Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,171   0,000   (0,00%) Dagrange 1,000 - 1,220 2.175.390   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.682 Posts
Pagina: «« 1 ... 583 584 585 586 587 ... 635 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Happy is verbannen 9 december 2024 12:15
    Zijn er hier een paar die er echt niks van snappen.
    Kengetallen zijn o.a. koers-winstverhouding, dividend rendement en eigen vermogen per aandeel.

    Maak van de hele AEX en AMX hier een staffel van.
    Dan zie je een hele andere waardering per fonds.

    Kortom ...... perceptie, onderbuikgevoel en persoonlijke verwachting.
  2. forum rang 5 Daarom 9 december 2024 12:28
    quote:

    StoplossBurner schreef op 9 december 2024 11:38:

    [...]

    Zou mij niet verbazen als er zoiets is. Moet toch ergens vandaan komen dit geFOMO, wellicht wel gesteund door het instappen van 2 grote kleine beleggers en een marketingpraatje van Schreyer.

    Overnamefantasie is bij mij nog steeds ver te zoeken; waarom zou die partij zich dan al niet veel meer hebben ingekocht bij de claimemissie (en op die manier ook garant te staan)?

    Je hebt gelijk Happy m.b.t. hoofdletters van de maanden (afwijking die ik uit andere talen heb overgenomen). Wacht wel al een jaar of anderhalf op enige vorm van onderbouwing van de bedrijfswaardering / aandelenkoers van jouw kant.
    Het kan aan mij liggen… maar je komt (bij mij in ieder geval) steeds gefrustreerder over.

    Nú beticht je de ceo (met een uitstekende staat van dienst) weer van een marketingpraatje. Wie ben jij om dit te doen???

    Schreyer heeft er een veeeeeel beter zicht op dan jou en hij geeft aan dat het voor Ebusco beter zou zijn als ze van de beurs verdwijnen. Dit kan alleen door een overname.

    Ik gun niemand zijn of haar verlies. Maar ga vanmiddag vooral short!!!
  3. a gruijthuijsen 9 december 2024 14:13
    quote:

    Daarom schreef op 9 december 2024 12:28:

    [...]

    Het kan aan mij liggen… maar je komt (bij mij in ieder geval) steeds gefrustreerder over.

    Nú beticht je de ceo (met een uitstekende staat van dienst) weer van een marketingpraatje. Wie ben jij om dit te doen???

    Schreyer heeft er een veeeeeel beter zicht op dan jou en hij geeft aan dat het voor Ebusco beter zou zijn als ze van de beurs verdwijnen. Dit kan alleen door een overname.

    Ik gun niemand zijn of haar verlies. Maar ga vanmiddag vooral short!!!
    het ligt niet aan jou deze man ziekt en is compleet gefrustreerd en zit hier alleen maar onzin te verkopen als het maar negatief is.is denk ik goed om zijn frustratie kwijt te kunnen
  4. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 14:14
    quote:

    Daarom schreef op 9 december 2024 12:28:

    [...]

    1 Het kan aan mij liggen… maar je komt (bij mij in ieder geval) steeds gefrustreerder over.

    2 Nú beticht je de ceo (met een uitstekende staat van dienst) weer van een marketingpraatje. Wie ben jij om dit te doen???

    3 Schreyer heeft er een veeeeeel beter zicht op dan jou en hij geeft aan dat het voor Ebusco beter zou zijn als ze van de beurs verdwijnen. Dit kan alleen door een overname.

    4 Ik gun niemand zijn of haar verlies. Maar ga vanmiddag vooral short!!!
    1 Maak je maar geen zorgen. Enige frustratie heb ik wel dat er keer op keer geen enkele onderbouwing van 'jullie' kant komt voor welke koers dan ook, geen enkele fatsoenlijke waar we eens over kunnen discussiëren i.p.v. beetje dom koersroepen en halleluja roepen over een bedrijf dat een lege kas heeft en al een jaar geen order heeft binnen gehaald. Begin eens met de 600 bussen waar Ebusco voor 2026 op mikt bijv. Wel raar dat men met minder bussen in 2025 overigens geen geld nodig denkt te hebben.

