Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,110 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 625 626 627 628 629 ... 638 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Diegy 18 december 2024 10:35
    quote:

    zeurpietje schreef op 18 december 2024 09:15:

    @ Daarom. Jij verdiept je nogal in Ebusco. Kun jij uitleggen waarom een Eusco-bus zoveel beter is dan een bus van een van de gerenomeerde merken. Was ik een busondernemer zou ik toch wel heel erg aanhikken tegen het feit dat het voortbestaan van Ebusco ter discussie staat. Waar kan ik dan terecht voor onderhoud en software-updates. Gezien de grote vraag naar electrische bussen zou je toch verwachten dat de onverkochte bussen bij Ebusco zo zouden zijn verkocht. Dit zet mij toch aan het denken.
    Geeft inderdaad stof tot nadenken.
  2. forum rang 5 StoplossBurner 18 december 2024 10:54
    quote:

    lucas D schreef op 18 december 2024 10:44:

    Zie geen belemmering meer om in te stappen, normale handel.
    Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Maar het positieve bericht waar Daarom zo om smeekte is dan vandaag al gekomen; liefst 95 bussen uit de al penibele order portefeuille geschrapt, waarschijnlijk vergezeld met een hoop imago schade bij die klanten + terechte schade claims. En dan nog nieuw management dat wegloopt en vervangen wordt door Ebusco 1.0 management lid. Dan kan alleen maar geweldig zijn toch?

    Wacht nog op het moment dat ze Venray als overgebleven lokatie aanwijzen in NL en niet Deurne; dat helpt het 'natuurlijk' verloop wel een handje en dus de kostenbesparing op korte termijn. Je houdt dan wel een nog doodlopender bedrijf over voor zover dat nog kan overigens.

    Nog niks van mijn Ebusco bron vernomen overigens.
  3. forum rang 5 StoplossBurner 18 december 2024 11:01
    quote:

    Daarom schreef op 18 december 2024 08:02:

    [...]

    Goedemorgen SLB,

    Met alle respect voor jouw visie… ik vind dat jij heel erg blijft hangen in het verleden. Misschien ben jij degene met een plank voor je hoofd.

    Ebusco heeft veel ervaring en kennis en met de 3.0 bus een fantastisch product in handen. Het management faalde echter keer op keer.
    Het product, de kennis en de gunstige markt is er nog steeds. Maar nu met een veel gerenommeerder en zakelijker management.

    Jij wilt short gaan op ongeveer € 2,-. Die komt ook in jouw scenario nog een keer in het zicht. De komende berichten vanuit Ebusco zullen positief en opbeurend zijn. De koers zal hierop positief reageren en stijgen naar de door jouw gewenste € 2 en wellicht hoger.
    En om met jouw laatste zin af te sluiten. Als de koers rond de € 2,50 staat en er komt een onheilspellend bericht en ik en anderen die voor ongeveer de huidige koers zijn ingestapt kunnen dan met pakweg 30 procent vanaf € 2,50 uitstappen… nog steeds forse winst vanaf de huidige koers.
    De Ebusco 3.0 is op papier geweldig, probleem is dat de vervoerders daar weinig mee kunnen. Op youtube staan genoeg reviews over de Ebusco 3.0; Prima range (mede door het lage gewicht) en goede rijeigenschappen (mede door het lage gewicht en zwaartepunt), maar voor de rest hooguit vergelijkbaar of slechter dan de concurrentie.
    Ik zie de €2,- niet zo snel gebeuren; ik sluit het niet uit, maar dan moet er nog zo'n onverklaarbare dead cat bounce / fomo hype komen zoals een dag of 10 geleden.
    Je laatste alinea is er weer 1 uit de draai aan het denkwensfortuin. Alsof het een zekerheidje is dat we nog naar 2,50 gaan (150% stijging?!).
  4. forum rang 6 Goedekans 18 december 2024 11:03
    quote:

    CLAIMEMISSIE schreef op 18 december 2024 10:15:

    [...]
    De koers wordt natuurlijk niet bepaald door een paar particulieren believers.
    Stel je voor
    Nee, maar wel door grote aandeelhouders.
    En die grote aandeelhouders hebben vertrouwen in dit management.
    Het management zet doorlopend goede stappen.
    Dat geeft vertrouwen en het is nu wachten op een betere aandelenkoers.
    Eerst moet Heights Capital nog wat aandelen afstoten en straks
    nog 5% aandelen tegen 0,8 euro per aandeel ontvangen , dit om
    onder de 30% te blijven.
    Dat er recent grote aandeelhouders zijn ingestapt geeft extra vertrouwen.
  5. Denga 18 december 2024 11:07
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 18 december 2024 10:35:

    [...]
    Aandelen Ebusco kopen heeft niets met beleggen te maken hoor, leuke gok maar dat is het dan ook.
    Beleggen geeft nooit garantie, dus het is altijd een gok. Dus Ebusco bestempelen als niet beleggen gaat me te ver.

