Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,010   -0,050   (-1,23%) Dagrange 3,982 - 4,074 612.397   Gem. (3M) 772,4K

BAM november 2024

544 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 21 november 2024 13:29
    quote:

    innicksname schreef op 21 november 2024 13:24:

    [...]
    Dank voor het plaatsen!
    Er gaat nog veel veranderen op de bouwplaats, vooral met dank aan tech, niet per se AI. Er zijn ook nu al oplossingen om bijvoorbeeld apparatuur met elkaar te laten communiceren, zodat het veel eenvoudiger is om te zien wat waar staat. Bijvoorbeeld als ergens onderhoud aan nodig is.
    Mooi, terug van weggeweest.
  2. forum rang 6 OnoMatopee 21 november 2024 15:02
    N.V. Westerscheldetunnel gunt meerjarig onderhoud Sluiskiltunnel aan combinatie BAM/TBI

    De N.V. Westerscheldetunnel heeft het meerjarig onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel gegund aan de combinatie BAM Infra Nederland en de TBI-ondernemingen Croonwolter&dros en Mobilis. Het gaat om zowel dagelijks onderhoud als end-of-life-vervangingen om de Sluiskiltunnel veilig en toegankelijk te houden. Dit nieuwe contract loopt van 2025 tot 2033.

    In de winnende aanbieding van de combinatie BAM/TBI zijn diverse milieubewuste keuzes gemaakt, zoals de toepassing van Laag Energie Asfalt Beton (LEAB), gebruik van windenergie en het hergebruik van materialen. De gunning is een voortzetting van de samenwerking met N.V. Westerscheldetunnel. Bijzonder aan dit contract is dat de Sluiskiltunnel momenteel eigendom is van de Provincie Zeeland en vanaf mei 2025 eigendom van Rijkswaterstaat (RWS) wordt. N.V. Westerscheldetunnel blijft in opdracht van RWS verantwoordelijk voor het onderhoud. Sinds de opening van de Sluiskiltunnel in 2015 is de combinatie BAM/TBI verantwoordelijk voor het onderhoud aan de tunnel. Daarnaast zijn Croonwolter&dros, Mobilis en BAM sinds 2013 verantwoordelijk voor het onderhoud aan de nabijgelegen Westerscheldetunnel.
    Onderhoudswerkzaamheden

    Het contract voor de Sluiskiltunnel bestaat uit het uitvoeren van zowel preventief als correctief meerjarig onderhoud aan het Sluiskiltunnelcomplex, inclusief het omliggende areaal. Daarnaast zal de combinatie BAM / TBI diverse renovaties uitvoeren aan de tunneltechnische installaties, het asfalt en de civiele onderdelen van de tunnel.
    Duurzaamheid

    Jaap Teeuw, Tendermanager bij Croonwolter&dros: ‘We zijn erg blij dat we als combinatie de komende acht jaar verder mogen bouwen aan onze bestaande samenwerking met de N.V. Westerscheldetunnel, waarbij we samen mooie stappen gaan maken op het gebied van duurzaamheid en cybersecurity.’

    Jarno Alting, projectmanager bij BAM Infra Nederland: ‘We brengen de kennis en kunde van BAM en TBI bij elkaar om de Sluiskiltunnel ook de komende jaren 24/7 veilig en duurzaam beschikbaar te houden. Dat betekent naast dagelijks onderhoud ook bijdragen aan de vervanging- en renovatieopgave waar Nederland voor staat. In één team brengen we alle disciplines op een effectieve manier samen in een integrale, multidisciplinaire aanpak om op deze onderhouds- en renovatieopgave te anticiperen. Met de gunning van het onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel verfijnen we nog meer onze kennis en kunde op dit gebied en brengen we ook onze expertise rond een duurzame aanpak in de praktijk.’

