52
    quote:

    bert190 schreef op 14 januari 2025 10:36:

    www.bright.nl/nieuws/1250343/vergeet-...

    Oefffff
    Dank voor het delen, wezenlijk bericht. Een merk als Daimler kiest dus niet voor het eigen HERE, TomTom wordt niet eens overwogen en zwicht voor Google.

    Zo is het gewoon, wel een positie in TT.
443 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.