Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,110 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 621 622 623 624 625 ... 638 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Daarom 17 december 2024 17:16
    quote:

    Kwi Bus schreef op 17 december 2024 17:03:

    [...]
    Ik hoop voor je dat je ooit nog zonder verlies kan uitstappen, toen we vanaf 2 euro aan het terugzakken waren was jij immers al bijkoper op 1.65 en lager
    Bedankt Kwi Bus!

    Ik heb zelfs op € 1,93 nog bijgekocht... maar heb nog steeds een vrij lage gak omdat ik op de laatste dag veel rechten heb gekocht en meegedaan heb met de emissie.

    Ik heb mij de laatste tijd goed ingelezen en andere bronnen geraadpleegd. Ik zie het wel goed komen met Ebusco en blijf sowieso zitten tot er meer duidelijkheid komt. Ik heb veel vertrouwen in de huidige CEO en CFO! Er moet heel veel gebeuren... en ik hoop en verwacht dat het ze lukt.

    Of ik stap met veel verlies uit, of met heel veel winst!!

    Een iets hogere koers dan nu zou ik uiteraard wel prettiger/comfortabeler vinden.
  2. forum rang 6 Goedekans 17 december 2024 17:31
    quote:

    Daarom schreef op 17 december 2024 17:08:

    [...]

    Ja, dramatisch en vreselijk voor degenen die veel geld verloren hebben.

    Bijvelds was (is) een visionair en super enthousiast over 'zijn kindje'. Helaas is hij geen diehard ondernemer. Het zijn maar weinigen gegeven die beide hebben. Zoals Christian Schreyer al aangaf had de wissel al minimaal anderhalf jaar eerder moeten plaatsvinden. Dat zou heel veel cashburn en koersverlies gescheeld hebben.

    Maar nu een nieuwe directie en een veel meer zakelijke koers. Ebusco 2.0 gaat een heel ander bedrijf worden. Hopelijk kan Bijvelds ooit nog weer supertrots worden op 'zijn kindje' en weer schathemeltje rijk. Dan profiteer ik een beetje mee... whahaha
    Daarom gun ik het jou ook.
    Jij hebt tenminste een visie .
    Die Diegoos daar wordt men gek van.
  3. GuusGeluk 17 december 2024 17:44
    Ff door de zenuwen heen. Lekker blijven zitten en je telefoon wegleggen. Weten ze het tij te keren, is dit een heel leuk aandeel op lange termijn. Vergeet niet dat ze de beste elektrische bussen hebben. En we in Europa afspraken hebben over elektrificatie. 1 positief bericht en de koers staat weer op 2€ voor het einde van het jaar.
  4. forum rang 6 Goedekans 17 december 2024 17:47
    quote:

    Daarom schreef op 17 december 2024 17:33:

    [...]

    Ik teken in 2025 voor een tientje. Maar als dit lukt dan gaat de koers in 2026 nog veel verder omhoog.

    Eerst maar eens de berichten in Q1 afwachten...
    Ik uiteraard ook en de kans hierop is aanwezig.
    Het nieuwe management is onze hoop.
    Eerst nu de bussen die klaar of bijna klaar zijn verkopen.
    Dan komt er weer wat vet op de botten.
  5. forum rang 7 A3aan 17 december 2024 17:49
    quote:

    GuusGeluk schreef op 17 december 2024 17:44:

    Ff door de zenuwen heen. Lekker blijven zitten en je telefoon wegleggen. Weten ze het tij te keren, is dit een heel leuk aandeel op lange termijn. Vergeet niet dat ze de beste elektrische bussen hebben. En we in Europa afspraken hebben over elektrificatie. 1 positief bericht en de koers staat weer op 2€ voor het einde van het jaar.
    Dan moet u wel heel erg veel geluk hebben.
  6. Seven Deadly Sins 17 december 2024 18:37
    quote:

    GuusGeluk schreef op 17 december 2024 17:44:

    Ff door de zenuwen heen. Lekker blijven zitten en je telefoon wegleggen. Weten ze het tij te keren, is dit een heel leuk aandeel op lange termijn. Vergeet niet dat ze de beste elektrische bussen hebben. En we in Europa afspraken hebben over elektrificatie. 1 positief bericht en de koers staat weer op 2€ voor het einde van het jaar.
    Laat de positieve berichten maar snel komen
  7. forum rang 5 Daarom 17 december 2024 18:39
    Het bouwen van de bussen wordt uitbesteed, alleen het ontwerpen en ontwikkelen blijft Ebusco doen. Veel van de 770 banen gaan verdwijnen.

