Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,073   -0,024   (-2,17%) Dagrange 1,030 - 1,100 1.341.660   Gem. (3M) 1,4M

Ebusco 2024

12.586 Posts
Pagina: «« 1 ... 615 616 617 618 619 ... 630 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Denga 16 december 2024 19:57
    quote:

    Denga schreef op 16 december 2024 19:01:

    [...]Gelukkig is de Amerikaanse markt niet de markt voor Ebusco en heeft Europa al afspraken gemaakt over de percentages per jaar dat gelektrificeerd moet zijn.

    Qbuzz kan wel een hele grote broek aantrekken en het contract laten ontbinden maar in hun tenders bij provincies hebben ze afspraken gemaakt over hoeveelheid elektrisch.

    Dat niet kunnen waarmaken en de provincies schrijven gewoon nieuwe tenders uit, en weg is Qbuzz.

    Dus je hoeft niet raar op te kijken dat Qbuzz alsnog de bussen af gaat nemen.

    En zo zijn er veel meer landen die simpelweg gewoon eisen dat per 202? Een groot deel elektrisch is.
    Ik lees trouwens net dit op RTV Drenthe:

    "Qbuzz heeft wat uit te leggen. En op te lossen. Want nu er geen 45 elektrische bussen van busbouwer Ebusco komen, moeten de streekbussen op diesel in Drenthe en Groningen langer door rijden. Qbuzz heeft een conflict met de Brabantse busbouwer en hoeft van de rechter de bussen niet meer te kopen. Maar die nieuwe elektrische bussen moesten juist de diesels vervangen, want de uitstoot moet omlaag.
    Qbuzz mag de order van 45 elektrische bussen voor Drenthe en Groningen bij Ebusco annuleren. Dit besloot de rechtbank in een zaak die door de busbouwer was aangespannen. De bussen zijn al gemaakt en de meeste zijn al klaar om geleverd te worden, maar Qbuzz wilde de order annuleren omdat Ebusco te laat was met het leveren van de voertuigen en er ook steeds andere problemen zijn. De bussenbouwer wilde via de rechter afdwingen dat Qbuzz de bussen toch betaalt. Maar dat hoeft dus niet.
    Afspraak minder CO2

    De bussen waren volgens Erwin Stoker van het OV Bureau Groningen Drenthe besteld om te gaan rijden in Drenthe en Groningen. De 45 elektrische Ebusco bussen die Qbuzz niet koopt zijn bestemd om de dieselbussen op de streeklijnen in Drenthe en Groningen ter vervangen. "Daar hebben we afspraken over met Qbuzz. We hebben geen harde afspraken over met hoeveel elektrische bussen Qbuzz moet rijden, maar wel harde afspraken over de CO2-uitstoot en de vermindering daarvan. Deze 45 elektrische bussen hoorden daarbij." Dieselbussen hebben CO2-uitstoot, elektrische bussen niet.
    Drenthe dieselt door

    Maar Qbuzz heeft geen alternatief voor de 45 elektrische bussen die niet komen en blijft voorlopig langer doorrijden met dieselbussen op de streeklijnen. "We zoeken een alternatief voor de Ebusco-bussen dat het beste past bij de verduurzamingsafspraken", zo laat een woordvoeder weten."

    Exact wat ik net zei, Qbuzz is op zoek naar alternatieven en die zijn er niet, VDL heeft geen Accu's, Mercedes is veeel duurder en Ebusco heeft voorraad staan straks...
  2. EmielH 16 december 2024 19:58
    quote:

    Rocky schreef op 16 december 2024 10:53:

    [...]

    Busvervoerder Qbuzz mocht een overeenkomst met busfabrikant Ebusco ontbinden en hoeft 45 elektrische bussen dus niet af te nemen. Dat heeft de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland beslist. etc.etc
    En nu zit Qbuzz met dieselbussen sinds 15 december mijn woonomgeving te vervuilen, terwijl de vorige concessiehouder Arriva al jaren tot ieders tevredenheid met elektrische bussen rondreed. Ergens zit er iets helemaal fout in de openbaar-vervoer-BUSiness...
  3. Butterfly 16 december 2024 19:59
    quote:

    Denga schreef op 16 december 2024 19:01:

    [...]Gelukkig is de Amerikaanse markt niet de markt voor Ebusco en heeft Europa al afspraken gemaakt over de percentages per jaar dat gelektrificeerd moet zijn.

    Qbuzz kan wel een hele grote broek aantrekken en het contract laten ontbinden maar in hun tenders bij provincies hebben ze afspraken gemaakt over hoeveelheid elektrisch.