    Als je lange termijn kijkt en je gelooft het plan Ebusco 2.0 dan is er prima in te beleggen. Als je je al te vaak pijn hebt gedaan met daytraden snap ik dat je er verre van blijft.
  6. forum rang 6 Goedekans 18 december 2024 11:49
    quote:

    StoplossBurner schreef op 18 december 2024 10:54:

    [...]

    Een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. Maar het positieve bericht waar Daarom zo om smeekte is dan vandaag al gekomen; liefst 95 bussen uit de al penibele order portefeuille geschrapt, waarschijnlijk vergezeld met een hoop imago schade bij die klanten + terechte schade claims. En dan nog nieuw management dat wegloopt en vervangen wordt door Ebusco 1.0 management lid. Dan kan alleen maar geweldig zijn toch?

    Wacht nog op het moment dat ze Venray als overgebleven lokatie aanwijzen in NL en niet Deurne; dat helpt het 'natuurlijk' verloop wel een handje en dus de kostenbesparing op korte termijn. Je houdt dan wel een nog doodlopender bedrijf over voor zover dat nog kan overigens.

    Nog niks van mijn Ebusco bron vernomen overigens.
    Heb je een missie te vervullen of niets beters te doen. Klaarblijkelijk heb je geen aandelen Ebusco.
    Die ezel en die steen die zie je elke morgen.
  7. forum rang 7 Ron Kerstens 18 december 2024 11:53
    quote:

    Jelmer schreef op 18 december 2024 11:38:

    Heeft iemand een bron van de 5% voor Heights Capital?

    Waar komt dat vandaan?
    Heights Capital verstrekte in dec 2023 een lening van 35 miljoen aan Ebusco, die lening moet binnen 3 jaar afbetaald worden in cash of aandelen. Sindsdien zijn ze al diverse keren in aandelen betaald (in de recente 0,82 ronde voor 6 miljoen), die aandelen verkopen ze dus op de markt. Een equity line dus. Hoeveel er nu nog uitstaat is mij onbekend.
  8. SanderW123 18 december 2024 11:54
    quote:

    Jelmer schreef op 18 december 2024 11:38:

    Heeft iemand een bron van de 5% voor Heights Capital?

    Waar komt dat vandaan?
    If there are insufficient rump shares available in the Rights Issue (as a result of a high take-up in the Rights Issue) then the Company will call an Extraordinary General Meeting of Shareholders in Q1 2025 (the “2025 EGM”) to ask for approval for a separate share issuance to Gotion at the issue price of the Rights Issue (for which the proceeds will also be used to pay down the accounts payable position with Gotion), to strengthen its balance sheet. In the event that no rump shares are allotted to Gotion in the Rights Issue, Gotion will have the right to subscribe in the subsequent share placement for up to the amount of Ebusco’s outstanding accounts payable to Gotion.

    Under the investment agreement Ebusco and Gotion have agreed that Gotion is granted the right to nominate a representative in both Ebusco’s supervisory board (which person will chair the nomination committee) and management board, subject to the approval of the Company’s shareholders, to be obtained at the 2025 EGM. Peter Bijvelds Holding and CVI Investments, Inc. (an entity managed by Heights Capital Management, “CVI”) have committed to vote in favour of the resolutions to issue shares to Gotion at the Issue Price and to appoint the Gotion nominees to the Company’s management and supervisory board. Further, the Company has committed to (i) obtain a voting commitment from ING Corporate Investments Participaties B.V. (“ING CIP”) and (ii) use best efforts to obtain voting commitments from shareholders representing more than 50% of the voting rights (including Peter Bijvelds Holding, CVI and ING CIP) required to pass the aforementioned resolutions.

    Furthermore, the Company has committed not to issue any shares in its capital to any party other than Gotion following completion of the Rights Issue and prior to any issuing of new shares in Q1 2025, provided, however, that this standstill is conditional upon Gotion’s exercise of its option to acquire such new shares within three months of the Rights Issue (this commitment is qualified by any issuance of shares to CVI for purposes of the Notes).