    Het aantal locaties wordt teruggebracht van vijf naar zeven. De productielocaties in Deurne en Venray worden samengevoegd op een andere locatie. De fabriek in het Franse Rouen blijft open om bussen te bouwen. En er zijn ‘drie contractfabrikanten’ (in China en Portugal) die gaan bouwen.

    Het huidige productietempo van 15 bussen per maand wordt langzaam opgeschroefd naar 40 tot 50 per maand. Hiervoor voor wordt het proces vereenvoudigd, meer gestandaardiseerd, kortom: lean & mean.

    Met deze ingrepen moet vanaf eind 2025 jaarlijks dertig miljoen euro bespaard worden.

    Ebusco wil een nieuwe inkomstenbron aanboren door een licentie te verlenen voor de 3.0 lichtgewichttechnologie voor verkoop buiten Europa. Als dit lukt, zal dit in 2024 en daarna de omzet en liquiditeit vergroten.

    Ik ben heel benieuwd wanneer ze de productie van 40 tot 50 bussen per maand gaan realiseren. Als ze in H1 2025 gemiddeld 25 bussen en in H2 gemiddeld 40 bussen kunnen laten produceren zou ik dit een hele knappe prestatie vinden. In 2026 zou de ambitie wat mij betreft wel naar 100 tot 200 bussen per maand mogen en moeten.

    Ik verwacht in Q1 de volgende persberichten:
    - Dramatische cijfers over 2024.
    - Verkoop van huidige voorraadbussen.
    - Nieuwe locatie ter vervanging van Deurne en Venray.
    - Gotion aan boord als strategische partner.
    - Afvloeiing voor groot aantal personeelsleden en sociaal plan + voorziening.
    - Afgesloten licentieovereenkomst 3.0 met partner.
    - Outlook voor aantal te produceren bussen in 2025.
    - Additionele financieringsovereenkomst (anders dan emissie).

    Als dit allemaal lukt dan wordt 2025 nog steeds financieel een moeizaam jaar, maar wel één met een flink koersherstel.
  8. forum rang 5 Daarom 17 december 2024 19:01
    En vanaf 2030 mogen nieuwe stadsbussen in Europa geen CO2 meer uitstoten.

    Met de gehoopte productie van 600 bussen per jaar blijft Ebusco maar een kleine speler in een hele grote markt.

    Misschien is het een idee om een hele grote bussenbouwer de licentie voor de 3.0 lichtgewicht technologie te verlenen (verkopen) en dat ze gelijk een deal maken om de 3.0 bussen daar te laten produceren. Bijvoorbeeld BYD... zijn alle problemen gelijk opgelost!

    Als ze dit nou eens zouden aankondigen... staat de koers in no-time... heel erg hoog!

    Maar hier zie je wel de hand van het nieuwe management; Bijvelds had nooit voor het verlenen van een licentieovereenkomst op gestaan. Het nieuwe management is gewoon meer koopman en dit zal nodig zijn om te overleven.
  9. forum rang 6 Goedekans 17 december 2024 19:29
    quote:

    Daarom schreef op 17 december 2024 19:01:

    En vanaf 2030 mogen nieuwe stadsbussen in Europa geen CO2 meer uitstoten.

    Met de gehoopte productie van 600 bussen per jaar blijft Ebusco maar een kleine speler in een hele grote markt.

    Misschien is het een idee om een hele grote bussenbouwer de licentie voor de 3.0 lichtgewicht technologie te verlenen (verkopen) en dat ze gelijk een deal maken om de 3.0 bussen daar te laten produceren. Bijvoorbeeld BYD... zijn alle problemen gelijk opgelost!

