Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,070   +0,080   (+1,60%) Dagrange 5,000 - 5,095 71.705   Gem. (3M) 197,5K

TomTom december 2024

451 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 26 december 2024 13:46
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 26 december 2024 12:03:

    Sygic draait op de kaarten van TomTom:

    Hoe verhoudt Sygic zich tot Google Maps of Waze?
    [...]
    Vragen die bij mij naar boven komen zijn:

    -hoe verhoudt Sygic zich tot de TomTom Go app?
    -waarom is Sygic (naar het lijkt) succesvoller met zijn navigatie app dan TT?
    -wat is de gedachte achter het leveren van maps, traffic etc. aan een concurrent van de eigen navigatie-app?
    -hoeveel euro ontvangt TT van Sygic per gebruiker? En hoe verhoudt dit zich tot de tarieven van TT GO?
    -wat is de business-case van TT voor een eigen navigatie-app?
  2. forum rang 6 pwijsneus 27 december 2024 07:56
    quote:

    Klammetosti schreef op 27 december 2024 06:44:

    Ligt het in de lijn der verwachting dat er nog wat leuks bekend gemaakt gaat worden op de CES?
    Dat zou kunnen, echter beleggers zullen voornamelijk uitkijken naar de Q4/FY cijferpresentatie op 4 februari.

    Op 15 juli 2024 - dat is alweer een tijdje terug - heeft TomTom de outlook moeten intrekken, en op 4 februari wil TomTom eindelijk weer de verwachtingen met de markt delen.

    Er zal vooral gekeken worden naar de Q4 en FY results, uiteraard ook naar de naar beneden gestelde outlook en de ontwikkelingen van het orderbook.

    Voor 2024 was de verwachting dat de omzet tussen de 490 en 520 miljoen zal uitkomen voor Location Technology. TomTom heeft zelf al aangegeven dat de omzet aan de onderkant van deze range zal uitkomen, en analisten verwachten inderdaad 492 miljoen en een FCF van 2% FY. Dat moet geëvenaard worden.

    Dan de outlook, beleggers meer dan een half jaar laten wachten schept natuurlijk een verwachting. Analisten gaan uit van een LBS omzet van 534 miljoen voor 2025. Gaan ze dan een outlook afgeven van >530 miljoen, of weer een range van 500 - 550 miljoen? Dit kan als te voorzichtig of niet ambitieus worden opgevat door de markt. Analisten verwachten een groei van 11% in enterprise en 8% in automotive voor 2025.

    Dan het orderbook, die stond vorig jaar nog op 2,5 mrd, echter is dit orderboek boterzacht? Wellicht heeft de malaise in de auto industrie, het wegvallen van het Renault contract, de vertraging van het Volkswagen contract en de problematiek bij Stellantis zijn weerslag op het orderboek, dus ook iets om in de gaten te houden.

    ING heeft een houden advies op EUR 5,00 en Kempen heeft de eer gehad om al eerder met TomTom om de tafel te zitten, en op basis daarvan hebben ze het koersdoel verlaagd naar 4,50 met verkoopadvies.

    Dus misschien ultra-korte termijn leuk als er een nieuwtje is op de CES, maar hou vooral cash over om na 4 februari je GAK weer te verlagen.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 27 december 2024 08:19
    quote:

    gvanmaarsum schreef op 26 december 2024 12:03:

    Sygic draait op de kaarten van TomTom:

    Hoe verhoudt Sygic zich tot Google Maps of Waze?

    Sygic is de meest gedownloade navigatie-app met offline kaarten op de markt, met meer dan 200 miljoen downloads. Onze Sygic GPS Navigatie-app biedt kaarten van hoge kwaliteit die u downloadt naar uw apparaat, en deze kaarten zijn gemaakt met gegevens van TomTom en OpenStreetMaps. De app wordt geleverd met dezelfde functies als andere concurrenten, bijvoorbeeld turn-by-turn navigatie, spraakgestuurde aanwijzingen met gesproken straatnamen, alternatieve routes, maximumsnelheden en nog veel meer.

    help-sygic-com.translate.goog/en/sygi...

    www.tomtom.com/customers/sygic-and-to...
    Dank voor het delen van deze info.
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 27 december 2024 08:26
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 december 2024 07:56:

    [...]

    Dat zou kunnen, echter beleggers zullen voornamelijk uitkijken naar de Q4/FY cijferpresentatie op 4 februari.

    Op 15 juli 2024 - dat is alweer een tijdje terug - heeft TomTom de outlook moeten intrekken, en op 4 februari wil TomTom eindelijk weer de verwachtingen met de markt delen.

    Er zal vooral gekeken worden naar de Q4 en FY results, uiteraard ook naar de naar beneden gestelde outlook en de ontwikkelingen van het orderbook.

    Voor 2024 was de verwachting dat de omzet tussen de 490 en 520 miljoen zal uitkomen voor Location Technology. TomTom heeft zelf al aangegeven dat de omzet aan de onderkant van deze range zal uitkomen, en analisten verwachten inderdaad 492 miljoen en een FCF van 2% FY. Dat moet geëvenaard worden.

