Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   +0,110   (+0,79%) Dagrange 13,920 - 14,230 66.924   Gem. (3M) 201,3K

AMG 2024

9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 451 452 453 454 455 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 T. Edison 28 december 2024 12:47
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 december 2024 10:33:

    [...]

    AMG heeft niks aan een lage kostprijs, als ze daarmee verlies maken.
    Met een lage kostprijs is het makkelijker uit het verlies komen dan met een hoge kostprijs.
    Als AMG met lage kostprijs verlies draait zullen anderen, met hogere kostprijs, ook verlieslatend zijn.
    Als zij niet verwachten dat de markt zal aantrekken waarom zouden ze dan niet allang gestopt zijn?
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 december 2024 12:55
    quote:

    T. Edison schreef op 28 december 2024 12:47:

    [...]Met een lage kostprijs is het makkelijker uit het verlies komen dan met een hoge kostprijs.
    Als AMG met lage kostprijs verlies draait zullen anderen, met hogere kostprijs, ook verlieslatend zijn.
    Als zij niet verwachten dat de markt zal aantrekken waarom zouden ze dan niet allang gestopt zijn?
    Café-praatjes.
  3. forum rang 8 Lepre Chaun 29 december 2024 01:59
    1 - De Batterijbelofte #1 - Lost lithium ons energieprobleem op?

    Aflevering 2: Over de risico's en gevolgen van batterijtechnologie (vanaf maandag 23 december 2024).
    Aflevering 3: Ontdek hoe Nederland werkt aan een eigen batterijproductie (vanaf maandag 30 december 2024).
    Aflevering 4: Wat is de toekomst van batterijtechnologie? Met onderzoeker Marnix Wagemaker (vanaf maandag 6 januari 2025).

    Lithium speelt een centrale rol in het opslaan van energie en maakt de energietransitie mogelijk.

    www.nporadio1.nl/podcasts/focus-weten...

    Podcast op NPO Radio
  4. forum rang 5 Betweter 29 december 2024 07:39
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 28 december 2024 18:11:

    Europe’s first lithium hydroxide refinery: exclusive on-site interview with AMG Lithium CEO

    www.youtube.com/watch?v=xlr1zN7sQGk
    De woorden "made in Germany still means something in the world" zegt eigenlijk alles.
    De Duitse enginering is eentje die wereldfaam heeft om de robuuste kwaliteit en duurzaamheid.
    De kwaliteit van Duitse producten is ongeëvenaard. De US wilde niet voor niets de spaken in het wiel steken in de Duitse economie door de energie behoefte fors duurder te maken ( Nordstream).
    AMG levert hoogwaardige producten, niet te vergelijken met de Chinese "garantie tot aan de deur" dingen.
    En kwaliteit komt altijd boven drijven.
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 december 2024 09:22
    quote:

    Betweter schreef op 29 december 2024 07:39:

    [...]

    De woorden "made in Germany still means something in the world" zegt eigenlijk alles.
    De Duitse enginering is eentje die wereldfaam heeft om de robuuste kwaliteit en duurzaamheid.
    De kwaliteit van Duitse producten is ongeëvenaard. De US wilde niet voor niets de spaken in het wiel steken in de Duitse economie door de energie behoefte fors duurder te maken ( Nordstream).
    AMG levert hoogwaardige producten, niet te vergelijken met de Chinese "garantie tot aan de deur" dingen.
    En kwaliteit komt altijd boven drijven.
    Duitsland staat goed bekend voor z'n machines en auto's, niet voor lithium.

    De nieuwe fabriek kan net zo goed een 2e Northvolt worden met 90% afval.
  6. mr69 29 december 2024 12:49
    Kostenstructuur: Duitsland heeft hogere energiekosten en strengere milieuregels dan sommige andere landen. Dit kan de productiekosten verhogen en uitdagingen opleveren voor de winstgevendheid van lithiumproductie.
    Concurrentie: China en andere landen domineren de lithiumsector met goedkopere en meer gestroomlijnde processen, wat druk zet op Duitse projecten zoals die van AMG.

    Conclusie: Waarheidsgehalte van de Uitspraak

    De vergelijking met Northvolt lijkt overdreven, omdat AMG zich op een ander segment van de waardeketen richt (grondstoffenverwerking in plaats van batterijproductie).
    Echter, de mogelijkheid van inefficiëntie en hoog afval in de vroege stadia van productie is reëel, gezien de schaal van het project en de nieuwheid van de technologie.
    AMG’s ervaring in recycling en verwerking geeft hen mogelijk een voordeel, maar de concurrentie en economische druk kunnen niet worden genegeerd.

    rond 1.09 m
    www.youtube.com/watch?v=UZm-B2DYAKE
  7. forum rang 6 T. Edison 29 december 2024 21:41
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 29 december 2024 21:22:

    Uit een nieuw rapport van McKinsey

    Er dreigt een tekort aan aanbod.

    www.mining.com/supply-demand-imbalanc...
    Zou de markt in 2025 al meer in evenwicht zijn met eind 2025 al stijgende tekorten.
    Op zich mooi dat de transitie wat is vertraagd zodat de industrie meer tijd heeft om hierop in te spelen.
    Als AMG belegger had een tekort me waarschijnlijk meer opgebracht. Feit blijft, in mijn optiek, dat een belegging in AMG een goede belegging is (in een gespreide portefeuille)
9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 451 452 453 454 455 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.