Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,950   0,000   (0,00%) Dagrange 4,828 - 5,220 724.574   Gem. (3M) 183,1K

TomTom december 2024

80 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 3 december 2024 15:33
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 december 2024 15:18:

    [...]

    AFM waarschuwt voor stilletjes doorgeven voorkennis aan analisten: onvrede VEB over AkzoNobel
    dinsdag, 9 juli 2024 (20:44) - De Telegraaf
    In dit artikel:

    De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft meerdere bedrijven gewaarschuwd tegen het stilletjes delen van niet-openbare informatie met financiële analisten na vragen van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) over mogelijk ongelijktijdige informatieverspreiding bij AkzoNobel. De AFM heeft bedrijven in Nederland herinnerd aan een eerdere ESMA-waarschuwing vanwege mogelijke koersfluctuaties na gesprekken tussen analisten en bedrijven. AkzoNobel weigerde commentaar, terwijl VEB een reeks ongebruikelijke adviesverlagingen voor het bedrijf signaleerde. VEB vermoedt dat analisten informatie uit niet-openbare bijeenkomsten hebben gebruikt zonder officiële publicatie achteraf. AkzoNobel werd aangemoedigd om de markt gelijktijdig over dergelijke informatie te informeren om twijfels te voorkomen.


    www.afm.nl/nl-nl/consumenten/themas/z...

    Volstrekt onacceptabel. Kempen beloond TomTom met downgrade nr# 84, misschien zijn ze daar wel mee geholpen voor aanstaande exit. Echter Piet Particulier blijft dom gehouden worden, veel beloven en weinig geven doet een dwaas in vreugde leven.
    De termen die deze onnozele AFM-kwezels gebruiken: waarschuwen, aanmoedigen.....

    Je bent toezichthouder! Je hebt de taak om de wet te handhaven!

    Voorkennis is verboden, dit is bij iedereen bekend en er bestaat geen onduidelijkheid over.

    Dus dan ga je in voorkomende gevallen niet waarschuwen en aanmoedigen. Nee, je doet onderzoek en gaat bij vaststelling van overtreding over tot sancties. Zowel voor het bedrijf als analisten. Miljoenenboetes, beroepsverboden. Dat schrikt af en zorgt ervoor dat men zich aan de wet houdt. Nu is de AFM het lachertje van het land.

    Maar blijkbaar doet de wet er ook niet echt toe voor de AFM. Getuige ook het feit dat de bestuursvoorzitter Laura van der Geest er geen probleem in zag om achter de schermen te proberen de onafhankelijkheid van de rechtsspraak te torpederen. En daar ook gewoon mee weg komt.

    Bah, bah en nog eens bah!
  2. forum rang 6 pwijsneus 3 december 2024 15:35
    Nieuwsberichten rondom Stellantis die zojuist de CEO eruit heeft gekieperd omdat het zonnekoning gedrag vertoonde. Had totaal niet in de gaten wat er aan de hand is, en de stakingen/tumult die bij VW spelen zullen TT ook niet helpen.

    Laat die grote klanten bij Enterprise maar komen! Zal nodig zijn om de krimp op te vangen.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 3 december 2024 15:41
    quote:

    JustRevisited schreef op 3 december 2024 15:26:

    [...]

    Ik denk niet dat het om pricing power gaat maar vooral om volume. Als er minder auto’s verkocht worden en je hebt een product met hoge vaste kosten en vrijwel nul variabele kosten, dan merk je dat extra snel in de bottom line. 20 miljoen minder omzet is al gauw 16 miljoen minder winst.

    Ook al is de marge boven de 80%!
    En juist vanwege die marge zullen m.i. probleemoplossende afnemers partners een bijdrage vragen aan TT.
    TT heeft geen pricing power richting zijn klanten partners die in moeilijkheden zitten.