    Under the investment agreement, Peter Bijvelds Holding has committed to (i) at the request of Gotion, purchase any Rump Shares acquired by Gotion, at the Issue Price, if the resolutions for the issuance of new shares to Gotion and the appointment of the Gotion nominations are not approved at the 2025 EGM, and (ii) granting Gotion a tag-along right in respect of any sale by Peter Bijvelds Holding of Ordinary Shares representing more than 5% or more of voting rights in the Company.

    Dit is uit de investment agreement tussen Ebusco en Gotion.
    Tijdens de emissie hadden ze volgens mij 3.6mln vordering om weten te zetten in aandelen, dus hebben ze nog 'recht' op het restant van 1.4mln.

    De 5% stond mij dus verkeerd bij, dit heeft te maken met recht op 'tag-along' als Peter Bijvelds meer dan 5% van de aandelen verkoopt.
  9. forum rang 5 Daarom 18 december 2024 12:07
    quote:

    zeurpietje schreef op 18 december 2024 09:15:

    @ Daarom. Jij verdiept je nogal in Ebusco. Kun jij uitleggen waarom een Eusco-bus zoveel beter is dan een bus van een van de gerenomeerde merken. Was ik een busondernemer zou ik toch wel heel erg aanhikken tegen het feit dat het voortbestaan van Ebusco ter discussie staat. Waar kan ik dan terecht voor onderhoud en software-updates. Gezien de grote vraag naar electrische bussen zou je toch verwachten dat de onverkochte bussen bij Ebusco zo zouden zijn verkocht. Dit zet mij toch aan het denken.
    Het punt wat jij maakt gaat over vertrouwen en met name in het voortbestaan van Ebusco.

    De kwaliteit van de bussen staat niet ter discussie (aftersales moet trouwens verbeteren). De 3.0 versie is erg gewild (lichter en langere actieradius).

    Ebusco moet het vertrouwen terugwinnen in levensvatbaar, bestelde bussen tijdig kunnen leveren en gedegen after sales.

    Het huidige management zet hier gedegen stappen in. Dit geeft vertrouwen richting klanten, investeerders en partners.

    Ik zie dit management de juiste stappen nemen die het vorige management had moeten maken. Hierom ben ik ingestapt als aandeelhouder.
  10. forum rang 5 StoplossBurner 18 december 2024 12:10
    Er is een 3 jaren plan neergelegd, dat lijkt vrij positief te zijn ontvangen door het personeel. Bleef echter op nogal belangrijke punten nogal vaag / weinig concreet. Beslissing Venray/Deurne is nog steeds niet gevallen. Mogelijk staat er meer in de berichten die later vandaag (?) gepresenteerd worden.

    Mijn missie is om de ezels goed te informeren zodat ze zich niet te vaak stoten, er zitten echter wel een paar eigenwijze tussen die bont en blauw dreigen te geraken. Dat is jammer, want ik ben een echte dierenvriend.
  11. forum rang 7 lucas D 18 december 2024 12:11
    Bij het eerste het beste goed nieuws vanuit Ebusco, zal de koers niet meer tegen te houden zijn.
    De instapkoers is nu zo laag dat bij een aanstaand goed nieuws niets meer is wat dat kan voorkomen.
    Nu wat aandelen in porto nemen, is geen beleggen met risico.

    Als het nu niet kan, dan kan het nooit meer.

    note: deze beslissing is aan de particuliere belegger, de grote jongens hebben ze al.
  12. forum rang 7 lucas D 18 december 2024 12:22
    www.ebusco.com/ebusco-announces-organ...

    Deurne, 18 december 2024 – Ebusco (Euronext: EBUS) kondigt vandaag verdere vooruitgang aan bij het opzetten van een slanke en efficiënte bedrijfsstructuur en geeft een commerciële update.

    Ebusco gaat door met de uitvoering van het eerder aangekondigde turnaround-plan, waarbij de nadruk ligt op de introductie van een Original Equipment Designer (OED)-model en het rationaliseren van de productievoetafdruk. Ebusco is tot de conclusie gekomen dat haar organisatie efficiënter kan worden aangestuurd en zal daarom haar organisatiestructuur hierop aanpassen.

    Wijziging van de organisatiestructuur
    Om te komen tot een slankere organisatie als onderdeel van werkstroom 4 van het Turnaround Plan om over te stappen naar en het OED-model te verduidelijken, heeft de onderneming besloten het Executive Committee te ontbinden en de onderneming rechtstreeks vanuit de Raad van Bestuur te besturen. In de nieuwe opzet is de COO volledig verantwoordelijk voor het kernproces van de organisatie van busverkoop, engineering, productie tot after sales. Dit zal leiden tot duidelijkere, betrouwbaardere processen en verantwoordelijkheden en uiteindelijk tot een sterkere samenwerking met alle partners in de hele waardeketen.

