Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,215   +0,105   (+0,69%) Dagrange 14,980 - 15,245 1.920.150   Gem. (3M) 2,4M

ABN AMRO 2024

7.058 Posts
Pagina: «« 1 ... 348 349 350 351 352 353 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 4 januari 2025 11:15
    quote:

    Money Never Sleeps schreef op 2 januari 2025 14:49:

    [...]

    Het is diezelfde staat die Groningen dicht gooit en nu het plan heeft om in Friesland naar gas te gaan boren. Dezelfde staat die geld over de balk gooit door een onduidelijk asielbeleid. Dezelfde staat die de wegenbelasting op EV's gaat heffen in 2025 door naar gewicht te kijken i.p.v. CO2 uitstoot. Geld dat ze missen halen ze gewoon ergens anders weg. HET BOEIT ZE GEEN REET OMDAT HET HUN GELD NIET IS. Er is een plan en dat wordt uitgevoerd, maakt niet uit of het geld kost.
    Maar een zwaardere auto belast de wegen toch meer en dan is het toch logischer dat de wegenbelasting die dient voor het onderhoud van de wegen gebaseerd is op gewicht.
    Ook hoge pk waarden belasten de wegen extra want deze wagens versnellen enorm vanuit stilstand.
    Een ev wagen belast de wegen veel meer en zouden ook veel meer belast moeten worden.
    Hier in Qatar is er helemaal geen wegentax wat je co uitstoot of gewicht ook is.
    Eerlijk en duidelijk beleid daar staan ze hier voor.
  2. forum rang 7 Fred 63 4 januari 2025 11:22
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 4 januari 2025 11:15:

    [...]
    Maar een zwaardere auto belast de wegen toch meer en dan is het toch logischer dat de wegenbelasting die dient voor het onderhoud van de wegen gebaseerd is op gewicht.
    Ook hoge pk waarden belasten de wegen extra want deze wagens versnellen enorm vanuit stilstand.
    Een ev wagen belast de wegen veel meer en zouden ook veel meer belast moeten worden.
    En als de stroom voor het opladen van deze auto's
    komt uit een gas of kolencentrale is de uitstoot nog steeds aanzienlijk.
  3. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 4 januari 2025 11:26
    quote:

    Fred 63 schreef op 4 januari 2025 11:22:

    [...]

    En als de stroom voor het opladen van deze auto's
    komt uit een gas of kolencentrale is de uitstoot nog steeds aanzienlijk.
    En al die zware metalen die gebruikt worden om de batterij te produceren daar zwijgt men in alle talen over in Europa om nog maar te zwijgen hoe deze gemijnd worden.
    Hypocriet is het juiste woord voor het EU beleid.
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 4 januari 2025 11:43
    Veruit de groenste auto

    Een elektrische auto is veruit de groenste auto, groener dan een diesel- of benzineauto. Een elektrische auto stoot over zijn hele leven ruim 60 procent minder CO2 uit dan een auto met een uitlaat. Bij een elektrische middenklasse auto komt in totaal zo'n 20.000 kilo CO2 vrij, bij een vergelijkbare brandstofauto is dat zo'n 51.000 kilo CO2.

    De CO2-uitstoot is berekend voor productie (inclusief accu voor de elektrische auto), onderhoud en er is een schatting gemaakt van de uitstoot voor het (toekomstige) gebruik van de auto.
    Gebruik je voornamelijk stroom die jezelf opwekt via zonnepanelen om je auto op te laden?
    Dan valt de uitstoot van je auto lager uit.

    De meeste fijnstof voor autorijden komt niet uit de uitlaat. Deze fijnstof komt vrij bij de productie van brandstof (benzine, diesel) of elektriciteit en door slijtage: van de banden, remmen en het wegdek.
    De slijtage van het wegdek en de verspreiding van stof op het wegdek is voor elektrische auto’s en brandstofauto’s hetzelfde.

    Wat betreft de banden en de remmen wordt vaak gedacht dat een elektrische auto vanwege het zwaardere gewicht meer slijtage heeft en dus meer fijnstof uitstoot dan een brandstofauto.
    Dat klopt niet.

    www.milieucentraal.nl/duurzaam-vervoe...

