Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,490   +0,050   (+1,13%) Dagrange 4,440 - 4,514 468.809   Gem. (3M) 764K

BAM december 2024

819 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 41 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 18 december 2024 09:16
    quote:

    OnoMatopee schreef op 18 december 2024 09:10:

    weerstand 5,20 ;]
    Investtech: BAM weerstand op 4,40 euro (mijn 4,392 slotkoers 15 juli))
    Voormalige steun nu weerstand.

    Maar met 5,20 euro kan ik ook prima leven.
    En nog een paar dubbeltjes er extra bij voor de moeite ook wel:-).
    Volgend jaar zit dat er wel in.
  2. forum rang 8 HenkdeV 18 december 2024 09:44
    quote:

    Brinkhorst schreef op 18 december 2024 09:36:

    www.marketscreener.com/quote/stock/RO...

    Hier ligt de weerstand een stuk hoger. Deze data is recenter, bijna realtime.
    Ook die staat aangegeven bij Investtech.
    Is heel simpel de hoogste slotkoers van BAM dit jaar op 17 oktober.

    Het is allemaal niet zo moeilijk.
  3. Brinkhorst 18 december 2024 09:58
    quote:

    HenkdeV schreef op 18 december 2024 09:44:

    [...]

    Ook die staat aangegeven bij Investtech.
    Is heel simpel de hoogste slotkoers van BAM dit jaar op 17 oktober.

    Het is allemaal niet zo moeilijk.
    Als het allemaal zo makkelijk is… waarom heb je dan steeds abuis met je weerstanden :) ???
  4. forum rang 6 OnoMatopee 18 december 2024 10:04
    AMSTERDAM (ANP) - BAM ging woensdag verder omhoog op de Amsterdamse beurs en won bijna 5 procent. De bouwer steeg een dag eerder al dik 5 procent, nadat het Openbaar Ministerie (OM) had laten weten niet genoeg bewijs te hebben gevonden van omkoping door het bedrijf. Het OM begon in 2022 een onderzoek naar mogelijke fraude en corruptie bij de internationale divisie van BAM, maar heeft de zaak nu gesloten.
  5. forum rang 6 OnoMatopee 18 december 2024 10:08
    Passengers in the South West to benefit from more reliable railway as cliff resilience milestone is completed

    (Press release NetworkRail:) Resilience work on the Devon cliffs between Dawlish and Holcombe to help protect the iconic coastal railway line has now been successfully completed.

    Work on the cliff resilience scheme began in July 2023 and saw Network Rail install a series of protection measures to catch any loose material and stop it from falling onto the railway below. The £37m project, funded by the Department for Transport, is part of the South West Rail Resilience Programme to improve the reliability of the line between Exeter and Newton Abbot.

    19,700 square metres of stainless steel netting was secured to the red cliffs above the railway in high-risk areas. Engineers reached the cliff face by abseiling down in a secure harness, where they then drilled more than 6,000 soil nails into the rocks at depths of 13 metres.

    In an innovative move to deliver best value, the nails are part stainless and part galvanised steel. The galvanised parts of the nails were driven deeper into the cliff, so will be protected from corrosion.

    To prepare for the start of work in the summer of 2023, Network Rail’s contractor BAM Nuttall had to remove the topsoil from the land above the cliffs and set up road networks to transport materials and machinery – all while making sure the ecology of the area was protected. Some of the cliffs are located within the Dawlish Cliffs Site of Special Scientific Interest, so special care had to be taken to protect the unique biodiversity of the area as well as the striking geological features of the cliffs.

    In the spring of 2024, a worker found a tawny owl nesting in a recess in the cliff face, protectively guarding two eggs. Work in the immediate vicinity of the nest was stopped to protect the bird and a camera was set up to monitor the eggs. Two owlets were subsequently spotted with their mother and work began again once the owls had successfully flown the nest.