    Dat niet kunnen waarmaken en de provincies schrijven gewoon nieuwe tenders uit, en weg is Qbuzz.

    Dus je hoeft niet raar op te kijken dat Qbuzz alsnog de bussen af gaat nemen.

    En zo zijn er veel meer landen die simpelweg gewoon eisen dat per 202? Een groot deel elektrisch is.
    Ik weet niet of Qbuzz zomaar eventueel de bussen nog kan afnemen.
    Zo komen alleen van een koude kermis thuis als ze ergens
    anders bussen willen afnemen, daar komen ze ook gewoon
    weer op een wachtlijst terecht en ook die hebben leveringsproblemen
    gehad.
    Vraag mij alleen af waar die bussen naar toe gaan want die waren
    bijna klaar om geleverd te worden.

    "Ebusco heeft van een van haar klanten bericht ontvangen om bestellingen van 59 bussen te annuleren, waarvan 45 12 meter bussen. Al deze 12 meter bussen zijn geproduceerd, waarvan er 30 in Nederland / Europa beschikbaar zijn voor levering. Van de overige bussen zijn er 10 onderweg naar en 5 staan op het punt om verscheept te worden naar Nederland."
    www.ebusco.com/nl/ebusco-spant-rechts...
  4. Skinner 16 december 2024 20:12
    quote:

    Butterfly schreef op 16 december 2024 19:59:

    [...]

    Ik weet niet of Qbuzz zomaar eventueel de bussen nog kan afnemen.
    Zo komen alleen van een koude kermis thuis als ze ergens
    anders bussen willen afnemen, daar komen ze ook gewoon
    weer op een wachtlijst terecht en ook die hebben leveringsproblemen
    gehad.
    Vraag mij alleen af waar die bussen naar toe gaan want die waren
    bijna klaar om geleverd te worden.

    "Ebusco heeft van een van haar klanten bericht ontvangen om bestellingen van 59 bussen te annuleren, waarvan 45 12 meter bussen. Al deze 12 meter bussen zijn geproduceerd, waarvan er 30 in Nederland / Europa beschikbaar zijn voor levering. Van de overige bussen zijn er 10 onderweg naar en 5 staan op het punt om verscheept te worden naar Nederland."
    www.ebusco.com/nl/ebusco-spant-rechts...
    Gewoon afwachten tot het bericht naar voren komt dat, Qbuzz de Ebusco's alsnog afneemt.
  5. Butterfly 16 december 2024 21:28
    quote:

    G20 Xdrive schreef op 16 december 2024 21:16:

    [...]
    Nee niet echt, weet wel dat er wat aanpassingen zouden komen voor andere klanten, daar gaan we zeker nog meer over horen.
    Ik ook nog niet, dus is het pb van oktober nog steeds actueel.

    Het zou mooi zijn als die nog voor het eind van het jaar een bestemming hebben.
    Dan komt er aardig wat geld binnen van die Duitse order en van deze bussen.
  6. forum rang 8 beleggertje2020 16 december 2024 21:45
    quote:

    EmielH schreef op 16 december 2024 19:58:

    [...]

    En nu zit Qbuzz met dieselbussen sinds 15 december mijn woonomgeving te vervuilen, terwijl de vorige concessiehouder Arriva al jaren tot ieders tevredenheid met elektrische bussen rondreed. Ergens zit er iets helemaal fout in de openbaar-vervoer-BUSiness...
    Bij Ebusco zelf zit het helemaal fout , dat is nu juist het probleem. Dus tja logisch dat ze gewoon door mogen blijven Dieselen ! Ebusco heeft gewoon niet kunnen leveren zoals afgesproken. Kan me voorstellen dat Qbuzz straks gewoon wel van VDL E-bussen gaat kopen op een veel later tijdstip maar dan wellicht met nog heel veel betere accu's ook nog es !
  7. Bossie89 16 december 2024 21:46
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 16 december 2024 18:42:

    Last but not least : Forfarmers wint steeds meer marktaandeel van concurrenten in een klein beetje een krimpende markt in NL , dat dan weer wel ! Buiten NL zijn de consumenten nog verre van klimaat-woke en anti-vlees ! Bovendien zie ik NL in de supermarkt dat mensen toch nog steeds heel veel liever dat stuk echt vlees hebben dan dat ze iets meenemen vanuit de vegetarische schappen .
    Kijk naar de koers van Beyond meat, dan weet je genoeg!
  8. Bossie89 16 december 2024 21:51
    quote:

    Denga schreef op 16 december 2024 19:01:

    [...]Gelukkig is de Amerikaanse markt niet de markt voor Ebusco en heeft Europa al afspraken gemaakt over de percentages per jaar dat gelektrificeerd moet zijn.