    Dan de outlook, beleggers meer dan een half jaar laten wachten schept natuurlijk een verwachting. Analisten gaan uit van een LBS omzet van 534 miljoen voor 2025. Gaan ze dan een outlook afgeven van >530 miljoen, of weer een range van 500 - 550 miljoen? Dit kan als te voorzichtig of niet ambitieus worden opgevat door de markt. Analisten verwachten een groei van 11% in enterprise en 8% in automotive voor 2025.

    Dan het orderbook, die stond vorig jaar nog op 2,5 mrd, echter is dit orderboek boterzacht? Wellicht heeft de malaise in de auto industrie, het wegvallen van het Renault contract, de vertraging van het Volkswagen contract en de problematiek bij Stellantis zijn weerslag op het orderboek, dus ook iets om in de gaten te houden.

    ING heeft een houden advies op EUR 5,00 en Kempen heeft de eer gehad om al eerder met TomTom om de tafel te zitten, en op basis daarvan hebben ze het koersdoel verlaagd naar 4,50 met verkoopadvies.

    Dus misschien ultra-korte termijn leuk als er een nieuwtje is op de CES, maar hou vooral cash over om na 4 februari je GAK weer te verlagen.
    Goede opsomming!
    Er zal ongetwijfeld weer een nieuwe worst worden voorgehangen voor de jaren na 2025.

    Ik ben ook benieuwd of de EU haar doelstellingen op het gebied van elektrificatie van het Europese wagenpark bij gaat stellen op dringend verzoek van de autoproducenten,
    De kans is er. Misschien wordt dat besluit nog voor de Q4/FY cijfers genomen.
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 27 december 2024 11:51
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 27 december 2024 09:54:

    [...]

    Zou jij dat willen?!
    Je kan het niet laten hé.
    Wederom een kinderlijke suggestieve opmerking van je.

    Anwoord:
    Ja, van mij mag de koers omhoog in aanloop naar de CES (7-11 jan) en de Q4/FY cijfers (4-feb).
    Gezien de ervaringen in het verleden bij TT 'hoogtepunten' ga ik natuurlijk wel een extra optieconstructie aan.
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 27 december 2024 11:54
    quote:

    hvasd2 schreef op 27 december 2024 10:11:

    Aantal analisten voor TT is bij deGiro van 4 naar 3 gegaan. Er is geen sterke koop meer voor TT. Nog 1 koop, 1houden en 1 sterke verkoop. Koers doel is Euro 7,17
    Volgens de TT site:
    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF Wim Gille 11-okt-24 € 11.00 Buy
    Independent Minds Andrew Hayman 15-okt-24 € 8.50 Buy
    AlphaValue Alexandre Desprez 15-okt-24 € 6.44 Buy
    Kempen Nikos Kolokotronis 3-dec-24 € 4.50 Sell
    Kepler Cheuvreux Tim Ehlers 23-jul-24 € 5.20 Hold
    ING Marc Hesselink 11-okt-24 € 5.00 Hold
    Kempen Nikos Kolokotronis 3-dec-24 € 4.50 Sell

    Gemiddeld koersdoel € 6,77

    Volgens de TT site volgt UBS TT niet meer:
    UBS François-Xavier Bouvignies 11-okt-24 € 9.60 Buy
  7. forum rang 6 pwijsneus 27 december 2024 16:13
    quote:

    hvasd2 schreef op 27 december 2024 14:10:

    Die laatste zal dan ook bij deGiro zijn afgevallen, denk ik.
    Hoe deGiro dan bij slecht 3 analisten komt is mij een raadsel.
    Er zullen hier op het forum toch wel meerdere zijn die deGiro gebruiken, misschien weten zij het?
    TomTom is covered by the following analysts:

    corporate.tomtom.com/investors/analys...

    ABN AMRO - ODDO BHF: Wim Gille 11-Oct-24 € 11.00 Buy

    Independent Minds: Andrew Hayman 15-Oct-24 € 8.50 Buy

    AlphaValue: Alexandre Desprez 15-Oct-24 € 6.44 Buy

    Kepler Cheuvreux: Tim Ehlers 23-Jul-24 € 5.20 Hold

    ING: Marc Hesselink 11-Oct-24 € 5.00 Hold

    Kempen: Nikos Kolokotronis 03-Dec-24 € 4.50 Sell
  8. Klammetosti 29 december 2024 07:05
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 december 2024 07:56:

    [...]

    ING heeft een houden advies op EUR 5,00 en Kempen heeft de eer gehad om al eerder met TomTom om de tafel te zitten, en op basis daarvan hebben ze het koersdoel verlaagd naar 4,50 met verkoopadvies.

    Dit zit me niet lekker, dan is TomTom dus zeer negatief geweest tegenover Kempen. Denk dat ik ze eruit gooi voor 4 februari.

