Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
0,880   -0,042   (-4,51%) Dagrange 0,860 - 0,950 1.379.139   Gem. (3M) 1,8M

Ebusco 2024

12.930 Posts
Pagina: «« 1 ... 568 569 570 571 572 ... 647 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bossie89 4 december 2024 10:03
    quote:

    kweetnie schreef op 4 december 2024 09:54:

    Als je ingestapt bent, zoals Meulman en Hageman, op welke koers ga je dan weer afbouwen? Of wat zou hun koersdoel zijn?

    Toch benieuwd waar het de komende tijd heen gaat.
    Als je even 40% kan pakken in een paar dagen lijkt me dat wel verleidelijk. Maarja misschien gaan ze voor een verdubbeling?

    Het gaat wel erg rap, dus logisch dat er veel “winst”, voor zover dat er is, wordt genomen.
  2. arreno 4 december 2024 10:03
    Van azijnpissers tot roze brillen op dit forum en van alles daar tussenin.
    Ik behoor tot de laatste.
    Voor de emissie stond ik op een verlies van bijna 90%. Vandaar mijn keuze met de emissie mee te doen, een soort van alles of niets.
    Voor nu is dat verlies gehalveerd. De koers zal dus zowat moeten verdubbelen om op winst te komen staan.
    Het kan nog alle kanten op. Ik zie geen enkel signaal waar ik uit kan opmaken welke kant dat zal zijn.
    Voorlopig hou ik de strategie alles of niets aan.
  3. forum rang 4 putdeksel 4 december 2024 10:08
    quote:

    Bossie89 schreef op 4 december 2024 10:03:

    [...]

    Als je even 40% kan pakken in een paar dagen lijkt me dat wel verleidelijk. Maarja misschien gaan ze voor een verdubbeling?
    Mijn inschatting is dat ze meer dan een verdubbeling willen zien. Uiteraard zal het ook afhangen van het koersverloop en het bedrijfsverloop, maar na een verdrie- of verviervoudiging de investering eruittrekken en dan met de rest kijken wat de upside na na 1-2 jaar? "gratis" op 2,5% zitten is heel lekker
  4. forum rang 7 €URO-Trader 4 december 2024 10:20
    quote:

    kweetnie schreef op 4 december 2024 09:54:

    Als je ingestapt bent, zoals Meulman en Hageman, op welke koers ga je dan weer afbouwen? Of wat zou hun koersdoel zijn?

    Toch benieuwd waar het de komende tijd heen gaat.
    Ebusco verkoopt men voor €200 miljoen, is de idee op termijn.
  5. forum rang 6 Trx7 4 december 2024 10:41
    quote:

    kweetnie schreef op 4 december 2024 09:54:

    Als je ingestapt bent, zoals Meulman en Hageman, op welke koers ga je dan weer afbouwen? Of wat zou hun koersdoel zijn?

    Toch benieuwd waar het de komende tijd heen gaat.
    Met zulke posities mag ik hopen dat je een horizon hebt van tenminste een paar jaar.
  6. forum rang 5 StoplossBurner 4 december 2024 11:27
    quote:

    SanderW123 schreef op 4 december 2024 11:10:

    [...]

    Iets met een boot die niet meer aan de kade ligt?
    Bedoel je Copi/Pico die als we zijn verhalen mogen geloven voor zo'n ton het schip in is gegaan?

    Ik zal eens even een roze bril sommetje maken met een beleggingshorizon van 2 jaar.
  7. SanderW123 4 december 2024 11:31
    quote:

    StoplossBurner schreef op 4 december 2024 11:27:

    [...]

    Bedoel je Copi/Pico die als we zijn verhalen mogen geloven voor zo'n ton het schip in is gegaan?

    Ik zal eens even een roze bril sommetje maken met een beleggingshorizon van 2 jaar.
    Die ken ik niet, maar bedoelde eigenlijk cryptisch te zeggen 'omdat ze de boot gemist hebben'.
  8. sofie 4 december 2024 11:36
    quote:

    Daarom schreef op 4 december 2024 09:43:

    tsssooooo... vandaag al de € 1,50 gezien!!!

    Misschien deze week al naar € 2,00???

    Ik log even uit... ik ga iets anders doen. Ga gewoon op mijn vingers zitten!! Ik had eind van het jaar € 3,00 voorspeld en ga het proberen uit te zitten en niet te snel winst te willen pakken.

