Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,005   -0,395   (-7,31%) Dagrange 4,992 - 5,410 717.264   Gem. (3M) 196,8K

November - Smart City Expo World Congress

252 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 7 november 2024 14:29
    Echt 'nieuw' is het nieuws natuurlijk niet. Dit was al in december 2021 aangekondigd:
    www.tomtom.com/newsroom/press-release...

    Toen viel te lezen: The first models to showcase the next generation navigation technology will be electric, hitting the road in 2023.

    Met een jaar vertraging is het nu dus zover. Dat het enthousiasme dan niet zo groot is, valt te begrijpen. Maar beter laat dan nooit natuurlijk.
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 7 november 2024 14:34
    Echt nieuws is het niet. Met een jaar vertraging.

    Volkswagen en TomTom verlengen samenwerking
    Vanaf 2023 nieuw systeem in EV's

    22 december 2021 om 15:27

    Volkswagen verlengt de jarenlange samenwerking met het Nederlandse TomTom. De twee gaan zelfs samen een nieuwe navigatie-omgeving ontwikkelen, die vanaf 2023 in Volkswagen-producten moet verschijnen.

    De samenwerking tussen Volkswagen en TomTom is al jaren aan de gang, maar wordt nu opnieuw verlengd. De twee partijen geven de warme relatie een boost door een nieuwe navigatie-omgeving aan te kondigen.

    TomTom gaat daarvoor samenwerken met Cariad, het eigen softwarebedrijf van de Volkswagen Group. Gebruikers zullen dan ook niet zien welke software van TomTom afkomstig is, want de hele ‘user interface’ is van Volkswagen zelf. Het nieuwe systeem moet in 2023 voor het eerst verschijnen en dat gebeurt in een elektrisch model. De navigatiesoftware wordt wereldwijd toegepast, behalve in China.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 7 november 2024 16:19
    Vooropgesteld, ik ben geen kenner van deze technieken.
    Maar ik lees:
    1] is de nieuwe navigatieoplossing strak geïntegreerd in het voertuigplatform, waardoor het naadloos aansluit op infotainment en de meest geavanceerde rijhulpsystemen. CARIAD ontwikkelde de UI/UX van de navigatie en de kaartvisualisatie en creëerde zo een unieke ervaring voor de klanten van de merken van de Volkswagen Group.

    2] Door gebruik te maken van de cloud-native navigatiesoftware van TomTom kunnen bestuurders profiteren van routing op rijstrookniveau en realtime, rijstrookafhankelijke verkeersinformatie, waardoor geoptimaliseerde begeleiding en nauwkeurige geschatte aankomsttijden worden geleverd.

    ad 1] Cariad heeft blijkbaar de applicatie EN de kaartvisualisatie voor zijn rekening genomen. Terwijl ik als leek denk dat TT sterk is in kaartvisualisatie.

    ad 2] De eerste cloud-native navigatiesoftware van TT is geïntroduceerd in maart 2021. Het is ongetwijfeld doorontwikkeld waardoor je het "nieuwe generatie" kan noemen.

    Maar levert het extra vergoeding op voor TT t.o.v. bestaande overeenkomsten met de VW group?
    Dat wil ik als belegger in TT graag weten.
  4. forum rang 6 hvasd2 7 november 2024 19:32
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 7 november 2024 16:19:

    Vooropgesteld, ik ben geen kenner van deze technieken.
    Maar ik lees:
    1] is de nieuwe navigatieoplossing strak geïntegreerd in het voertuigplatform, waardoor het naadloos aansluit op infotainment en de meest geavanceerde rijhulpsystemen. CARIAD ontwikkelde de UI/UX van de navigatie en de kaartvisualisatie en creëerde zo een unieke ervaring voor de klanten van de merken van de Volkswagen Group.

    2] Door gebruik te maken van de cloud-native navigatiesoftware van TomTom kunnen bestuurders profiteren van routing op rijstrookniveau en realtime, rijstrookafhankelijke verkeersinformatie, waardoor geoptimaliseerde begeleiding en nauwkeurige geschatte aankomsttijden worden geleverd.

    ad 1] Cariad heeft blijkbaar de applicatie EN de kaartvisualisatie voor zijn rekening genomen. Terwijl ik als leek denk dat TT sterk is in kaartvisualisatie.

    ad 2] De eerste cloud-native navigatiesoftware van TT is geïntroduceerd in maart 2021. Het is ongetwijfeld doorontwikkeld waardoor je het "nieuwe generatie" kan noemen.

    Maar levert het extra vergoeding op voor TT t.o.v. bestaande overeenkomsten met de VW group?
    Dat wil ik als belegger in TT graag weten.
    Wat TT wel en niet verdient zie ik als een bomen en het bos verhaal.
    Wat ik wel zie is TT met een leuke opmars bezig binnen hun trend. Zou mooi zijn wanneer morgen de koers boven de 5,35 komt en blijft.
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 8 november 2024 12:38
    Per 31 oktober - gepubliceerd 8 november op de TT site

    MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE
    Founder - Harold Goddijn 15,540,868 12.4%
    Founder - Corinne Vigreux 15,001,371 12.0%
    Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,530 11.8%
    Founder - Pieter Geelen 14,140,030 11.3%
    59,384,799 47.5%

    Free Float 63,585,214 50.9%
    Treasury Shares* 2,029,987 1.6%
    Total Shares 125,000,000 100.0%

    Data as of 31 October 2024
    *Treasury shares are related to TomTom's share buyback program.


