Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,130   +0,120   (+0,86%) Dagrange 13,735 - 14,165 1.882.679   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 2229 2230 2231 2232 2233 2234 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaston Lagaffe 20 december 2024 17:26
    quote:

    Jimnotaris schreef op 20 december 2024 15:52:

    [...]
    Nog niet zo lang geleden was je een stuk positiever over het bedrijf. Ik begrijp het wel, want er komt weinig/geen (goed) nieuws. De markt groeit niet en nieuwe producten/diensten zijn vrijwel uit te sluiten. Er zit wel degelijk waarde in een aantal (GUINSA)landen en hopelijk komt er snel een overnamebod.
    De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
  2. forum rang 6 Drs P. 20 december 2024 17:34
    De onheils profeten hebben het er maar druk mee elkaar vertellen hoe slecht het allemaal is. 2025 wordt een interessant jaar voor JET, met de nodige catalysts om het aandeel naar de 20+ te krijgen. Ik ga even lekker naar de zon in Aruba, ik wens alle LT believers een fijne kerst, maar uiteraard ook onze forum trollen :).
  3. forum rang 5 Gaston Lagaffe 20 december 2024 17:40
    quote:

    Jimnotaris schreef op 20 december 2024 15:52:

    [...]
    Er zit wel degelijk waarde in een aantal (GUINSA)landen en hopelijk komt er snel een overnamebod.
    GUINSA ? , Germany - UK - Israel - Netherlands - Switserland - Austria ? , en vlak ook Belgie niet uit GUINSAB :-)
  4. forum rang 5 Gaston Lagaffe 20 december 2024 17:43
    quote:

    Drs P. schreef op 20 december 2024 17:34:

    De onheils profeten hebben het er maar druk mee elkaar vertellen hoe slecht het allemaal is. 2025 wordt een interessant jaar voor JET, met de nodige catalysts om het aandeel naar de 20+ te krijgen. Ik ga even lekker naar de zon in Aruba, ik wens alle LT believers een fijne kerst, maar uiteraard ook onze forum trollen :).
    Namens alle forum trollen : fijne kerst, zonnig weer en mocht je weer terugkomen dan hopen we dat JET nog bestaat :-)
  5. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 20 december 2024 18:12
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:40:

    [...]GUINSA ? , Germany - UK - Israel - Netherlands - Switserland - Austria ? , en vlak ook Belgie niet uit GUINSAB :-)
    Israël heeft geen waarde. Daar zijn ze compleet overrompeld door Wolt.
  6. forum rang 6 kassa! 20 december 2024 18:41
    quote:

    voda schreef op 20 december 2024 18:05:

    [...]
    Ik ben gewoon een mens van vlees en bloed, met 1 paar handen die alles handmatig doet. Ik heb in die 19 jaar al heel wat toetsenborden en muizen versleten.
    ff Rekenen 380.000 in 19 jaar is 20.000 per jaar is 55 per dag is 2,3 per uur. Valt eigenlijk wel mee. Zelfs als je alle tekst zelf intikt ipv copy/paste houd je nog genoeg tijd over voor andere dingen.

    Respect met een hoofdletter R.

    Prettig weekend, ook voor alle andere forumleden.
  7. forum rang 5 Jimnotaris 20 december 2024 18:47
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:26:

    [...]De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
    Er is al lange tijd geen nieuws. Ik heb al meerdere keren gelezen dat nu ze nu Grubhub verkocht is ze zich meer kunnen concentreren op Europa. Wat moet ik me daar bij voorstellen? en hadden ze dat niet eerder al kunnen doen? Ging er dan zoveel aandacht/investeringen naar Grubhub? Aan de resultaten van Grubhub was het in ieder geval niet te merken. Waar DD/Uber met dubbele cijfers kwartaal op kwartaal groeiden ging Grubhub met datzelfde percentage achteruit. Die fee caps hebben natuurlijk niet geholpen, maar daar hadden ze allemaal last van. NYC was belangrijk, maar het grootste gedeelte van de omzet kwam van elders. Uiteindelijk hebben ze het praktisch voor niets weg moeten geven.

    JET is marktleider in de GUINSA landen: Duitsland/VK/Ierland/Nederland/Zwitserland en Oostenrijk. Uit deze landen komen bijna alle opbrengsten vandaan.Op het VK/I na zijn het ook nog eens grootendeels de lucratieve marktplaatsorders. In de overige Europese landen is het marktaandeel te klein en/of zijn te veel concurrenten en/of teveel logistieke orders.

