Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,880   -0,370   (-3,02%) Dagrange 11,830 - 12,150 2.277.685   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2025

2.325 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 117 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Mr Trade 12 januari 2025 08:00
    quote:

    Trx7 schreef op 11 januari 2025 23:11:

    [...]

    Zag het voorbijkomen. Verrast me wel omdat hij altijd die hard positief was en het altijd had over de som de der delen.

    Maar goed. De verkoop van GH was de langverwachte trigger die volgens sommigen de koers gelijk op 20+ zou zetten. Maar het zakt weer als weer hard richting ATL en nieuwe koerstriggers zijn er niet meer.

    Wat moet de koers nu nog redden van deze duikvlucht?
    Overnamebod.
  2. Bergers 12 januari 2025 08:25
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 08:00:

    [...]

    Overnamebod.
    Overname is niet realistisch vind ik.
    JET bevindt zich in een vechtmarkt met kleine marges.

    Ze laten het klappen, en gooien dan een reddingsboei uit wanneer iedereen murf is m.i.
    JET komt op veel favorietenlijstjes voor.
    Zijn zij nou zo slim of ben ik...
  3. forum rang 6 Trx7 12 januari 2025 08:54
    quote:

    Bergers schreef op 12 januari 2025 08:25:

    [...]

    Overname is niet realistisch vind ik.
    JET bevindt zich in een vechtmarkt met kleine marges.

    Ze laten het klappen, en gooien dan een reddingsboei uit wanneer iedereen murf is m.i.
    JET komt op veel favorietenlijstjes voor.
    Zijn zij nou zo slim of ben ik...
    Overname is zeker niet realistisch.

    Koers heeft zo vaak zo lang rond de 10 gestaan zonder enige interesse in welke vorm dan ook. Nu is 40% van de GTV weg en zou je er meer voor moeten betalen.

    Als er al hoop is, is het op eigen kracht naar groei gaan en aandeleninkopen.
  4. forum rang 6 Trx7 12 januari 2025 09:22
    quote:

    Warrem Buffet schreef op 12 januari 2025 09:13:

    Hoofdpijndossier Grubhub is afgerond. Ik verwacht vanaf nu zeker belangstelling voor overname, of JET word van de beurs gehaald door private equity eventueel samen met enkele grootaandeelhouders.
    Dan moet de koers eerst op eigen kracht naar hogere niveaus. Anders krijg je een bod waar je niet blij van wordt.
  5. forum rang 6 Mr Trade 12 januari 2025 09:31
    quote:

    Trx7 schreef op 12 januari 2025 09:22:

    [...]

    Dan moet de koers eerst op eigen kracht naar hogere niveaus. Anders krijg je een bod waar je niet blij van wordt.
    Dat is natuurlijk onzin, het uitgangspunt is bij een hoger koersniveau natuurlijk beter.
    Dit neemt niet weg dat wanneer de koers terugzakt richting de 12EU regionen een verkoop voor 15-16EU geaccepteerd zal worden.

    Het gaat nu simpelweg om hetgeen er gecommuniceerd wordt tijdens de 2024 cijfers, en dan met name de verwachtingen na verkoop GRUB.

    De SBC's van GRUB personeel valt weg (volgens mij +/- 80-90MLN per jaar) + de rente (5%) op de GRUB bond van ongeveer 25MLN (USD) per jaar.

    Dat zijn toch forse "kosten" die in de toekomst wegvallen.
  6. forum rang 6 Trx7 12 januari 2025 09:40
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 09:31:

    [...]

    Dat is natuurlijk onzin, het uitgangspunt is bij een hoger koersniveau natuurlijk beter.
    Dit neemt niet weg dat wanneer de koers terugzakt richting de 12EU regionen een verkoop voor 15-16EU geaccepteerd zal worden.

    Het gaat nu simpelweg om hetgeen er gecommuniceerd wordt tijdens de 2024 cijfers, en dan met name de verwachtingen na verkoop GRUB.

    De SBC's van GRUB personeel valt weg (volgens mij +/- 80-90MLN per jaar) + de rente (5%) op de GRUB bond van ongeveer 25MLN (USD) per jaar.

    Dat zijn toch forse "kosten" die in de toekomst wegvallen.
    Ja mee eens, maar het wordt door de markt niet gewaardeerd toch? De koers stijgt op de ontwikkeling van de groei lijkt het. Zie ook laatste kwartaalcijfers waarin FCF en EBIDTA regelmatig zijn overtroffen en verhoogd.
  7. forum rang 6 keffertje 12 januari 2025 09:44
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 09:31:

    [...]

    Dat is natuurlijk onzin, het uitgangspunt is bij een hoger koersniveau natuurlijk beter.
    Dit neemt niet weg dat wanneer de koers terugzakt richting de 12EU regionen een verkoop voor 15-16EU geaccepteerd zal worden.