    Als ze dit nou eens zouden aankondigen... staat de koers in no-time... heel erg hoog!

    Maar hier zie je wel de hand van het nieuwe management; Bijvelds had nooit voor het verlenen van een licentieovereenkomst op gestaan. Het nieuwe management is gewoon meer koopman en dit zal nodig zijn om te overleven.
    Daarom een erg goed verhaal. Duidelijk en to the point.
  10. forum rang 5 StoplossBurner 17 december 2024 19:29
    Ik zou willen dat ik zo optimistisch was als jou Daarom. Ik hoop inmiddels vooral dat je positie die je in Ebusco hebt nogal klein is en blijft. De plank voor je hoofd ga ik niet verwijdert krijgen, nu ben ik bang dat het rendement op dit aandeel dat vroeg of laat wel zal doen. Ik kan het allemaal wel weer weerleggen wat je deponeert, maar daar praat je dan toch weer recht overheen met een of andere boude voorspelling van de toekomst na een draai aan het rad van wensdenk fortuin. Er zijn er al velen je voorgegaan overigens. En kom niet met Ebusco 1.0 en 2.0 opsplitsing; dat is weer een van de verzinsels/framing van het rad van het wensdenk fortuin.

    De dagelijkse aandeelhouders kroegpraat in dit topic is wel vermakelijk, maar verder weinig informatief. De cijfers van de zero emission site zorgde nog voor een positieve uitzondering

    De lange stilte van de Ebusco analist van BNR op de radio na de vraag of Ebusco het ging redden was al veelzeggend genoeg. Daar volgde na die lange stilte een obligate ja op, aangezien zij ook wel snapte dat ze nog wel eens interviews/reportages zal met Ebusco(management). Dan is het wel handig dat je ze niet affakkelt.
  11. forum rang 5 Daarom 17 december 2024 19:52
    quote:

    StoplossBurner schreef op 17 december 2024 19:29:

    Ik zou willen dat ik zo optimistisch was als jou Daarom. Ik hoop inmiddels vooral dat je positie die je in Ebusco hebt nogal klein is en blijft. De plank voor je hoofd ga ik niet verwijdert krijgen, nu ben ik bang dat het rendement op dit aandeel dat vroeg of laat wel zal doen. Ik kan het allemaal wel weer weerleggen wat je deponeert, maar daar praat je dan toch weer recht overheen met een of andere boude voorspelling van de toekomst na een draai aan het rad van wensdenk fortuin. Er zijn er al velen je voorgegaan overigens. En kom niet met Ebusco 1.0 en 2.0 opsplitsing; dat is weer een van de verzinsels/framing van het rad van het wensdenk fortuin.

    De dagelijkse aandeelhouders kroegpraat in dit topic is wel vermakelijk, maar verder weinig informatief. De cijfers van de zero emission site zorgde nog voor een positieve uitzondering

    De lange stilte van de Ebusco analist van BNR op de radio na de vraag of Ebusco het ging redden was al veelzeggend genoeg. Daar volgde na die lange stilte een obligate ja op, aangezien zij ook wel snapte dat ze nog wel eens interviews/reportages zal met Ebusco(management). Dan is het wel handig dat je ze niet affakkelt.
    Bedankt voor je reactie SLB.

    Waarom denk jij dat de nieuwe strategie niet gaat werken? Ga hier s.v.p. eens inhoudelijk op in.

    Waarom gaat het niet lukken om de productie elders wel op gang te brengen?

    Waarom gaat Ebusco de door hun berekende jaarlijkse besparing van 30 miljoen niet realiseren?

    Waarom zou het Ebusco niet lukken om licentie overeenkomsten af te sluiten voor hun lichtgewicht technologie?

    En doe het s.v.p. niet allemaal af als ‘marketingpraat van de ceo en luchtfietserij van de facturensturende cfo’. Alvast bedankt!!

