Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
8,980   +0,015   (+0,17%) Dagrange 8,915 - 8,965 7.886   Gem. (3M) 32,7K

Forum geopend voor Euronav

19.474 Posts
Pagina: «« 1 ... 969 970 971 972 973 974 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 maci 21 november 2024 16:46
    De periode om aandelen aan te bieden is verlopen:

    "De aanvaardingsperiode van de Heropening loopt van 23 oktober 2024 tot en met 21 november 2024 om 16:00 (Belgische
    tijd) (10:00 New York City tijd). De prijs van de Heropening bedraagt 12,66 USD per aandeel, zijnde USD 18,95 per aandeel
    (zoals verhoogd) verminderd met uitkeringen voor een totaal van USD 6,29 per aandeel."

    De koers noteert momenteel onder het aanbod.
    Ik ben benieuwd wat er de komende periode gebeurt.
    Het lijkt mij dat het aandeel sterk is ondergewaardeerd?
  2. forum rang 5 maci 23 november 2024 10:03
    RESULTATEN VAN DE HEROPENING VAN HET OPENBAAR OVERNAMEBOD OP CMB.TECH NV UITGEBRACHT DOOR CMB NV

    ANTWERPEN, België, 22 november 2024, 22:00 uur – CMB.TECH NV (NYSE: CMBT & Euronext: CMBT) (“CMB.TECH” of “de Vennootschap”) kondigt aan dat de aanvaardingsperiode van de heropening van het openbaar overnamebod dat CMB NV (“CMB” of de “Bieder”) heeft uitgebracht op alle aandelen in CMB.TECH niet reeds in het bezit van CMB of met haar verbonden personen eindigde op 21 november 2024 (de Heropening”).

    Tijdens de aanvaardingsperiode van de Heropening werden 1.579.159 aandelen in CMB.TECH ingebracht in het bod.

    Als een gevolg daarvan zal de Bieder een totaal van 178.726.458 aandelen in CMB.TECH bezitten. Rekening houdend met de 25.807.878 eigen aandelen gehouden door CMB.TECH en de 24.400 aandelen gehouden door Saverco NV, zullen de Bieder en de met hem verbonden personen samen 204.558.736 aandelen bezitten. Dit vertegenwoordigt 92,04% van de stemrechten in CMB.TECH.

    Alexander Saverys, CEO van CMB.TECH: “We kunnen eindelijk de bladzijde omslaan van het overnamebod op de aandelen van ons bedrijf. Het feit dat zeer weinig aandeelhouders hun aandelen hebben aangeboden, is een blijk van vertrouwen in de strategie van CMB.TECH. We willen beursgenoteerd blijven en zullen onze gediversifieerde en future- proof maritieme groep verder laten groeien. Het is volle vaart vooruit: Decarbonise today, navigate tomorrow !”
  3. forum rang 5 maci 23 november 2024 15:06
    Antwerpen mag Global Maritime Forum in 2025 verwelkomen: “Het Davos van de scheepvaartindustrie”
    Antwerpen zal in 2025 het Global Maritime Forum Annual Summit hosten, zo heeft de organisatie aangekondigd tijdens de top in Tokio.

    Alexander Saverys, CEO van CMB.TECH (voorheen Euronav), speelde een cruciale rol in het binnenhalen van het evenement. “Antwerpen is het kloppende hart van maritiem Europa,” aldus Saverys. “De stad kan de wereld laten zien dat de scheepvaartsector concrete stappen zet in de energietransitie.” Volgens de maritieme site Tradewinds wist Saverys het forum te overtuigen met “bier, chocolade en waterstof”.

    Zie DPG media: www.hln.be/antwerpen/antwerpen-mag-gl...
  4. forum rang 4 boothram 27 november 2024 09:54
    frontline in geldnood? We hebben een lease van 10 suez;ax geherfinancied bij... cmb financial lease een ook nog eens 4 nieuwez medium gas tankers verkocht aan ... exmar. Een mgc brengt gemiddeld 850 000 usd op per maand maar het gaat dus om nieuwbouw aan 70 ;ilj x4 stuks. Blijkbaar snelt Sqverijs familie nu ter hulp bij de problemen met vlcc spotkoersen. De suezmaxen en de oudere vlcc leveren nog steeds veel cash voor euronav maar de dividenden wouden moeten kopen van de verkoop van de oudere schepen en dat is wel veel minder momenteel. De termijnvooruitzichten op spot blijven gunstig. De vlcc spot is voor cmbt zeer beperkt. het gaat op spot maar over een 12-tal half-oude schepen met gerige boekwaarde grotendeels afbetaald.
  5. forum rang 5 maci 27 november 2024 14:11
    quote:

    boothram schreef op 27 november 2024 09:54:

    frontline in geldnood? We hebben een lease van 10 suez;ax geherfinancied bij... cmb financial lease een ook nog eens 4 nieuwez medium gas tankers verkocht aan ... exmar. Een mgc brengt gemiddeld 850 000 usd op per maand maar het gaat dus om nieuwbouw aan 70 ;ilj x4 stuks. Blijkbaar snelt Sqverijs familie nu ter hulp bij de problemen met vlcc spotkoersen. De suezmaxen en de oudere vlcc leveren nog steeds veel cash voor euronav maar de dividenden wouden moeten kopen van de verkoop van de oudere schepen en dat is wel veel minder momenteel. De termijnvooruitzichten op spot blijven gunstig. De vlcc spot is voor cmbt zeer beperkt. het gaat op spot maar over een 12-tal half-oude schepen met gerige boekwaarde grotendeels afbetaald.
    Jammer, maar ik snap ook hier weer niets van wat je bedoelt te zeggen.

    Wat heeft Frontline met CMBT te maken? Als er geld wordt uitgeleend komt dat met rente terug. Het verschil zal vast wel boven de marktrente komen.
  6. forum rang 5 maci 27 november 2024 14:13
    quote:

    Philocaro schreef op 27 november 2024 12:30:

    In het kort en duidelijk, wat zijn de vooruitzichten voor de 2 bedrijven? Omdat de markttendens duidelijk negatief is. En wat denkt u van de volgende klacht:https://www.euronavscuttled.info ?
    De klacht is inmiddels afgehandeld in de basis.
    Of er nog iets anders gaande is weet ik niet.

    Wat ik niet kan duiden is dat de koerst zuidwaarts blijft. Kan iemand dat (helder) verklaren?
  7. forum rang 4 boothram 3 december 2024 15:28
    frontline doet dus nog waken met cmb leasing en met exmar
    Dat wou kunnen wijzen dat er een breder akkoord was en mogelijk ook een garantie van financiering door de familie Saverijs. Met dus die overname van de 4 MGC en een leasingcontract...
    De gemakkelijkste oplossing.... toch nog een fusie?? De rechter zou over eventuele schadevergoedingen tussen de vroegere aandeelhouders kunnen beslissen... Intussen is er onzekerheid en de verkoop ongedaan maken....dat lijkt me zo complex en begint wellicht bij het eerste bod van frontline 1.45 aandelen frontline...
    bij wederzijdse toestemming kunnen ze misschien goedkoper het probleem ontwijken. En nu lijken die vlcc toch niet zo intressant.
  8. forum rang 5 maci 9 december 2024 09:31
    CMB.TECH VERKOOPT DRIE SUEZMAXEN

    ANTWERPEN, België, 9 december 2024 – CMB.TECH NV (NYSE: CMBT & Euronext: CMBT) (“CMBT”, “CMB.TECH” of “de Vennootschap”) heeft drie Suezmax schepen, Selena (2007, 150,205 dwt), Cap Victor (2007, 158,853 dwt) & Cap Felix (2008, 158,765 dwt), verkocht aan een dochtervennootschap van CMB NV aan de huidige marktwaarde, als onderdeel van de vlootverjonging. De verkoop zal een meerwaarde opleveren van 70,930 miljoen USD. De schepen worden in december 2024 geleverd aan hun nieuwe eigenaar.
    De procedure voor transacties met verbonden partijen naar Belgisch recht werd toegepast voor de verkoop. De juridische mededeling die aan deze persmededeling is toegevoegd omvat meer informatie. Het advies van het comité van onafhankelijke bestuurders zal beschikbaar zijn op de bedrijfswebsite.

    Publicatie resultaten Q4 2024 – 27 februari 2024
  9. moeilijk 11 december 2024 18:19
    Ik heb nog een pakket aandelen Euronav .Ik maak elke dag meer verlies .En ik begrijp niet waarom.

    Ik heb een aantal vragen waar ik geen antwoord op weet, en ik weet ook niet of er wel een antwoord op is.
    Er zijn onlangs drie Suezmax schepen verkocht aan een dochter van CMB. Kan er iemand mij vertellen waarom dit zo is .Waarom van Euronav naar CMB en bijvoorbeeld niet andersom?
    De prijs wordt marktconform genoemd. De onafhankelijke bestuurders zullen dit wel beamen. Maar bij de verkoop van Euronav waren de onafhankelijke bestuurders ook akkoord, maar ik las toen toch ergens dat er heel grote druk op hen werd uitgeoefend on de verkoop goed te keuren. En zodoende werden de kleine aandeelhouders benadeeld. Waar of niet waar?
    Kan de recente verkoop niet gecontroleerd worden door een externe auditor? Daar heb ik veel meer vertrouwen in.
    Ik heb een heel slecht gevoel bij de ganse affaire, sinds het begin al. De waarde van het aandeel Euronav/CMB Tech is volgens mij tenminste € 20.
    Waarom staat het dan nu minder dan de helft genoteerd?
    Waarom komt ineens de naam van Frontline weer naar boven? Zijn er dan nog altijd voortgaande contacten en contracten tussen Euronav en Frontline? Wat staat daar in? En tegen welke prijs? Is dat nog een "compensatie "voor de verkoop van Euronav?
  10. Abramis 12 december 2024 01:21
    Misschien is het zinvol om even een kleine vergelijking te maken binnen de sector.