    Het gaat nu simpelweg om hetgeen er gecommuniceerd wordt tijdens de 2024 cijfers, en dan met name de verwachtingen na verkoop GRUB.

    De SBC's van GRUB personeel valt weg (volgens mij +/- 80-90MLN per jaar) + de rente (5%) op de GRUB bond van ongeveer 25MLN (USD) per jaar.

    Dat zijn toch forse "kosten" die in de toekomst wegvallen.
    Ik heb die vraag over het wegvallen van de sbc voor GrubHub ook neergelegd bij IR. Het feit dat ze dit zelf niet melden in hun persbericht maakt me voorzichtig. Die rentebesparing op de bonds lijkt me solide, maar over hoeveel er op het HQ kan worden bespaard, tasten we in het duister. Dat geldt ook voor de wijze waarop ze de groei in de kernmarkten gaan aanjagen en welke omvang die gaat hebben.

    Kortom, door niet helder te communiceren (uitgaande van de veronderstelling dat ze wel een solide plan hebben) schieten ze zichzelf in hun eigen voet.

    Blijken de operationele ontwikkelingen toch dramatisch te zijn (wat hier vaak ononderbouwd wordt gesteld) dan gaan we koersmatig nog wat beleven in negatieve zin, maar het bewijs daarvoor ontbreekt.

    Jet is dus aan zet, maar ze hebben kennelijk geen haast.
  8. forum rang 6 Mr Trade 12 januari 2025 09:53
    quote:

    Trx7 schreef op 12 januari 2025 09:40:

    [...]

    Ja mee eens, maar het wordt door de markt niet gewaardeerd toch? De koers stijgt op de ontwikkeling van de groei lijkt het. Zie ook laatste kwartaalcijfers waarin FCF en EBIDTA regelmatig zijn overtroffen en verhoogd.
    Dezelfde markt die de koers op liet lopen tot 17 binnen no time?
    Jij weet net zo goed als ik (DHER is daar ook een mooi voorbeeld van) dat in de food delivery markt per bericht de waardering van een bedrijf x2 kan gaan.

    Het is gewoon erg volatiel.
    Vraag is nu in hoe hoog de FCF werkelijk was over 2024 (en of dit op hetzelfde niveau doorgezet kan worden).
    Dan krijg je namelijk een flink cash genererend bedrijf waarbij de vrijgekomen liquiditeiten ingezet worden voor inkoop aandelen.

    Hetzelfde geldt voor de EBITDA, wat zal de ontwikkeling zijn.
    De tijd zal het leren.

    Maar in mijn optiek kan een food delivery platform dat wereldwijd de grootste speler wil worden (DASH & UBER zullen hierom vechten) niet heen om JET op de korte/ middellange termijn in Europa / GB & I.
  9. forum rang 6 Mr Trade 12 januari 2025 09:56
    quote:

    keffertje schreef op 12 januari 2025 09:44:

    [...]

    Ik heb die vraag over het wegvallen van de sbc voor GrubHub ook neergelegd bij IR. Het feit dat ze dit zelf niet melden in hun persbericht maakt me voorzichtig. Die rentebesparing op de bonds lijkt me solide, maar over hoeveel er op het HQ kan worden bespaard, tasten we in het duister. Dat geldt ook voor de wijze waarop ze de groei in de kernmarkten gaan aanjagen en welke omvang die gaat hebben.

    Kortom, door niet helder te communiceren (uitgaande van de veronderstelling dat ze wel een solide plan hebben) schieten ze zichzelf in hun eigen voet.

    Blijken de operationele ontwikkelingen toch dramatisch te zijn (wat hier vaak ononderbouwd wordt gesteld) dan gaan we koersmatig nog wat beleven in negatieve zin, maar het bewijs daarvoor ontbreekt.

    Jet is dus aan zet, maar ze hebben kennelijk geen haast.
    De voorwaarden van de SBC zullen ongetwijfeld meegenomen zijn in de verkoop van GRUB aan Wonder.
    Net als dat deze voorwaarden meegenomen zijn toen JET, GRUB destijds overnam.

    Verwacht ook dat dit mede de reden is dat de verkoop zo snel afgerond is dit jaar (Scheelt ook weer een hoop administratieve rompslomp voor 2025).

    We kunnen begin februari (hopelijk) een knappe toelichting op de gebeurtenissen/ gevolgen hiervan verwachten tot dan kan het met de koers alle kanten op.
  10. forum rang 6 Op en Neer 12 januari 2025 10:08
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 09:56:

    [...]

