Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,730   +0,130   (+0,83%) Dagrange 15,710 - 15,920 196.110   Gem. (3M) 215K

AMG 2024

9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 444 445 446 447 448 ... 456 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 nine_inch_nerd 18 december 2024 10:57
    ILiA verwelkomt Dr. André Majdalani van AMG Lithium GmbH tot lid van het Uitvoerend Comité, ter vervanging van Fabiano Costa, voorzitter van AMG Brasil.
    Fabiano vertegenwoordigt AMG op ILiA sinds de oprichting van de vereniging in 2021. De oprichtende voorzitter van ILiA, Anand Sheth, beschreef Fabiano's bijdrage aan de vereniging als 'monumentaal' en voegde eraan toe: "Toen we voor het eerst het concept van een wereldwijde lithiumvereniging voorstelden, zag Fabiano onmiddellijk het potentieel voor een dergelijke organisatie. Hij zei meteen "ja" en is sindsdien een kampioen voor ILiA. We waarderen Fabiano's steun door de jaren heen enorm en kijken ernaar uit om in de toekomst met André samen te werken".
    André is Director Sales & Marketing bij AMG Lithium in Duitsland. Hij heeft een doctoraat in de organische chemie en bijna drie decennia ervaring in de lithium industrie.
  2. forum rang 8 Lepre Chaun 18 december 2024 11:50
    "Nissan en Honda praten over fusie"

    De Japanse automakers Honda en Nissan
    praten over een fusie.Dat meldt de
    Japanse zakenkrant Nikkei.Het bericht
    wordt door de twee automakers niet
    tegengesproken.

    Door een fusie zouden Honda en Nissan
    beter kunnen concurreren met Chinese
    fabrikanten.Die hebben momenteel een
    voorsprong bij het ontwikkelen van
    elektrische auto's.Ook zouden ze samen
    tegenvallende verkopen beter kunnen
    opvangen.

    Nissan en Honda kondigden in maart al
    aan dat ze samen elektrische auto's
    gaan ontwikkelen.Na een fusie zouden ze
    na Toyota en Volkswagen in omvang de
    derde autofabrikant ter wereld zijn.
  3. VeniVidiMerui 18 december 2024 12:40
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 18 december 2024 11:50:

    "Nissan en Honda praten over fusie"
    Wat is er toch gebeurd met al die Japanse bedrijven. Ooit technologisch ver vooruitstrevend maar intussen aan alle kanten ingehaald.

    Ook Honda met Asimo bijv. dat was jarenlang veruit de meest geavanceerde robot. Intussen hebben 'tig andere bedrijven zoals Tesla een model z.g.a. productie klaar; en waar is Honda? helemaal niets meer hoor je ervan.. (Asimo project is zo'n 7 jaar terug stopgezet)
  4. forum rang 8 Lepre Chaun 18 december 2024 12:55
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 18 december 2024 12:40:

    [...]
    Wat is er toch gebeurd met al die Japanse bedrijven. Ooit technologisch ver vooruitstrevend maar intussen aan alle kanten ingehaald.

    Ook Honda met Asimo bijv. dat was jarenlang veruit de meest geavanceerde robot. Intussen hebben 'tig andere bedrijven zoals Tesla een model z.g.a. productie klaar; en waar is Honda? helemaal niets meer hoor je ervan.. (Asimo project is zo'n 7 jaar terug stopgezet)
    Dat zou de Japanse automerken moeten helpen in hun concurrentiestrijd met Chinese producenten van elektrische auto's.

    Chinese bedrijven als BYD produceren steeds meer elektrische auto's.
    Oudere automerken hebben moeite om dat tempo bij te houden en marktaandeel op de markt voor Chinese consumenten te behouden.

    De bedrijven maakten in maart al wel bekend samen op te trekken bij de productie van elektrische auto's. En in augustus werd ook het Japanse Mitsubishi hierbij betrokken.

    De aandelenkoers van Nissan op de Japanse beurs steeg woensdag met bijna 23 procent door het nieuws over een mogelijke fusie. De aandelen van Mitsubishi stegen met ruim 20 procent.

    Electrische Auto's zijn de toekomst.
    Ook Duitsland zal snel mogelijk deze weg inslaan.
    En ons AMG kan dan de volledige 5 lijnen benutten.
  5. VLiTaNbase 18 december 2024 14:28
    quote:

    StartendeBelegger schreef op 18 december 2024 13:07:

    Volkswagen neemt een belang in PMET van 9,9%. Aandeel staat 45% in de plus voorbeurs. Winsten gaan mooi AMG in.
    Hierbij de weblink naar bericht van Reuters:
    www.reuters.com/markets/deals/volkswa...

    Daar staat onder meer:
    "In addition to the equity investment, Patriot has signed a supply agreement with Volkswagen's battery manufacturer, PowerCo SE. The deal commits Patriot to supply 100,000 tonnes of spodumene concentrate - raw material for producing lithium batteries for electric vehicles - annually for 10 years."
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 18 december 2024 14:49
    quote:

    Betweter schreef op 18 december 2024 13:28:

    [...]

