Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,030   -0,210   (-1,47%) Dagrange 13,980 - 14,320 468.155   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2024

41.454 Posts
Pagina: «« 1 ... 1945 1946 1947 1948 1949 ... 2073 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 déjà vu 2 november 2024 16:27
    quote:

    Jimnotaris schreef op 2 november 2024 14:01:

    www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/54...

    Had ook kunnen staan: "laten bezorgen door Uber/JET? Dat kunnen supermarkten helemaal niet betalen".
    De impact van online winkelen op de supermarktsector is vooralsnog beperkt.
    Het aanbod van fysieke winkels nam de afgelopen jaren zelfs toe. Toch lijkt er een kantelpunt in zicht ondanks onlinekanalen binnen de sector nog verlieslatend zijn.

    Toch zien we een sterke opkomst van online winkelen en merken we dat er flink wordt geïnvesteerd in een online- en distributienetwerk. Bij de opstart van zo’n onlinekanaal ligt de prioriteit vaak bij marktaandeel verkrijgen en vergroten. In dit begin wordt ingecalculeerd dat er verliezen worden gemaakt. Vooral bij gevestigde supermarktformules tikken die aan: naast hoge opstart- en operationele kosten voor online boodschappen, vloeit een deel van de omzet weg uit hun fysieke winkels. Online kannibaliseert de offline omzet, terwijl de marges daar vaak al laag zijn. Maar wie geen omnichannel aanbiedt, loopt het risico de concurrentiestrijd – en daarmee zowel vaste als nieuwe klanten – te verliezen.

    Hierdoor is een omnichannelstrategie voor gevestigde supermarktformules eerder noodzaak dan luxe. Bovendien moeten ze hierdoor anders naar hun bedrijfsvoering kijken. Supermarkten worden een logistiek platform – nóg meer dan ze al waren: de totale omzet en winst wordt belangrijker dan die van individuele vestigingen. Daardoor dragen onlinekanalen op termijn juist bij aan de winstgevendheid.

    Vraag begint bij aanbod
    Uiteindelijk is de potentiële vraag van consumenten naar thuisbezorging of click-and-collect bepalend voor de groei van online boodschappen. Die is namelijk groter dan de omzet nu laat zien. Daarnaast leert de vergelijking met andere winkelbranches ons dat deze vraag ook kan worden gecreëerd door aanbod. Mensen leren nieuwe producten of diensten kennen, waarna ze enthousiast worden en eraan gewend raken. Gevolg: ze kunnen niet meer zonder.

    Bron: CBRE Nederland
  2. Johnnepon 2 november 2024 17:48
    quote:

    JETzt geht's los schreef op 2 november 2024 16:31:

    [...]

    Wat voor leven heb je als je elke dag 12 uur op een onbeduidend forum doorbrengt in de veronderstelling dat je met negatieve berichten de koers kunt beïnvloeden. De huidige daling is niet tot stand gekomen door je 40-urige werkweek op het Jet-forum. Wij zijn als particuliere beleggers een fractie van wat er dagelijks wordt verhandeld. We veroorzaken bij verkoop nog geen rimpeling in het water. Jij hebt totaal geen invloed op de koers. Als er maandag een positief bericht komt schiet de koers omhoog, zelfs als je er 1000 negatieve berichten tegenaan gooit.

    Doe iets nuttigs met je leven. Ga eens naar buiten of ga eens bij iemand op bezoek.
    Inhoudelijk reageren zit er niet bij hè? Jammer ;(

    Wel bedankt voor je ongevraagde advies! Btw het is wel ironisch dat jij dat wel denkt te doen met louter positieve berichten te delen.
  3. Corcorrectie 2 november 2024 20:16
    quote:

    déjà vu schreef op 1 november 2024 22:40:

    Nieuw thuis voor Thuisbezorgd.nl en Just Eat Takeaway.com in Enschede.