    Euronav/CMBT piekte eind mei op 19,25 euro. Nu is dat 9,84. Een tuimeling van 48,9 % dus. Ouch...

    Echter...

    Frontline : 29,2 USD op 29 mei --> 14,22 USD nu. Da's 51,4 % naar beneden gekukeld.

    Scorpio : van 83 naar 47,9 USD = - 42,3 %

    Teekay Tankers : van 73,68 USD naar 38,48 USD nu = - 47,8 %

    CMBT beweegt dus gewoon mee op de golven van de tankermarkt.

    En eigenlijk klopt dat niet eens écht, want in tegenstelling tot de andere 3 kregen we bij Euronav nog enkele forse uitkeringen van alles samen 5,72 USD, waarvan dan nog een groot deel belastingvrij. Al bij al valt de averij dus nog mee.

    Als het water zakt, zakken alle scheepjes. Maar water zakt niet eindeloos. Het zal weer stijgen wanneer de tijd daar rijp voor is.

    De diversificatie met droge bulk, chemicaliën, enz... beschouw ik trouwens als een welgekomen beveiliging tegen de grillen van de oliemarkt. Ook het project in Namibië vind ik een interessante extra met het oog op de toekomst. Al is het maar omdat het kansen kan bieden om op zelf geproduceerde schone brandstof te varen.
  11. Warren B... 12 december 2024 09:11
    quote:

    Abramis schreef op 12 december 2024 01:21:

    Misschien is het zinvol om even een kleine vergelijking te maken binnen de sector.

    Euronav/CMBT piekte eind mei op 19,25 euro. Nu is dat 9,84. Een tuimeling van 48,9 % dus. Ouch...

    Echter...

    Frontline : 29,2 USD op 29 mei --> 14,22 USD nu. Da's 51,4 % naar beneden gekukeld.

    Scorpio : van 83 naar 47,9 USD = - 42,3 %

    Teekay Tankers : van 73,68 USD naar 38,48 USD nu = - 47,8 %

    CMBT beweegt dus gewoon mee op de golven van de tankermarkt.

    En eigenlijk klopt dat niet eens écht, want in tegenstelling tot de andere 3 kregen we bij Euronav nog enkele forse uitkeringen van alles samen 5,72 USD, waarvan dan nog een groot deel belastingvrij. Al bij al valt de averij dus nog mee.

    Als het water zakt, zakken alle scheepjes. Maar water zakt niet eindeloos. Het zal weer stijgen wanneer de tijd daar rijp voor is.

    De diversificatie met droge bulk, chemicaliën, enz... beschouw ik trouwens als een welgekomen beveiliging tegen de grillen van de oliemarkt. Ook het project in Namibië vind ik een interessante extra met het oog op de toekomst. Al is het maar omdat het kansen kan bieden om op zelf geproduceerde schone brandstof te varen.
    Goed verhaal. Ik zie de huidige koers als een mooi bijkoop moment
  12. forum rang 4 boothram 12 december 2024 10:42
    excellente observatie abramis
    als je a3 resultaten leest van frontline wie je dat tot half november nog steeds mooie koersen waren op spot. De laatste maand denk ik nog altijd break-even voor de eco-vloot.
    Verder wie ik dat ze voor hun kredieten eigen middelen moeten versterken en cash genereren. Ik denk dat we nu een worst-case voor 2025 anticiperen dat azie meer en meer beroep doet op de grijze vloot. Dat maakt de olieprijs daar goedkoper. en meer sanctie efficiency zou net tegenovergestelde teweegbrengen. Mogelijks ook willen ze een dividend mogelijk maken. Daarmee kan cmb dan die 5 suezmax 200 000 000 betalen .. Dat is dan de win-win. Wellicht ko;t ook de volgende jaren een verkoop van alle tankers van +17.5 jaar waarna een service beurt nodig is om de 30 maanden een aanzienlijke meerkost. Volgende jaren worden ze meer afhankelijk van de termijncontracten. die beperkte winst opleveren maar veel cash en relatief goedkope leningen dank zij contractuele inkomsten. Ze lenen meestal aan variabele tarieven en kunnen winst halen uit lagere rente. Geen reden tot paniek. wellicht heeft de angst voor misbruik van wijn positie door CMB onterecht verkoopreacties nog bevorderd. De langetermijnvooruitzichten dienen niet bijgesteld...kijk maar naar de waarderingen 2dehands bv fearnpulse.com
19.474 Posts
Pagina: «« 1 ... 969 970 971 972 973 974 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.