    Ps. Ik heb het niet zelf verzonnen en het is geen aandeelhouderskroegpraat. Het is allemaal informatie vanuit het management van Ebusco zelf. Maar ja, jij zit nog vast in het ‘Bijvelds tijdsperk’ en vanuit dat perspectief snap ik jou ook wel weer. Maar er waait nu een andere wind, één die realistisch is.
  12. forum rang 5 StoplossBurner 17 december 2024 20:26
    De puinhopen die ontstaan zijn onder de vele vorige managers gaan niet opgeruimd worden door deze goedbedoelde managers. Die managers gaan niet ineens deze bussen produceren, assembleren, inkoop verzorgen, engineeren zonder problemen en op tijd etc. zodat de problemen worden opgelost. Allemaal too little, too late zoals ik al vaker gezegd heb. 2023 was make or break year, dat is compleet verknald en dan kom je in de vicieuze cirkel terecht waar je niet meer uit komt, of je moet heel veel geld hebben. Dat geld komt nu van mensen die in de claimemissie stappen en dat nog meermaals zullen moeten doen. Mochten ze andere vormen van kapitaal ophalen dan kan je ook heel lang geen fatsoenlijke marges meer maken door je financierings lasten; ook al niet interessant voor de belegger en met de cijfers die ze gaan hebben is ook al meermaals betoogd dat een claimemissie of een andere vorm van verwatering de enige overlevingsmogelijkheden zijn. Met zo'n versplinterde supply chain gaan ze ook geen fatsoenlijke marges maken, nooit, niet met dit product. Ik zet de langspeelplaat weer op dat je je verlies/winst moet nemen en lekker ergens moet gaan beleggen, niet gokken, in sectoren waar wel geld verdient wordt.

    Hopelijk heb ik de plank nu iets van je hoofd afgetrokken. Dat je bijvoorbeeld nog steeds geloofd dat er zeker geen geld bij moet weer in Q1, uiterlijk Q2, 2025. Dat getuigd niet echt van realiteitszin.
  13. forum rang 5 StoplossBurner 17 december 2024 21:02
    quote:

    Daarom schreef op 17 december 2024 19:52:

    [...]

    Bedankt voor je reactie SLB.

    1 Waarom denk jij dat de nieuwe strategie niet gaat werken? Ga hier s.v.p. eens inhoudelijk op in.

    2 Waarom gaat het niet lukken om de productie elders wel op gang te brengen?

    3 Waarom gaat Ebusco de door hun berekende jaarlijkse besparing van 30 miljoen niet realiseren?

    4 Waarom zou het Ebusco niet lukken om licentie overeenkomsten af te sluiten voor hun lichtgewicht technologie?

    5 En doe het s.v.p. niet allemaal af als ‘marketingpraat van de ceo en luchtfietserij van de facturensturende cfo’. Alvast bedankt!!

    Ps. Ik heb het niet zelf verzonnen en het is geen aandeelhouderskroegpraat. Het is allemaal informatie vanuit het management van Ebusco zelf. Maar ja, jij zit nog vast in het ‘Bijvelds tijdsperk’ en vanuit dat perspectief snap ik jou ook wel weer. Maar er waait nu een andere wind, één die realistisch is.
    1 Te versplinterde toevoer en productie keten; dat zorgt voor lage marges. Overigens denk ik dat het in de basis wel werkt, maar dat hier te laat voor gekozen is. Denk dat ze ook te weinig gerealiseerd hebben dat in de regio Eindhoven de beter technisch geschoolde, vooral ook met de handjes, elders in de regio al erg goed zitten en niet voor minder bij Ebusco gaan werken.
    Ze moeten naar max. 3 locaties gaan overigens. Venray/Deurne, 1 in Europa elders, 1 in China. Probleem is wel dat je op deze manier je IP naar China exporteert; ze zijn daar niet achterlijk, sterker nog, op de nodige vlakken zijn we al ingehaald.

