Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
11,885   +0,180   (+1,54%) Dagrange 11,700 - 11,910 224.280   Gem. (3M) 1,8M

Just Eat Takeaway 2024

45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1977 1978 1979 1980 1981 ... 2264 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Ruval 10 november 2024 21:29
    quote:

    Franky G schreef op 10 november 2024 20:41:

    (ABM FN-Dow Jones) Delivery Hero heeft besloten om Talabat, haar activiteiten op het gebied van voedselbezorging en snelle handel in de Verenigde Arabische Emiraten en andere landen in het Midden-Oosten plus Noord-Afrika, in het vierde kwartaal van 2024 naar de beurs van Dubai te brengen. Dit kondigde de Duitse maaltijdbezorger zondag aan.

    "Vandaag heeft de raad van bestuur van Delivery Hero besloten, met instemming van de raad van commissarissen, om een beursgang na te streven van 15 procent van het totaal aantal uitgegeven aandelen van Talabat Holding en indirect gehouden door Delivery Hero, met als doel om alle aandelen van Talabat medio december 2024 naar de beurs van Dubai Financial Market te brengen", zei Delivery Hero in een verklaring.

    Het bedrijf kan de omvang van het aanbod wijzigen, afhankelijk van de vereiste goedkeuringen van de Securities and Commodities Authority van de Verenigde Arabische Emiraten.

    Verder blijft de uitvoering van de voorgenomen beursgang "afhankelijk van de marktomstandigheden en verdere besluiten van de raad van bestuur en de raad van commissarissen van Delivery Hero", aldus het bedrijf.

    Delivery Hero zal na de IPO een meerderheidsbelang in Talabat behouden, met een lock-up van 180 dagen na de beursnotering. Ook blijft de maaltijdbezorger de helft van de bestuurders leveren in de raad van bestuur van Talabat en blijven de activiteiten onderdeel van de geconsolideerde resultaten van Delivery Hero.

    Na de voorgenomen beursgang wil Talabat een minimum dividend uitkeren van circa 100 miljoen dollar in april 2025, waarna in oktober 2025 en april 2026 ook nog voor in totaal 400 miljoen dollar aan dividend zal worden uitgekeerd.

    Daarna is Talabat van plan om tweemaal per kalenderjaar dividend uit te keren, in elk geval met een beoogde pay-out van 90 procent.

    "Delivery Hero zou met zijn resterende meerderheidsbelang in Talabat van een dergelijk dividend profiteren", aldus het Duitse bedrijf.

    Delivery Hero zal de opbrengst van de beursgang gebruiken voor algemene bedrijfsdoeleinden en om haar kapitaalstructuur verder te optimaliseren.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Bron: ABM Financial News
    Kunnen ze gelijk boete van Glovo betalen
  2. andropovke 10 november 2024 22:23
    quote:

    Ruval schreef op 10 november 2024 21:29:

    [...]

    Kunnen ze gelijk boete van Glovo betalen
    Klopt , daarnaast ; Foodpanda Taiwan levert ook nog eens 950 miljoen van Uber.
    Daarbij koopt Uber 300 miljoen dollar nieuwe uit te geven aandelen DH.
    Begin 2025 wordt alles afgerond.
    DH is een mega betere belegging dan JET op termijn.
    JET heeft inmiddels bewezen dat het echte groeien niet noemenswaardig zal zijn.
    Nu niet en waarschijnlijk nooit niet.
    Het is voor de kleine ritjes en dat is ook geld.
  3. forum rang 4 Vriendelijke 11 november 2024 00:37
    quote:

    Drs P. schreef op 10 november 2024 23:04:

