Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TKH Group AEX:TWEKA.NL, NL0000852523

Laatste koers (eur) Verschil Volume
32,860   -0,540   (-1,62%) Dagrange 32,860 - 33,460 96.771   Gem. (3M) 94K

TKH 2024: Nieuwe fabrieken af, nu produceren

1.135 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 14 november 2024 09:02
    Beursblik: Berenberg verlaagt koersdoel TKH Group
    14-nov-2024 08:59

    Naar 45,00 euro.

    (ABM FN-Dow Jones) Berenberg heeft donderdag het koersdoel voor TKH Group verlaagd van 55,00 euro naar 45,00 euro, maar met handhaving van het koopadvies. Dit bleek uit een rapport van analist Trion Reid.

    Reid voorziet naar aanleiding van de cijfers van het bedrijf uit Haaksbergen, die dinsdag werden vrijgegeven en waarbij onder meer de outlook verlaagd werd, op korte termijn tegenwind, terwijl de vooruitzichten op de middellange termijn positief blijven.

    De zwakte in het afgelopen kwartaal werd veroorzaakt door een vertraagde opstart van de nieuwe kabelfabriek in Eemshaven, maar Reid verwacht nog steeds dat deze volgend jaar voor een aanzienlijke groei en margeverhoging zal zorgen.

    De omzet van TKH daalde in het derde kwartaal autonoom met 6,2 procent ten opzichte van 2023 naar 393,3 miljoen euro. De divisie Smart Connectivity presteerde volgens de analist zwak, omdat de aanhoudende zwakte in de digitaliseringsactiviteiten niet werden gecompenseerd door de energieactiviteiten.

    TKH gaat voor 2024 inmiddels uit van een vlakke autonome omzetgroei en een EBITA, exclusief eenmalige inkomsten en uitgaven, van 200 tot 210 miljoen euro. De verwachting was eerder nog 210 tot 220 miljoen euro. In 2023 kwam de EBITA uit op 222 miljoen euro.

    Ondanks deze neerwaarts bijgesteld outlook, benadrukte Reid dat de waardering van TKH aantrekkelijk blijft, met een koers-winstverhouding van 8.

    Het aandeel TKH Group sloot woensdag in Amsterdam op 32,60 euro. Maandag, voorafgaand aan de cijfers, sloot het aandeel nog op 36,66 euro.

    Door: ABM Financial News.
  2. Woodygoes 15 november 2024 10:00
    Ik vind die technische analyses allemaal leuk, maar ik kijk vooral naar de vooruitzichten. De komende jaren moeten er heel veel elektriciteitskabels worden gelegd als gevolg van de energietransitie. THK lijkt me prima geequipeerd, financieel en technisch, om daar volop van te profiteren.
  3. forum rang 5 K. Wiebes 16 november 2024 10:06
    ..."De snelheid waarmee de fabriek werd gerealiseerd is erg belangrijk geweest voor het succesvol binnenhalen van vervolgopdrachten, vertelt Van der Lof. „Er was een periode
    van negen maanden waarin we de kans hadden op een aantal belangrijke opdrachten. Omdat we zo snel konden zijn, is dat gelukt en heeft de fabriek meteen veel werk"...

    FD; de 12e:
    ..."het opstarten van een nieuwe fabriek in de Groningse Eemshaven is vertraagd door technische mankementen"....

    ..."TKH verwacht geen boetes te krijgen voor te late leveringen"....

    ..."Volgens Van der Lof dingt TKH onder meer mee in 52 aanbestedingen voor in totaal
    9000 kilometer aan kabel"...

    ..."Het bedrijf verwacht wel dat de problemen in de Eemshaven in de loop van 2025 zijn opgelost"...

    fd.nl/bedrijfsleven/1536733/twentse-k...

    Ik had voor de cijfers, zoals reeds gepost, al flink afgebouwd; heb de webcast dus niet
    beluisterd, maar naar aanleiding van het artikel rijzen dus wel wat vragen:

    Waarschijnlijk in eerste instantie dus wél voldoende werk; maar mogelijks "iéts" te snel
    gebouwd? Zou er dan links of rechts nog wat kunnen worden verhaald op de een of de
    dere uitvoerende partij?

    Of die verwachting t.a.v. eventuele boetes dan uitkomt, valt dus nog te bezien.

    Wát gaat dat doen met eventuele gunning van die aanbestedingen?

    "In de loop van 2025?!"
    Áls je even de tijd hebt? Da's dus minstens 'n dik jaar en het lijken me dan ook géén kleine
    mankementen. Ik neem aan dat bij zulke projecten, názorg is ingecalculeerd; maar wan-
    neer de uitvoerders géén schuld zou treffen; is er dan voor het doorvoeren van de
    nodige correcties, mét daarna (telkens opnieuw) testen, voldoende personeel beschikbaar?
    Ik neem aan dat dat toch ook is gealloceerd voor andere, nieuwe projecten.

    Dit "muisje" kán m.i. nog 'n flinke staart krijgen en zolang de nieuwe fabriek niet naar wens
    draait, lijken mij eventuele, grotere desinvesteringen niet aan de orde.
  4. Silverline 16 november 2024 23:12
    Ik kan op dit moment niet positief worden over TKH. De auto sector draaid slecht wat zijn weerslag heeft op de investeringen in de banden sector en dus ook op de bandenmachine groep VMI. Ik verwacht een lagere order intake bij VMI. Ik heb de webcast nog niet gehoord of daar iets specifieks over gezegd is maar ben er niet positief over gezien de sector problemen. Dus sluit niet uit als dit bewaarheid wordt dat de koers nog lager kan gaan.
  5. forum rang 7 White Arrow 18 november 2024 15:18
    quote:

    Silverline schreef op 16 november 2024 23:12:

    Ik kan op dit moment niet positief worden over TKH. De auto sector draaid slecht wat zijn weerslag heeft op de investeringen in de banden sector en dus ook op de bandenmachine groep VMI. Ik verwacht een lagere order intake bij VMI. Ik heb de webcast nog niet gehoord of daar iets specifieks over gezegd is maar ben er niet positief over gezien de sector problemen. Dus sluit niet uit als dit bewaarheid wordt dat de koers nog lager kan gaan.
    Ik zie die relatie niet zo. Banden slijten met de verreden kilometers. EV auto's zijn zwaarder en verslijten meer banden. Verder heb je het over één van de 3 divisies.
1.135 Posts
Pagina: «« 1 ... 40 41 42 43 44 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.