Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,150   -0,021   (-1,76%) Dagrange 1,116 - 1,192 1.162.892   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.731 Posts
Pagina: «« 1 ... 582 583 584 585 586 ... 637 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 kweetnie 9 december 2024 10:31
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 9 december 2024 10:07:

    Ebusco is een busbouwer zonder toekomst.

    Electrische wagens verkopen voor geen meter ; de leasing markt van electrische wagens ligt op apegapen. Binnenkort kan je een Tesla van 3 jaar oud overkopen voor een zak snoep.

    Bussen of auto's bouwen in onze contreien is het domste wat je kan doen. Zelfs een mastodont als VW kan bijna geen winst maken, door gestegen lonen, energie en andere kosten. De voormalige Oostbloklanden, daar kan je wat beginnen. De lonen liggen er een pak lager dan hier. Dat noemen ze een comparatief voordeel.

    Ebusco is een ideaal trade aandeel ; zeg maar een lotto ticket. Maar op het einde valt het balletje op 0, en rijft de bank de kruimels bijeen.
    open.overheid.nl/documenten/9d9c46aa-...
  2. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 10:32
    quote:

    putdeksel schreef op 9 december 2024 09:46:

    [...]
    ik doe met je mee

    we lijken de eersten te zijn, de boeken zijn nog wijd/onaangeraakt; welke maand denk je aan? ik denk dat de jannen mogelijk nog te dichtbij zich, een maart 2.16 put zou wel lekker zijn om binnen te kunnen krijgen
    Ik kijk ook naar Feb en Maart. Ben bang dat ik niet voor morgen, waarin ik een omslag van sentiment verwacht, een short positie kan innemen. Maar ach, mocht het er niet van komen, in ieder geval geleerd waar ik wel terecht kan voor dit soort trades i.t.t. DeGiro.
  3. forum rang 4 Riding the Tiger 9 december 2024 10:42
    @Kweetnie

    Het klopt dat electrisch vervoer op lange termijn beter is dan fossiel transport. Studies hebben uitgewezen dat de totale emissie het kleinst is voor EV's.

    Maar het produceren van deze electrische voertuigen, kan beter plaatsvinden in de zogenaamde lage loonlanden.

    Iets totaal anders : Trump zal heffingen van 100% invoeren op Amerikaanse import van Chinese wagens. Ook producten uit Canada en Mexico zullen te maken krigen met +/- 25% exporttax naarde US. De Amerikaanse consument zal hiervan de dupe zijn. Prijzen zullen hard stijgen, en inflatie wordt aangewakkerd. MAGA aanhangers dachten dat Trump de inflatie zou oplossen in 1 dag. You ain't seen nothing yet. Inflatie zal de lucht inschieten... vanaf 21 januari , wanneer die oranje clown zijn plaats inneemt.
  4. forum rang 6 Happy is verbannen 9 december 2024 10:42
    quote:

    StoplossBurner schreef op 9 december 2024 10:32:

    [...]

    Ik kijk ook naar Feb en Maart. Ben bang dat ik niet voor morgen, waarin ik een omslag van sentiment verwacht, een short positie kan innemen. Maar ach, mocht het er niet van komen, in ieder geval geleerd waar ik wel terecht kan voor dit soort trades i.t.t. DeGiro.
    Tegen de stroom in blijven zwemmen.
    Penny wise and pound foolish?
    En maanden mag je zonder hoofdletter schrijven.
  5. Huubke 9 december 2024 11:06
    quote:

    Riding the Tiger schreef op 9 december 2024 10:07:

    Ebusco is een busbouwer zonder toekomst.

    Electrische wagens verkopen voor geen meter ; de leasing markt van electrische wagens ligt op apegapen. Binnenkort kan je een Tesla van 3 jaar oud overkopen voor een zak snoep.

    Bussen of auto's bouwen in onze contreien is het domste wat je kan doen. Zelfs een mastodont als VW kan bijna geen winst maken, door gestegen lonen, energie en andere kosten. De voormalige Oostbloklanden, daar kan je wat beginnen. De lonen liggen er een pak lager dan hier. Dat noemen ze een comparatief voordeel.

    Ebusco is een ideaal trade aandeel ; zeg maar een lotto ticket. Maar op het einde valt het balletje op 0, en rijft de bank de kruimels bijeen.
    De busmarkt is toch wezenlijk anders dan de automarkt.