    Verdere consolidatie komt eraan, JET op deze lage market cap zal van de beurs gehaald worden door een PE partij of gekocht worden door een Prosus,.. helaas voor JG, maar het lijkt mij duidelijk.
    Je ziet het vaak in het laatste kwartaal en het eerste kwartaal dat er enorme overnames zijn, en eigenlijk best logisch cijfers zijn bekend, de winst cijfers zijn dan voorhanden, je hebt best kans dat ze JET willen overnemen dan zijn ze gelijk de grootste, en daar draait het om, ook bij JET was dat de reden om Grubhub te kopen,maar zoals we weten alleen veel te duur,de kans dat JET nu de grootste zal worden is gewoon voorbij dat zie je ook aan de koers, deze staat zo laag dat je gewoon kunt verwachten dat ze op dit bedrijf gaan bieden.
    Daarom als er belangstelling is voor JET zal het de komende maanden duidelijk worden, dan zie je binnen 10 seconden de juiste waarde op de borden zien.
  4. forum rang 5 Uniek 11 november 2024 08:21
    quote:

    andropovke schreef op 10 november 2024 14:15:

    DH brengt Talabat naar de beurs definitief net erop .
    Vorige week mooie partij gekocht op €35,40
    Ben benieuwd of er weer een een nieuw bankstel binnen wordt gedragen bij mij.

    Henkie ook weer tevreden...
    Iedere stijging van JET hier op zou me verbazen maar we zullen zien
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 11 november 2024 08:25
    quote:

    Drs P. schreef op 10 november 2024 23:04:

    Verdere consolidatie komt eraan, JET op deze lage market cap zal van de beurs gehaald worden door een PE partij of gekocht worden door een Prosus,.. helaas voor JG, maar het lijkt mij duidelijk.
    Dat het na jaren van lage koersen, zelfs nog niet tot een overnamagerucht is gekomen, laat zien dat geen van de potentiële overnamekandidaten trek heeft in JET. De Amerikanen Über en Doordash praten echt wel met elkaar en hebben niet iemand die zo streng is als ons Nellie Smit Kroes. Nee, een overname zie ik niet gebeuren. JET moet kapot. Met Wolt is Doordash al begonnen aan de belangrijkste stoelpoten van JET te zagen.
  6. forum rang 6 Ruval 11 november 2024 08:29
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 11 november 2024 08:25:

    [...]

    Dat het na jaren van lage koersen, zelfs nog niet tot een overnamagerucht is gekomen, laat zien dat geen van de potentiële overnamekandidaten trek heeft in JET. De Amerikanen Über en Doordash praten echt wel met elkaar en hebben niet iemand die zo streng is als ons Nellie Smit Kroes. Nee, een overname zie ik niet gebeuren. JET moet kapot. Met Wolt is Doordash al begonnen aan de belangrijkste stoelpoten van JET te zagen.
    Ik ben niet zo pessimistisch. JET heeft eerst zelf paar strategische knopen door te hakken. Als dat gedaan is, worden ze vanzelf (nóg) interessanter voor andere partijen
  7. forum rang 6 wiegveld 11 november 2024 08:48
    quote:

    Ruval schreef op 11 november 2024 08:29:

    [...]
    Ik ben niet zo pessimistisch. JET heeft eerst zelf paar strategische knopen door te hakken. Als dat gedaan is, worden ze vanzelf (nóg) interessanter voor andere partijen
    Ik vraag me al langer af of er nog wel een overname nodig is om de bezorgmarkt in te nemen. Doordash kan er gewoon omheen. JET heeft de pech geen USA bedrijf te zijn en kan daardoor veel minder geld ophalen op de beurs, omdat investeerders in EU risicoaverser zijn.
    Ik denk dat JET nog jaren kan doormodderen, maar de handdoek moet eens in de ring.
  8. forum rang 6 Mr Trade 11 november 2024 08:48
    quote:

    Ruval schreef op 11 november 2024 08:29:

    [...]
    Ik ben niet zo pessimistisch. JET heeft eerst zelf paar strategische knopen door te hakken. Als dat gedaan is, worden ze vanzelf (nóg) interessanter voor andere partijen
    Bij Hendrik is het glas overduidelijk niet half vol de laatste tijd. Net als jij zie ik het ook zonniger in, verwacht dat JET het eind van het jaar niet haalt (als zelfstandige partij). Helemaal niet nu de waarderingen voornamelijk in de VS sterk oplopen i.v.m. trump.