  9. forum rang 7 Wereldbelegger 29 december 2024 10:18
    Het is een stevige verlaging van koersdoel en bijbehorend advies.
    11-10-2024 6,00
    3-12-2024 4,50
    verschil: 1,50
    in procenten: 25%

    Of je denkt aan een vooropgezet plan en ziet geen reden tot ongerustheid.
    Anders is het een forse waarschuwing.
    Dat doe je m.i. niet zo maar!

    Broker Kempen Analyst Date Target Price Recommendation
    Nikos Kolokotronis 03-Dec-24 € 4.50 Sell
    Nikos Kolokotronis 11-Oct-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 15-Jul-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 17-Apr-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 02-Feb-24 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 01-Dec-23 € 6.00 Neutral
    Nikos Kolokotronis 30-Oct-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 13-Oct-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 17-Jul-23 € 6.00 Sell
    Nikos Kolokotronis 14-Apr-23 € 6.00 Sell
    Emmanuel Carlier 03-Feb-23 € 6.00 Sell
  10. forum rang 7 Wereldbelegger 29 december 2024 13:00
    Toch een beetje trots kunnen zijn dat de - good old ANWB- onze TomTom gebruikt.

    ANWB: afgelopen jaar fors meer files op Nederlandse wegen

    De filezwaarte (de lengte maal de duur van de file) op de Nederlandse wegen is in 2024 met 8 procent gestegen ten opzichte van 2023, meldt de ANWB op basis van verkeersdata van TomTom. Hoewel het in de eerste helft van het jaar iets rustiger was, leidden de zomer- en najaarsmaanden tot "aanzienlijk meer files". Volgens de ANWB komt de stijgende verkeersdrukte vooral door de bevolkingsgroei en de toename van het aantal voertuigen op de weg.

    rest van artikel:

    www.welingelichtekringen.nl/tech/anwb...
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 29 december 2024 13:41
    Grootste deel van Cariad - klant partner van TomTom is gevestigd in Wolfsburg.
    De productievermindering is aanzienlijk bij VW - ook klant van TomTom.

    Deel uit uitgebreid artikel

    In detail: Volkswagen snijdt gigantisch in Duitse productiecapaciteit
    Maar bijna zonder fabriekssluitingen

    R&D
    Ook het ontwikkelingscentrum in Wolfsburg moet inkrimpen. In totaal verdwijnen hier tussen nu en 2030 zo’n 4.000 banen, waarbij taken worden overgeheveld naar andere locaties. Ook wordt er wat meer samengevoegd als het om ontwikkelingstaken binnen de verschillende merken gaat, om op die manier met een kleiner team dezelfde resultaten te kunnen behalen.

    Emden en Osnabrück
    De fabriek in Emden, aan de overkant van de Eems bij Groningen, zullen de ID7 en ID4 ogenschijnlijk onverminderd worden gebouwd. Wie hier werkt, hoeft zich voorlopig dus geen zorgen te maken. Dat is anders voor de lieden die in Osnabrück aan de productielijn staan. Nicheproduct Volkswagen T-Roc Cabrio zal hier tot medio 2027 worden gebouwd en hoewel dat langer is dan gedacht, weten we al dat die eigenwijze cabrio geen opvolger krijgt. Het lot van deze fabriek lijkt daarmee bezegeld, maar Volkswagen zegt nog opties voor Osnabrück te onderzoeken.

    Door het schrappen van productielijnen slaagt Volkswagen erin om de meeste Europese fabrieken open te houden, terwijl er toch fors wordt gesneden in de productiecapaciteit en personeelskosten. In totaal wordt de Duitse capaciteit met maar liefst 734.000 stuks teruggeschroefd. Dat is echt gigantisch: in 2023 produceerde de Volkswagen Groep nog zo’n 1,9 miljoen auto’s in Duitsland. Het schrappen van in totaal zo’n 35.000 banen betekent voor Volkswagen een jaarlijkse besparing van 1,5 miljard euro, en daar is het uiteraard allemaal om te doen.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/in...
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 29 december 2024 13:44
    Toeleveranciers krijgen het moeilijk.

    Het Duitse chipconcern Infineon gaat honderden banen schrappen bij zijn fabriek in Regensburg als onderdeel van een kostenbesparingsprogramma. Infineon is een belangrijke toeleverancier aan de auto-industrie en daar is de vraag naar chips afgezwakt.

    Het bedrijf zegt dat het gaat om een ingreep in het personeelsbestand met "mid-driecijferige" getallen. Het banenverlies moet plaatsvinden via natuurlijk verloop, bijvoorbeeld door vrijwillig vertrek en vervroegd pensioen. Gedwongen ontslagen vinden niet plaats.

    Bij de fabriek in het Beierse Regensburg van Infineon werken nu ongeveer 3100 werknemers. Het banenverlies treft vooral productiepersoneel. Het bedrijf behaalt meer dan de helft van de omzet uit chips voor de auto-industrie.

    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/du...
451 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.