    2 Zie laatste zin bij 1 en uiteraard benadrukt de CEO van zijn eigen bedrijf vooral de positieve punten van zijn bedrijf als hij nota bene zelf beloond wordt wel aandelen. Praat jij wel graag je eigen inkomen omlaag?

    3 Een overname.. waarom kocht die dan zich niet flink voor al bijna niks in bij de emissie?

    4 Put opties vind ik flink aan de prijs (wat vind jij putdeksel?). Geld is getransfereerd en heb nu een kleine positie ongedekt short 400x a 1.95 ingelegd.
  5. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 14:17
    quote:

    a gruijthuijsen schreef op 9 december 2024 14:13:

    [...] het ligt niet aan jou deze man ziekt en is compleet gefrustreerd en zit hier alleen maar onzin te verkopen als het maar negatief is.is denk ik goed om zijn frustratie kwijt te kunnen
    Hoe staat het mij jouw positie in Ebusco? Ik lees je al een jaar lang afgeven op forumleden die aangeven dat dit aandeel veel te hoog koerste (en ook met vlag en wimpel gelijk kregen), misschien zelf wat gefrustreerd over je positie? Enige wat ik lees van je kant zijn wat oneliners; openheid over je eigen positie (GAK + aantallen) kan je gedrag wellicht verklaren. Ik verwacht overigens niet dat je dat doet, want ik heb je hier al vaker om gevraagd n.a.v. forumberichten met een agressieve ondertoon jegens mij. Wat boeit het overigens dat ik wat fundamentele analyse doe m.b.t. Ebusco? Ben je bang dat dit forum ook echt invloed zou hebben op de koersvorming? Die illusie heb ik niet hoor.
  6. forum rang 5 Daarom 9 december 2024 14:44
    quote:

    StoplossBurner schreef op 9 december 2024 14:14:

    [...]

    1 Maak je maar geen zorgen. Enige frustratie heb ik wel dat er keer op keer geen enkele onderbouwing van 'jullie' kant komt voor welke koers dan ook, geen enkele fatsoenlijke waar we eens over kunnen discussiëren i.p.v. beetje dom koersroepen en halleluja roepen over een bedrijf dat een lege kas heeft en al een jaar geen order heeft binnen gehaald. Begin eens met de 600 bussen waar Ebusco voor 2026 op mikt bijv. Wel raar dat men met minder bussen in 2025 overigens geen geld nodig denkt te hebben.

    2 Zie laatste zin bij 1 en uiteraard benadrukt de CEO van zijn eigen bedrijf vooral de positieve punten van zijn bedrijf als hij nota bene zelf beloond wordt wel aandelen. Praat jij wel graag je eigen inkomen omlaag?

    3 Een overname.. waarom kocht die dan zich niet flink voor al bijna niks in bij de emissie?

    4 Put opties vind ik flink aan de prijs (wat vind jij putdeksel?). Geld is getransfereerd en heb nu een kleine positie ongedekt short 400x a 1.95 ingelegd.
    Ik mis bij jou elke onderbouwing en als die er is, dan is die op het verleden gebaseerd.

    Mijn onderbouwing:
    1. Er was geen ware uittocht na de emissie (het zou dringen worden om als eerste uit te stappen volgens jou).
    2. Er zijn geen grootaandeelhouders uitgestapt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    3. CEO heeft bevestigd dat er geen emissie komt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    4. CEO heeft bevestigd dat er begin januari een verkooppiek volgt.
    5. Doorvoering van het turnaroundplan betekent kostenbesparingen en productie elders. Marge gaat omhoog.
    6. De 3.0 bus is 'het beste jongetje uit de klas'.
    7. Nieuw ervaren management.
    8. Nieuwe grootaandeelhouders.
    9. Meer dan 80% van de aandelen zit bij de grote investeerders. Ik voorzie dat er deze week nog wat bijkomt of dat investeerders uitbreiden.
    10. Er staan minder aandelen uit dan een jaar geleden.
    11. De koers staat een stuk lager dan een jaar geleden en het perspectief voor Ebusco is een stuk florissanter.
    12. Ik zie Gotion (waar VW 26% belang in heeft) als key-stone investeerder die ook belangrijk kan en wil zijn voor de Aziatische markt.
    13. Nieuwe CEO heeft nauwe banden met Deutsche Bahn. Gaat een belangrijke klant worden.
    14. De markt voor elektrische bussen is onnoemelijk groot.
    15. CEO heeft aangegeven dat het voor Ebusco op termijn beter is om van de beurs te gaan. Dit hoeft niet nu, maar kan ook over bijvoorbeeld een jaar. Het kan heel goed mogelijk zijn dat bestaande grootaandeelhouders dit pas willen toestaan als het bedrijf weer veel meer waard is. Ik kan mij heel goed indenken dat huidige grootaandeelhouders eerst hun verliezen willen goedmaken en pas bij een koers van € 20,00 een overname zouden overwegen.
    16. CEO en CFO hebben een uitstekende staat van dienst en zien dit als hun laatste succesvolle klus. Het management heeft er alle vertrouwen in (nieuwe grote investeerders ook).

