Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
15,230   -0,490   (-3,12%) Dagrange 15,095 - 15,860 2.163.681   Gem. (3M) 1,6M

Just Eat Takeaway 2024

42.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 2014 2015 2016 2017 2018 ... 2138 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Ruval 13 november 2024 20:57
    quote:

    The Munger Games schreef op 13 november 2024 20:53:

    [...]

    Niet specifiek of enkel jij, maar een jaar lang gemekker over waarom Jitse GrubHub maar niet verkocht krijgt.. en dat zijn ego een verkoop in de weg stond.. dat hij nooit zo'n laag bedrag zou aanvaarden.. dat die fee caps er nog lang niet afgaan.. dat de rechtzaak nog lang niet afgerond is en de uitkomst onzeker is.. en dan nu deze reactie.
    We zullen vanaf nu iets anders moeten zoeken om over te zaniken. Al vrees ik dat sommigen hier tot in den treure toe naar zullen verwijzen.
    Ik ga me alvast focussen me op de volgende stappen, en zal met name op de evolutie van de FCF letten.
    Precies!
  2. forum rang 5 Jimnotaris 13 november 2024 21:04
    quote:

    The Munger Games schreef op 13 november 2024 19:56:

    [...]

    Haha, liet ik me even gaan daar. Maar €38 miljoen in H1 lijkt me al een mooi begin. Doe x2, tel daar al de rente op de grub bond bij en hier en daar nog wat besparingen en we komen al aan €100 miljoen. Aardig wat geld toch?

    Ik weet dat jij altijd heel kritisch staat ten opzichte van de vele aankondigingen (die, toegegeven, nog niet veel op lijken te brengen), en ik heb het gevoel dat je er echt iets van kent. Hoe lees jij dan de nieuwe situatie?
    Behalve dat het bedrag voor Grub hoger had mogen zijn, lijkt het me toch positief dat ze zich meer kunnen focussen op hun kernmarkten?
    Ik vind de opbrengst van Grubhub zeer teleurstellend gezien de "waarde" die aan Amerikaanse klanten
    van DoorDash wordt toegekend. Had eerder aan Uber gedacht gezien het grote voordeel dat het samenvoegen van de orders van bijvoorbeeld NYC oplevert. Hoop wel dat Skip en Menulog nog enkele honderden miljoenen opleveren.

    Nu moeten we afwachten hoe JET het gaat redden in (krimpmarkt) Europa en ook nog (markt)aanvallen van Uber/Wolt gaat afwenden. Grote uitbreidingen blijven uit en dat is ook logisch gezien deze niet of nauwelijks rendabel zijn door met name de flink gestegen (minimum)loonkosten (in Duitsland 40% in 2,5 jaar). Ze zullen alles uit de kast moeten halen om rond de 5% EBITDA te komen. Zelfs "parel" Noord-Europa is gezakt van 5 naar 4,6 %.
  3. forum rang 4 Johnnepon 13 november 2024 21:07
    quote:

    Jimnotaris schreef op 13 november 2024 21:04:

    [...]

    Ik vind de opbrengst van Grubhub zeer teleurstellend gezien de "waarde" die aan Amerikaanse klanten
    van DoorDash wordt toegekend. Had eerder aan Uber gedacht gezien het grote voordeel dat het samenvoegen van de orders van bijvoorbeeld NYC oplevert. Hoop wel dat Skip en Menulog nog enkele honderden miljoenen opleveren.

    Nu moeten we afwachten hoe JET het gaat redden in (krimpmarkt) Europa en ook nog (markt)aanvallen van Uber/Wolt gaat afwenden. Grote uitbreidingen blijven uit en dat is ook logisch gezien deze niet of nauwelijks rendabel zijn door met name de flink gestegen (minimum)loonkosten (in Duitsland 40% in 2,5 jaar). Ze zullen alles uit de kast moeten halen om rond de 5% EBITDA te komen. Zelfs "parel" Noord-Europa is gezakt van 5 naar 4,6 %.
    Europa is volwassen, maar groeit toch gewoon? In Duitsland bijv. werd er 1,1% meer uitgegeven aan de horeca in 2023. Ga er zelf vanuit dat online dan harder groeit en dat die trend blijft doorzetten.
  4. Franky G 13 november 2024 21:10
    quote:

    The Munger Games schreef op 13 november 2024 20:53:

    [...]

    Niet specifiek of enkel jij, maar een jaar lang gemekker over waarom Jitse GrubHub maar niet verkocht krijgt.. en dat zijn ego een verkoop in de weg stond.. dat hij nooit zo'n laag bedrag zou aanvaarden.. dat die fee caps er nog lang niet afgaan.. dat de rechtzaak nog lang niet afgerond is en de uitkomst onzeker is.. en dan nu deze reactie.
    We zullen vanaf nu iets anders moeten zoeken om over te zaniken. Al vrees ik dat sommigen hier tot in den treure toe naar zullen verwijzen.
    Ik ga me alvast focussen me op de volgende stappen, en zal met name op de evolutie van de FCF letten.
    niemand had verwacht dat GH zou verkocht worden voor de afronding van het fee cap verhaal. Tenzij met allerlei clausules. En bij een eventuele verkoop zou de koers exploderen richting de € 20+. € 14 was zelfs al teveel.
  5. forum rang 5 Drs P. 13 november 2024 21:21
    quote:

    Franky G schreef op 13 november 2024 21:10:

    [...]

    niemand had verwacht dat GH zou verkocht worden voor de afronding van het fee cap verhaal. Tenzij met allerlei clausules. En bij een eventuele verkoop zou de koers exploderen richting de € 20+. € 14 was zelfs al teveel.
    de komende weken moeten de shorters nog heel veel aandelen gaan kopen om te coveren, als we met elkaar afspreken niet op dit niveau te verkopen zal de koers significant oplopen. Keep your eyes on the price: 20+ in December is dan al mogelijk!
  6. forum rang 4 The Munger Games 13 november 2024 21:22
    quote:

    Jimnotaris schreef op 13 november 2024 21:04:

    [...]