    Dus snel naar een ABN AMRO een lening halen voor een EV en gelijk een paar Aandelen erbij kopen van AMG Critical Materials voor je zelf .
    www.iex.nl/Aandeel-Koers/244002/AMG-C...
  5. forum rang 4 Realistisch observeren 4 januari 2025 23:56
    Het verhaal zou kunnen kloppen als men de elektriciteit 100% groen opwekt.
    Maar groene elektriciteit is slechts 10% van al de benodigde en verbruikte elektriciteit.
    90% Stroom wordt opgewekt met kolen, gas en olie.
    En er is niet voldoende elektriciteit beschikbaar voor al de huidige auto’s.
    Het is een opgelegde droom van de nieuwe tijd.
    Koop Shell of Total, die gaan er toekomst bestendig mee om.

    Zo, nu weer verder met ABN op dit forum.
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 5 januari 2025 00:46
    quote:

    Realistisch observeren schreef op 4 januari 2025 23:56:

    Het verhaal zou kunnen kloppen als men de elektriciteit 100% groen opwekt.
    Maar groene elektriciteit is slechts 10% van al de benodigde en verbruikte elektriciteit.
    90% Stroom wordt opgewekt met kolen, gas en olie.
    En er is niet voldoende elektriciteit beschikbaar voor al de huidige auto’s.
    Het is een opgelegde droom van de nieuwe tijd.
    Koop Shell of Total, die gaan er toekomst bestendig mee om.

    Zo, nu weer verder met ABN op dit forum.
    Een elektrische auto stoot met stroom uit het stopcontact 800 kilo CO2 uit voor een jaar rijden (12.000 km). Met fossiele brandstof is dat 2.300 kilo: twee-en-een-half keer zoveel dus.

    Dit is berekend met de stroommix uit 2022.

    Waarschijnlijk laad je de auto op met stroom van het stroomnet. Dat is voor een flink deel nog grijze stroom uit bijvoorbeeld uit aargas en kolencentrales. De verwachting is dat de stroom van het net in de komende jaren steeds groener wordt, door steeds grotere aandelen wind- en zonne-energie. In het Klimaatakkoord heeft de regering het doel gesteld dat 70 procent van onze elektriciteit in 2030 duurzaam wordt opgewekt.

    Dat betekent dat als je in de toekomst je elektrische auto oplaadt met stroom uit het stroomnet het verbruik nog gunstiger uitpakt. Zeker als je gebruik gaat maken van een slim aangestuurde laadopstelling. Die kan inspelen op het aanbod van duurzame elektriciteit of op de stroom die je eigen zonnepanelen leveren.

    Ja nu weer eerst even een lening voor een thuisbatterij bij ABN Amro halen.

    De thuisbatterij komt eraan.

    www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/s...

    Actualiteiten, nieuws en trends in de energiesector

    www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/s...
  7. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 5 januari 2025 04:23
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 5 januari 2025 00:46:

    [...]

    Een elektrische auto stoot met stroom uit het stopcontact 800 kilo CO2 uit voor een jaar rijden (12.000 km). Met fossiele brandstof is dat 2.300 kilo: twee-en-een-half keer zoveel dus.

    Dit is berekend met de stroommix uit 2022.

    Waarschijnlijk laad je de auto op met stroom van het stroomnet. Dat is voor een flink deel nog grijze stroom uit bijvoorbeeld uit aargas en kolencentrales. De verwachting is dat de stroom van het net in de komende jaren steeds groener wordt, door steeds grotere aandelen wind- en zonne-energie. In het Klimaatakkoord heeft de regering het doel gesteld dat 70 procent van onze elektriciteit in 2030 duurzaam wordt opgewekt.

    Dat betekent dat als je in de toekomst je elektrische auto oplaadt met stroom uit het stroomnet het verbruik nog gunstiger uitpakt. Zeker als je gebruik gaat maken van een slim aangestuurde laadopstelling. Die kan inspelen op het aanbod van duurzame elektriciteit of op de stroom die je eigen zonnepanelen leveren.