    In lijn met de bovengenoemde organisatieverandering zijn het bedrijf en Roald Dogge, de huidige COO, het er onderling over eens dat de COO-rol onder de nieuwe OED-structuur andere competenties vereist. Roald Dogge gaat eind dit jaar met pensioen. Het bedrijf is voornemens Michel van Maanen voor te dragen als lid van de Raad van Bestuur in de rol van COO. Michel, momenteel Transformation Director bij het bedrijf, trad eerder dit jaar weer in dienst bij Ebusco en speelde eerder een sleutelrol in de vroege ontwikkeling van Ebusco als COO en CCO, waarbij hij bijdroeg aan een winstgevende productieopzet. Michel brengt uitgebreide expertise in het openbaar vervoer en sterke relaties met de klanten van het bedrijf met zich mee. Meest recentelijk was hij CEO van het Australische elektrische transportbedrijf Nexport, waar hij met succes een contractproductiemodel beheerde dat vergelijkbaar is met het model dat Ebusco implementeert. Als COO blijft Michel nauw betrokken bij de uitvoering van het turnaround plan van Ebusco. Binnenkort zal een Buitengewone Algemene Vergadering (BAVA) worden bijeengeroepen voor zijn voorgenomen benoeming tot lid van de Raad van Bestuur.

    Als gevolg van de slankere opzet van de organisatie zullen de rollen van Chief Technology Officer (zoals eerder aangekondigd op 24 oktober 2024), Chief Human Resources Officer (CHRO) en Chief Commercial Officer (CCO) niet langer bestaan. De directe ondergeschikten van de CHRO zullen worden overgedragen aan Christian Schreyer als CEO en de afdelingen Engineering, Sales en After Sales zullen rapporteren aan de COO.

    Na goedkeuring door de aandeelhouders, te verkrijgen tijdens de BAVA, zal de herziene Raad van Bestuur bestaan uit Christian Schreyer, Jan-Piet Valk (ad interim), Peter Bijvelds en Michel van Maanen.

    Ebusco waardeert de sterke betrokkenheid van de vertrekkende leden van het Executive Committee tijdens hun tijd bij het bedrijf en wil hen bedanken voor hun bijdragen.

    Commerciële update
    Tijdens de onlangs afgeronde claimemissie kondigde het bedrijf zijn voornemen aan om de verkoop van eerder geannuleerde bussen te bespoedigen als onderdeel van de maatregelen om zijn werkkapitaalpositie te verbeteren. Op 14 november 2024 rapporteerde het bedrijf zijn eerste resultaten, waarbij 21 Ebusco 3.0-bussen werden overgeplaatst naar NIAG. Vandaag bevestigt het bedrijf zijn inzet om de verkoop van de geannuleerde bussen te bespoedigen door nog eens 22 Ebusco 3.0-bussen opnieuw toe te wijzen aan een van Ebusco's bestaande klanten, wat de sterke marktfundamentals voor Ebusco's producten onderstreept.

    Op basis van de lopende gesprekken met verschillende bestaande klanten heeft Ebusco er vertrouwen in dat het in staat is om de resterende bussen die zich in een vergevorderd stadium van productie bevinden, opnieuw in te zetten.

    Sinds de laatste commerciële update van Ebusco op 14 november heeft het bedrijf met verschillende klanten afspraken gemaakt over het afvallen van 95 bussen. Deze orders omvatten bussen die nog niet in productie zijn en complexe configuraties die geen deel uitmaken van het huidige portfolio van het bedrijf. Het stopzetten van deze bestellingen zal bijdragen aan een realistischer productieplan.

    De informatie in dit persbericht kan voorwetenschap zijn in de zin van artikel 7(1) van de Europese Verordening Marktmisbruik (MAR). Dit persbericht werd verspreid op 18 december 2024 om 07:30 uur.
  13. Butterfly 18 december 2024 12:23
    www.afm.nl/nl-nl/sector/registers/mel...

    HCM---- aandelen ---------converteerbare obligatie (%,long in Ebusco)

    ........................Aandelen-------C.O.------------------totaal
    18-12-2023----..232.994-------5.888.000----------9,56%
    25-11-2024---14.742.973----10.620.322---------38,74%
    28-11-2024---13.061.738-----10.620.322---------36,17%
    06-12-2024-----9.077.760-----10.620.322---------30,09%
    09-12-2024-----8.514.413-----10.620.322---------29,23%
    17-12-2024-----6.460.761-----10.620.322---------26,09%
12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 625 626 627 628 629 ... 638 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.