    Resumé:

    Treasury Shares
    30-9-2024 2.118.352 1.7%
    31-10-2024 2.029.987 1.6%
    afname -88.365

    Free Float
    30-9-2024 63.496.849 50.8%
    31-10-2024 63.585.214 50.9%
    toename 88.365
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 8 november 2024 16:15
    Een ander geluid:

    Chinezen verkopen wederom minder auto’s in Europa

    Het wil niet echt vlotten met die Chinese invasie in Europa. Chinese autobouwers leveren voor de derde maand op rij Europees marktaandeel in, waarbij MG de hardste klappen krijgt.

    Alle merken samen weren in september goed voor een aandeel van 8,5 procent van de Europese EV-markt, meldt Automotive News op basis van Dataforce-cijfers. Dat is duidelijk minder dan de 9,6 procent die de merken vorig jaar in september lieten noteren, terwijl er toch zeker niet minder Chinese merken en modellen zijn dan toen. MG daalde het hardst en verkocht 28 procent minder auto’s dan vorig jaar.

    Aan de vraag naar EV’s in het algemeen ligt het deze keer eens niet, want in Europa werden in september in het algemeen juist 13 procent méér EV’s verkocht. Bovendien verkopen merken als MG en BYD niet alleen maar EV’s, maar ook anders aangedreven voertuigen. Eén Chinees merk wist wel volop te profiteren in Europa: BYD verkocht 200 procent meer dan vorig jaar. Met 5.007 auto’s gaat het evengoed nog wel om bescheiden aantallen.

    Dit betreft de derde maandelijkse verkoopdaling op rij voor Chinese autobouwers. Omdat veel Chinese merken toch wel sterk afhankelijk zijn van EV-verkopen, is dit ongetwijfeld deels het gevolg van de Europese invoerheffingen op in China gebouwde EV’s. Die werden onlangs definitief. Tegelijkertijd zien we het effect daarvan nog maar mondjesmaat terug in de prijzen, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen als de immense voorraad van veel Chinese merken opraakt.

    www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ch...
  7. forum rang 6 tatje 8 november 2024 16:35
    The rTSR is based on TomTom’s total
    shareholder return relative to the MSCI
    Europe Small Cap index return over a
    three-year period.

    RTSR or "relative Total Shareholder Return" means the change in the price of a share of common stock from the beginning of a period until the end of the applicable period, adjusted to reflect the reinvestment of all dividends and distributions into Shares and as may be necessary to take into account stock splits or other similar events.

    Hypothetical Example of TSR
    As an example, let's assume that an investor bought 100 shares of a company's stock at $20 per share (for a total investment of $2,000). The stock, which they still own, is now trading at $24 per share. Since the investor bought the stock two years ago, the company has paid out a total of $4.50 in dividends per share.

    What is the investor's TSR over those two years? It would be calculated as

    $24 - $20 (current share price minus original purchase price) = 4
    plus $4.50 (the amount of dividends per share received) = 8.5
    divided by $20 (original per-share purchase price) = .425
    multiply by 100 to get a percentage = 42.5%
    So the TSR would be 42.5%.


    =(($24-$20)+$4.50)÷$20
    =0.425×100
    =42.5%

    ((5,30 - 6,25)+ 0 ) : 6,25 maal 100%
    Percentage is dan onder 0

    Is de koers eind 2026 18,75, dan ziet de film er anders uit.

    18,75- 6,25 is 12,50 + dividend 0 is 12,50 delen door 6,25 maal 100%
    2 maal 100% is 200

    Dividend 24 25 26( 0 )
    Koers begin 2024 6,25
    Koers eind 2026 18,75

    We moeten dus eind 2026 flink hoger staan, anders krijgen de Dames en Heren niets aan Performance shares

    De RVB en Senior Leadership hebben dus voor eind 2026 hoge verwachtingen.

    Alles moet komen van koerswinst, want dividend is er niet :-)
  8. forum rang 6 hvasd2 11 november 2024 11:10
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 11 november 2024 11:06:

    De geweldige ontwikkelingen met TomTom onderdelen worden steeds duidelijker en geven een positief signaal aan de markt!

    TomTom, strong buy met koersdoel van €7,50 voor het einde vh jaar?!
    Graag voor het aflopen van de december optie series van TT
  9. visje 11 november 2024 11:35
    tomtom/samsung

    The Exynos Auto V920 is a highly advanced automotive processor that offers significant upgrades in CPU, graphics, and neural processing performance. It enables real-time display of critical driving information, seamless playback of graphics-rich content, and supports multiple displays and camera sensors for a comprehensive in-car experience.
252 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.