    Al met al is een koers van € 2,00 nog maar een schijntje!!! Dat veel beleggers winst nemen of minder verlies is begrijpelijk. Er stappen weer nieuwe aandeelhouders in en zo kan de koers gewoon verder herstellen richting € 5 - € 6,00
  7. forum rang 6 Happy is verbannen 9 december 2024 15:01
    quote:

    Daarom schreef op 9 december 2024 14:44:

    [...]

    Ik mis bij jou elke onderbouwing en als die er is, dan is die op het verleden gebaseerd.

    Mijn onderbouwing:
    1. Er was geen ware uittocht na de emissie (het zou dringen worden om als eerste uit te stappen volgens jou).
    2. Er zijn geen grootaandeelhouders uitgestapt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    3. CEO heeft bevestigd dat er geen emissie komt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    4. CEO heeft bevestigd dat er begin januari een verkooppiek volgt.
    5. Doorvoering van het turnaroundplan betekent kostenbesparingen en productie elders. Marge gaat omhoog.
    6. De 3.0 bus is 'het beste jongetje uit de klas'.
    7. Nieuw ervaren management.
    8. Nieuwe grootaandeelhouders.
    9. Meer dan 80% van de aandelen zit bij de grote investeerders. Ik voorzie dat er deze week nog wat bijkomt of dat investeerders uitbreiden.
    10. Er staan minder aandelen uit dan een jaar geleden.
    11. De koers staat een stuk lager dan een jaar geleden en het perspectief voor Ebusco is een stuk florissanter.
    12. Ik zie Gotion (waar VW 26% belang in heeft) als key-stone investeerder die ook belangrijk kan en wil zijn voor de Aziatische markt.
    13. Nieuwe CEO heeft nauwe banden met Deutsche Bahn. Gaat een belangrijke klant worden.
    14. De markt voor elektrische bussen is onnoemelijk groot.
    15. CEO heeft aangegeven dat het voor Ebusco op termijn beter is om van de beurs te gaan. Dit hoeft niet nu, maar kan ook over bijvoorbeeld een jaar. Het kan heel goed mogelijk zijn dat bestaande grootaandeelhouders dit pas willen toestaan als het bedrijf weer veel meer waard is. Ik kan mij heel goed indenken dat huidige grootaandeelhouders eerst hun verliezen willen goedmaken en pas bij een koers van € 20,00 een overname zouden overwegen.
    16. CEO en CFO hebben een uitstekende staat van dienst en zien dit als hun laatste succesvolle klus. Het management heeft er alle vertrouwen in (nieuwe grote investeerders ook).

    Al met al is een koers van € 2,00 nog maar een schijntje!!! Dat veel beleggers winst nemen of minder verlies is begrijpelijk. Er stappen weer nieuwe aandeelhouders in en zo kan de koers gewoon verder herstellen richting € 5 - € 6,00
    Al kom je nog met 20 van deze uitstekende argumenten. Niks helpt om iemand die gefrustreerd is, te overtuigen.