    2 Dat kan wel, maar heeft al (te) lang geduurd (dit idee is niet van gister) en gaat je geen goede marges brengen zoals hierboven benoemd (in China wil de partner zelf er ook wat aan verdienen). Het is niet voor niks dat men juist in NL hogere marges dacht te gaan halen met de productie (kon ze wel vertellen dat dat zou floppen).

    3 Die kunnen ze best realiseren, maar weer too little, too late. Vergeet dat vanwege het weggeven van je IP en sowieso je wel moet blijven engineeren om de middellange termijn om op het niveau van je concurrenten te blijven. Dus dit is een besparing die ze later in de staart zal bijten. Vergeet overigens niet dat er over 2024 een verlies van wel meer dan 100 miljoen wordt gerealiseerd; 30 miljoen is dan een aardig beginnetje. Waarschijnlijk zijn ze in korte tijd te hard gegroeid; meer dan 30% groei van je personeelsbestand per jaar wordt al snel niet gezond. Dan zijn de mensen die juist wel weten hoe de hazen lopen alleen maar bezig met het inwerken van anderen: je gaat dan juist achteruit i.p.v. vooruit.

    4 Het is de vraag wat er in hun IP staat en of ze daar nu echt zoveel mee kunnen qua vermarkting; in de techniek kan je vaak door zaken net iets anders in te vullen alsnog hetzelfde bereiken zonder een IP te schenden. Dan heb je er uiteindelijk alleen maar tijd en geld aan versplid. Overigens loopt er juist een zaak tegen Ebusco voor het mogelijk schenden van andermans IP, die acht ik gelukkig voor Ebusco weinig kansrijk overigens.

    5 Tot de bedrijfsvoering daadwerkelijk verbeterd kan je beter een gezonde portie achterdocht in acht nemen bij ronkende praatjes bij de aanstelling van een nieuwe CEO. Hij kan moeilijk zijn nieuwe bedrijf van voor tot achter affakkelen; dat snap je zelf toch ook wel?

    Verder vergeet je nog een hoop van zaken die al eerder benoemd hebben: zwakke tender positie Ebusco, zwakke positie in de supply chain, en zeer zwakke kaspositie. Maar iedereen die een gelovige is mag gerust bijstorten bij de volgende ronde, het Vaticaan is er ook niet arm van geworden. En ook hierin vergeet ik vast nog het nodige wat ik al eerder benoemd heb.

    Waarom zou je simpelweg niet wachten op verbetering in productie na een volgende ronde van geld ophalen?
    De productiecijfers zijn al bekend voordat Ebusco ze zelf kenbaar maakt (moet je wel betalen voor de bron: truckandbusbuilder.com/companies/chat... Dan ben je de markt nog wel voor mocht je willen instappen als ze daadwerkelijk het onwaarschijnlijke scenario werkelijkheid maken. En hoef je vooral nu geen verliezen te maken.
  14. forum rang 5 Daarom 17 december 2024 22:19
    quote:

    StoplossBurner schreef op 17 december 2024 21:02:

    [...]

    1 Te versplinterde toevoer en productie keten; dat zorgt voor lage marges. Overigens denk ik dat het in de basis wel werkt, maar dat hier te laat voor gekozen is. Denk dat ze ook te weinig gerealiseerd hebben dat in de regio Eindhoven de beter technisch geschoolde, vooral ook met de handjes, elders in de regio al erg goed zitten en niet voor minder bij Ebusco gaan werken.
    Ze moeten naar max. 3 locaties gaan overigens. Venray/Deurne, 1 in Europa elders, 1 in China. Probleem is wel dat je op deze manier je IP naar China exporteert; ze zijn daar niet achterlijk, sterker nog, op de nodige vlakken zijn we al ingehaald.

    2 Dat kan wel, maar heeft al (te) lang geduurd (dit idee is niet van gister) en gaat je geen goede marges brengen zoals hierboven benoemd (in China wil de partner zelf er ook wat aan verdienen). Het is niet voor niks dat men juist in NL hogere marges dacht te gaan halen met de productie (kon ze wel vertellen dat dat zou floppen).