    Het zal nog wel wat horten en stoten!

    Succes allen!!!!
    Goed idee, u ook succes.
  9. forum rang 5 StoplossBurner 4 december 2024 11:56
    Een extreem bullische blik gecombineerd met een roze bril kijk ik naar 2025 en 2026 om wat inhoudelijks toe te voegen, misschien worden sommige forumleden daar erg happy van!

    2025 gaan we even snel vergeten qua resultaten. Ze willen zelf een tempo van 500 bussen op jaarbasis aan het einde van 2025 halen. Laten we heel positief zijn zodat ze over heel 2025 al 400 bussen kunnen afleveren.
    Laten we ook een heel positieve afdronk van het prospectus maken, turnaroundkosten, de kostenbesparingen, kosten van financiering/liquiditeit vergaren, boetes/schadeclaims etc. en dit gaat ze 'slechts' zo'n 40 miljoen verlies opleveren. Met een lege kas gaat ze dit met een rente van ook slechts zo'n 5% op jaarbasis maar een extra rentelast van maar 2 miljoen aan jaarlijkse kosten opleveren.
    Voor 2026 gaan we ook weer optimistisch zijn en gaan ze naar 750 bussen in het jaar knallen (tempo eind 2026 zal dan 1000 bussen op jaarbasis moeten zijn). Ze gaan zelfs wat winst maken op de bussen, maar liefst een winstmarge van 5%. Met 750 bussen a gemiddeld zo'n 6 ton (een goede mix van 12m bussen met daarin ook de duurdere 13.5m en 18m varianten), geeft dat een omzet van 450 miljoen en een winst van maar liefst 22.5 miljoen.
    Bull case: omzet 450 miljoen, winst 22.5 miljoen. 60 miljoen aandelen (geen verdere noemenswaardige verwatering), een K/W van 5 (gangbaar in automotive die weinig MOAT hebben) geeft een koers van maar liefst €1,80. Modderdikke upside!!1!

    Wat is daar zoal nog meer voor nodig:
    - Zo'n 750 nieuwe busorders of omzetting van optie naar fixed contract in 2025. Ofwel een mega, mega turnaround in klantenvertrouwen
    - Op een of andere manier nieuwe liquiditeit vinden die niet ten koste gaat van de huidige aandeelhouder
    - Alle overige genoemde rode vlaggen van het prospectus en bedrijfstoekomst (heb er al velen benoemd in voorgaande posts) dienen dan zonder enige tegenslag, first time right, getackeld moeten worden.
    - Hoe ze op lange termijn (na 2026) een USP gaan behouden (dat is nu de efficiëntie van de bus t.o.v. de concurrentie) met marginale engineering t/m 2026 i.vm. kostenbesparing is ook een noot die nog gekraakt moet worden.

    Of het een overname kandidaat is, waarbij de aandeelhouder wat wijzer wordt, daar laat ik jullie nog verder over speculeren. Ik heb het afgezien van mogelijk Chinese interesse, die met Gotion ook daadwerkelijk concreet is geworden, nooit eerder reëel geacht. En ook die interesse is er alleen geweest middels een, voor een aandeelhouder niet bepaald fijne, verwateringsoptie.

    Mocht dit mega bullische wensdenk scenario overigens bewaarheid worden dan ligt de weg open naar hogere waarderingen. Dat zal je in H2 2025 wel merken want dan moeten de orders gevallen zijn, zijn ze ook niet failliet gegaan / voldoende liquiditeit, en is de huidige productie eindelijke opgeschaald en heeft de 3.0 zich voldoende bewezen in het OV.
  10. SanderW123 4 december 2024 12:00
    quote:

    RAMO schreef op 4 december 2024 11:59:

    [...]

    drimble.nl/bedrijf/monnickendam/82700...

    Gewoon een beheermaatschappij dus
    Dit is van Gert-Jan Hageman, wie de oprichter was van Restaurant de Kas in Amsterdam:

    "Chef-koks Wim de Beer en Jos Timmer zijn de nieuwe eigenaar van Restaurant De Kas in Amsterdam. Zij hebben gezamenlijk het bedrijf overgenomen van Gert Jan Hageman, die het restaurant met bijbehorende kwekerij oprichtte in 2001."
12.930 Posts
Pagina: «« 1 ... 568 569 570 571 572 ... 647 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.