    Ik vind de opbrengst van Grubhub zeer teleurstellend gezien de "waarde" die aan Amerikaanse klanten
    van DoorDash wordt toegekend. Had eerder aan Uber gedacht gezien het grote voordeel dat het samenvoegen van de orders van bijvoorbeeld NYC oplevert. Hoop wel dat Skip en Menulog nog enkele honderden miljoenen opleveren.

    Nu moeten we afwachten hoe JET het gaat redden in (krimpmarkt) Europa en ook nog (markt)aanvallen van Uber/Wolt gaat afwenden. Grote uitbreidingen blijven uit en dat is ook logisch gezien deze niet of nauwelijks rendabel zijn door met name de flink gestegen (minimum)loonkosten (in Duitsland 40% in 2,5 jaar). Ze zullen alles uit de kast moeten halen om rond de 5% EBITDA te komen. Zelfs "parel" Noord-Europa is gezakt van 5 naar 4,6 %.
    Bedankt voor je antwoord. Terechte bezorgdheden, maar die gelden evenzeer voor andere spelers in Europa en dan is de huidige waardering van JET relatief laag, niet?
  7. forum rang 4 Johnnepon 13 november 2024 21:25
    quote:

    Johnnepon schreef op 13 november 2024 21:07:

    [...]

    Europa is volwassen, maar groeit toch gewoon? In Duitsland bijv. werd er 1,1% meer uitgegeven aan de horeca in 2023. Ga er zelf vanuit dat online dan harder groeit en dat die trend blijft doorzetten.
    Nederland groeide de bezorgmarkt met 4-5%. Marc Hesselink zijn koersdoel gaat uit van een 10-12x EBITDA. Terwijl de supermarkt branche met vergelijkbare groeicijfers en marges op 3-6x wordt gewaardeerd. GH 4x. Oftewel harder groeien/hogere marges of het is redelijk fair gewaardeerd.
  8. Peter2meter 13 november 2024 21:35
    quote:

    Franky G schreef op 13 november 2024 21:10:

    [...]

    niemand had verwacht dat GH zou verkocht worden voor de afronding van het fee cap verhaal. Tenzij met allerlei clausules. En bij een eventuele verkoop zou de koers exploderen richting de € 20+. € 14 was zelfs al teveel.
    Kan je nagaan wat er nog in het vat zit
    De koers leek erg gestuurd te wilorden vandaag
  9. forum rang 6 Trx7 14 november 2024 07:27
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 13 november 2024 22:27:

    Nu JET haar schadevergoeding kan aantonen, is het tijd om een schadevergoeding bij de staat NY in te dienen.
    Wat denk je zelf. Dat Uber en DD wel floreren terwijl marktaandeel GH decimeert is natuurlijk volledig te danken aan de fee caps.....

    Deze schade is nagenoeg geheel de schuld van Jitse.
  10. Maarten304 14 november 2024 07:28
    Just Eat Takeaway verlost

    Op de druilerige beursdag was het wel feest bij Just Eat Takeaway-beleggers. Door de verkoop van Grubhub is het bedrijf eindelijk verlost van de Amerikaanse molensteen. De opbrengst van $650 miljoen valt in het niet bij de $7,2 miljard die topman Jitse Groen er ooit voor neerlegde, maar analisten zijn vooral blij dat de miskoop nu eindelijk uit de boeken verdwijnt.

    Beleggers op de beurs ook, want het aandeel schoot vanochtend uit de startblokken, klom even tot €13,88 (een stijging van 23%) om vervolgens terug te zakken tot een nog steeds prachtige dagwinst van +16%.

    Zit er meer in het vat? Technisch analist Wouter Slot van Tostrams.nl sluit een short squeeze in het aandeel niet uit:

    "JET heeft de kenmerken die mogelijk tot een short-squeeze kunnen leiden, gezien de hoge uitstaande shortpositie, uitdagende marktomstandigheden en recente pogingen van het bedrijf om de winstgevendheid te verbeteren. Wellicht is de verkoop van Grubhub de katalysator die short-sellers dwingt snel hun posities te sluiten.

    In het technisch beeld zijn al enkele signalen aanwezig die een sterke stijging van de koers ondersteunen. De verkoopdruk lijkt opgedroogd sinds het aandeel na een lange dalende fase is aanbeland in een meer zijwaarts gericht koersverloop."
  11. forum rang 6 Eagle1959 14 november 2024 07:29
    Outlook 2024 blijft onveranderd. Ebitda dus ongeveer 450 miljoen. Enkele bleeders uit het verleden zijn eruit. Overhead etc. kan tientallen % dalen. Meer focus op goed presterende kernmarkten etc. Inflatie 3 tot 5% volgend jaar. De ebitda kan zomaar oplopen naar 6 a 700 miljoen euro. De FCF is al positief en nu 500 miljoen minder af te lossen + 50 miljoen meer cash. Het netto verlies op Grubhub is enkele jaren terug door de aandeelhouders betaald en heeft nu geen enkele invloed meer, misschien fiscaal een positieve invloed. JET is geen wereldspeler meer, maar wel in goede conditie en de shortpartijen zullen eens moeten coveren. Alleen voor een overname is het laag houden van de koers nog te begrijpen. Er is 550 miljoen meer ruimte voor aandeleninkoop gecreëerd. Dit zou het kantelpunt weleens kunnen zijn.
42.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 2014 2015 2016 2017 2018 ... 2138 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.