Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,755   -0,080   (-0,58%) Dagrange 13,750 - 13,935 380.006   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

44.886 Posts
Pagina: «« 1 ... 2017 2018 2019 2020 2021 ... 2245 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. TraderT123 14 november 2024 09:18
    quote:

    Ratio schreef op 14 november 2024 09:08:

    Waarom loopt iedereen zich zo te ergeren aan shorters? Ik geloof in de lange termijn potentie van JET, dus hoe meer ze shorten, hoe meer ze IMHO terug zullen moeten kopen, hoe groter de kans op een stevige shortsqueeze.
    Geruchten over een overname zal een leuke shortsqueeze teweeg brengen.
  2. forum rang 4 JdH jet realist €10 Nebius $100 14 november 2024 09:19
    quote:

    Mr Trade schreef op 14 november 2024 09:17:

    Aandeeltjes lospeuteren, de shorters zijn weer goed bezig.
    Tot nu toe met weinig succes wanneer het doorbreekt naar groen gaat het aandeel weer richting de 13,50-13,75 regionen.
    JET is het ideale aandeel voor de ADHD belegger.
  3. forum rang 6 win some... 14 november 2024 09:21
    quote:

    Trx7 schreef op 14 november 2024 08:25:

    [...]

    Je maakt een paar goede punten.

    De waardering van GH op de balans was op 31-12-2022 nog 3 miljard.
    In de jaarrekening van 2023 was die info niet weergegeven. Maar zou tussen de 2 en 2,5 miljard zitten. Dus daar volgt idd nog een grote non cash afschrijving.

    De convertibles worden idd vaak gehedged met een short positie. Dat lijkt mij ook hier van toepassing. Mijn gedachte was dan ook dat die shorts pas weg zouden gaan bij het verlopen en aflossen van convertibles.

    Er is momenteel ruim een miljard cash beschikbaar om die convertible van volgend jaar te betalen.

    Als het kon, zou ik de convertibles eerder aflossen ivm de shorts
    Op zich klopt het dat convertibles vaak als hedge fungeren. Maar is dat ook het geval bij een conversiekoers boven de 100 euro?

    De obligatieleningen hebben lage rentepercentages. Momenteel kan JET volgens mij meer interest op hun cash krijgen dan dat ze betaald over de obligaties. Aflossen op maturitydate lijkt mij daarom het beste
  4. forum rang 6 Trx7 14 november 2024 09:24
    quote:

    win some... schreef op 14 november 2024 09:21:

    [...]

    Op zich klopt het dat convertibles vaak als hedge fungeren. Maar is dat ook het geval bij een conversiekoers boven de 100 euro?

    De obligatieleningen hebben lage rentepercentages. Momenteel kan JET volgens mij meer interest op hun cash krijgen dan dat ze betaald over de obligaties. Aflossen op maturitydate lijkt mij daarom het beste
    Goed punt dat laaste.
    Over dat eerste is volgens mij standaard praktijk dat je de hedge aanhoudt tot de convertible is afgewikkeld.
  5. forum rang 6 win some... 14 november 2024 09:28
    quote:

    Ratio schreef op 14 november 2024 08:52:

    [...]

    Niks, het enige wat mij interesseert is de FCF per aandeel tov. mijn GAK; dat zit wel snor.

    Ik snap heus wel dat leverage erg lucratief kan zijn, maar ik ben over het algemeen gewoon niet zo'n fan van buybacks. Ik zie het vaak als een onvermogen om kapitaal te herinvesteren in het bedrijf.
    Is denk ik per situatie verschillend. JET investeert al in het bedrijf. Met als doel om de FCF per aandeel omhoog te krijgen. Bij die investeringen speelt op een gegeven moment ook de wet van de afnemende meeropbrengsten. Het kan dan zo zijn dat kapitaal besteden aan buybacks een positiever effect op de FCF per aandeel heeft dan extra investeringen in het bedrijf.Ik ga ervan uit dat dit ook de overweging van JET is gewees.
  6. forum rang 6 win some... 14 november 2024 09:34
    quote:

    Trx7 schreef op 14 november 2024 09:24:

    [...]

    Goed punt dat laaste.
    Over dat eerste is volgens mij standaard praktijk dat je de hedge aanhoudt tot de convertible is afgewikkeld.
    Mijn punt was meer dat de convertible als hedge nogal duur is. Stel JET wordt in zijn geheel overgenomen. Dan moeten shortposities worden gesloten. Dit kan met behulp van conversie van obligaties in aandelen. Maar de conversiekoers van de obligaties ligt ver boven wat een eventueel overnamebod zou zijn.
  7. forum rang 6 Mr Trade 14 november 2024 09:38
    Mooi, het volume begint al wat op te drogen (naast de 240k dump vanmorgen).
    Laat het maar gebeuren, je zou maar op een terug te kopen (open) positie zitten van 30-40MLN stukken met vrij weinig investeerders die na de verkoop van GRUB nog van hun stukken af willen.

    Mooi, it's a matter of time :)

    Al ben ik ervan overtuigd dat er gister een deel gedekt is maar ze het even "vergeten" zijn te melden.
  8. Ratio 14 november 2024 09:41
    quote:

    win some... schreef op 14 november 2024 09:28:

    [...]

    Is denk ik per situatie verschillend. JET investeert al in het bedrijf. Met als doel om de FCF per aandeel omhoog te krijgen. Bij die investeringen speelt op een gegeven moment ook de wet van de afnemende meeropbrengsten. Het kan dan zo zijn dat kapitaal besteden aan buybacks een positiever effect op de FCF per aandeel heeft dan extra investeringen in het bedrijf.Ik ga ervan uit dat dit ook de overweging van JET is gewees.
    Tja, het blijft lastig om in z'n algemeenheid iets te zeggen over buybacks als we het hebben over een specifiek geval natuurlijk.

    Inderdaad, niet iedere extra investering heeft een even groot effect op de FCF. Daar kan ik weer tegenover zetten dat als er genoeg "goede" investeringsmogelijkheden zijn, een investering wel een positief effect op de intrinsieke waarde (en daarmee op het kredietrisico c.q. de rente op leningen) heeft.

    Als er geen mogelijkheden zijn om de FCF en/of de intrinsieke waarde te verhogen, en een bedrijf om die reden maar aandelen gaat terugkopen, dan voelt het als laatste redmiddel om de aandeelhouders te paaien.
  9. forum rang 6 Mr Trade 14 november 2024 09:47
    Het aandeel hangt nu rond de niveau's waar de shorters (die fors uitgebreid hadden na Q3 cijfers) zijn begonnen met dumpen. Ofwel ze staan bijna onder water met een groot deel van de stukken.

    De koers moet eigenlijk nog 1/2 EU omhoog om ze pas echt pijn te doen, wellicht zelfs een margin calletje :)
44.886 Posts
Pagina: «« 1 ... 2017 2018 2019 2020 2021 ... 2245 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.