    Buiten dat zal Uber of Dash ook een stap moeten maken om als eerste uit te komen anders is het dezelfde strijd als in de VS.
  9. forum rang 7 Hendrik Roo 11 november 2024 09:10
    quote:

    Mr Trade schreef op 11 november 2024 08:48:

    [...]

    Bij Hendrik is het glas overduidelijk niet half vol de laatste tijd. Net als jij zie ik het ook zonniger in, verwacht dat JET het eind van het jaar niet haalt (als zelfstandige partij). Helemaal niet nu de waarderingen voornamelijk in de VS sterk oplopen i.v.m. trump.

    Buiten dat zal Uber of Dash ook een stap moeten maken om als eerste uit te komen anders is het dezelfde strijd als in de VS.
    Ben het eens met de argumenten. Maar die waren een paar jaar terug dezelfde. Dat er niets gebeurt moet een reden hebben. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de grote partijen JET bewust het leven zuur maken. Doordash, Über en Prosus zijn onderling niet bang dat èèn van hen toeslaat en blijven allemaal op hun handen zitten. Op dit punt ben ik een complotdenker.
  10. forum rang 4 Leon57 11 november 2024 09:12
    Zie dat op shortsell de short positie in JET niet is veranderd, Op Finaristo wordt een licht verhoging in de short positie gerapporteerd. Totale longs van de grootaandeelhouders is afgelopen wek iets opgelopen, en JET heeft weer aandelen uit de markt genomen. Dit moet toch een keer fors gaan botsen
  11. forum rang 6 Mr Trade 11 november 2024 09:14
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 11 november 2024 09:10:

    [...]

    Ben het eens met de argumenten. Maar die waren een paar jaar terug dezelfde. Dat er niets gebeurt moet een reden hebben. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de grote partijen JET bewust het leven zuur maken. Ja, op dit punt ben ik een complotdenker.
    Een paar jaar terug waren de resultaten niet zoals die nu zijn: Free Cash Flow, stijgende AEBITDA (Naar verwachting hoger dan de nu aangegeven 430MLN EUR) en inkoop eigen aandelen.

    En of de grote partijen het leven van JET zuur maken, dit kan natuurlijk ook een doel hebben. Je kunt zeggen wat je wilt maar de positie in de EU/GB&I is gewoon erg sterk.

    Wolt en Uber proberen al jaren veel grond te winnen.
  12. forum rang 6 Mr Trade 11 november 2024 09:20
    We kunnen lang en kort praten maar met elke cent stijging komen we dichter bij de Gemiddelde verkoop koers van onze geliefde shorters, een groot deel hebben ze op de markt gebracht richting ATL dat zal toch wat beginnen te knellen op een gegeven moment :)

    Kijken zij tenminste ook tegen een rood resultaat aan net als een groot deel van de Long houders.
  13. forum rang 6 Drs P. 11 november 2024 09:24
    quote:

    Mr Trade schreef op 11 november 2024 09:14:

    [...]

    Een paar jaar terug waren de resultaten niet zoals die nu zijn: Free Cash Flow, stijgende AEBITDA (Naar verwachting hoger dan de nu aangegeven 430MLN EUR) en inkoop eigen aandelen.

    En of de grote partijen het leven van JET zuur maken, dit kan natuurlijk ook een doel hebben. Je kunt zeggen wat je wilt maar de positie in de EU/GB&I is gewoon erg sterk.

    Wolt en Uber proberen al jaren veel grond te winnen.
    precies, het kost waarschijnlijk miljarden om dat marktaandeel van JET weg te kapen, nu kopen op deze lage market cap is een slimmere optie, zeker nu de concurrentie qua market cap vele malen hoger staat.
  14. forum rang 7 Hendrik Roo 11 november 2024 09:28
    quote:

    Mr Trade schreef op 11 november 2024 09:14:

    [...]