    Rutger de Jong, divisiedirecteur bij Mobilis: ‘In de combinatie BAM/TBI komt kennis, kunde en duurzaamheid van drie ondernemingen samen. Zo kunnen we slimme verbindingen maken in beheer en onderhoud voor de toekomst. Met als doel een veilige doorstroming van verkeer en een goede bereikbaarheid van bedrijven en de fysieke leefomgeving.’
    Over de Sluiskiltunnel

    De Sluiskiltunnel tussen Gent en Terneuzen vervult een belangrijke economische rol in de regio, omdat het de doorstroming en bereikbaarheid van bedrijven en woningen in Zeeuws-Vlaanderen vergroot. Maar is ook van grote betekenis voor de doorstroming van het vrachtverkeer van en naar de haven van Antwerpen.
  3. maaslander 21 november 2024 15:18
    quote:

    OnoMatopee schreef op 21 november 2024 15:02:

    N.V. Westerscheldetunnel gunt meerjarig onderhoud Sluiskiltunnel aan combinatie BAM/TBI

    De N.V. Westerscheldetunnel heeft het meerjarig onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel gegund aan de combinatie BAM Infra Nederland en de TBI-ondernemingen Croonwolter&dros en Mobilis. Het gaat om zowel dagelijks onderhoud als end-of-life-vervangingen om de Sluiskiltunnel veilig en toegankelijk te houden. Dit nieuwe contract loopt van 2025 tot 2033.

    In de winnende aanbieding van de combinatie BAM/TBI zijn diverse milieubewuste keuzes gemaakt, zoals de toepassing van Laag Energie Asfalt Beton (LEAB), gebruik van windenergie en het hergebruik van materialen. De gunning is een voortzetting van de samenwerking met N.V. Westerscheldetunnel. Bijzonder aan dit contract is dat de Sluiskiltunnel momenteel eigendom is van de Provincie Zeeland en vanaf mei 2025 eigendom van Rijkswaterstaat (RWS) wordt. N.V. Westerscheldetunnel blijft in opdracht van RWS verantwoordelijk voor het onderhoud. Sinds de opening van de Sluiskiltunnel in 2015 is de combinatie BAM/TBI verantwoordelijk voor het onderhoud aan de tunnel. Daarnaast zijn Croonwolter&dros, Mobilis en BAM sinds 2013 verantwoordelijk voor het onderhoud aan de nabijgelegen Westerscheldetunnel.
    Onderhoudswerkzaamheden

    Het contract voor de Sluiskiltunnel bestaat uit het uitvoeren van zowel preventief als correctief meerjarig onderhoud aan het Sluiskiltunnelcomplex, inclusief het omliggende areaal. Daarnaast zal de combinatie BAM / TBI diverse renovaties uitvoeren aan de tunneltechnische installaties, het asfalt en de civiele onderdelen van de tunnel.
    Duurzaamheid

    Jaap Teeuw, Tendermanager bij Croonwolter&dros: ‘We zijn erg blij dat we als combinatie de komende acht jaar verder mogen bouwen aan onze bestaande samenwerking met de N.V. Westerscheldetunnel, waarbij we samen mooie stappen gaan maken op het gebied van duurzaamheid en cybersecurity.’

    Jarno Alting, projectmanager bij BAM Infra Nederland: ‘We brengen de kennis en kunde van BAM en TBI bij elkaar om de Sluiskiltunnel ook de komende jaren 24/7 veilig en duurzaam beschikbaar te houden. Dat betekent naast dagelijks onderhoud ook bijdragen aan de vervanging- en renovatieopgave waar Nederland voor staat. In één team brengen we alle disciplines op een effectieve manier samen in een integrale, multidisciplinaire aanpak om op deze onderhouds- en renovatieopgave te anticiperen. Met de gunning van het onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel verfijnen we nog meer onze kennis en kunde op dit gebied en brengen we ook onze expertise rond een duurzame aanpak in de praktijk.’

    Rutger de Jong, divisiedirecteur bij Mobilis: ‘In de combinatie BAM/TBI komt kennis, kunde en duurzaamheid van drie ondernemingen samen. Zo kunnen we slimme verbindingen maken in beheer en onderhoud voor de toekomst. Met als doel een veilige doorstroming van verkeer en een goede bereikbaarheid van bedrijven en de fysieke leefomgeving.’
    Over de Sluiskiltunnel

    De Sluiskiltunnel tussen Gent en Terneuzen vervult een belangrijke economische rol in de regio, omdat het de doorstroming en bereikbaarheid van bedrijven en woningen in Zeeuws-Vlaanderen vergroot. Maar is ook van grote betekenis voor de doorstroming van het vrachtverkeer van en naar de haven van Antwerpen.
    Wellicht weer een reden om de koers nog lager te zetten! misschien wel onder de €4,- of Bam misschien ook een overname kandidaat?
  4. forum rang 4 amice 21 november 2024 18:50
    quote:

    OnoMatopee schreef op 21 november 2024 15:02:

    N.V. Westerscheldetunnel gunt meerjarig onderhoud Sluiskiltunnel aan combinatie BAM/TBI

    De N.V. Westerscheldetunnel heeft het meerjarig onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel gegund aan de combinatie BAM Infra Nederland en de TBI-ondernemingen Croonwolter&dros en Mobilis. Het gaat om zowel dagelijks onderhoud als end-of-life-vervangingen om de Sluiskiltunnel veilig en toegankelijk te houden. Dit nieuwe contract loopt van 2025 tot 2033.

    In de winnende aanbieding van de combinatie BAM/TBI zijn diverse milieubewuste keuzes gemaakt, zoals de toepassing van Laag Energie Asfalt Beton (LEAB), gebruik van windenergie en het hergebruik van materialen. De gunning is een voortzetting van de samenwerking met N.V. Westerscheldetunnel. Bijzonder aan dit contract is dat de Sluiskiltunnel momenteel eigendom is van de Provincie Zeeland en vanaf mei 2025 eigendom van Rijkswaterstaat (RWS) wordt. N.V. Westerscheldetunnel blijft in opdracht van RWS verantwoordelijk voor het onderhoud. Sinds de opening van de Sluiskiltunnel in 2015 is de combinatie BAM/TBI verantwoordelijk voor het onderhoud aan de tunnel. Daarnaast zijn Croonwolter&dros, Mobilis en BAM sinds 2013 verantwoordelijk voor het onderhoud aan de nabijgelegen Westerscheldetunnel.
    Onderhoudswerkzaamheden

    Het contract voor de Sluiskiltunnel bestaat uit het uitvoeren van zowel preventief als correctief meerjarig onderhoud aan het Sluiskiltunnelcomplex, inclusief het omliggende areaal. Daarnaast zal de combinatie BAM / TBI diverse renovaties uitvoeren aan de tunneltechnische installaties, het asfalt en de civiele onderdelen van de tunnel.
    Duurzaamheid

    Jaap Teeuw, Tendermanager bij Croonwolter&dros: ‘We zijn erg blij dat we als combinatie de komende acht jaar verder mogen bouwen aan onze bestaande samenwerking met de N.V. Westerscheldetunnel, waarbij we samen mooie stappen gaan maken op het gebied van duurzaamheid en cybersecurity.’

    Jarno Alting, projectmanager bij BAM Infra Nederland: ‘We brengen de kennis en kunde van BAM en TBI bij elkaar om de Sluiskiltunnel ook de komende jaren 24/7 veilig en duurzaam beschikbaar te houden. Dat betekent naast dagelijks onderhoud ook bijdragen aan de vervanging- en renovatieopgave waar Nederland voor staat. In één team brengen we alle disciplines op een effectieve manier samen in een integrale, multidisciplinaire aanpak om op deze onderhouds- en renovatieopgave te anticiperen. Met de gunning van het onderhoud en de renovatie van de Sluiskiltunnel verfijnen we nog meer onze kennis en kunde op dit gebied en brengen we ook onze expertise rond een duurzame aanpak in de praktijk.’

    Rutger de Jong, divisiedirecteur bij Mobilis: ‘In de combinatie BAM/TBI komt kennis, kunde en duurzaamheid van drie ondernemingen samen. Zo kunnen we slimme verbindingen maken in beheer en onderhoud voor de toekomst. Met als doel een veilige doorstroming van verkeer en een goede bereikbaarheid van bedrijven en de fysieke leefomgeving.’
    Over de Sluiskiltunnel

    De Sluiskiltunnel tussen Gent en Terneuzen vervult een belangrijke economische rol in de regio, omdat het de doorstroming en bereikbaarheid van bedrijven en woningen in Zeeuws-Vlaanderen vergroot. Maar is ook van grote betekenis voor de doorstroming van het vrachtverkeer van en naar de haven van Antwerpen.
  5. forum rang 6 bartbas 21 november 2024 20:00
    quote:

    HenkdeV schreef op 21 november 2024 08:31:

    [...]

    Die resultaten zijn er zeker, BAM heeft tot nog toe over dit jaar (incl. dividend) een rendement behaald van 75%.