    3 Die kunnen ze best realiseren, maar weer too little, too late. Vergeet dat vanwege het weggeven van je IP en sowieso je wel moet blijven engineeren om de middellange termijn om op het niveau van je concurrenten te blijven. Dus dit is een besparing die ze later in de staart zal bijten. Vergeet overigens niet dat er over 2024 een verlies van wel meer dan 100 miljoen wordt gerealiseerd; 30 miljoen is dan een aardig beginnetje. Waarschijnlijk zijn ze in korte tijd te hard gegroeid; meer dan 30% groei van je personeelsbestand per jaar wordt al snel niet gezond. Dan zijn de mensen die juist wel weten hoe de hazen lopen alleen maar bezig met het inwerken van anderen: je gaat dan juist achteruit i.p.v. vooruit.

    4 Het is de vraag wat er in hun IP staat en of ze daar nu echt zoveel mee kunnen qua vermarkting; in de techniek kan je vaak door zaken net iets anders in te vullen alsnog hetzelfde bereiken zonder een IP te schenden. Dan heb je er uiteindelijk alleen maar tijd en geld aan versplid. Overigens loopt er juist een zaak tegen Ebusco voor het mogelijk schenden van andermans IP, die acht ik gelukkig voor Ebusco weinig kansrijk overigens.

    5 Tot de bedrijfsvoering daadwerkelijk verbeterd kan je beter een gezonde portie achterdocht in acht nemen bij ronkende praatjes bij de aanstelling van een nieuwe CEO. Hij kan moeilijk zijn nieuwe bedrijf van voor tot achter affakkelen; dat snap je zelf toch ook wel?

    Verder vergeet je nog een hoop van zaken die al eerder benoemd hebben: zwakke tender positie Ebusco, zwakke positie in de supply chain, en zeer zwakke kaspositie. Maar iedereen die een gelovige is mag gerust bijstorten bij de volgende ronde, het Vaticaan is er ook niet arm van geworden. En ook hierin vergeet ik vast nog het nodige wat ik al eerder benoemd heb.

    Waarom zou je simpelweg niet wachten op verbetering in productie na een volgende ronde van geld ophalen?
    De productiecijfers zijn al bekend voordat Ebusco ze zelf kenbaar maakt (moet je wel betalen voor de bron: truckandbusbuilder.com/companies/chat... Dan ben je de markt nog wel voor mocht je willen instappen als ze daadwerkelijk het onwaarschijnlijke scenario werkelijkheid maken. En hoef je vooral nu geen verliezen te maken.
    Bedankt voor je uitgebreide en inhoudelijke reactie! Jij hebt jouw zienswijze en aannames en ik de mijne.

    Maar een feit is dat er geen volgende emissie komt! Dit heeft Schreyer heel duidelijk uitgesproken. Ik sluit niet uit dat er nog een andere vorm van financiering om de hoek komt kijken, maar zeker geen emissie.
    Dus als je aandeelhouder wilt worden dan stap je ergens in. Dat kon voor ongeveer 82-85 cent en nu voor iets meer als een euro. Je kan ook eerst de ontwikkelingen afwachten en dan waarschijnlijk duurder moeten instappen.

    Ik denk dat de koers nu zo’n beetje aan het uitbodemen is. Duidelijk is dat Heights enkele miljoenen aandelen aan het afbouwen (is geweest). En dat de koers tot nu toe boven de euro blijft. Als Heights klaar is met verkopen droogt de verkoopdruk op. En zoals jij zegt heeft Schreyer goede marketingpraktijken, dus de eerstvolgende berichten vanuit Ebusco zullen vast positief zijn. De koers zal dus waarschijnlijk eerst verder oplopen.

