Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,090   -0,150   (-1,05%) Dagrange 13,980 - 14,320 595.525   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

41.462 Posts
Pagina: «« 1 ... 1952 1953 1954 1955 1956 ... 2074 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Johnnepon 5 november 2024 10:08
    quote:

    Drs P. schreef op 5 november 2024 09:39:

    [...]
    Misschien niet je gek laten maken door dagkoersen, de shorters proberen zoveel als mogelijk mensen uit te roken op dit moment. Ik zag dat destijds ook bij Gemalto. Ik denk dat JET verder in het M&A process is dan we denken, uiteraard is het moeilijk vrolijk te blijven kijkende naar de dagkoers, maar ik denk dat er binnen een paar weken of max. een paar maanden witte rook gaat komen; die feecap gaat een keer komen, dan waarschijnlijk verkoop GH en ik sluit de overname van JET als geheel ook zeker niet uit kijkende naar de huidige market cap. Maar nogmaals geduld hebben is niet makkelijk op dit moment, maar de JET LT belegger is zo langzamerhand wel wat gewend :).
    NE gaat over een aantal jaar ook dramatisch worden. Duitsland is 55% van de regio NE. Wolt nu ook de top 10 meest gedownloade food apps ingeknald. 2 plekken verschil met Lieferando. Was altijd een veel groter verschil. Go Jitse GO!
  2. forum rang 6 Mr Trade 5 november 2024 10:10
    Voorlopig ziet het er alsvolgt uit:

    Verwachte AEBITDA 430MLN (Zelf verwacht ik rond de 450-480 End year loaded) ofwel +/- 2-2,50EU / aandeel.
    Free Cash flow 150MLN+ (verwacht zelf 200MLN excl. aandelen inkoop) ofwel 0,75/1 EU per aandeel (en i.v.m. toenemende efficiëntie groeiend).

    Wat JET de das om doet momenteel (op het gebied van winst) is het Stock based compensation richting GRUB. Al lijkt het erop dat JET er ook alles aan doet om geen winst te maken (extra afschrijvingen, verhogen investeringen ipv outlook etc.).

    Een partij die eens knap de hark door het JET bestand haalt verhoogt de AEBITDA (en uiteindelijke winst) zo met 70-100MLNEU op jaar en kan zichzelf dan ook nogeens 200-300MLN Dividend per jaar uitkeren.

    Ben benieuwd.
  3. Corcorrectie 5 november 2024 10:18
    quote:

    Johnnepon schreef op 5 november 2024 10:08:

    [...]
    NE gaat over een aantal jaar ook dramatisch worden. Duitsland is 55% van de regio NE. Wolt nu ook de top 10 meest gedownloade food apps ingeknald. 2 plekken verschil met Lieferando. Was altijd een veel groter verschil. Go Jitse GO!
    Wolt gaat Jet inhalen, let maar op.
  4. forum rang 5 Drs P. 5 november 2024 10:25
    quote:

    Darth Trader schreef op 5 november 2024 09:58:

    [...]

    Ik geloof er nog steeds niet in dat de verkoop GH puur op het feecaps gedeelte vastloopt. Genoeg clausules te bedenken voor nabetalingen na afschaffing feecaps.

    Dus in dat daglicht zou ik er ook rekening mee houden dat de afschaffing feecaps ook niet direct betekent dat GH meteen daarna verkocht is.
    mijn inschatting op dit moment, er zijn non binding offers maar JG wilt meer, daarom zijn er bepaalde short partijen ingeschakeld om JG op de knieën te krijgen, we gaan het meemaken, waar rook is, is meestal vuur..
  5. forum rang 7 Hendrik Roo 5 november 2024 10:26
    quote:

    Drs P. schreef op 5 november 2024 10:25:

    [...]
    mijn inschatting op dit moment, er zijn non binding offers maar JG wilt meer, daarom zijn er bepaalde short partijen ingeschakeld om JG op de knieën te krijgen, we gaan het meemaken, waar rook is, is meestal vuur..
    Rook is er al jaren. Vuur nog nooit.
  6. forum rang 4 Johnson 5 november 2024 10:40
    Als je met een hoog gak zit dan ga je toch zeker niet op deze koers verkopen ( het kan misschien nog lager maar kan ook weer kantelen en de goede kant op gaan .
    Ik blijf zitten, zou de koers naar 9 of 8 gaan dan koop ik weer flink bij. Het is ook voor gek te worden als je al zo lang in Jet zit. Geduld opbrengen is ook vaak moeilijk.
  7. forum rang 5 Gaston Lagaffe 5 november 2024 10:43
    quote:

    Trx7 schreef op 5 november 2024 07:16:

    [...]
    Bij zulke extreme uitslagen als de 10,50 bij beurzen die wereldwijd niet ver van recordstanden staan, kan je volgens mij niet anders dan jammeren en zeiken als je een normaal mens bent. Vaak staan die ook op torenhoge verliezen. Dus verkopen is niet zo simpel als je al diep in de shit zit. Die shit is dan ook nog alleen maar erger geworden omdat je vast bent gaan houden aan 'positieve' en opbeurende berichten hier op het forum. Ergens moet je een keer een grens trekken.
    Maar optimistisch blijven en zeggen dat het goed komt terwijl dat al jaren het geval niet is, is bijna niet te begrijpen hoe je je zelf dat wijs kan maken.
    Probleem blijft natuurlijk dat JET dankzij GH in zeer grote problemen is geraakt. GH trekt de waardering van het gehele bedrijf onderuit. De feecaps waren voor mij een verrassing en het langdurig continueren van de feecaps in NY na corona zijn een mooie les. Groen kan nu geen kant meer op. Menulog, STD en GH worden weggeconcurreerd en daar valt niets tegen te doen (dan verkopen of sluiten die toko's). Ik denk dat dit bij delen van de RvB (Dick Boer) wel duidelijk is maar via 'zijn' CFO (Mayte Oosterveld) heeft dit nog niet tot de gewenst oplossing (opbreken en verkoop JET) geleid. Gevolg : velen blijven gezien de opgelopen verliezen wachten op de 'verlossing' die ooit eens komen zal. Vraag is wel hoeveel gaat die 'verlossing' dan opbrengen ? Het wordt steeds minder nu DD, UE en DHER/Prosus duidelijk de slag gewonnen hebben.
  8. forum rang 4 Darth Trader 5 november 2024 10:47
    quote:

    Johnnepon schreef op 5 november 2024 10:08:

    [...]
    NE gaat over een aantal jaar ook dramatisch worden. Duitsland is 55% van de regio NE. Wolt nu ook de top 10 meest gedownloade food apps ingeknald. 2 plekken verschil met Lieferando. Was altijd een veel groter verschil. Go Jitse GO!
    Dat zijn wel erg sterke beweringen. Hoewel de concurrentie wel degelijk bezig is in Duitsland is het markaandeel van Lieferando echt significant evenals de markt in Duitsland. Die gaan ze echt niet zomaar verliezen. Zoek bijvoorbeeld eens de traffic verdelingen op tussen lieferando, uber-eats en wolt in Duitsland ipv het aantal keer dat de app gedownload wordt.
  9. Believer 5 november 2024 11:00
    quote:

    Johnnepon schreef op 5 november 2024 10:08:

    [...]
    NE gaat over een aantal jaar ook dramatisch worden. Duitsland is 55% van de regio NE. Wolt nu ook de top 10 meest gedownloade food apps ingeknald. 2 plekken verschil met Lieferando. Was altijd een veel groter verschil. Go Jitse GO!
    Een relatief nieuwe fooddelivery app vaak wordt gedownload, immers hebben de meeste de lieferando app al. Dacht dat je zou stoppen met je tsunami aan posts? Man man, wat heb je het er maar druk mee.

    NE zou wel op de prio van JET moeten staan, de koek is groot genoeg om te delen, echter wordt dat aandeel
    snel kleiner als JET geen gedegen actie onderneemt..

    sensortower.com/blog/2024-q3-android-...
  10. forum rang 4 zeurpietje 5 november 2024 11:02
    quote:

    Johnson schreef op 5 november 2024 10:40:

    Als je met een hoog gak zit dan ga je toch zeker niet op deze koers verkopen ( het kan misschien nog lager maar kan ook weer kantelen en de goede kant op gaan .
    Ik blijf zitten, zou de koers naar 9 of 8 gaan dan koop ik weer flink bij. Het is ook voor gek te worden als je al zo lang in Jet zit. Geduld opbrengen is ook vaak moeilijk.
    Blijf het vreemd vinden dat bij velen een verkoopbeslissing afhankelijk is van hun gak. Je verkoopt een aandeel als jouw mening over een bedrijf negatief of niet meer positief is. Leidraad moet zijn of je een aandeel op basis van de nu bekende gegevens zou kopen of verkopen. Vergeet in deze afweging je gak. Laat je geld niet vastzitten in een aandeel omdat je gak te hoog is. Je mist dan mogelijk andere opportunities. Ik geef hiermee overigens geen mening over dit aandeel.
41.462 Posts
Pagina: «« 1 ... 1952 1953 1954 1955 1956 ... 2074 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.