    De markt in Europa groeit niet meer en nieuwe producten worden bijna niet toegevoegd want die zijn niet winstgevend door de lage marges en de hoge (logistieke) kosten. Er zijn teveel spelers op de markt en groei gaat alleen plaatsvinden door overnames en of terugtrekking uit landen.

    Ik denk/gok op overname door DD/Uber of een andere partij die wil groeien en dat kan door de aantrekkelijk gedeeltes van JET te kopen.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 20 december 2024 18:54
    quote:

    Jimnotaris schreef op 20 december 2024 18:47:

    [...]

    Er is al lange tijd geen nieuws. Ik heb al meerdere keren gelezen dat nu ze nu Grubhub verkocht is ze zich meer kunnen concentreren op Europa. Wat moet ik me daar bij voorstellen? en hadden ze dat niet eerder al kunnen doen? Ging er dan zoveel aandacht/investeringen naar Grubhub? Aan de resultaten van Grubhub was het in ieder geval niet te merken. Waar DD/Uber met dubbele cijfers kwartaal op kwartaal groeiden ging Grubhub met datzelfde percentage achteruit. Die fee caps hebben natuurlijk niet geholpen, maar daar hadden ze allemaal last van. NYC was belangrijk, maar het grootste gedeelte van de omzet kwam van elders. Uiteindelijk hebben ze het praktisch voor niets weg moeten geven.

    JET is marktleider in de GUINSA landen: Duitsland/VK/Ierland/Nederland/Zwitserland en Oostenrijk. Uit deze landen komen bijna alle opbrengsten vandaan.Op het VK/I zijn het ook nog eens grootendeels de lucratieve marktplaatsorders. In de overige Europese landen is het marktaandeel te klein en/of zijn te veel concurrenten en/of teveel logistieke orders.

    De markt in Europa groeit niet meer en nieuwe producten worden bijna niet toegevoegd want die zijn niet winstgevend door de lage marges en de hoge (logistieke) kosten. Er zijn teveel spelers op de markt en groei gaat alleen plaatsvinden door overnames en of terugtrekking uit landen.

    Ik denk/gok op overname door DD/Uber of een andere partij die wil groeien en dat kan door de aantrekkelijk gedeeltes van JET te kopen.
    Short gaan dus DéjàVu !
  9. Corcorrectie 20 december 2024 19:10
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 20 december 2024 17:26:

    [...]De pijn zit in je laatste zin. Ik heb in een ver verleden een situatie met Wessanen meegemaakt waarbij verkoop van de (losse) delen en opheffing van het bedrijf een goede keuze zou zijn geweest. In ieder geval voor de aandeelhouders. Men heeft dit echter dusdanig lang weten uit te stellen dat de waarde van de onderdelen was 'verdampt' toen men geen andere keus meer had dan te verkopen. Ik zie dit bij JET ook gebeuren. Posities die vroeger enige waarde hadden 'verdampen' (NZ, GH, STD, Menulog). Waar ik dacht dat JET oppermachtig was (NL, Dui, AUT) ben ik daar nu niet meer zo zeker van. JET lijkt op alle fronten te verliezen. Ze kunnen de concurrentie gewoon niet aan en trekken stelselmatig (soms onterecht) aan het kortste eind (zie GH en Glovo Spanje ?). Het kan niet zo zijn dat je 3 jaar lang alleen maar slecht nieuws te brengen hebt en toch 'fantastisch' draait. Naast de ergernis begint de twijfel nu toch de overhand te nemen. Als ik tijdens de CC naar de analisten luister bespeur ik een bepaalde 'matheid'. Zo van 'als jij nu net doet alsof je het begrijpt doen wij net alsof we je geloven en kunnen we met het echte werk verder'. Mocht JET haar dominante positie in Duitsland verliezen is het bedrijf niets meer waard.
    Klopt! Grote probleem is dat Jitse nog steeds zo trots is als een pauw, en nog steeds denkt dat hij aan het winnen is. Vraag me af of hij ooit in staat zal zijn om eens te luisteren, zelfreflectie toe te passen en op basis daarvan te handelen.
44.674 Posts
Pagina: «« 1 ... 2229 2230 2231 2232 2233 2234 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.