    Ja nu weer eerst even een lening voor een thuisbatterij bij ABN Amro halen.

    De thuisbatterij komt eraan.

    www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/s...

    Actualiteiten, nieuws en trends in de energiesector

    www.abnamro.nl/nl/zakelijk/insights/s...
    Er is 1 groot probleem met zonnepanelen en een thuisbatterij en dat is dat de zon ervoor moet schijnen::))))
    Als alles elektrisch is verbruik je als gezin met 2 ev wagens/warmtepomp/vloerverwarming/airco verwarming 10000kwh per jaar of 200kwh per week.
    De zon schijnt in de winter bijna 3 maanden niet en dan komt het groot probleem dat de thuisbatterij na 1week ook leeg is.
    Het net kan onmogelijk deze stroomslurpers opvangen.
    Het hele verhaal werkt niet in Nederland/belgie of je moet voldoende kerncentrales hebben die deze vraag kunnen opvangen in de wintermaanden.
    Met windmolens red je het niet want het waait niet altijd.
    Deze strategie werkt wel bv in Qatar waar de zon altijd schijnt en je met zonnepanelen en thuisbatterij alles kan oplossen het hele jaar door.
    Een ander probleem is dat het uiteindelijk per kWh ook duurder zal worden moest men er toch voor gaan in Nederland en je ergens maal 3 uit zal komen met 50-75cent /kwh investering ingerekend,
    Voor mij geen probleem met een netto inkomen van min 15k/maand maar in Nederland zijn er nog veel gezinnen die zelfs minder dan 5k/maand netto inkomen hebben en dan hebben ze ook nog een huislening af te leggen en sommigen moeten zelfs hun auto financieren.
    Er is geen kapitaal bij 80-90% van de bevolking want er zijn teveel belastingen op vermogen en lonen.
    Het hele groene verhaal in Europa is een utopie die de ondergang wordt van het ooit financieel sterke Europa,
    De munt zal de volgende jaren in elkaar storten en waarschijnlijk zelfs verdwijnen door geruzie onder elkaar.
    De kost van een mogelijke oorlog financieren zal zwaar doorwegen want deze hebben ze in Europa nooit gekend.
    Ze beseffen nog niet half wat ze te wachten staat.
    Bankaandelen zijn daarom zeer risicovol!!!
    En nu ga ik ontbijten in het zonnetje achter glas want ook hier in doha maar 12gr ‘s morgens.
    Perfect weer met 22gr op de middag en ideaal voor zonnepanelen en jezelf:)
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 5 januari 2025 10:01
    Zonnepanelen werken ook op bewolkte dagen
    Je zou denken dat zonnepanelen vooral werken in zonnige landen. Maar ze doen het ook hartstikke goed in het Nederlandse klimaat. Zonnepanelen wekken namelijk ook stroom op als de zon overdag niet schijnt. Over een grijze dag hoef je je dus geen zorgen te maken. En over stof en viezigheid ook niet: als je panelen schuin liggen, spoelt de regen ze schoon. Hierdoor blijven ze goed werken en hoef je zelf het dak niet op om ze schoon te maken. Controleer wel af en toe op hardnekkige vlekken.

    Er komt geen Oorlog.
  9. forum rang 7 CLAIMEMISSIE 5 januari 2025 10:27
    quote:

    pilot1 schreef op 5 januari 2025 10:06:

    Nou als je deze dagen 1 of 2kw opwekt mag je in je handen klappen.
    Er zijn grafieken die dit bevestigen.
    47kw voor december daar kan je niet eens de keuken op laten draaien,
    De auto blijft ook stilstaan de hele maand en verwarmen kan enkel via een houtkachel.
    Als je wat elektriciteit wil moet je aan de trapfietsen met het gezin.
    Dan zie je in iedere Nederlandse huiskamer 3-4 fietsen waar volop op gereden wordt om de nodige 10kw/dag bij elkaar te fietsen.
    4u fietsen geeft 600w/persoon en zo haal je met 4personen op een avond 2.5kw bij elkaar.
    Lekker gezond wel en een win win.
    Allemaal praatjes die groene gedachten en een mooie deal zou zijn dat je gratis panelen en een batterij krijgt met als tegenprestatie dat je moet leven met je eigen elektriciteit opbrengst en niet mag aankloppen bij de leverancier.
    Een zelfvoorzienening greendeal hahaha
  10. stenen 5 januari 2025 13:50
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 5 januari 2025 04:23:

    [...]
    Er is 1 groot probleem met zonnepanelen en een thuisbatterij en dat is dat de zon ervoor moet schijnen::))))
    Als alles elektrisch is verbruik je als gezin met 2 ev wagens/warmtepomp/vloerverwarming/airco verwarming 10000kwh per jaar of 200kwh per week.
    De zon schijnt in de winter bijna 3 maanden niet en dan komt het groot probleem dat de thuisbatterij na 1week ook leeg is.
    Het net kan onmogelijk deze stroomslurpers opvangen.
    Het hele verhaal werkt niet in Nederland/belgie of je moet voldoende kerncentrales hebben die deze vraag kunnen opvangen in de wintermaanden.
    Met windmolens red je het niet want het waait niet altijd.
    Deze strategie werkt wel bv in Qatar waar de zon altijd schijnt en je met zonnepanelen en thuisbatterij alles kan oplossen het hele jaar door.
    Een ander probleem is dat het uiteindelijk per kWh ook duurder zal worden moest men er toch voor gaan in Nederland en je ergens maal 3 uit zal komen met 50-75cent /kwh investering ingerekend,
    Voor mij geen probleem met een netto inkomen van min 15k/maand maar in Nederland zijn er nog veel gezinnen die zelfs minder dan 5k/maand netto inkomen hebben en dan hebben ze ook nog een huislening af te leggen en sommigen moeten zelfs hun auto financieren.
    Er is geen kapitaal bij 80-90% van de bevolking want er zijn teveel belastingen op vermogen en lonen.
    Het hele groene verhaal in Europa is een utopie die de ondergang wordt van het ooit financieel sterke Europa,
    De munt zal de volgende jaren in elkaar storten en waarschijnlijk zelfs verdwijnen door geruzie onder elkaar.
    De kost van een mogelijke oorlog financieren zal zwaar doorwegen want deze hebben ze in Europa nooit gekend.
    Ze beseffen nog niet half wat ze te wachten staat.
    Bankaandelen zijn daarom zeer risicovol!!!
    En nu ga ik ontbijten in het zonnetje achter glas want ook hier in doha maar 12gr ‘s morgens.
    Perfect weer met 22gr op de middag en ideaal voor zonnepanelen en jezelf:)
    Vroeger had je kolen, dat was goedkoop
  11. stenen 5 januari 2025 13:56
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 4 januari 2025 11:26:

    [...]
    En al die zware metalen die gebruikt worden om de batterij te produceren daar zwijgt men in alle talen over in Europa om nog maar te zwijgen hoe deze gemijnd worden.
    Hypocriet is het juiste woord voor het EU beleid.
    Ja kon je maar met toveren iets maken, maar dat wist ik niet dat als men iets maakt het niet groen is.
    Ik woon in het Westland, daar stookte men eerst de kassen niet, toen op kolen, daarna olie, je was buiten hangen was gelijk aan zwarte spikkels op je wasgoed.
    Owee als men daar wat van vond, de groente moet betaal blijven, enz.
    Men moest de ongezonde situatie maar voor lief nemen, net als Hoogovens en de pfass
  12. forum rang 7 mvliex 1 6 januari 2025 10:16
    quote:

    White Arrow schreef op 30 december 2024 15:53:

    [...]

    Ho ho. Ik rijd ook op een fiets, een tweedehandse nog wel en ik bezit geen auto. Alleen zal je mij niet elke keer horen over een overname. Ik kijk zowel omhoog als omlaag, dat is beter voor je rendement.
    Op een fiets kan je beter naar voren en af en toe naar achteren kijken....dat is beter voor je gezondheid.
7.058 Posts
Pagina: «« 1 ... 348 349 350 351 352 353 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.