Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,000   -0,304   (-3,66%) Dagrange 7,846 - 8,280 2.218.232   Gem. (3M) 1,5M

Air France-KLM 2024

496 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 25 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 6 december 2024 18:22
    KLM verzet zich tegen een (bijna symbolische) verlaging van het maximaal toegestane
    aantal vluchten van 478000 voor Schiphol.

    Echter, wanneer je bij elke stormwaarschuwing het aantal vluchten dramatisch verlaagt, dan
    moet die jaarlijkse beperking gemakkelijk haalbaar zijn.

    Daar komen nog eens alle stakingsdagen bij, want het personeel (lees de piloten) gaan
    natuurlijk nooit accoord met twee jaar op de nullijn.
  2. forum rang 8 GakGak 7 december 2024 11:35
    Minister Madlener kondigde vrijdagmiddag aan dat het maximale aantal vliegbewegingen op Schiphol terug moet naar 478.000 per jaar. Daardoor dreigen slots te moeten worden afgepakt, niet alleen van KLM maar ook van buitenlandse airlines. Er zijn namelijk 483.000 historische slots op Schiphol.

    KLM vreest voor represailles van onder andere de VS, China en India. Die zouden als wraak de Nederlandse luchtvaartmaatschappij ook de toegang tot hun luchthavens kunnen beperken. De Amerikanen hebben daar in het verleden al mee gedreigd.
    .
    Van 483.000 naar 478.000 is ook wel dramatisch en aan de andere kant zal het ook een
    geweldige opsteker zijn voor het milieu en tegen de geluidshinder(?)...
  3. Cacla 9 december 2024 13:50
    quote:

    GakGak schreef op 7 december 2024 11:35:

    Minister Madlener kondigde vrijdagmiddag aan dat het maximale aantal vliegbewegingen op Schiphol terug moet naar 478.000 per jaar. Daardoor dreigen slots te moeten worden afgepakt, niet alleen van KLM maar ook van buitenlandse airlines. Er zijn namelijk 483.000 historische slots op Schiphol.

    KLM vreest voor represailles van onder andere de VS, China en India. Die zouden als wraak de Nederlandse luchtvaartmaatschappij ook de toegang tot hun luchthavens kunnen beperken. De Amerikanen hebben daar in het verleden al mee gedreigd.
    .
    Van 483.000 naar 478.000 is ook wel dramatisch en aan de andere kant zal het ook een
    geweldige opsteker zijn voor het milieu en tegen de geluidshinder(?)...
    Ja zeker, een geweldige opsteker. Ik denk serieus dat de wereld daarmee is gered.
  4. Paul 13 december 2024 08:58
    Oke, het is een bedrijf met te hoge salariskosten. Maar ook een bedrijf in een groeimarkt ( want dat is de luchtvaart) genoteerd tegen 2-3 keer de winst. Die te hoge salariskosten kunnen ook meer marktconform worden op termijn, dat is dus ook een kans. Ze hebben veel schulden, maar voldoende cashflow. Is dit aandeel niet veel te goedkoop? ( heb ze nog niet, voornamelijk omdat de trend nog steeds neerwaarts is).
  5. forum rang 7 Fred 63 13 december 2024 09:25
    quote:

    Paul schreef op 13 december 2024 08:58:

    Oke, het is een bedrijf met te hoge salariskosten. Maar ook een bedrijf in een groeimarkt ( want dat is de luchtvaart) genoteerd tegen 2-3 keer de winst. Die te hoge salariskosten kunnen ook meer marktconform worden op termijn, dat is dus ook een kans. Ze hebben veel schulden, maar voldoende cashflow. Is dit aandeel niet veel te goedkoop? ( heb ze nog niet, voornamelijk omdat de trend nog steeds neerwaarts is).
    Je hoeft alleen maar naar de geschiedenis te kijken.
    De trend is al 100 naar beneden.
    En de groei op Schiphol is klaar.
    Salarissen van buitenlandse airliners zullen altijd lager zijn.
    Uitstel goedkopere en zuinige vliegtuigen.
    Je kan alleen maar speculeren op koerswinst want dividend
    zal voorlopig [ tientallen jaren ] niet mogelijk zijn.
    Ook is de situatie op de wereld is niet geweldig.
    En dan hebben we het nog niet over het weer gehad of milieu
    en geluidsoverlast en volgens mij staat er een nieuwe aanklacht
    in de steigers van de niet zo prettige Bénédicte Ficq wegens mishandeling.

    Ik wens de Airfrance KLM aandeelhouder veel sterkte.
  6. forum rang 8 GakGak 16 december 2024 11:26
    www.telegraaf.nl/financieel/170563478...

    .Bijna honderd XR-demonstranten aangehouden bij actie op Schiphol
    Imagoschade KLM.

    Bij een deel van het KLM-personeel wordt er anders over de gang van zaken gedacht en vreest men verdere imagoschade. De reputatie van de luchtvaartmaatschappij staat al onder druk door de haperende operatie als gevolg van een tekort aan technici, piloten en een relatief oude vloot. Tegelijkertijd schroeft Schiphol de havengelden vanaf volgend jaar met honderden miljoenen op, waardoor concurreren nog lastiger wordt, zegt KLM-piloot Steven Verhagen. „De schade van deze radicale, niet serieus te nemen clubjes, is voor KLM. Het zal de monopolist Schiphol een zorg zijn, dat harkt zijn sterk verhoogde havengelden toch wel binnen.”
  7. forum rang 6 prince john 16 december 2024 17:28
    ...arme pilootjes...opgesloten te zitten op een paar m2...lijkt mij ook niks. Nee, dan zou ik ook meer willen verdienen.
    En ja, al die andere arme mensen die voor mij de mijnen ingaan, grondstoffen delven met grote vreze voor hun leven...tsja...hadden ze maar een ander vak moet kiezen.
    Nee, laten we maar de miljardairtjes steunen want die hebben het harder nodig, de arme zielen...
  8. forum rang 8 GakGak 17 december 2024 14:15
    www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/54...
    .
    Piloten zijn de oligarchen van dit bedrijf en 3500 topsalarissen voor topmanagers, die ze niet zijn.
    Wel prima georganiseerd en elke keer weer in staat om hun werkgever (tenslotte zijn het
    gewone werknemers) de duimschroeven aan te draaien.

    De rest van het KLM personeel, ook de collega´s in de cabine, hebben hierbij het nakijken en
    moeten niet zeuren over alle buitenissige voordeeltjes die ze er elke keer opnieuw
    uitonderhandelenuitslepen.

    In no-time hebben ze ingehaald wat ze in coronatijd (toen ze ook massaal lekker thuiszaten)
    hebben ingeleverd en ze willen meer, steeds meer.
496 Posts
Pagina: «« 1 ... 20 21 22 23 24 25 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.