    Voorheen waren de in Enschede gevestigde werknemers verspreid over twee kantoren, in de nieuwe situatie kunnen de verschillende teams beter met elkaar samenwerken in een inspirerende omgeving onder één dak.

    www.justeattakeaway.com/newsroom/nl-N...

    Dit is toch wat beleggers willen, minder kantoorpanden om kosten te besparen?
    De slide ook, economische impact en belastingafdracht. Dat is wat Jitse belangrijk vindt.

    Het gaat de man om aanzien. Grootste van de wereld worden, duurste huis van Nederland kopen etc. etc. Benieuwd wat zijn volgende trofee is, winst maken i.i.g. niet. Wat een blunder zeg.
  4. Bunder 2 november 2024 21:24
    quote:

    Corcorrectie schreef op 2 november 2024 20:16:

    [...]
    Grootste van de wereld worden, duurste huis van Nederland kopen etc. etc. Benieuwd wat zijn volgende trofee is, winst maken i.i.g. niet. Wat een blunder zeg.
    Winst maken lijkt me toch wel het beste. Geen blunder lijkt me.
    Als je beter kijkt zie je justeeat.nl en daarna
    rankmonitor.com/ ook voorbij komen.

    De juiste trofee ligt voor het oprapen.
  5. forum rang 5 Jimnotaris 3 november 2024 01:34
    quote:

    déjà vu schreef op 2 november 2024 16:27:

    [...]

    De impact van online winkelen op de supermarktsector is vooralsnog beperkt.
    Het aanbod van fysieke winkels nam de afgelopen jaren zelfs toe. Toch lijkt er een kantelpunt in zicht ondanks onlinekanalen binnen de sector nog verlieslatend zijn.

    Toch zien we een sterke opkomst van online winkelen en merken we dat er flink wordt geïnvesteerd in een online- en distributienetwerk. Bij de opstart van zo’n onlinekanaal ligt de prioriteit vaak bij marktaandeel verkrijgen en vergroten. In dit begin wordt ingecalculeerd dat er verliezen worden gemaakt. Vooral bij gevestigde supermarktformules tikken die aan: naast hoge opstart- en operationele kosten voor online boodschappen, vloeit een deel van de omzet weg uit hun fysieke winkels. Online kannibaliseert de offline omzet, terwijl de marges daar vaak al laag zijn. Maar wie geen omnichannel aanbiedt, loopt het risico de concurrentiestrijd – en daarmee zowel vaste als nieuwe klanten – te verliezen.

    Hierdoor is een omnichannelstrategie voor gevestigde supermarktformules eerder noodzaak dan luxe. Bovendien moeten ze hierdoor anders naar hun bedrijfsvoering kijken. Supermarkten worden een logistiek platform – nóg meer dan ze al waren: de totale omzet en winst wordt belangrijker dan die van individuele vestigingen. Daardoor dragen onlinekanalen op termijn juist bij aan de winstgevendheid.

    Vraag begint bij aanbod
    Uiteindelijk is de potentiële vraag van consumenten naar thuisbezorging of click-and-collect bepalend voor de groei van online boodschappen. Die is namelijk groter dan de omzet nu laat zien. Daarnaast leert de vergelijking met andere winkelbranches ons dat deze vraag ook kan worden gecreëerd door aanbod. Mensen leren nieuwe producten of diensten kennen, waarna ze enthousiast worden en eraan gewend raken. Gevolg: ze kunnen niet meer zonder.

    Bron: CBRE Nederland
    Je snapt het nog steeds niet. Het met vrachtwagentjes boodschappen bezorgen op een vaste route vanuit een distributiecentrum is totaal iets anders dan op de fiets vanuit een winkel voor enkele tientjes boodschappen bezorgen. Het eerste is nog steeds niet rendabel en het tweede (methode JET/Uber Eats) kan onmogelijk rendabel worden. Jumbo en AH hebben het op zeer beperkte schaal ,tegen beter weten in, toch geprobeerd, maar zijn er al snel weer mee gestopt. De samenwering AH/ JET is al weer van 1,5 jaar gelden.

    www.deondernemer.nl/actueel/flitsbezo...
  6. forum rang 6 Ruval 3 november 2024 08:42
    quote:

    hardijs schreef op 3 november 2024 08:28:

    [...]

