Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,103   +0,009   (+0,80%) Dagrange 1,090 - 1,120 84.838   Gem. (3M) 1,5M

Ebusco 2024

12.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 561 562 563 564 565 ... 641 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 3 december 2024 09:06
    Hageman meldt belang in Ebusco

    (ABM FN-Dow Jones) G-J Hageman heeft een eerste belang in Ebusco gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 29 november 2024.

    Hageman meldde een kapitaalbelang van 3,72 procent met eenzelfde stemrecht. Dit belang wordt rechtstreeks reëel gehouden.

    Ebusco rondde eerder deze maand een claimemissie ter waarde van 36 miljoen euro af.

    Wet op het financieel toezicht

    De melding valt onder de Wet melding zeggenschap, die sinds 1 januari 2007 onder de overkoepelende Wet op het financieel toezicht valt.

    Volgens deze wet moeten aandeelhouders met een belang groter dan 3 procent elke wijziging in hun belang melden bij het overschrijden van de volgende drempelwaarden: 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50, 60, 75 en 95 procent. Dit geldt zowel bij het opbouwen als het afbouwen van een belang.

    Door: ABM Financial News.
  2. forum rang 5 Trader Stef 3 december 2024 09:26
    quote:

    kweetnie schreef op 3 december 2024 09:18:

    Zou hij het ook "een gokje waard" vinden ;)
    Spielerei voor hem.
    Wil niet zeggen dat hij geen serieuze afweging maakt.

    T kan verkeren:
    M’n schoonzoon, met een modaal inkomen, heeft in 2016 voor € 10.000 ongeveer 20 mln ripples gekocht.
    Destijds bijna al hun spaargeld.
    We hebben hem collectief voor gek gehouden.
    Heeft nooit iets verkocht en blijft er stoïcijns onder.
    De familie zingt wel een toontje lager!
  3. forum rang 5 StoplossBurner 3 december 2024 09:48
    Nog een FOMO'tje op basis van de volgende instapper in Ebusco. Met het instappen van wat 'grotere kleine' aandeelhouders groeit de kans wel dat het lukt vaker geld op te halen; dat is positief.

    Nog eens mijn bron bij Ebusco geraadpleegd; een groot deel van het personeel is meer bezig met solliciteren bij andere bedrijven dan met werken voor Ebusco. Ze zijn ook op een nullijn gezet m.b.t. salarisverhoging i.t.t. hoger management waar nog wel wat mogelijk bleek. Velen zijn ontstemd (van mening dat juist het hoger management er een potje van heeft gemaakt) en zoeken dus een heil elders. Zal op de korte termijn wellicht alleen gunstig zijn i.v.m. personeelsbesparingen en mogelijk is dit ook bewust zijn om het personeel goedkoop weg te jagen i.p.v. af te kopen. Maar om bussen te bouwen, servicen en uiteindelijk weer te engineeren bij nieuwe orders zal je wel nog voldoende personeel nodig hebben (dat ingewerkt is) om het bedrijf overeind te houden; die 3.0 zullen ze niet zo makkelijk in China kunnen engineeren/doorontwikkelen. Wellicht kan Huubke hier wat meer over vertellen. En ja ik snap het; dit is alleen interessant voor de belegger met een horizon van meer dan 3 maanden.

    Vergeet overigens niet dat de uitstaande verplichtingen naar met name leveranciers een tikkende tijdbom blijven i.v.m. aanvragen faillissement; er is nu, wellicht tijdelijk, wat meer te halen om je openstaande rekeningen betaald te krijgen.
  4. a gruijthuijsen 3 december 2024 10:35
    quote:

    StoplossBurner schreef op 3 december 2024 09:48:

    Nog een FOMO'tje op basis van de volgende instapper in Ebusco. Met het instappen van wat 'grotere kleine' aandeelhouders groeit de kans wel dat het lukt vaker geld op te halen; dat is positief.

    Nog eens mijn bron bij Ebusco geraadpleegd; een groot deel van het personeel is meer bezig met solliciteren bij andere bedrijven dan met werken voor Ebusco. Ze zijn ook op een nullijn gezet m.b.t. salarisverhoging i.t.t. hoger management waar nog wel wat mogelijk bleek. Velen zijn ontstemd (van mening dat juist het hoger management er een potje van heeft gemaakt) en zoeken dus een heil elders. Zal op de korte termijn wellicht alleen gunstig zijn i.v.m. personeelsbesparingen en mogelijk is dit ook bewust zijn om het personeel goedkoop weg te jagen i.p.v. af te kopen. Maar om bussen te bouwen, servicen en uiteindelijk weer te engineeren bij nieuwe orders zal je wel nog voldoende personeel nodig hebben (dat ingewerkt is) om het bedrijf overeind te houden; die 3.0 zullen ze niet zo makkelijk in China kunnen engineeren/doorontwikkelen. Wellicht kan Huubke hier wat meer over vertellen. En ja ik snap het; dit is alleen interessant voor de belegger met een horizon van meer dan 3 maanden.

    Vergeet overigens niet dat de uitstaande verplichtingen naar met name leveranciers een tikkende tijdbom blijven i.v.m. aanvragen faillissement; er is nu, wellicht tijdelijk, wat meer te halen om je openstaande rekeningen betaald te krijgen.
    en maar negaief blijven
12.807 Posts
Pagina: «« 1 ... 561 562 563 564 565 ... 641 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.