    Qbuzz kan wel een hele grote broek aantrekken en het contract laten ontbinden maar in hun tenders bij provincies hebben ze afspraken gemaakt over hoeveelheid elektrisch.

    Dat niet kunnen waarmaken en de provincies schrijven gewoon nieuwe tenders uit, en weg is Qbuzz.

    Dus je hoeft niet raar op te kijken dat Qbuzz alsnog de bussen af gaat nemen.

    En zo zijn er veel meer landen die simpelweg gewoon eisen dat per 202? Een groot deel elektrisch is.
    Eens maar Europa is net als de Nederlandse overheid extreem wispelturig. Kijk naar de 2% defensie norm? Hoe hoog mag de staatsschuld zijn en toenemen? Klimaatdoelstellingen?

    1 scheet ergens en iedereen heeft maling aan wat er afgesproken is. Het is niet zo dat iemand zich ooit echt aan de gemaakte afspraken of plannen houdt.
  9. forum rang 8 beleggertje2020 16 december 2024 21:57
    quote:

    Bossie89 schreef op 16 december 2024 21:46:

    [...]

    Kijk naar de koers van Beyond meat, dan weet je genoeg!
    Dat is totaal geen goed vergelijk met FF. FF is totaal anders en heeft heel erg veel meer te doen met echt vlees . Beyond meat loopt voor geen meter omdat veruit de meeste consumenten echt geen afscheid gaan nemen van het echte stukje vlees. Mensen houden bij lange na niet genoeg van dat plantaardige fake-vlees van Beyond meat . Dus ja snap heel goed dat de koers van FF weer stijgt en die van Beyond meat gewoon verder en verder daalt ook wegens over gesubsidieerd fake-vlees .
  10. Bossie89 16 december 2024 22:19
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 16 december 2024 21:57:

    [...]
    Dat is totaal geen goed vergelijk met FF. FF is totaal anders en heeft heel erg veel meer te doen met echt vlees . Beyond meat loopt voor geen meter omdat veruit de meeste consumenten echt geen afscheid gaan nemen van het echte stukje vlees. Mensen houden bij lange na niet genoeg van dat plantaardige fake-vlees van Beyond meat . Dus ja snap heel goed dat de koers van FF weer stijgt en die van Beyond meat gewoon verder en verder daalt ook wegens over gesubsidieerd fake-vlees .
    Dat was toch juist het antwoord, mensen willen over het algemeen geen vleesvervangers haha.
  11. forum rang 5 StoplossBurner 16 december 2024 23:35
    quote:

    Harry W schreef op 16 december 2024 23:29:

    Riekt dit zo langzamerhand niet naar een beetje crimineel of vergis ik mij?
    Dat we nog steeds boven de emissie prijs zitten op 'hope and dreams' of wat zou er crimineel moeten zijn?

    Ben benieuwd welke leverancier zijn kont in de krib gooit. Er is nu weer heel even wat geld om betaling af te dwingen voor je iets levert of in ieder geval al je openstaande schulden vereffend te krijgen. Die weten ook; Ebusco heeft geen tijd om op alternatieve leveranciers te wachten als ze er al zijn.
  12. TraderT123 17 december 2024 07:06
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 16 december 2024 21:45:

    [...]
    Bij Ebusco zelf zit het helemaal fout , dat is nu juist het probleem. Dus tja logisch dat ze gewoon door mogen blijven Dieselen ! Ebusco heeft gewoon niet kunnen leveren zoals afgesproken. Kan me voorstellen dat Qbuzz straks gewoon wel van VDL E-bussen gaat kopen op een veel later tijdstip maar dan wellicht met nog heel veel betere accu's ook nog es !
    Ebusco is nu een koopje voor VDL.
  13. TraderT123 17 december 2024 07:08
    quote:

    EmielH schreef op 16 december 2024 19:58:

    [...]

    En nu zit Qbuzz met dieselbussen sinds 15 december mijn woonomgeving te vervuilen, terwijl de vorige concessiehouder Arriva al jaren tot ieders tevredenheid met elektrische bussen rondreed. Ergens zit er iets helemaal fout in de openbaar-vervoer-BUSiness...
    En die miljoenen auto's niet? Elektrische bussen hebben niks met het milieu of klimaat te maken. Dat is onderhand toch wel algemene kennis?
12.586 Posts
Pagina: «« 1 ... 615 616 617 618 619 ... 630 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.