    Er is al 1 module actief toch? En volledig ingekocht.
    Van 20.000 ton per jaar, wat genoeg is voor batterijen voor circa een half miljoen elektrische auto’s.
    Deze module is al uitverkocht, aldus AMG.
    In 2030 zou AMG 100.000 ton per jaar willen produceren, afhankelijk van de marktvraag.
    De nieuwste verwachting gaat uit van een totale Europese vraag van 700.000 ton in dat jaar, en als AMG dan de vijf modules gebouwd heeft, zou dat een marktaandeel van ongeveer 14 procent opleveren.
    De lithiumproductie is primair bedoeld voor Europese makers van autobatterijen.

    Met deze raffinaderij zetten wij de eerste stap, en leveren een beslissende bijdrage aan het zeker stellen van het aanbod van de cruciale grondstof lithium voor de industrie in Duitsland en Europa”, zei CEO Heinz Schimmelbusch van AMG in een toelichting.

    Daarnaast ontwikkelt AMG technologie en materialen voor batterijen van de volgende generatie, samen met de belangrijkste spelers in de auto-industrie, stelde directeur Stefan Scherer van het Duitse dochterbedrijf AMG Lithium.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 18 december 2024 14:55
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 18 december 2024 14:49:

    [...]

    Van 20.000 ton per jaar, wat genoeg is voor batterijen voor circa een half miljoen elektrische auto’s.
    Deze module is al uitverkocht, aldus AMG.
    In 2030 zou AMG 100.000 ton per jaar willen produceren, afhankelijk van de marktvraag.
    De nieuwste verwachting gaat uit van een totale Europese vraag van 700.000 ton in dat jaar, en als AMG dan de vijf modules gebouwd heeft, zou dat een marktaandeel van ongeveer 14 procent opleveren.
    De lithiumproductie is primair bedoeld voor Europese makers van autobatterijen.

    Met deze raffinaderij zetten wij de eerste stap, en leveren een beslissende bijdrage aan het zeker stellen van het aanbod van de cruciale grondstof lithium voor de industrie in Duitsland en Europa”, zei CEO Heinz Schimmelbusch van AMG in een toelichting.

    Daarnaast ontwikkelt AMG technologie en materialen voor batterijen van de volgende generatie, samen met de belangrijkste spelers in de auto-industrie, stelde directeur Stefan Scherer van het Duitse dochterbedrijf AMG Lithium.
    Het klinkt zo mooi, maar het levert allemaal verlies op.
  8. forum rang 7 am1993 18 december 2024 18:14
    De beurswaarde van AMG is momenteel >450M. Dat ligt circa 15% onder de boekwaarde, dus o.a. investeringen minus afschrijvingen in de afgelopen jaren en toevoegingen eigen vermogen na aftrek van schulden. De shorters zitten nu op circa 9% hetgeen natuurlijk ook bizar is, want dan hebben we het over circa 2,7 M aandelen!!! Ga dat maar eens terughalen met een dagomzet van pakweg 200K. Gelukkig weer op nul geëindigd, maar de belegging in AMG blijft bizar en de communicatie nul, nul. Wél lijken sommige groot aandeelhouders hun posities te hebben uitgebreid. Geduld en op de plank dus.
    Tot het moment dat de Chinezen de (lithium-)boel gaan opblazen. DAT kan nog leuk worden, maar misschien over een jaartje of zo.
  9. forum rang 4 Mrs. Smith 18 december 2024 18:34
    quote:

    am1993 schreef op 18 december 2024 18:14:

    De beurswaarde van AMG is momenteel >450M. Dat ligt circa 15% onder de boekwaarde, dus o.a. investeringen minus afschrijvingen in de afgelopen jaren en toevoegingen eigen vermogen na aftrek van schulden. De shorters zitten nu op circa 9% hetgeen natuurlijk ook bizar is, want dan hebben we het over circa 2,7 M aandelen!!! Ga dat maar eens terughalen met een dagomzet van pakweg 200K. Gelukkig weer op nul geëindigd, maar de belegging in AMG blijft bizar en de communicatie nul, nul. Wél lijken sommige groot aandeelhouders hun posities te hebben uitgebreid. Geduld en op de plank dus.
    Tot het moment dat de Chinezen de (lithium-)boel gaan opblazen. DAT kan nog leuk worden, maar misschien over een jaartje of zo.
    Hebben ze wel een communicatie afdeling vraag ik me steeds meer af :) het enige wat ze communiceren is ....... onbegrijpelijk of ze zijn te laat of onbetekenisvolle posts helaas ...... terwijl andere in de sector de andere kant opslaan met nietszeggende dagelijkse posts ......
9.111 Posts
Pagina: «« 1 ... 444 445 446 447 448 ... 456 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.