    Een paar jaar terug waren de resultaten niet zoals die nu zijn: Free Cash Flow, stijgende AEBITDA (Naar verwachting hoger dan de nu aangegeven 430MLN EUR) en inkoop eigen aandelen.

    En of de grote partijen het leven van JET zuur maken, dit kan natuurlijk ook een doel hebben. Je kunt zeggen wat je wilt maar de positie in de EU/GB&I is gewoon erg sterk.

    Wolt en Uber proberen al jaren veel grond te winnen.
    Je veronderstelling dat het het met JET nu stukken beter gaat dan nu is onjuist. Het omgekeerde is juist van toepassing. Waar de concurrentie massief groeit, krimpt JET. Bovendien blijkt de concurrentie sneller winstgevend te zijn. De shorters en peers zagen dit al aankomen en hebben gelijk gekregen. Dat is de olifant in de kamer. Of we dat nu leuk vinden of niet.
  15. forum rang 6 Mr Trade 11 november 2024 09:32
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 11 november 2024 09:28:

    [...]

    Je veronderstelling dat het het met JET nu stukken beter gaat dan nu is onjuist. Het omgekeerde is juist van toepassing. Waar de concurrentie massief groeit, krimpt JET. Bovendien blijkt de concurrentie sneller winstgevend te zijn. De shorters en peers zagen dit al aankomen en hebben gelijk gekregen. Dat is de olifant in de kamer. Of we dat nu leuk vinden of niet.
    Niet met je eens, in NE/GB&I liet JET gewoon groei zien. Alleen GRUB gooide roet in het eten, nu kan ook niet verwacht worden dat een onderdeel enorm zal groeien op het moment dat er niet "echt" meer in geïnvesteerd wordt.

    Dat kan over de winstgevende delen niet gezegd worden daar ze hier de investeringen verhogen (luister de toelichting Q3) waarbij aangegeven wordt dat ze voor op schema lopen om de verwachte AEBITDA te behalen en hierom de investeringen opnieuw verhoogd hebben in het 3e kwartaal.

    Ze willen de outlook niet verhogen (met welke reden dan ook).
  16. forum rang 7 Hendrik Roo 11 november 2024 09:39
    quote:

    Mr Trade schreef op 11 november 2024 09:32:

    [...]

    Niet met je eens, in NE/GB&I liet JET gewoon groei zien. Alleen GRUB gooide roet in het eten, nu kan ook niet verwacht worden dat een onderdeel enorm zal groeien op het moment dat er niet "echt" meer in geïnvesteerd wordt.

    Dat kan over de winstgevende delen niet gezegd worden daar ze hier de investeringen verhogen (luister de toelichting Q3) waarbij aangegeven wordt dat ze voor op schema lopen om de verwachte AEBITDA te behalen en hierom de investeringen opnieuw verhoogd hebben in het 3e kwartaal.8

    Ze willen de outlook niet verhogen (met welke reden dan ook).
    Ze willen de outlook niet verhogen omdat ze bij JET die olifant in de kamer zelf ook wel zien.
  17. forum rang 6 Goedekans 11 november 2024 09:39
    quote:

    Mr Trade schreef op 11 november 2024 09:32:

    [...]

    Niet met je eens, in NE/GB&I liet JET gewoon groei zien. Alleen GRUB gooide roet in het eten, nu kan ook niet verwacht worden dat een onderdeel enorm zal groeien op het moment dat er niet "echt" meer in geïnvesteerd wordt.

    Dat kan over de winstgevende delen niet gezegd worden daar ze hier de investeringen verhogen (luister de toelichting Q3) waarbij aangegeven wordt dat ze voor op schema lopen om de verwachte AEBITDA te behalen en hierom de investeringen opnieuw verhoogd hebben in het 3e kwartaal.

    Ze willen de outlook niet verhogen (met welke reden dan ook).
    Ook Hendrik Roo is tot op het bot teleurgesteld. Wie niet?
45.279 Posts
Pagina: «« 1 ... 1977 1978 1979 1980 1981 ... 2264 »» | Laatste |Omhoog ↑