    Alina Wolfe-Murray, Network Rail’s sponsor, said: ‘We’re pleased to have completed another milestone in the South West Rail Resilience Programme, which was set up following the storm of 2014 to help protect the railway between Dawlish and Teignmouth from the effects of extreme weather. It follows on from the construction of the new sea wall at Dawlish and the rockfall shelter just north of Parson’s Tunnel, which was completed last year. Care was taken to ensure that local wildlife was protected, including the owl family, and our resilience features still allow for people to appreciate the unique red cliffs, which are recognised as a Site of Special Scientific Interest. Alongside the stainless-steel netting, we have also used biodegradable coir matting, which allows for the regrowth of vegetation. This work, alongside the rockfall shelter and the Dawlish sea wall, will help to protect this vital line for generations to come.’

    Yan Sayles, senior project manager at BAM said: ‘BAM has a long and proud history of helping to preserve and protect the railway in Dawlish, so we’re delighted to bring another phase of this work to a close. Unfortunately, climate change is a clear and present threat to coastal communities across the UK, so we take a lot of pride in helping to improve the resilience of our infrastructure and particularly our railways. We’d like to thank the local community once again for the patience and cooperation while we carried our work.’

    Rail Minister Lord Hendy said: ‘Everyone should have peace of mind knowing they can travel no matter the weather, and this important project helps provide that by giving long-term resilience for this vital stretch of railway. Ten years since the Dawlish storm severed the South West from the rest of the network, significant Government investment has ensured the line is now better safeguarded against extreme conditions, boosting the region’s connectivity and economy for years to come.’
  6. forum rang 6 innicksname 18 december 2024 10:11
    quote:

    Brinkhorst schreef op 18 december 2024 09:58:

    [...]

    Als het allemaal zo makkelijk is… waarom heb je dan steeds abuis met je weerstanden :) ???
    Het is heel simpel, als iemand al geloofd in weerstanden (weerstanden zijn wat mij betreft verzinsels van mensen die er geld mee verdienen), dan zijn ze er op de beurs alleen maar om doorbroken te worden :-)
  7. forum rang 8 HenkdeV 18 december 2024 10:12
    quote:

    Brinkhorst schreef op 18 december 2024 09:58:

    [...]

    Als het allemaal zo makkelijk is… waarom heb je dan steeds abuis met je weerstanden :) ???
    4,40 euro (4,392) is een voormalige hoogste koers (van 15 juli)
    En die 4,67 euro nog wat is de hoogste koers van dit jaar.

    Dus helemaal niet moeilijk, een ieder die dit wil kan het zien.

    Weerstanden (en steunen) zijn er om gebroken te worden, anders zou BAM ook nooit bij de 5 euro komen. En hoger.

    En voor de rest, nogal een kinderachtige opmerking.
  8. forum rang 8 HenkdeV 18 december 2024 10:15
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 18 december 2024 10:09:

    [...]

    JC, Henkie, die wiskundeknobbel van jou ....... daar zou Einstein jaloers op zijn geweest.
    Schuinsmarcheerder
    16 december 2024 14:24

    En zo beklimt de ene na de andere concurrent de ladder richting een mooie toekomst, terwijl wij met onze laarsjes nog lekker in het drijfzand van de FIOD en het kinderziekenhuis rondbanjeren .........

    Nee, hier heb je wat aan:-)).
  9. forum rang 8 HenkdeV 18 december 2024 10:16
    quote:

    innicksname schreef op 18 december 2024 10:11:

    [...]
    Het is heel simpel, als iemand al geloofd in weerstanden (weerstanden zijn wat mij betreft verzinsels van mensen die er geld mee verdienen), dan zijn ze er op de beurs alleen maar om doorbroken te worden :-)
    Er zijn voor mij zeker belangrijker vormen van analyse.
    Maar ach, baat het niet............

    En bij T.A. liggen de prijzen aan de finish, eerst maar eens afwachten waar de slotkoers op staat.
819 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 41 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.