    Veel van wat er in de wereld gebeurt is van invloed op de beurs, maar van heel veel zaken heeft BAM weinig last. Ik denk dat het niet juist is de koersdaling van BAM daar te veel aan op te hangen.

    De boel stagneert op dit moment wat bij BAM. De marge neemt neemt niet toe ten opzichte van vorig jaar. Zowel bij de halfjaarcijfers als bij de 9 maandcijfers is die marge gelijk gebleven. De w.p.a over het het eerste halfjaar kwam zelf iets lager uit dan vorig jaar (0,20 euro i.p.v. 0,22 euro).
    De omzet die in het eerste halfjaar nog met 6% steeg, steeg over de eerste 9 maanden nog maar met 2%. Gewoon een terugval ten opzichte van het eerste halfjaar.

    Eigenlijk allemaal niet zo verrassend wanneer je de woorden van Joosten/BAM (wel) serieus had genomen bij de halfjaarcijfers. Daar werd de marge verkrapt van 4%-6% naar 4%-5%. Niet geheel zonder reden.

    BAM heeft nog steeds twee probleemposten in de boeken staan (Fiod en KZH) die behoorlijk van invloed zijn op de koers/koerswinstverhouding.

    Hoe anders gaat het bij die andere beursgenoteerde bouwer. Gaande het jaar zijn de vooruitzichten naar boven bijgesteld en de gedane overnames lijken goed uit te pakken. De grondpositie is enorm.
    Het bedrijf zegt te kunnen doorgroeien (2027) naar een omzet van 3 miljard en een marge van tussen de 7%-9%.

    Bij die bouwer heb je inderdaad op het beste paard gewed met een rendement (incl. dividend) van 139% en je kon het aan zien komen.
  6. forum rang 6 bartbas 21 november 2024 20:09
    quote:

    bartbas schreef op 21 november 2024 20:00:

    [...]
    Al die politieke onzekerheid heeft er voor gezorgd dat er deze maand veel in aandelen gestoken geld weggesluisd is naar obligaties. Daar zal ongetwijfeld wel wat in Bam geïnvesteerd geld bij geweest zijn. Bovendien neemt de lust om in aandelen te investeren bij een politiek klimaat als het huidige af. Dat.Zorgt ervoor dat het aanbod groter is dan de vraag en dus daalt Bam mee. Heijmans zal nog wat geteerd hebben op de recente koersdoelverhoging. Maar dat feest duurt meestal maar enkele dagen en dan zie je het aandeel weer terugzakken.
  7. forum rang 8 HenkdeV 21 november 2024 20:42
    quote:

    bartbas schreef op 21 november 2024 20:09:

    [...]
    Al die politieke onzekerheid heeft er voor gezorgd dat er deze maand veel in aandelen gestoken geld weggesluisd is naar obligaties. Daar zal ongetwijfeld wel wat in Bam geïnvesteerd geld bij geweest zijn. Bovendien neemt de lust om in aandelen te investeren bij een politiek klimaat als het huidige af. Dat.Zorgt ervoor dat het aanbod groter is dan de vraag en dus daalt Bam mee. Heijmans zal nog wat geteerd hebben op de recente koersdoelverhoging. Maar dat feest duurt meestal maar enkele dagen en dan zie je het aandeel weer terugzakken.
    Zou het heel misschien OOK iets met de gepubliceerde cijfers te maken hebben Bartbas, of zijn cijfers niet (meer) belangrijk??
  8. forum rang 5 Doemebest 21 november 2024 23:41
    quote:

    Zwijnash schreef op 21 november 2024 13:21:

    [...]

    Dit jaar is ook niet slecht, Joosten doet wat hij zegt- Bam wordt meer voorspelbaar/ zaai aandeel - geen grote verassingen.
    Klopt, na de tegenvallers in Q1 had ik er even een zwaar hoofd in maar dat wordt aardig rechtgetrokken, het verlies is blijkbaar genomen, het geeft vertrouwen als ze ondanks die tegenvallers de WP/A op peil houden en daarom vind ik de bijstelling van ebitda 4/6 naar 4/5 niet verontrustend maar eerder realistisch en verwacht bij de jaarcijfers een bijstelling van 5/7 voor 2025.
544 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.