    De voorwaarden van de SBC zullen ongetwijfeld meegenomen zijn in de verkoop van GRUB aan Wonder.
    Net als dat deze voorwaarden meegenomen zijn toen JET, GRUB destijds overnam.

    Verwacht ook dat dit mede de reden is dat de verkoop zo snel afgerond is dit jaar (Scheelt ook weer een hoop administratieve rompslomp voor 2025).

    We kunnen begin februari (hopelijk) een knappe toelichting op de gebeurtenissen/ gevolgen hiervan verwachten tot dan kan het met de koers alle kanten op.
    JET heeft geluk gehad dat ze tijdens de overname van GRUB de koers heel hoog stond (groeiaandeel) en dat de overname ook met aandelen zijn betaald, anders had JET al niet meer bestaan.
  11. forum rang 6 keffertje 12 januari 2025 10:26
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 09:56:

    [...]

    De voorwaarden van de SBC zullen ongetwijfeld meegenomen zijn in de verkoop van GRUB aan Wonder.
    Net als dat deze voorwaarden meegenomen zijn toen JET, GRUB destijds overnam.

    Verwacht ook dat dit mede de reden is dat de verkoop zo snel afgerond is dit jaar (Scheelt ook weer een hoop administratieve rompslomp voor 2025).

    We kunnen begin februari (hopelijk) een knappe toelichting op de gebeurtenissen/ gevolgen hiervan verwachten tot dan kan het met de koers alle kanten op.
    Je gebruikt - terecht - het woord 'ongetwijfeld' en dat is precies de makke in de communicatie van Jet want ze laten dit open en voeden daarmee de speculatie dat het ook anders kan zijn.

    Waarom niet een mededeling in de trant van: de verkoop zorgt - naast een directe opbrengst van 50 miljoen en een schuldvermindering van 500 miljoen - voor een positief effect op de EBITDA van x (of iets dergelijks) en de resterende en in de toekomst in te kopen aandelen hoeven niet meer te worden aangewend voor personeelsbeloningen, dus kunnen worden ingetrokken.
  12. Jet-realist-20+ 12 januari 2025 11:04
    quote:

    hardijs schreef op 12 januari 2025 10:44:

    En bedrijf in A overnemen voor 7 miljard is toch vragen om problemen?
    Waren dat 7 miljard badeendjes?

    Of 7 miljard waarde aan aandelen die nu nog maar 10% waard zijn, en waarvan een groot deel al is teruggekocht, iets wat jij zeker weet.

    Jouw benadering is eenzijdig gericht op onjuiste info te geven teneinde onrust te stoken.

    Prettige zondag en op naar 20+ dit jaar
  13. forum rang 6 Trx7 12 januari 2025 11:11
    quote:

    Mr Trade schreef op 12 januari 2025 09:53:

    [...]

    Dezelfde markt die de koers op liet lopen tot 17 binnen no time?
    Jij weet net zo goed als ik (DHER is daar ook een mooi voorbeeld van) dat in de food delivery markt per bericht de waardering van een bedrijf x2 kan gaan.

    Het is gewoon erg volatiel.
    Vraag is nu in hoe hoog de FCF werkelijk was over 2024 (en of dit op hetzelfde niveau doorgezet kan worden).
    Dan krijg je namelijk een flink cash genererend bedrijf waarbij de vrijgekomen liquiditeiten ingezet worden voor inkoop aandelen.

    Hetzelfde geldt voor de EBITDA, wat zal de ontwikkeling zijn.
    De tijd zal het leren.

    Maar in mijn optiek kan een food delivery platform dat wereldwijd de grootste speler wil worden (DASH & UBER zullen hierom vechten) niet heen om JET op de korte/ middellange termijn in Europa / GB & I.
    Denk niet dat je er om heen kan dat de verkoop van GH de langverwachte game changer was die de koers defintief naar wat hogere koersen had moeten tillen.

    Uber, DD en Prosus hadden JET iclusief GH kunnen inlijven het afgelopen waarin de koers gemiddeld rond de 12 heeft gestaan. Is niet gebeurd.

    De koers is de afgelopen weken weer een vallend mes geworden.

    Dit zijn gewoon feiten. De tijd zal het idd leren, maar dat werd een jaar geleden, 2e jaar geleden en ga zo maar door ook gezegd.
  14. forum rang 6 keffertje 12 januari 2025 11:21
    quote:

    hardijs schreef op 12 januari 2025 10:44:

    En bedrijf in A overnemen voor 7 miljard is toch vragen om problemen?
    Over het verleden en de fouten zijn we het eens.

    Nu graag op basis van een onderbouwde analyse aangeven waarom en hoe - gegeven de nieuwe uitgangspositie - jet dan failliet zou gaan.
2.325 Posts
Pagina: «« 1 ... 52 53 54 55 56 ... 117 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.