    Point of no return is al voorbij. We denderen op de afgrond af.
    Kijk even naar de recente analyse van Martin Crum. Bij continuering huidige ontwikkelingen is JET in 2026 (behoorlijk) winstgevend en dit is nog exclusief strategische ontwikkelingen a la verkoop Grubhub etc.

    Jij bent de enige die winstgevendheid stelselmatig als ‘afgrond’ blijft betitelen…..
  7. forum rang 7 Hendrik Roo 3 november 2024 09:11
    quote:

    déjà vu schreef op 31 oktober 2024 17:04:

    [...]

    Je hebt toch nog vertrouwen dat het goed komt denk ik. Tenminste je gaf laatst aan je aandelen niet van de hand te doen onder de €60

    Mijn vraag aan je, heb je vertrouwen dat het goed komt met JET, dan misschien op lange termijn?
    Ja, met de kanttekening wat je onder "goed komt" verstaat. JET is door het grote geld in de ban gedaan. Hoe dit afloopt, weet niemand.
  8. forum rang 7 Hendrik Roo 3 november 2024 09:21
    quote:

    Ruval schreef op 3 november 2024 08:42:

    [...]
    Kijk even naar de recente analyse van Martin Crum. Bij continuering huidige ontwikkelingen is JET in 2026 (behoorlijk) winstgevend en dit is nog exclusief strategische ontwikkelingen a la verkoop Grubhub etc.

    Jij bent de enige die winstgevendheid stelselmatig als ‘afgrond’ blijft betitelen…..
    JET blijft die data elk jaar vooruit schuiven. Het is een van de vele redenen van het gigantitische geloofwaardigheidsprobleem dat Jitse heeft gecreëerd. Particuliere beleggers willen graag geloven wat Jitse zegt. Maar de markt kijkt naar de feiten. En de feiten zijn dat de concurrentie groeit en JET krimpt. En dat de concurrentie NU al winstgevend is terwijl JET die doelstelling steeds weer verder in de toekomst plaatst. Nu pas in 2026 begrijp ik van jou. En in 2026 horen we 2027 enzovoorts
  9. forum rang 6 Ruval 3 november 2024 09:27
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 3 november 2024 09:21:

    [...]

    JET blijft die data elk jaar vooruit schuiven. Het is een van de vele redenen van het gigantitische geloofwaardigheidsprobleem dat Jitse heeft gecreëerd. Particuliere beleggers willen graag geloven wat Jitse zegt. Maar de markt kijkt naar de feiten. En de feiten zijn dat de concurrentie groeit en JET krimpt. En dat de concurrentie NU al winstgevend is terwijl JET die doelstelling steeds weer verder in de toekomst plaatst. Nu pas in 2026 begrijp ik van jou. En in 2026 horen we 2027 enzovoorts
    Ik ben het met je eens dat JET een giga geloofwaardigheids probleem heeft en inmiddels door alle beleggers wordt uitgekotst. Maar er is nog steeds veel te winnen voor JET, mits er strategisch wordt doorgepakt
  10. forum rang 7 Hendrik Roo 3 november 2024 10:18
    quote:

    Ruval schreef op 3 november 2024 09:27:

    [...]