    Dus… waarom niet eerst gewoon instappen en als het toch tegenvalt tijdig uitstappen. Ook dit kan een strategie zijn.
  15. forum rang 6 Goedekans 17 december 2024 22:51
    quote:

    StoplossBurner schreef op 17 december 2024 20:26:

    De puinhopen die ontstaan zijn onder de vele vorige managers gaan niet opgeruimd worden door deze goedbedoelde managers. Die managers gaan niet ineens deze bussen produceren, assembleren, inkoop verzorgen, engineeren zonder problemen en op tijd etc. zodat de problemen worden opgelost. Allemaal too little, too late zoals ik al vaker gezegd heb. 2023 was make or break year, dat is compleet verknald en dan kom je in de vicieuze cirkel terecht waar je niet meer uit komt, of je moet heel veel geld hebben. Dat geld komt nu van mensen die in de claimemissie stappen en dat nog meermaals zullen moeten doen. Mochten ze andere vormen van kapitaal ophalen dan kan je ook heel lang geen fatsoenlijke marges meer maken door je financierings lasten; ook al niet interessant voor de belegger en met de cijfers die ze gaan hebben is ook al meermaals betoogd dat een claimemissie of een andere vorm van verwatering de enige overlevingsmogelijkheden zijn. Met zo'n versplinterde supply chain gaan ze ook geen fatsoenlijke marges maken, nooit, niet met dit product. Ik zet de langspeelplaat weer op dat je je verlies/winst moet nemen en lekker ergens moet gaan beleggen, niet gokken, in sectoren waar wel geld verdient wordt.

    Hopelijk heb ik de plank nu iets van je hoofd afgetrokken. Dat je bijvoorbeeld nog steeds geloofd dat er zeker geen geld bij moet weer in Q1, uiterlijk Q2, 2025. Dat getuigd niet echt van realiteitszin.
    Wel de plank zit nog nagelvast voor jouw harde hoofd. Als je niet in de nieuwe aanpak van het management gelooft prima , maar ben je zo nobel om iedereen te blijven waarschuwen of heb je andere motieven?
  16. forum rang 5 StoplossBurner 17 december 2024 23:12
    quote:

    Goedekans schreef op 17 december 2024 22:51:

    [...]

    Wel de plank zit nog nagelvast voor jouw harde hoofd. Als je niet in de nieuwe aanpak van het management gelooft prima , maar ben je zo nobel om iedereen te blijven waarschuwen of heb je andere motieven?
    Als ik short wil gaan, en dat wil ik (ook open en bloot gecommuniceerd). Dan kan ik beter toch eerst het bedrijf omhoog pijpen? En dan alsnog short gaan? Deze short positie heb ik nu nog niet (hoop nog op een nieuwe FOMO / dead cat bounce spike omhoog zodat er een beetje serieus geld mee te verdienen is met minder risico). Dus hou het maar gewoon op nobelheid; ik gun iedereen zijn geld, maar ook lessen die (nog) niet teveel geld kosten door tijdig te waarschuwen. Wat betreft mijn zogenaamde plank voor het hoofd; je doet er denk ik goed aan het topic van dit jaar in zijn geheel door te lezen en daar lering van te trekken.

    Zelfs met het slagen van de aanpak van het nieuwe management moet er heel veel fantasie in dit aandeel ontstaan (ook wel overwaardering genoemd) om meer dan pak en beet 1 a 2,- nog te kunnen verantwoorden in H1 van 2025.

    @Daarom: misschien geen emissie, maar dan zeker wel weer een andere vorm van verwatering (eigenlijk een emissie waar je geen rechten hoeft te kopen maar extra aandelen als je je aandeel in het bedrijf op peil wil houden) zal gaan gebeuren; sowieso nog steeds verder met Capital Heights die hun lening converteren (en ook verkopen), dat loopt volgens mij nog 2 jaar door. Maar dat vind ik eigenlijk niet zo interessant; kijk meer naar wat de mogelijkheden zijn om serieus geld te verdienen voor dit bedrijf; die zijn er gewoon niet met een hele dikke kans op faillissement als er niet weer bijgestort wordt. Trap niet in het spel van woorden van de CEO dat het zeker zou zijn dat er niet nog eens een emissie nodig is.
    Dat tijdig uitstappen; dat is echt een illusie die je jezelf voor houdt. 1 onheilspellend berichtje en er is zo 30% of meer af bij een opening.
12.756 Posts
Pagina: «« 1 ... 621 622 623 624 625 ... 638 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.