    Bij een overname van € 7.50 weet zo'n iemand nog negatieve onzin op te rakelen.
  8. boialvo1978 9 december 2024 15:02
    Al met al is een koers van € 2,00 nog maar een schijntje!!! Dat veel beleggers winst nemen of minder verlies is begrijpelijk. Er stappen weer nieuwe aandeelhouders in en zo kan de koers gewoon verder herstellen richting € 5 - € 6,00
    zou mooi zijn, heb er 10.000 zitten met een gak van 1,90 nadat ik al winst had genomen bij een hogere koers en dus goedkoper weer teruggekocht, gewoon zitten blijven denk ik, moet dus als day trader op mijn handen gaan zitten tot in januari, dat valt niet mee....
    Nou gezien de daling direct na mijn bovenstaande post zal ik wel moeten blijven zitten.
  9. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 15:16
    quote:

    Daarom schreef op 9 december 2024 14:44:

    [...]

    Ik mis bij jou elke onderbouwing en als die er is, dan is die op het verleden gebaseerd.

    Mijn onderbouwing:
    1. Er was geen ware uittocht na de emissie (het zou dringen worden om als eerste uit te stappen volgens jou).
    2. Er zijn geen grootaandeelhouders uitgestapt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    3. CEO heeft bevestigd dat er geen emissie komt (iets dat jij wel voorspelt hebt).
    4. CEO heeft bevestigd dat er begin januari een verkooppiek volgt.
    5. Doorvoering van het turnaroundplan betekent kostenbesparingen en productie elders. Marge gaat omhoog.
    6. De 3.0 bus is 'het beste jongetje uit de klas'.
    7. Nieuw ervaren management.
    8. Nieuwe grootaandeelhouders.
    9. Meer dan 80% van de aandelen zit bij de grote investeerders. Ik voorzie dat er deze week nog wat bijkomt of dat investeerders uitbreiden.
    10. Er staan minder aandelen uit dan een jaar geleden.
    11. De koers staat een stuk lager dan een jaar geleden en het perspectief voor Ebusco is een stuk florissanter.
    12. Ik zie Gotion (waar VW 26% belang in heeft) als key-stone investeerder die ook belangrijk kan en wil zijn voor de Aziatische markt.
    13. Nieuwe CEO heeft nauwe banden met Deutsche Bahn. Gaat een belangrijke klant worden.
    14. De markt voor elektrische bussen is onnoemelijk groot.
    15. CEO heeft aangegeven dat het voor Ebusco op termijn beter is om van de beurs te gaan. Dit hoeft niet nu, maar kan ook over bijvoorbeeld een jaar. Het kan heel goed mogelijk zijn dat bestaande grootaandeelhouders dit pas willen toestaan als het bedrijf weer veel meer waard is. Ik kan mij heel goed indenken dat huidige grootaandeelhouders eerst hun verliezen willen goedmaken en pas bij een koers van € 20,00 een overname zouden overwegen.
    16. CEO en CFO hebben een uitstekende staat van dienst en zien dit als hun laatste succesvolle klus. Het management heeft er alle vertrouwen in (nieuwe grote investeerders ook).