    Ik ben het met je eens dat JET een giga geloofwaardigheids probleem heeft en inmiddels door alle beleggers wordt uitgekotst. Maar er is nog steeds veel te winnen voor JET, mits er strategisch wordt doorgepakt
    Een belangrijk ander feit is dat Jitse het geloofwaardigheidsprobleem met dito efect op de koersontwikkeling negeert. Speculeren WAAROM Jitse dat doet is wat we hier met elkaar moeten doen. En er zijn niet oneindig veel mogelijkheden. Laten we ze eens benoemen.
    1) Jitse ziet ook wel dat JET het slecht doet (geen groei, geen winst) maar maakt van de nood een deugd en profiteert met zijn opkoopprogramma van de lage koers.
    2) Jitse vindt echt dat JET het goed doet en niemand nodig heeft;
    3) Jitse is onderdeel van een complot om JET samen met een aantal grootaandeelhouders van de beurs te halen.
    4) .....

    In scenario 1 en 2 komt het wel goed met JET. De beurskoers zal dan diep blijven wegzakken met als positief bijgevolg dat er extreem veel aandelen worden teruggekocht. Er zal dan uiteindelijk een gezonde nieuwe balans ontstaan.
    Scenario 3 betekent dat de aandeelhouders genaaid worden. Ik hoop op scenario 1 of 2, maar weet dat hoop een slechte raadgever is.
  11. forum rang 6 Ruval 3 november 2024 11:15
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 3 november 2024 10:18:

    [...]

    Een belangrijk ander feit is dat Jitse het geloofwaardigheidsprobleem met dito efect op de koersontwikkeling negeert. Speculeren WAAROM Jitse dat doet is wat we hier met elkaar moeten doen. En er zijn niet oneindig veel mogelijkheden. Laten we ze eens benoemen.
    1) Jitse ziet ook wel dat JET het slecht doet (geen groei, geen winst) maar maakt van de nood een deugd en profiteert met zijn opkoopprogramma van de lage koers.
    2) Jitse vindt echt dat JET het goed doet en niemand nodig heeft;
    3) Jitse is onderdeel van een complot om JET samen met een aantal grootaandeelhouders van de beurs te halen.
    4) .....

    In scenario 1 en 2 komt het wel goed met JET. De beurskoers zal dan diep blijven wegzakken met als positief bijgevolg dat er extreem veel aandelen worden teruggekocht. Er zal dan uiteindelijk een gezonde nieuwe balans ontstaan.
    Scenario 3 betekent dat de aandeelhouders genaaid worden. Ik hoop op scenario 1 of 2, maar weet dat hoop een slechte raadgever is.
    Ik denk combi van 1 en 2:

    - Jitse vindt onderliggend dat ze goed bezig zijn
    - onderkent belang van strategisch doorpakken, is daar hard mee bezig maar wil ook geen kapitaalvernietiging
    - bijkomend voordeel van ‘de tijd nemen’ is extra inkoop aandelen
  12. Dutch trackers 3 november 2024 11:25
    quote:

    Jimnotaris schreef op 2 november 2024 01:47:

    [...]

    Nee, niet alleen een kantoor minder, maar ook de bijbehorende werknemers aangepast aan tientallen procenten minder orders/omzet de afgelopen jaren.
    Kantoor Enschede ca. 600 FTE, Amsterdam (internationaal) 1.000 FTE.
    Daar kan flink gesnoeid worden!
    Lukt dat niet, stokje overdragen aan Fabricio of (beter) Tony. Een bod in aandelen DD of Prosus is welkom. Een slechtere performance kan bijna niet.
  13. Johnnepon 3 november 2024 11:55
    quote:

    Dutch trackers schreef op 3 november 2024 11:25:

    [...]
    Kantoor Enschede ca. 600 FTE, Amsterdam (internationaal) 1.000 FTE.
    Daar kan flink gesnoeid worden!
    Lukt dat niet, stokje overdragen aan Fabricio of (beter) Tony. Een bod in aandelen DD of Prosus is welkom. Een slechtere performance kan bijna niet.
    DD overname is onwaarschijnlijk. Ze hebben in 2022 duidelijk een keuze gemaakt en dat is Wolt geweest.
41.454 Posts
Pagina: «« 1 ... 1945 1946 1947 1948 1949 ... 2073 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.