    Je moest eens weten hoe pissed de NL en Zweedse klanten waren toen bleek dat de productie van hun bussen naar China verplaatst zou worden.
    En juist dit zijn dus de gecancelde orders.
    Bij de aanbesteding zijn vele partijen betrokken waarvan er vele zich hard maken om 'lokale' producten te kopen.
    Dit samen met het feit dat de transitie sowieso doorgaat, zullen er mogelijkheden genoeg overblijven voor lokale aanbieders.
  6. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 11:38
    quote:

    Frans Haan schreef op 9 december 2024 10:14:

    Kan iemand de telegram link delen voor de Ebusco pump en dump chat?
    Zou mij niet verbazen als er zoiets is. Moet toch ergens vandaan komen dit geFOMO, wellicht wel gesteund door het instappen van 2 grote kleine beleggers en een marketingpraatje van Schreyer.

    Overnamefantasie is bij mij nog steeds ver te zoeken; waarom zou die partij zich dan al niet veel meer hebben ingekocht bij de claimemissie (en op die manier ook garant te staan)?

    Je hebt gelijk Happy m.b.t. hoofdletters van de maanden (afwijking die ik uit andere talen heb overgenomen). Wacht wel al een jaar of anderhalf op enige vorm van onderbouwing van de bedrijfswaardering / aandelenkoers van jouw kant.
  7. forum rang 6 Happy is verbannen 9 december 2024 11:44
    quote:

    StoplossBurner schreef op 9 december 2024 11:38:

    [...]

    Je hebt gelijk Happy m.b.t. hoofdletters van de maanden (afwijking die ik uit andere talen heb overgenomen). Wacht wel al een jaar of anderhalf op enige vorm van onderbouwing van de bedrijfswaardering / aandelenkoers van jouw kant.
    Onderbouwing van de waardering is en blijft een persoonlijke perceptie.
    Geen enkel aandeel is te waarderen op basis van de toekomst.

    Alle kengetallen zijn subjectief.

    Kijk naar AEX, vanochtend dik groen en nu rood. Iets veranderd in de wereld?
  8. forum rang 5 StoplossBurner 9 december 2024 12:01
    quote:

    Happy schreef op 9 december 2024 11:44:

    [...]

    Onderbouwing van de waardering is en blijft een persoonlijke perceptie.
    Geen enkel aandeel is te waarderen op basis van de toekomst.

    Alle kengetallen zijn subjectief.

    Kijk naar AEX, vanochtend dik groen en nu rood. Iets veranderd in de wereld?
    Ik vraag mij wel af hoe jij je vastgoed weet te waarderen als dat je kern business is. Overigens moet je ook niet naar dagkoersen kijken om te bepalen wat de bedrijfswaarde is, maar gezien je dagelijkse geroep over koersen zonder naar enig fundament te kijken verbaasd mij je laatste 2 zinnen ook nauwelijks. Je bepaalt eerst de bedrijfswaarde, kijkt dan wat de koers is, en bedenkt dan waar het verschil vandaan komt en indien je dat nodigt acht stel je je aannames nog eens bij voor je bedrijfswaarde beoordeling.

    En alle kengetallen subjectief? Ik neem ten behoeve van je geloofwaardigheid aan dat je een grapje maakt.

    Ik heb nu nog steeds geen flauw benul overigens waarom de ene dag €2,- een prima verkoopniveau is, en de andere dag niet. Voor 2,- zijn 600 bussen in het jaar met 10% winstmarge tegen een K/W van 5 nodig. Je kan nog schuiven uiteraard in je aannames om tot eenzelfde waardering te komen. Zoals ik al eerder zei moet daar al zo gigantisch veel voor goed vallen, extreme bull case, dat dat toch vooral neerkomt op gokken.
  9. forum rang 6 Goedekans 9 december 2024 12:09
    Happy heeft veel geld verloren met Ebusco in het verleden
    en nu maakt hij iets van zijn verlies goed. Het is hem gegund.
    Het bijzondere is dat hij direct weer een grote broek aantrekt.
    Kengetalen subjectief hoe verzin je het.
    In het geval van Ebusco is de transitie nu bepalend voor deze koers.
    Geleverd moet er nog worden en daar is in de komende tijd het wachten op.
12.731 Posts
Pagina: «« 1 ... 582 583 584 585 586 ... 637 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.