    Al met al is een koers van € 2,00 nog maar een schijntje!!! Dat veel beleggers winst nemen of minder verlies is begrijpelijk. Er stappen weer nieuwe aandeelhouders in en zo kan de koers gewoon verder herstellen richting € 5 - € 6,00
    1. Klopt, het ging slechts zo'n 20% omlaag (van om en nabij €1,- naar 0,80) en dat was zelfs maar tijdelijk. Dat heeft mij verbaasd; had inderdaad verwacht op zijn minst tijdelijk rond de 0,82 te blijven voordat er meer duidelijk zou worden
    2. De grootaandeelhouders zijn wel degelijk (gedeeltelijk) uitgestapt (Bijvelds, ING, VDVI hebben allen flink verwaterd belang)
    3. De CEO heeft dat voorspeld, met als belangrijke voorwaarde dat er nog van alles goed moet vallen. Dat is geheel nog niet bevestigd/zeker
    4. Ze verwachten dan inderdaad een verkooppiek; wat de netto opbrengst daarvan is, is nog wel zeer onduidelijk gezien alle vooruitbetalingen. Overigens verwachtte Ebusco wel meer (zie de reputatie van hun eigen outlooks)
    5. Kosten gaan voor de baten uit. Of de marge omhoog gaat moet nog blijken, maar dat zal vast wel gebeuren aangezien deze nu zeer dramatisch is. Of die naar slecht of acceptabel gaat moeten we zien. De bussenmarkt is moeilijk momenteel. After sales kosten gaan nog flink stijgen met meer bussen in operationele dienst.
    6. Qua energie-efficientie: ja. Qua al het andere; zeker niet.
    7. Dat zou inderdaad wel een kern van het probleem oplossen, maar kan ook een vlag op de modderschuit worden gezien al het personeel en kennis dat aan het weglopen is. 2 vacatures voor field engineers geeft in ieder geval aan dat er nu meer mensen nodig zijn om de vloot aan de gang te houden dan waar ze tot nu op berekend zijn.
    8. Klopt dat dat wat vertrouwen geeft (en een van de mede triggers is van deze FOMO vermoed ik)
    9. Zou niet zo goed zien waarom die dat juist nu zouden doen, nadat ze al goedkoop in konden kopen bij de claimemissie waar men op de laatste dag na sluiten markt nog 35% moest zien te slijten.
    10. Iets minder aandelen (10 tot 20%), worden er waarschijnlijk vanzelf al meer door de overeenkomst met Heights Capital i.c.m. nieuwe geldophaal actie die reëel gezien nog steeds in de lijn der verwachtingen ligt.
    11. Een jaar geleden stonden ze er beter voor qua liquide middelen, wat nu nog steeds een groot probleem is (anders verkoop je je eigen voorraad niet).
    12. Ik zie Gotion als een toeleverancier die weinig andere keuze had om aandeelhouder te worden i.v.m. naderend faillissement. Met wat opportunisme is daar denk ik een optie tot een verdere samenwerking uitgerold
    13. DB is al hun verreweg belangrijkste klant; het was van levensbelang die te behouden. Zie daar de aanstelling van Schreyer waardoor dit korte termijn brandje geblust is.
    14. Klopt dat de markt heel groot is (dat heb ik al velen malen onderkend). De concurrentie ook, Van Hool, ProTerra en Arrival zijn de afgelopen tijd failliet gegaan, dus dat zegt niet zo veel. Of misschien wel zoveel dat er ook wat teveel busbouwers zijn en er gewoon een paar failliet moeten gaan zodat de markt weer wat gezonder (minder concurrend) kan worden.
    15. Aan een overname hoeven we voorlopig nog niet te denken lijkt mij; anders was emissie al een heel goed moment om jezelf flink in te kopen. Met nog zo'n 35% dat overbleef is die interesse tot op heden minimaal gebleken.
    16. Dat spreekt voor zich

    Er mist nog steeds een simpel sommetje met wat waarderingen/aannames die je er aan toe kent om een bepaalde koers te onderbouwen. Omzet, K/W, winstmarge etc. Ik heb nu nog steeds geen idee of je dit bedrijf 10 miljoen of 10 miljard waard vindt.

    Aha, ik zie nu 300 tot 350 miljoen als waardering. 600 bussen in 2026, met forse winstmarge van 10% (wat we wel als onrealistische kunnen verwachten) geeft dat zo'n 36 miljoen winst, dan moet je zo'n K/W van 10 noteren. Dat kan bij een overname met een flinke premie waarin waarbij echt alles goed gaat de komende 2 jaar. Dat lijkt mij gezien het trackrecord nogal onwaarschijnlijk, al helemaal de winstmarge van 10%. En ook nog eens geen enkele verwatering de komende tijd.
  10. forum rang 4 putdeksel 9 december 2024 16:07
    quote:

    StoplossBurner schreef op 9 december 2024 14:14:

    [...]
    Put opties vind ik flink aan de prijs (wat vind jij putdeksel?). Geld is getransfereerd en heb nu een kleine positie ongedekt short 400x a 1.95 ingelegd.
    Er ligt een heel klein boekje te bieden in de maart 1.73 call, dat is duidelijk te duur, is wel wat voor jou denk ik?

    Helaas is het weer gezakt na de 2.10... ik wil eigenlijk strike minus prijs boven de 1.90 hebben en dat is nog niet zo ver
12.682 Posts
Pagina: «« 1 ... 583 584 585 586 587 ... 635 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.