    4 februari: mooi toekomstverhaal - prachtige vergezichten - verse worst.
  4. VeniVidiMerui 3 december 2024 15:47
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 december 2024 15:35:

    en de stakingen/tumult die bij VW spelen zullen TT ook niet helpen.
    Denk niet dat VW minder auto's verkoopt omdat het personeel onrustig is. TomTom verdient uiteindelijk gewoon per verkocht voertuig. Enige wat dus telt is verkoopcijfers en marktaandeel VW.
  5. VeniVidiMerui 3 december 2024 15:50
    quote:

    hvasd2 schreef op 3 december 2024 12:52:

    Kempen heeft wel impact. Zowel qua koers als volume lijkt het wel alsof TT vandaag heeft gecijferd.
    Dit volume kan simpelweg niet zonder officieel nieuws. Of er moeten een paar grote klanten bij Kempen fors in TT zitten en vandaag de handdoek in de ring hebben gegooid.
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 3 december 2024 15:53
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 3 december 2024 15:47:

    [...]
    Denk niet dat VW minder auto's verkoopt omdat het personeel onrustig is. TomTom verdient uiteindelijk gewoon per verkocht voertuig. Enige wat dus telt is verkoopcijfers en marktaandeel VW.
    Inderdaad, verkopen zijn weer goed en de omzet TomTom ook!
    Daling van vandaag is misplaatst en onterecht op niets anders gebaseerd dan een dom bericht van van Kempen!!!

    Morgen weer dik boven de achterlijk lage €5,00 sluiten.
    Een paar onverwachte short squeezes zijn van harte welkom in deze wereld van list en bedrog.
  7. forum rang 6 win some... 3 december 2024 15:53
    quote:

    JustRevisited schreef op 3 december 2024 15:26:

    [...]

    Ik denk niet dat het (per se) om pricing power gaat maar vooral om volume. Als er minder auto’s verkocht worden en je hebt een product met hoge vaste kosten en vrijwel nul variabele kosten, dan merk je dat extra snel in de bottom line. 20 miljoen minder omzet is al gauw 16 miljoen minder winst.

    [...]
    En tegenover minder volume (2019: 69 mio passenger cars, 2023: 65 mio) staat:

    -toegenomen takerates (van 33% in 2018 naar 45%, een toename van 36%)
    -volgens TT een groeiend marktaandeel
    -inflatie van 25% in de afgelopen 5 jaar

    Krijg ik toch het idee dat er prijsdruk is.
  8. forum rang 6 win some... 3 december 2024 15:55
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 3 december 2024 15:47:

    [...]
    Denk niet dat VW minder auto's verkoopt omdat het personeel onrustig is. TomTom verdient uiteindelijk gewoon per verkocht voertuig. Enige wat dus telt is verkoopcijfers en marktaandeel VW.
    Het personeel is onrustig, omdat VW minder auto's verkoopt.
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 3 december 2024 16:27
    13 januari 2023

    Wereldwijde verkoop Volkswagen Groep naar laagste niveau in elf jaar
    Volkswagen • Alles bij elkaar werden er ongeveer 8,3 miljoen wagens afgeleverd.

    Volkswagen Groep heeft vorig jaar aanzienlijk minder voertuigen verkocht als gevolg van de chiptekorten die de productie verstoorden. Het was het derde jaar op rij dat de verkopen daalden, waardoor Volkswagen met zijn verkoopcijfers uitkwam op het laagste niveau in elf jaar. Dat meldt het concern.

    1 augustus 2024
    Volkswagen Group verkoopt minder auto's, blijft kosten besparen

    De Volkswagen Group heeft in het tweede kwartaal van dit jaar minder auto's afgeleverd dan in dezelfde periode vorig jaar. De winst, onder meer gecorrigeerd voor belastingen, daalde daarnaast met meer dan twee procent tot een kleine 5,5 miljard euro.

    De grootste autofabrikant van Europa blijft kosten besparen en zijn modellen vernieuwen. Het moederbedrijf van onder meer Skoda, Porsche, Audi, Seat verkocht in het tweede kwartaal wereldwijd meer dan 2,2 miljoen auto's . Dat is bijna drie procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook de marge op de verkopen van de Volkswagen Group liep terug.
  10. VeniVidiMerui 3 december 2024 16:46
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 3 december 2024 16:27:

    Het moederbedrijf van onder meer Skoda, Porsche, Audi, Seat verkocht in het tweede kwartaal wereldwijd meer dan 2,2 miljoen auto's . Dat is bijna drie procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook de marge op de verkopen van de Volkswagen Group liep terug.
    Dit is het perspectief voor alle duidelijkheid. En hierna zijn cijfers van oktober en november geweest die nog alweer wat beter waren. Dus waar hebben we het over. Een paar procent. Nogmaals VW grijpt dit gewoon aan voor een klassiek gevalletje "never waste a good crisis"
  11. forum rang 6 pwijsneus 3 december 2024 17:04
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 3 december 2024 16:46:

    [...]
    Dit is het perspectief voor alle duidelijkheid. En hierna zijn cijfers van oktober en november geweest die nog alweer wat beter waren. Dus waar hebben we het over. Een paar procent. Nogmaals VW grijpt dit gewoon aan voor een klassiek gevalletje "never waste a good crisis"
    Mee eens, het personeel van VW heeft de indruk dat het bij een familiebedrijf werkt. Nu komen ze erachter dat VW een corporate is net zoals alle andere, dividend is heilig, en dit is een kans om een deel van de dure Duitse werknemers eruit te gooien. Koud. Maken gebruik van de gelegenheid. Vakbonden in Duitsland zijn wel taai en machtig, hier is het laatste nog niet over gezegd.

    Wat TomTom betreft, het heeft te maken met prijsdruk, en heeft tegelijkertijd geen pricing power. TomTom is niet in staat Google of Apple eruit te drukken, want die zijn gratis. Er is ook prijsdruk, kijk naar de nieuwe best-in-class Orbis Maps wat onlangs is gelanceerd. Richness, freshness, alleen gaf Goddijn aantal CC's geleden aan dat prijsbeleid gelijk is tov vorige oplossing. Ze zijn niet in staat meer te vragen voor deze nieuwe baanbrekende *proest* maps....

    Ben benieuwd waar TT in feb mee op de proppen komt, na meer dan 9 maanden eindelijk een outlook, update backlog, FY cijfers. Vandaag was een voorproefje, toch aardig dat ze dat met Kempen wel willen delen, en niet met ons? Waardoor heeft Kempen recht op deze informatie, en wij niet?

    AFM?
  12. forum rang 6 win some... 3 december 2024 17:08
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 3 december 2024 16:46:

    [...]
    Dit is het perspectief voor alle duidelijkheid. En hierna zijn cijfers van oktober en november geweest die nog alweer wat beter waren. Dus waar hebben we het over. Een paar procent. Nogmaals VW grijpt dit gewoon aan voor een klassiek gevalletje "never waste a good crisis"
    Een normaal bedrijf (dus niet TT) zal er alles aan doen om omzet en winst te laten groeien. Wanneer omzet en winst een paar procent dalen zegt het management niet: 'waar hebben we het over'. Nee, het management neemt de noodzakelijke maatregelen om weer tot duurzame omzet- en winstgroeit te komen.
  13. VeniVidiMerui 3 december 2024 20:54
    quote:

    win some... schreef op 3 december 2024 17:08:

    [...]

    Een normaal bedrijf (dus niet TT) zal er alles aan doen om omzet en winst te laten groeien. Wanneer omzet en winst een paar procent dalen zegt het management niet: 'waar hebben we het over'. Nee, het management neemt de noodzakelijke maatregelen om weer tot duurzame omzet- en winstgroeit te komen.
    Eens. Maar ik zei het ook niet vanuit perspectief van (management) VW. Ik zei het vanuit perspectief van aandeelhouder TomTom. Die paar procent auto's die VW minder verkoopt gaan echt het verschil niet maken voor TomTom.

    (verkopen VW zijn sowieso het hardst geraakt in China; die modellen zit niet eens TomTom in)
  14. forum rang 6 JustRevisited 4 december 2024 00:05
    Dit wordt belangrijk, in het algemeen voor EV's. De nieuwe golf aan betaalbare massa EV's. Deze specifieke Skoda heeft ook Cariad-TomTom infotainment.

    Škoda Epiq Klein wordt episch:
    De Škoda Epiq, een batterij-elektrische stads-SUV-cross-over die in 2025 zal worden onthuld, gaat rond de 25.000 euro kosten. Met een lengte van 4,1 meter zal hij uitpakken met een ruim interieur en tot 490 liter aan bagagecapaciteit. Het voertuig zal vol gaan voor de krachtige, functionele en authentieke nieuwe designtaal Modern Solid – zowel vanbinnen als vanbuiten – en een maximum elektrisch rijbereik bieden van meer dan 400 kilometer. Dit zal worden aangevuld met een onberispelijke digitale ervaring, met nieuwe technologieën en rijhulpfuncties.

    nl.skoda.be/models/teaser/new-skoda-epiq

    Bij nieuwe modellen van VW merken komt TT software erin totdat het in de gehele Volkswagen line-up zit. "The new solution will gradually come to power Volkswagen Group’s vehicle line-up"

    cariad.technology/de/en/news/stories/...
80 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.